Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 48
Like Tree18Likes

Wątek: 2013.06.08 Wizzair HA-LWM wylądował bez lewego podwozia

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie 2013.06.08 Wizzair HA-LWM wylądował bez lewego podwozia


    Polecamy

    ha-lwm po wylądowaniu w rzymie , składa się podwozie. Info mmsowe od pracownika linii , maszyna mocno przechyliła się do tylu , pasażerowie ewakuowani.

    Więcej informacji brak.

    Edit
    ASN Aircraft accident Airbus A320-232 HA-LWM Roma-Fiumicino Airport (FCO)
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 08-06-2013 o 14:51 Powód: tytuł

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Niedaleko Kielc

    Domyślnie


  3. #3
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Screen z FR24:


  4. #4
    Awatar kaju1109

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jak myślicie, czy samolot wróci do latania?

  5. #5
    Awatar tk_pl

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Raczej nie, skończy podobnie jak SP-LPC

  6. #6
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    TVN24 twierdzi, że maszyna w chwili lądowania miała włączony tylko jeden silnik? - Kaczka dziennikarska?

  7. #7

    Dołączył
    May 2013
    Mieszka w
    EGLL/EPKK

    Domyślnie

    Mało trafne porównanie. SP-LPC lądował bez przedniego i tylnego podwozia to raz a dwa to SP-LPC był z 97 roku, tu mamy do czynienia z prawie nowym samolotem.
    Danny likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kudak Zobacz posta
    TVN24 twierdzi, że maszyna w chwili lądowania miała włączony tylko jeden silnik? - Kaczka dziennikarska?
    To nie kaczka, wiadome było, że samolot bez otwartego jednego podwozia przechyli się i oprze na gondoli silnika. Gdyby był włączony różnie mógłby się zachować... skutki mogłyby być nieco poważniejsze. W szczególnosci jakby zboczyl z pasa i wpadloby cos do środka silnika...

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    Ja mam takie pytanie - czy samolot w takiej sytuacji szorował skrzydłem czy oparł się już po zatrzymaniu, kiedy przestały działać siły nośne?
    Nie lepiej byłoby w takiej sytuacji świadomie wypaść z pasa, tak najdelikatniej jak to możliwe?
    podpis zablokowany

  10. #10
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Myślę, że w takiej sytuacji załoga liczy przede wszystkim na to, żeby wszyscy opuścili pokład o własnych siłach a nie żeby było finezyjnie.
    Finch likes this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Poniżej 3 lądowania w podobnej konfiguracji:
    TNT Boeing 737 - Birmingham (nie wrócił do służby)
    Piedmont Airlines 737 (podobno wrócił do latania)
    British Regional Airlines - Manchester (lata do dziś)

    A tu kilka fotek z dnia dzisiejszego: Corriere ; Sky.it ; La Repubblica

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Patrząc na te zdjęcia kandydatem numer jeden jest sławny siłownik drzwi głównego podwozia. Nie pierwszy to raz i zapewne nie ostatni. No chyba że arbuzik dostanie batem od easy i wreszcie to poprawią.
    GoldenDave and Canonier like this.

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aragorn Zobacz posta
    Ja mam takie pytanie - czy samolot w takiej sytuacji szorował skrzydłem czy oparł się już po zatrzymaniu, kiedy przestały działać siły nośne?
    Nie szorował skrzydłem, tylko gondolą silnika. Opadł, kiedy resztkowa siła nośna na skrzydle była mniejsza niż ciężar, w czasie dobiegu.

    Nie lepiej byłoby w takiej sytuacji świadomie wypaść z pasa, tak najdelikatniej jak to możliwe?
    Pomyśl chwilę jak by wyglądała sytuacja, gdyby na ten lewy silnik zadziałała duża siła hamująca poza pasem. Kłania się odrobina fizyki.

  14. #14
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kudak Zobacz posta
    TVN24 twierdzi, że maszyna w chwili lądowania miała włączony tylko jeden silnik? - Kaczka dziennikarska?
    Coś takiego znalazłem:

    This situation might occur following completion of a L/G GEAR NOT DOWNLOCKEDprocedure. It is always better to land with any available gear rather than carry out a
    landing without any gear.
    In all cases, weight should be reduced as much as possible to provide the slowest
    possible touchdown speed. Although foaming of the runway is not a requirement, full
    advantage should be taken of any ATC offer to do so.
    The passengers and cabin crew should be informed of the situation in good time. This
    will allow the cabin crew to prepare the cabin and perform their emergency landing and
    evacuation procedures.
    If one or both main landing gears in abnormal position, the ground spoilers will not be
    armed to keep as much roll authority as possible for maintaining the wings level. Ground
    spoiler extension would prevent spoilers from acting as roll surfaces.
    The crew will not arm the autobrake as manual braking will enable better pitch and roll
    control. Furthermore, with at least one main landing gear in the abnormal position, the
    autobrake cannot be activated (ground spoilers not armed).
    With one main landing gear not extended, the reference speed used by the anti-skid
    system is not correctly initialized. Consequently, the anti-skid must be switched off to
    prevent permanent brake release.
    In all cases, a normal approach should be flown and control surfaces used as required to
    maintain the aircraft in a normal attitude for as long as possible after touchdown. The
    engines should be shut down early enough to ensure that fuel is cut off prior to nacelle
    touchdown, but late enough to keep sufficient authority on control surfaces in order to:
    Maintain runway axis
    Prevent nacelle contact on first touch down
    Maintain wing level and pitch attitude as long as possible.
    Considering a realistic hydraulic demand, the hydraulic power remains available up to
    approximately 30 s after the shut down of the related engine. It is the reason why the
    recommendations to switch the ENG masters OFF are as follow:
    If NOSE L/G abnormal
    Before nose impact
    If one MAIN L/G abnormal
    At touch down.
    If both MAIN L/G abnormal
    In the flare, before touch down
    The reversers will not be used to prevent the ground spoilers extension and because theengine will touch the ground during roll out.The engines and APU fire pbs are pushed when the use of flight controls is no longer
    required i.e. when aircraft has stopped.
    I jeszcze jak to wygląda dla EMB:

    Fuel............................................Bu rn to reducelanding speed
    Cabin Crew ...............................Notify
    Aural Warning CB’s (C7 and C31).......PULL
    NO PED/FSTN BELTS ..............ON
    APU............................................OFF (if running)
    Below 10,000 ft. AGL:
    PRESSURIZATION DUMP........PUSH IN
    Altimeters...................................__.__ Set
    • Considerations:
    - Review “Evacuation” procedures
    - Plan a long final approach.
    - Plan a Flap FULL landing.
    - If a go around is required, ensure the landing gear
    remains down
    Establish and Communicate a Plan
    Final Approach:
    GND PROX TERR INHIB ..........PUSH IN
    Landing Gear............................DOWN
    Plan to land on available gear.
    SLAT/FLAP ...............................FULL
    Just prior to touchdown (30 sec.), Advise on PA
    “Brace for impact”
    After landing, accomplish the Emergency
    Evacuation Procedure (Pg NAP-8)
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 08-06-2013 o 18:43
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  15. #15
    Awatar ural

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT, EPKM

    Domyślnie

    A mnie zastanawia czy w takiej sytuacji nie byłoby bezpieczniej lądować bez wysuniętego podwozia.

  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Niedaleko Kielc

    Domyślnie

    Nowe fotki ze zdarzenia :




















    shiver likes this.

  17. #17
    Awatar siinski

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    Patrząc na te zdjęcia kandydatem numer jeden jest sławny siłownik drzwi głównego podwozia. Nie pierwszy to raz i zapewne nie ostatni. No chyba że arbuzik dostanie batem od easy i wreszcie to poprawią.
    Patrząc na zdjęcia które zamieścił bartusek,widać że drzwi lewego podwozia są otwarte tylko samo podwozie wysunęło się tylko nieznacznie.Samolot 13 miesięczny tak że prawie nowy,za pewnie do latania powróci.

  18. #18
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ural Zobacz posta
    A mnie zastanawia czy w takiej sytuacji nie byłoby bezpieczniej lądować bez wysuniętego podwozia.
    Masz odpowiedź post wyżej
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #19

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Tu widać, że samolot wylądował normalnie, a goleń złożyła się prawdopodobnie po zatrzymaniu(???):



    Więcej zdjęć tu:

    ESCLUSIVA - Le foto del velivolo sulla pista

    M

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Kostyr Zobacz posta
    Pomyśl chwilę jak by wyglądała sytuacja, gdyby na ten lewy silnik zadziałała duża siła hamująca poza pasem. Kłania się odrobina fizyki.
    Powstałby moment siły. Ale tylko w przypadku, gdyby ten silnik mógłby ugrzęznąć w ziemi. Jeśli pogoda była w miarę dobra, ziemia sucha, to czy takie rozwiązanie nie byłoby lepsze? Nie sądzę, że w przypadku suchej, bardziej zbitej ziemi silnik mógłby nagle wgryźć się w ziemię.
    podpis zablokowany

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 14-10-2013, 11:57
  2. 01-09-2013, 04:07
  3. 12-07-2013, 10:17
  4. 19-06-2013, 11:42
  5. 16-06-2013, 13:38
  6. 13-06-2013, 20:00
  7. 11-06-2013, 11:17
  8. 10-06-2013, 16:59
  9. 09-06-2013, 20:49
  10. 09-06-2013, 17:27
  11. 09-06-2013, 14:38
  12. 09-06-2013, 13:04
  13. 09-06-2013, 11:48
  14. 09-06-2013, 11:06
  15. 09-06-2013, 01:38
  16. 09-06-2013, 01:09
  17. 09-06-2013, 01:07
  18. 08-06-2013, 23:00
  19. 08-06-2013, 21:55
  20. 08-06-2013, 21:47
  21. 08-06-2013, 21:18
  22. 08-06-2013, 20:30
  23. 08-06-2013, 20:27
  24. 08-06-2013, 20:12
  25. 08-06-2013, 20:11
  26. 08-06-2013, 20:10
  27. 08-06-2013, 19:38
  28. 08-06-2013, 19:34
  29. 08-06-2013, 19:28
  30. 08-06-2013, 19:22
  31. 08-06-2013, 19:22
  32. 08-06-2013, 17:15
  33. 08-06-2013, 17:07
  34. 08-06-2013, 16:01
  35. 08-06-2013, 13:48
  36. 08-06-2013, 13:33
  37. 08-06-2013, 13:27

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •