Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 41
Like Tree8Likes

Wątek: 2013.06.08 Żerniki - Awionetka spadła ze skarpy.

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Waverly, OH

    Domyślnie 2013.06.08 Żerniki - Awionetka spadła ze skarpy.


    Polecamy

    Za epoznan.pl:

    Do zdarzenia doszło około godziny 14. W miejscowości Żerniki pod Poznaniem awionetka podczas lądowania wypadła z pasa i wpadła do stawu. Dwie osoby zostały ranne.

    Jak informuje Andrzej Borowiak, rzecznik wielkopolskiej policji - do zdarzenia doszło w miejscowości Żerniki. Awionetka podchodziła do lądowania, wypadła z pasa i wpadła do pobliskiego stawu. Ranne zostały dwie osoby. Pilot i pasażer z Holandii sami uwolnili się z samolotu. Zostali zabrani do szpitala.

    Na razie nie wiadomo, co było przyczyną wypadku. Być może pogoda. W czasie zdarzenia zbierały się ciemne chmury przed burzą. Na miejsce została wezwana Komisja do Badań Wypadków Lotniczych – dodaje.



    Źródło: Link
    Ostatnio edytowane przez STYRO ; 12-06-2013 o 01:17

  2. #2
    Awatar siinski

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Pas lądowiska w Żernikach ma ok 600 metrów i podchodząc od kierunku 24 ów samolot nie zdołał zatrzymać się przed końcem pasa i spadł nie do stawu,który znajduje się z lewej strony pasa a do rowu z wodą który oddziela lądowisko od trasy ekspresowej S-11.Pas lądowiska jest wyniesiony 8-10 m ponad poziom drogi ekspresowej i kończy się tej wysokości skarpą z której w przypadku nie zatrzymania się przed końcem pasa się spada do owego rowu,czasem wypełnionego wodą.W ubiegłym roku też jakaś cessna zakończyła w nim swój dobieg.Dzisiaj ,kiedy owe zdarzenie miało miejsce nad tym rejonem przechodził front burzowy z ulewnym deszczem i być może to mogło być przyczyną niezmieszczenia się na pasie.
    Mapka sytuacyjna https://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h...6&source=embed
    thewho likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nawierzchnia tam jest z kostki brukowej. Deszcz lub zanieczyszczenia powodują, że jest tam bardzo ślisko.

    Samolot to najprawdopodobniej jakaś odmiana Piper Lance.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Około 20 podjęto próbę wyciągnięcia samolotu za pomocą lin i koparki, ale bez efektu - udało się go jedynie "położyć" na skarpie tak, żeby nie stał dziobem do góry. Jutro rano zostanie ściągnięty dźwig, a całą noc Piper będzie pilnowany przez policję. Pilot w porządku - był na miejscu i widział wszystkie działania podejmowane wokół samolotu. Prawdopodobnie przyziemił dopiero w 2/3 pasa i ze zbyt dużą prędkością.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Czy ten samolot jest o coś podejrzany, że mu tak znaki zaślepili?

  6. #6
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Czy ten samolot jest o coś podejrzany, że mu tak znaki zaślepili?
    W przypadku zdjęć wypadków samochodowych też numery rejestracyjne się zasłania lub pikseluje.



  7. #7
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wieść gminna niesie, że to ten samolot.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Tak, to ten. Lecieli we 3 albo 4 samoloty (wszystkie holenderskie), pozostałe wylądowały bez problemów.

  9. #9
    Awatar siinski

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Jeżeli prawdą jest to co pisze Craviec że ów Piper przyziemił na 2/3 600 m pasa to i tak mieli dużo szczęścia że dobieg zakończyli w rowie a nie na trasie katowickiej przebiegającej 15 m dalej.A może p.Biernat w imię bezpieczeństwa swoich klientów powinien pomyśleć o zamontowaniu za progiem pasa jakiejś liny odciągowej jak,np na lotniskowcach bądź np.1,5 m wysokości mocnej elastycznej siatki na podnoszonych z ziemi wspornikach ( na co dzień leżało by toto sobie płasko na ziemi za progiem pasa a w sytuacji awaryjnej w parę sekund mogłoby by to czy to elektrycznie czy też hydraulicznie zostać postawione do pionu ) Samo usytuowanie lądowiska w Żernikach nie daje przy podejściu z kierunku 24 i przestrzeleniu pasa szans na nieuszkodzenie samolotu który jeżeli nie zdąży się poderwać lub wyhamować to albo zwali się z 8-10 m skarpy do owego rowu zaraz za progiem pasa ,bądź przy nieco większej prędkości na ekspresową S-11 kilkanaście metrów dalej.

  10. #10
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    No ja zastanawiałbym się czy takim Piperem tam lądować...

  11. #11
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    Przeciez to nie Concorde.

    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    No ja zastanawiałbym się czy takim Piperem tam lądować...

  12. #12
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    To fakt.

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez siinski Zobacz posta
    zamontowaniu za progiem pasa jakiejś liny odciągowej jak,np na lotniskowcach bądź np.1,5 m wysokości mocnej elastycznej siatki na podnoszonych z ziemi wspornikach ( na co dzień leżało by toto sobie płasko na ziemi za progiem pasa a w sytuacji awaryjnej w parę sekund mogłoby by to czy to elektrycznie czy też hydraulicznie zostać postawione do pionu )
    Sama lina to trochę mało. Przydałby się jeszcze zaczep na samolocie. I umiejętność takowego lądowania przez pilota.
    A siatka? A kto i z jakiej pozycji miałby oceniać czy sytuacja jest już bardzo podbramkowa? I te "parę sekund" to prawdopodobnie byłoby o dużo za dużo...

    Prawdą jest, że lotnisko jest krótkie i usytuowane blisko drogi.
    Ale prawdą jest też, że pilot przed lądowaniem powinien zapoznać się z warunkami. Jeżeli na siłach się nie czuje - nie powinien lądować.
    Do tego jeżeli przyziemia w 2/3 długości pasa...
    Kłania się Tu-204 na Domodiedowie.

    Na ludzką brawurę lub brak umiejętności nie ma skutecznych zabezpieczeń. I trudno tu winić lotnisko czy jego operatora.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Lina na końcu pasa jest pomysłem z gatunku science-fiction. Istnieje o wiele prostsze rozwiązanie - przedłużenie pasa od strony progu 24. Właściciel stara się wykupić tereny w tamtym miejscu od gminy (od gminy albo od Agencji Mienia Rolnego - nie pamiętam), ale gmina (albo ANR) nie chce ich sprzedać. Może należałoby ten wypadek pokazać kilku odpowiednim osobom, dzięki czemu podjęto by inną decyzję.
    supermajku likes this.

  15. #15
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Lina na końcu pasa jest pomysłem z gatunku science-fiction. Istnieje o wiele prostsze rozwiązanie - przedłużenie pasa od strony progu 24. Właściciel stara się wykupić tereny w tamtym miejscu od gminy (od gminy albo od Agencji Mienia Rolnego - nie pamiętam), ale gmina (albo ANR) nie chce ich sprzedać. Może należałoby ten wypadek pokazać kilku odpowiednim osobom, dzięki czemu podjęto by inną decyzję.

    Welcome in POLAND

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Kłania się Tu-204 na Domodiedowie.
    Na Wnukowie.

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Do tego jeżeli przyziemia w 2/3 długości pasa...
    Kłania się Tu-204 na Domodiedowie.
    Mnie się z kolei od razu ten pajperek skojarzył:


  18. #18
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Może należałoby ten wypadek pokazać kilku odpowiednim osobom, dzięki czemu podjęto by inną decyzję.
    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    Welcome in POLAND
    A niby dlaczego mieli by podjąć inną decyzję? Zapewne Biernat nie chcę położyć tyle kasy ile chcą i to cała tajemnica.
    Może on mówi "musicie mi to dać za małą kasę dla bezpieczeństwa" a oni mówią "musisz to kupić za dużą kasę dla bezpieczeństwa". Oni mogą, on musi.



  19. #19

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    O co Wam chodzi, jaką kasę, jakie bezpieczeństwo, jakie liny, cuda, wianki? Aktualne prawo (tfu) w Polsce nie określa żadnych wymagań dla lądowisk, bo ostatnie rozporządzenie które coś o tym mówiło zostało uchylone jakoś w marcu. To lądowisko zostało wybudowane zgodnie z tamtymi wymaganiami i wystarczy użytkować je z głową.
    aviata, ESK1X and malgond like this.

  20. #20

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    O co Wam chodzi, jaką kasę, jakie bezpieczeństwo, jakie liny, cuda, wianki? Aktualne prawo (tfu) w Polsce nie określa żadnych wymagań dla lądowisk, bo ostatnie rozporządzenie które coś o tym mówiło zostało uchylone jakoś w marcu. To lądowisko zostało wybudowane zgodnie z tamtymi wymaganiami i wystarczy użytkować je z głową.
    I to jest najważniejsze stwierdzenie tego wątku " użytkować je z głową " lotnisko wbrew pozorom jest trudne. Lądowałem tam przez ostatnie cztery lata min 50 razy(włącznie z nocką) z czego każdy był inny(wiatr, pogoda,podstawy, samolot, itp) a to zupełnie inne 50 razy niz takie wykonane w ciągu dwóch dni krąg za kręgiem...i powiem wam, że nadal mam tam stracha siadać a już na pewno nie chciałbym tam siadać takim piperkiem pierwszy raz bez kogoś kto na takim sprzęcie tam to przećwiczył. Ten piper niesie się długo nad pasem to nie cessna i wystarczy trochę zbyt szybko, trochę zbyt wysoko i tak się zbiera trochę tu trochę tam a później jest 2/3 pasa i zdjęcia na forum. Niestety siatki, liny, trawniki ani nawet przedłużenie pasa nie zastąpi zdrowego rozsądku jak bedzie pas dłuższy to zaraz znajdzie się taki co tam pc12 spróbuje a co tam czemu nie myślenie myślenie myślenie

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •