Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
Like Tree6Likes

Wątek: 2013.06.29 Wypadek na pokazach w Finowfurt (Niemcy)

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie 2013.06.29 Wypadek na pokazach w Finowfurt (Niemcy)


    Polecamy

    Jak w temacie - słychać, że silnik przestał pracować, zabrakło wysokości, pilot zginął na miejscu (info z opisu filmiku).
    LiveLeak.com - Plane crash at Airshow in Finowfurt, Germany
    Akcja od 0:40.

    Swoją drogą chyba dość blisko leciał, gdyby pilot zdecydował się obrócić w drugą stronę, to ofiar mogłoby być więcej.

  2. #2
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    Jak w temacie - słychać, że silnik przestał pracować, zabrakło wysokości, pilot zginął na miejscu (info z opisu filmiku).
    LiveLeak.com - Plane crash at Airshow in Finowfurt, Germany
    Akcja od 0:40.

    Swoją drogą chyba dość blisko leciał, gdyby pilot zdecydował się obrócić w drugą stronę, to ofiar mogłoby być więcej.
    Cholera, wygląda, że mu zabrakło wysokości ale nie prędkości - gdyby na moment przed odwróceniem lotu wypchnął drążek miałby niemałe szanse wyjść z tego cało...
    Canonier and malgond like this.
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wally Zobacz posta
    Cholera, wygląda, że mu zabrakło wysokości ale nie prędkości - gdyby na moment przed odwróceniem lotu wypchnął drążek miałby niemałe szanse wyjść z tego cało...
    Dlaczego miałby drążek wypchnąć?

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Bo był odwrócony kołami do góry...? ;-)

  5. #5
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    Zlin 526AFS

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Potamotrygon Zobacz posta
    Bo był odwrócony kołami do góry...? ;-)
    Nie widzę związku

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Nie widzę związku
    A latasz w ogóle ,czy piszesz tylko dla pisania....?

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Czy Zlin ma jakieś ograniczenie czasu lotu plecowego właśnie ze względu na możliwość odcięcia dopływu paliwa?
    A mile of highway only takes you one mile, a mile of runway can take you anywhere in the world.
    http://eplatanie.wordpress.com/

  9. #9
    new
    new jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    szkoda że wykonując manewry na tak małej wysokości, sam sobie odebrał możliwość ratunku...
    ESK1X likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Wysokość jak wysokość, są tacy co niżej latają. Głowne pytania to dlaczego tak blisko publiczności i skąd autobus w osi/strefie pokazów?

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Niby w Niemczech takie ograniczenia po Rammstein (np. na pokazach w Berlinie latają daleko od publiczności), a tutaj na lokalnym pikniku widać, że wolna amerykanka.

  12. #12
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez new Zobacz posta
    szkoda że wykonując manewry na tak małej wysokości, sam sobie odebrał możliwość ratunku...
    To na jakiej wysokosci robi sie niskie przejscia, zeby w razie obciecia silnika zapewnic sobie mozliwosc ratunku? Kregu nadlotniskowego?


  13. #13
    new
    new jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    To na jakiej wysokosci powinno sie robic niskie przejscia, zeby w razie obciecia silnika zapewnic sobie mozliwosc ratunku? Kregu nadlotniskowego?
    Na wysokości zapewniającej bezpieczne wyjście z manewru.
    Za sterami chyba nie siedzi samobójca?. Jak widać na powyższym filmie, są figury które jednak potrzebują wysokości. Niski przelot nie musi się kończyć wywrotem na plecy.

  14. #14
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Ucinając dyskusje - to nie były pokazy lotnicze a przelot "uświetniający" meeting motoryzacyjny Race 61 - Rock and Race Festival - tak więc nie wiadomo kto to był, jakie miał uprawnienia i doświadczenie, w sumie nie wiadomo o nim niczego. Wiadomo za to, że według wszystkich standardów lotów pokazowych był za nisko i za blisko publiczności na taki przelot.
    Źródło: Finowfurt in Brandenburg: Kunstflieger stĂźrzt bei Oldtimer-Festival ab – Pilot tot - News Inland - Bild.de
    Canonier likes this.
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 787-8 Zobacz posta
    A latasz w ogóle ,czy piszesz tylko dla pisania....?
    No to Panowie - teraz albo Wy się czegoś nowego dowiecie, albo ja Od razu przepraszam za mój trochę złośliwy ton w postach powyżej - celowo ciągnąłem Was za język. Do rzeczy:

    "(...) np. w locie plecowym mylnie nieraz interpretuje się, że stery działają odwrotnie, bo aby przejść na wznoszenie trzeba wychylić drążek sterowy od siebie. Otóż nie - w locie plecowym reakcja samolotu na odchylenie drążka jest taka sama jak w normalnym, tzn. samolot zawsze pochyli nos "od pilota"."

    Jest to cytat żywcem przepisany z jednej z książek Lecha Szutowskiego - nie ukrywam - byłem zaskoczony, gdy go po raz pierwszy przeczytałem. Na podstawie tego fragmentu uważam, że pilot celem zwiększenia wysokości powinien wychylić drążek "na siebie" - i to, że leciał "do góry kołami" nie ma żadnego znaczenia. Jeżeli źle interpretuję powyższy fragment (lub, co mało prawdopodobne, jest on niezgodny z rzeczywistością) - oświećcie mnie. Nie kręcę akrobacji, dlatego nie mam zamiaru, broń Boże, upierać się przy swoim zdaniu w tej kwestii.

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    No to Panowie - teraz albo Wy się czegoś nowego dowiecie, albo ja Od razu przepraszam za mój trochę złośliwy ton w postach powyżej - celowo ciągnąłem Was za język. Do rzeczy:

    "(...) np. w locie plecowym mylnie nieraz interpretuje się, że stery działają odwrotnie, bo aby przejść na wznoszenie trzeba wychylić drążek sterowy od siebie. Otóż nie - w locie plecowym reakcja samolotu na odchylenie drążka jest taka sama jak w normalnym, tzn. samolot zawsze pochyli nos "od pilota"."

    Jest to cytat żywcem przepisany z jednej z książek Lecha Szutowskiego - nie ukrywam - byłem zaskoczony, gdy go po raz pierwszy przeczytałem. Na podstawie tego fragmentu uważam, że pilot celem zwiększenia wysokości powinien wychylić drążek "na siebie" - i to, że leciał "do góry kołami" nie ma żadnego znaczenia. Jeżeli źle interpretuję powyższy fragment (lub, co mało prawdopodobne, jest on niezgodny z rzeczywistością) - oświećcie mnie. Nie kręcę akrobacji, dlatego nie mam zamiaru, broń Boże, upierać się przy swoim zdaniu w tej kwestii.
    No w sumie źle interpretujesz Ja zawsze sobie wyobrażam to tak - ster od siebie - oś obrotu pod brzuchem samolotu, ster na siebie - os obrotu nad grzbietem.

  17. #17
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Raczej źle interpretujesz - p. Szutowskiemu chodziło prawdopodobnie o to, że stery działają normalnie, tj. odepchnięcie drążka pochyla nos w dół, ale jest to dół względem pilota w kabinie. Obserwator spoza samolotu zaobserwuje ruch w górę, bo samolot znajduje się do góry kołami (a pilot w nim do góry nogami) :-)
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  18. #18

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wally Zobacz posta
    przelot "uświetniający" meeting motoryzacyjny
    W artykule piszą nawet, że pilot nie miał nic wspólnego z tym wydarzeniem, czyli rozumiem, że organizatorzy go nie zapraszali i nie było go "w planie" imprezy (być może to miałeś na myśli ). Tak, jakby dowiedział się o tym zlocie i po prostu "wpadł". Dobrze, że nikogo nie zabił, bo wygląda to na skrajną brawurę i głupotę. Jeśli faktycznie tak podchodził do latania to nie zdziwiłbym się gdyby to zatrzymanie silnika było do przewidzenia - ze względów technicznych typu dopływ paliwa, o który pytanie padło wyżej.

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Na podstawie tego fragmentu uważam, że pilot celem zwiększenia wysokości powinien wychylić drążek "na siebie" [...]
    No wtedy to by tak przyładował, że nie byłoby co zbierać. Tak, jak pisał wally, chodziło zapewne o wyjaśnienie "podejścia", jak rozumieć działanie steru. Żeby sobie siedząc w samolocie nie wyobrażać, że jest na odwrót (względem ziemi), tylko myśleć o tym tak, że z pkt. widzenia pilota jest cały czas tak samo.

  19. #19
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Craviec niestety źle to zinterpretowałeś dokładnie tak jak napisali moi poprzednicy. To powinno być oczywiste dla każdego pilota, że w locie plecowym odepchnięcie drążka (dopóki nie przeciągniesz) spowoduje... - jak kto woli - pochylenie nosa względem punktu widzenia pilota lub podniesienie go z punktu widzenia obserwatora na ziemi.

    Może pamiętasz albo widziałeś gdzieś jak się robi odwróconą pętle? Nie pisze tego złośliwie, chce jakoś obrazowo to opisać.

  20. #20

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Zresztą gdyby stery miały w locie odwróconym jakimś cudem działać odwrotnie to byłby to jakiś niewyobrażalny kosmos. No i wykonując niektóre manewry, choćby pętlę, w pewnym momencie trzeba by "odwracać" stery

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •