Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree14Likes

Wątek: 2013.06.10 Xian MA60 linii Merpati Nusantara rozpadł się przy lądowaniu

  1. #1
    Awatar marcin_c76

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Krosno Odrzańskie

    Domyślnie 2013.06.10 Xian MA60 linii Merpati Nusantara rozpadł się przy lądowaniu


    Polecamy

    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 15-06-2013 o 18:27

  2. #2

  3. #3
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    MA60 tilt wing..
    Pozdrawiam

  4. #4
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie

    Wygláda jak jakaś kopia 24ego )))
    Pzdr, Reno

  5. #5

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Bo to jest kopia 24-ego.
    perc, jarekch and Danny like this.

  6. #6
    jpl
    jpl jest nieaktywny

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Chyba rozwinięta w dodatku... choć w sumie widać, po tym co się stało, że to chińska podróbka... Tak się zastanawiam, jak to w ogóle mogło latać i się nie rozpaść w powietrzu? A na serio: dobrze, że nikomu nic się nie stało...
    Rataj likes this.

  7. #7
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Ja zawsze w górnoplatach mam wizję odpadającego skrzydła, jak widać na obrazkach nie jest to niemożliwe
    portwajn likes this.
    Pitterek

  8. #8
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Over the rainbow

    Domyślnie

    W dolnoplatach mocniej przykrecaja, czy jak?
    LoboV, inimeg and STYRO like this.


  9. #9

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie

    Inna kwestia, to patrząc po zdjęciach samolot zatrzymał się niedaleko za progiem pasa, więc to lądowanie było dalekie od zwykłego - i pewnie bardziej spadanie przypominało. Chyba póki co to na "chińską" konstrukcję nie ma co zwalać.

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Zarówno opony jak i golenie podwozia głównego wyglądają na niezniszczone. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale to chyba one powinny ucierpieć jako pierwsze podczas gwałtownego przyziemienia? Nie jest widoczny natomiast zespół kół przednich, a pokrywy są otwarte. Czy to nie jest tak w tym typie, że pokrywy po wypuszczeniu podwozia zamykają się, żeby chronić komory przed dostaniem się tam np. zanieczyszczeń?

    Swoją drogą jeśli ktoś siedział po prawej stronie to mógł się najeść strachu - uszkodzenie kadłuba wygląda na "ranę rąbaną" od śmigła.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Ja zawsze w górnoplatach mam wizję odpadającego skrzydła, jak widać na obrazkach nie jest to niemożliwe
    Jak ten latajacy samochod z doczepianym skrzydlem i ogonem.

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    A flight crew holding short of runway 07 waiting for departure reported they saw the aircraft descend towards the runway, touch down in a cloud of dust sinking onto the runway with the nose gear collapsed, propellers and engines touching ground and ripping the wing off, and skid on the runway past their windshield until coming to a stop a short distance down the runway.
    Accident: Merpati MA60 at Kupang on Jun 10th 2013, landed short of runway and broke up

    A może przyziemił jeszcze przed początkiem pasa - stąd ta chmura pyłu? Biorąc pod uwagę miejsce zatrzymania, to wydaje się prawdopodobne.
    Przy wjeździe na krawędź pasa wyłamało mu przednie podwozie, główne wytrzymało, ale nie wytrzymał dźwigar.
    Zastanawia mnie brak wszystkich łopat silników... Zwykle w takich wypadkach są powyginane, ale nie wyłamane.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    A może przyziemił jeszcze przed początkiem pasa - stąd ta chmura pyłu? Biorąc pod uwagę miejsce zatrzymania, to wydaje się prawdopodobne.
    Przecież na tym samym cytowanym przez Ciebie Avheraldzie jest napisane, że przyziemił przed pasem - bez żadnych przypuszczeń.
    Eee tam, podpis ;)

  14. #14
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    W dolnoplatach mocniej przykrecaja, czy jak?
    Nie, ale sam się trzyma, no chyba, że w locie odwróconym :P
    Pitterek

  15. #15
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    W dolnopłatach skrzydła są dwa, a w górnopłatach przeważnie tylko jedno. Więc i tak żle i tak niedobrze.
    Pamiętam ksiażkę Witolda Rychtera "Skrzydlate wspomnienia", w których opisuje konstrukcję samolotu kiedy to kadłub trzyma się skrzydła na jednym małym okuciu - samoloty wtedy konstruowano z drewna.
    Notabene jest to jedna z niewielu książek "niekryminałów" i "niewojennych", w których trup się sciele gęsto jak w Terminatorze.
    pitterek, cra3y, perc and 2 others like this.

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Leciałem tym w Indonezji. Merpati właśnie- ciężkie przeżycie. Smród w środku jak z hurtowni klapek Kubota, wszystko trzeszczy i wizualnie się rozłazi.

  17. #17
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Ze zdjęć wygląda jakby skrzydło nie oddzieliło się od kadłuba, kadłub jest przełamany między węzłami łączącymi ze skrzydłem( o ile jest to rozwiązane jak C-295, czyli dwa węzły z przodu i trzy węzły z tyłu).
    Pozdrawiam,
    AB

  18. #18
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    ze zdjec wynika ze zespół skrzydła-silniki oddzielił sie od kadłuba na skutek rozerwania wezłow mocujacych widocznych na tylnym dzwigarze skrzydła.

  19. #19
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Generalnie moja uwaga była głównie a propos obaw o odpadające skrzydła górnopłatów - konfiguracja gdzie występuje centropłat połączony z kadłubem kilkoma prostymi węzłami, wydaje się być bardzo eleganckim rozwiązaniem, na pewno prostszym niż rozdzielone skrzydła( mam na myśli wolnonośne).

    Ze zdjęć nie wynika, że widać tylny dźwigar. Widać natomiast jakieś żeberko owiewki, która odeszła do góry w wyniku obrotu skrzydła. Widać też niemal rozłączony kadłub, część pozostająca z tyłu jest dość wysoko, zupełnie jakby wisiała na tylnych węzłach do centropłata.

    Pozdrawiam,
    AB

  20. #20
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    odwrotnie interpretujesz, tył puscił przednie połaczenie z wrega siłowa wytrzymało .

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •