Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 5 6 7
Pokaż wyniki od 121 do 137 z 137
Like Tree73Likes

Wątek: 2013.05.23 Wypadek samolotu w okolicach Babiej Góry (SP-HIN)

  1. #121
    Awatar macli

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Nie zrozumiałeś kompletnie mojego zdania - komisja nie orzeka więc ktoś inny musi to zrobić i tu wchodzi prokurator do spółki z sędzią a raport komisji jest najczęściej najważniejszym dowodem.
    Zrozumiałem doskonale. Zwracam uwagę, że w Polsce raport PKBWL nie może co do zasady być dowodem w jakimkolwiek postępowaniu lub procesie. Oznacza to, że prokurator musi prowadzić swoje śledztwo i zbierać swoje dowody, a jedynie w wyjątkowych wypadkach - objętych każdorazową kontrolą sądową - może w charakterze dowodów wykorzystać te zebrane przez PKBWL, pod warunkiem, że należą one do zamkniętego katalogu zawartego w ustawie.

  2. #122
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Tutaj to już każdy może sobie interpretować wyjątkowość sytuacji jaka jest wymagana na potraktowanie tego jako dowodu jak chce. Sąd też zrobi co będzie chciał. Pisałem tak jak mi się wydaje, że byłoby sensowniej no i skoro część osób uważa, że to jednak nie ma sensu to spoko - nie widzę problemu, skoro są znane jakieś przypadki wisielców z tego powodu (nie słyszałem o tym) to może faktycznie lepiej gdy jest jak jest. Nie jest to bynajmniej powód aby pisać mi, że nigdy nie widziałem ustawy bo widziałem i śledzę zmiany od wielu lat. Skoro już to sobie wszystko wyjaśniliśmy to można zostawić wątek prokuratora...

  3. #123

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Moze maja faktycznie takie prawo bo żyją w kraju z prawem pochodzenia Napoleonskiego, w krajach gdzie prawo jest typu common law (USA, Anglia) prokuratora nie ma nic do wypadków lotniczych, za to jak uważasz sie poszkodowany przez osoby trzecie to występujesz przeciw nim w sadzie cywilnym i jak wygrasz to zamiast "dowodów" dostajesz $$.
    Oczywiste. Ale nie rozmawiamy o wypadku który miał miejsce na terenie obowiązywania common law. W sprawie wypadku lotniczego na terenie kraju mogą być prowadzone postępowania:
    1. KBWL zmierzające do ustalenia, jak doszło do wypadku;
    2. prokuratury, zmierzające do ustalenia, czy naruszono przepisy bezpieczeństwa w ruchu powietrznym, a jeśli tak, to kto ponosi za nie odpowiedzialność. Tylko w tym postępowaniu można stwierdzić w drodze powołania biegłych, kim były konkretne ofiary wypadku lotniczego, żeby wystawić akt zgonu, jeśli na miejscu nie da się określić tożsamości.
    2. cywilne, zmierzające do stwierdzenia, czy wystąpiła szkoda lub uszczerbek na zdrowiu albo inne okoliczności, które mogą wiązać się z obowiązkiem zapłaty pieniędzy, na przykład renta dla dzieci lub małżonków zmarłych w tej katastrofie, wypłata polisy itp.

  4. #124
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dzisiaj pierwsza rocznica.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  5. #125

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    Dzisiaj pierwsza rocznica.
    Pojawilo się na stronach PKBWL oświadzczenie w tej sprawie: http://www.mir.gov.pl/Transport/Tran...tymczasowe.pdf

  6. #126

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Kolejne Intermim Statement.

    http://www.komisje.transport.gov.pl/...tymczasowe.pdf

    Wynika z niego, że niebawem możemy spodziewać się raportu.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  7. #127
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Stwierdzono, że w chwili uderzenia w zbocze góry manetki składu mieszanki obu silników były ustawione w położenieIDLE CUT-OFF, tj. wyłączania obu silników.

    Hmmm...

  8. #128

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Też mnie to bardzo zastanawia. Pytanie w którym momencie i dlaczego zostały przestawione. Analiza danych z Avidyne powinna odpowiedzieć na to pierwsze pytanie, a dlaczego będzie można się tylko domyślać.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  9. #129
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Odcięcie dopływu paliwa w sytuacji kiedy już wiesz, że się rozbijesz zwiększa jakoś szanse?

  10. #130

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Zwieksza szanse unikniecia pozaru. Ustawienie na 'IDLE cut-off' jest standardowa procedura jak probujesz ladowania na przygodnym terenie - poza lotniskiem. Niczego to jednak nie zmieni jak za chwile uderzysz w zbocze gory. Moze dane z Avidyne powiedza im czy samolot wykonywal jakis manewry w ostatnich sekundach - powiedzmy w celu ominiecia gory lub poprawienia szans przezycia.
    hypne and RedLite like this.

  11. #131
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    A może zubażali mieszanke?

  12. #132

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Zubozanie mieszanki to nie jest ustawianie w pozycji OFF.

  13. #133
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    I szczególnie nie na 2 na raz.

  14. #134

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Czy jest jakiś raport PKBWL na temat tej katastrofy końcowy?

  15. #135
    Senior Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez savio Zobacz posta
    Czy jest jakiś raport PKBWL na temat tej katastrofy końcowy?

    https://pkbwl.gov.pl/images/raporty/...owy_660_13.pdf

  16. #136
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Co to jest poziom lotu A020 (wpisany w planie lotu VFR)?

    Plan lotu przewidywał przelot wg przepisów VFR, na poziomie A020, z prędkościąprzelotową 150 kt
    Raport dalej rozjaśnia "zagadkę". Jednak nie były to moje zwidy że plan lotu zakładający przelot nad tymi górami na wysokości 600 m npm jest "dziwny"...
    Plan lotu (FPL) złożony przez pilotao godz. 4.14 przewidywał wykonanie lotu z prędkością 150 kt na poziomie A020 (2000 ftAMSL), przez punkt nawigacyjny BABKO, którego elewacja wynosi ok. 3600 ft byłwadliwy, ponieważ przelot punktu BABKO był niewykonalny na zaplanowanym poziomie Państwowa Komisja Badania Wypadków LotniczychSamolot PA-34 220T Seneca V, SP-HIN, 23 maja 2013 r., północne zbocze Babiej GóryRAPORT KOŃCOWY Strona 41 z 45lotu.
    Ciekawi mnie ten fragment:
    5. W trakcie lotu pilot (dowódca statku powietrznego) zajmował prawy przedni fotel, a lewy przedni fotel zajmował podróżny 1.
    * podróżny 1 był posiadaczem licencji turystycznej.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 08-11-2019 o 15:14
    Pzlm28 likes this.


  17. #137
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    * podróżny 1 był posiadaczem licencji turystycznej.
    W niedługiej przyszłości miał robić MEPLa, na niektórych lotach PIC pozwalał mu lecieć na lewym.

Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 5 6 7

LinkBacks (?)

  1. 25-03-2018, 19:37
  2. 02-06-2013, 23:01
  3. 30-05-2013, 20:37
  4. 29-05-2013, 23:31
  5. 26-05-2013, 23:05
  6. 25-05-2013, 17:38
  7. 25-05-2013, 10:52
  8. 25-05-2013, 09:14
  9. 24-05-2013, 19:33
  10. 24-05-2013, 18:02
  11. 24-05-2013, 15:52
  12. 24-05-2013, 14:52
  13. 24-05-2013, 14:12
  14. 24-05-2013, 11:21
  15. 24-05-2013, 11:08
  16. 24-05-2013, 10:20
  17. 24-05-2013, 10:11

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •