Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 55
Like Tree12Likes

Wątek: 2013.06.24 Eksplozja silnika na drodze startowej

  1. #1
    Awatar Jankes80

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Lublin, Poland

    Domyślnie 2013.06.24 Eksplozja silnika na drodze startowej


    Polecamy

    Eksplozja silnika na drodze startowej.

    Airbus A330 G-OMYT


  2. #2
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    I jeszcze taki:
    ssooll likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    To chyba incydent, a nie wypadek?

    Pozdrawiam, Adam

  4. #4
    Awatar Fazi

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Siewierz, Poland

    Domyślnie

    Chyba coś zassał...

    Pytanie, gdyby to było po osiągnięciu V1 to musieliby startować na jednym sprawnym silniku, nawet gdy pas pozwolił by jeszcze się zatrzymać?

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Tak to wygląda dla E70:

    A. Rejected Takeoff - General1. Use the 80 knot check as a type of decision speed for a rejected takeoff.

    a. Prior to 80 knots, the Captain can safely reject the takeoff for virtually any amber light, any WICAS Caution message, or any other abnormality where the Captain is not certain that the aircraft can be safely flown. In this case, the most conservative action is a rejected takeoff.
    b. At or above 80 knots, the Captain should reject the takeoff only for a major malfunction such as an engine fire, engine failure, or loss of directional control.

    1) In the case of the illumination of an amber light after 80 knots, the most conservative action is to continue the takeoff unless the Captain is not certain that the aircraft can be safely flown.

    2) Guarding the Thrust Levers - Since the normal takeoff profile involves the use of the autothrottle system, only the Captain should have his hands on the thrust levers.
    a. There is no need for the other pilot to guard the thrust levers during the takeoff roll.
    b. Whenever the First Officer is making the takeoff, the FO will push the thrust levers up, call “TOGA” and move his hands off of the thrust levers.
    c. The Captain will then place his hands on the thrust levers until V1 is called by the PM.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 25-06-2013 o 12:50
    Fazi, aisle seat and konradeck like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie

    Simon to ma szczęście, jak nie bird strike, to eksplodujące silniki. Ciekawe, ile czasu na lotnisku spędza...

  7. #7
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Wyglada na klasyczny high-power stall a nie zadna eksplozje...
    KZ

  8. #8
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez potir Zobacz posta
    Simon to ma szczęście, jak nie bird strike, to eksplodujące silniki. Ciekawe, ile czasu na lotnisku spędza...
    Głos z samolotu również znajomy... ;-)
    protz likes this.

  9. #9
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Mozna prosic o info gdzie sie to stalo i dokad sie samolt wybieral?

  10. #10

  11. #11
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Ślicznie podziękował

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Takie uszkodzenie bardziej kwalifikuje jako wypadek.

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fazi Zobacz posta
    Pytanie, gdyby to było po osiągnięciu V1 to musieliby startować na jednym sprawnym silniku, nawet gdy pas pozwolił by jeszcze się zatrzymać?
    V1 jest obliczana z uwzględnieniem długości pasa, więc gdyby osiągnęli V1 i przerwali start to pasa im by brakło.
    dzwonili juz do kogos?
    do papieża, jako pierwszy się dostał.

  14. #14

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Teoretycznie, bo v1 nie tylko długość pasa bierze pod uwage.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fazi Zobacz posta
    Pytanie, gdyby to było po osiągnięciu V1 to musieliby startować na jednym sprawnym silniku, nawet gdy pas pozwolił by jeszcze się zatrzymać?
    Z defenicji V1 to max. prędkość, przy której trzeba rozpocząć hamowanie, żeby zmieścić się w ASDA. Jednocześnie jest to min. V, przy której można wystartować bez "krytycznego silnika".


  16. #16
    Awatar letowniak

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UK/Aviation Valley

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez potir Zobacz posta
    Simon to ma szczęście, jak nie bird strike, to eksplodujące silniki. Ciekawe, ile czasu na lotnisku spędza...
    Z tak ulokowanym pubem i placem obok ze stolikami piknikowymi jak w Manchesterze aż chce się tam spędzać ten czas, w pubie internecik, rozkład lotów na monitorze... kawusia śniadańko i bajka
    Mateos33 likes this.

  17. #17
    Awatar pilot173

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Reakcja pilotów natychmiastowa, "kopnięcie w orczyk", by utrzymać maszynę w osi pasa

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Red_Devil Zobacz posta
    Z defenicji V1 to max. prędkość, przy której trzeba rozpocząć hamowanie, żeby zmieścić się w ASDA.
    Tak, ale jak jestesmy tacy techniczni to dotyczy to pasa o dlugosci rownej "balanced field". Innymi slowy nawet jakbys nagle magicznie podwoil dlugosc pasa to obliczona V1 by sie nie zmienila.

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Red_Devil Zobacz posta
    Z defenicji V1 to max. prędkość, przy której trzeba rozpocząć hamowanie, żeby zmieścić się w ASDA. Jednocześnie jest to min. V, przy której można wystartować bez "krytycznego silnika".
    No nie do konca, RYR udowodnil w Eindhoven, ze mozna wyhamowac i po Vr. V1 bierze pod uwage nie tylko dystans.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Z defenicji V1 to max. prędkość, przy której trzeba rozpocząć hamowanie, żeby zmieścić się w ASDA. Jednocześnie jest to min. V, przy której można wystartować bez "krytycznego silnika".
    No nie do konca, RYR udowodnil w Eindhoven, ze mozna wyhamowac i po Vr. V1 bierze pod uwage nie tylko dystans.
    Tyle mówi definicja, Ryan udowodnił, że rzeczywistość jest zgoła różna Inna kwestia, że tam chyba były problemy z prędkościomierzem, więc może ten Vr nie jest miarodajny..


Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 04-07-2013, 10:54
  2. 25-06-2013, 11:08

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •