Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 48
Like Tree44Likes

Wątek: 2013.05.24 Airbus A319 G-EUOE z płonącym silnikiem ląduje na LHR

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie 2013.05.24 Airbus A319 G-EUOE z płonącym silnikiem ląduje na LHR


    Polecamy

    A319 G-EUOE LHR - OSL rejs BA762

    Na LHR zamknięte wszystkie pasy.

    Samolot wylądowal prawdopodobnie bez problemów, prawdopodobna przczyna "bird strike"
    Jest tez amatorskie video w locie...
    Plane 'On Fire' Flying Over Central London

    Temat okazuje sie dużo powazniejszy na filmie widac dymiący prawy silnik podczas gdy lewy
    wygląda tez nie ciekawie


  2. #2

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Na radarze widać, że przynajmniej jeden pas jest czynny, chyba że w trawie lądują...

  4. #4
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    No właśnie - startują też, więc może już otwarli
    Pitterek

  5. #5
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Lotnisko Chopina pisze na facebooku, że jeden pas jest czynny.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Potwierdzają sie poprzednie informacje
    Lewy silnik stracił cały wentylator engine off, prawdopodobnie utrata osłon z powodu "rozerwania wentylatora".
    Samolot lądowal na prawym "tym dymiącym" silniku, pojawiła się plotka iz dymienie to tylko efekt mocy,
    a nie awarii prawego silnika ale z tym poczekamy pewnie na oficjalne informacje


    Pas południowy na LHR otwarty, połnocny close

  7. #7
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Na zdjęciach ze SKY widać, że nie ma osłon na obu silnikach, co więcej prawy jest trochę okopcony...
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie




  9. #9
    Awatar Mentos

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Lubań
    Pozdrawiam:
    Mentos

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Witam
    Co ciekawe dla mnie to ja osotatniej nocy pracowalem na tym samolocie
    Nic z silnikami nie bylo robione, ale nigdy niewiadomo co bylo ukryte w srodku.
    We wtorek ide do pracy to powinienem wiedziec cos wiecej, poki co na stronie BA, dla pracownikow obslugi, nic niema ciekawego, tylko ze mial problem i wyladowal szczesliwie.
    shiver, bartusek, Davair and 1 others like this.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Maski przypadkiem nie były otwierane? Wygląda to na niezapięte maski albo uszkodzone zamki które puściły.

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Wlasnie nie, po za tym w BA na Airbusach jest verification check na maskach, czyli dwoch ludzi to sprawdza i osobno podpisuje.
    Jesli maski odpadly w locie, to teraz gdzie one spadly i czy ktos na ziemi od nich nie ucierpial, bo to troche wazy i dosc duze jest.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Wolf, szczerze Ci współczuję :-/ qrde 2 silniki na raz. Ciekawe skąd dym - uszkodzenie przewodów paliwa / hydrauliki przez odpadającą osłonę?
    Eee tam, podpis ;)

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis Zobacz posta
    Wolf, szczerze Ci współczuję :-/ qrde 2 silniki na raz. Ciekawe skąd dym - uszkodzenie przewodów paliwa / hydrauliki przez odpadającą osłonę?
    W tekstach na stronach brytyjskich czytałem wcześniej o prawdopodobnym spotkaniu ze stadem ptaków - co wydało się całkiem prawdopodobne w takiej sytuacji. W takim przypadku mieli by wiele szczęścia, że cud nad Tamizą nie był potrzebny...

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Potwierdzają sie poprzednie informacje
    Lewy silnik stracił cały wentylator engine off, prawdopodobnie utrata osłon z powodu "rozerwania wentylatora".
    Samolot lądowal na prawym "tym dymiącym" silniku, pojawiła się plotka iz dymienie to tylko efekt mocy,
    a nie awarii prawego silnika ale z tym poczekamy pewnie na oficjalne informacje


    Pas południowy na LHR otwarty, połnocny close
    Pytanie laika: co to znaczy, że dymienie to efekt mocy? Jak w starym dieslu, w pobliżu maksymalnych obrotów nie dopala dokładnie paliwa? Triple red conditions? Skądinąd można zobaczyć, np na YT, że starsze silniki potrafią zadymić przy mocy startowej, zostawiając za startującym samolotem smużkę dymu, ale to zupełnie inne dymienie, znacznie mniej gęsty ten dym od widocznego na nagraniu z Londynu. Stawiałbym, że jest po prostu uszkodzony, a że musi się kręcić, to robi co może i dymi.

  16. #16
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Zdarzenie miało miejsce zaraz po starcie.
    BBC News - Plane 'fire' closes Heathrow runways

  17. #17

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez urban787 Zobacz posta
    Zdarzenie miało miejsce zaraz po starcie.
    BBC News - Plane 'fire' closes Heathrow runways
    "Zaraz po starcie" sugeruje sekundy, podczas gdy było to ok. 10 minut. Dobrze, że nic się nie stało. Przy okazji zastanawiające jest jak ogromne problemy dla lotniska rozmiaru Heathrow może stanowić zamknięcie pasów na kilkadziesiąt / kilkaset minut.

  18. #18
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Co w tym zastanawiajacego? To bylby problem chocby i dla Okecia, a co dopiero Heathrow.

  19. #19

    Dołączył
    Sep 2007
    "Not even death can make us part" in memory of my beloved angel 21.11.2014 [*]

  20. #20

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie


    Polecamy

    LHR podniesie sie z tych opoznien i przekierowan, napredzej dopiero jutro. Jak sie sluchalo BA Ops Control, to przekierowan bylo naprawde sporo, nawet mieli wysylas samoloty do Amsterdamu.
    Najlepszy byl kapitan, ktory niechcial leciec do Cardif, ale gdzies na poludnie Southampton, albo Bournemouth, ciekawe gdzie mieszka
    Pozdrawiam
    Lukasz

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •