Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree3Likes
  • 1 Post By d2jmr
  • 1 Post By schwefel
  • 1 Post By Whiteman

Wątek: 2013.07.05 Pęknięta szyba w kokpicie A320 powodem powrotu do Katowic

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie 2013.07.05 Pęknięta szyba w kokpicie A320 powodem powrotu do Katowic


    Polecamy

    Przez pękniętą szybę w kokpicie samolot linii Wizzair musiał wrócić na lotnisko w Katowicach. 156 pasażerów na pokładzie leciało do Londynu, teraz przewoźnik podejmie decyzję w jaki sposób rozwiąże sytuację. Informację otrzymaliśmy na Kontakt 24 od jednego z podróżujących: "Pilot stwierdził, że musieliśmy zawrócić, aby się nie modlić, czy wylądujemy szczęśliwie".
    Samolot Airbus A320 lecący do Londynu Luton wystartował z lotniska Katowice-Pyrzowice o godzinie 6.10. "Po starcie okazało się, że w kokpicie pękła szyba, pojawiła się pajęczynka. Kapitan podjął decyzję, że zawróci" - poinformował nas Cezary Orzech, rzecznik prasowy Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego S.A.
    Jak dodał, maszyna krążyła, żeby zrzucić paliwo i po godzinie 7 wylądowała. "Bez żadnej asysty. To nie było awaryjne lądowanie" - wyjaśnił rzecznik.
    Na pokładzie było 156 pasażerów. "Teraz przebywają oni w terminalu. Samolot jest w hangarze. Przewoźnik podejmie decyzję w jaki sposób rozwiąże sytuację" - powiedział Cezary Orzech.
    Jak dodał na antenie TVN24, mechanicy powiedzieli, że na usunięcie tej awarii potrzebują około 6-8 godzin. "To wynika z tego, że po założeniu takiej szyby musi być wykonana odpowiednia procedura, żeby sprawdzić czy wszystko jest zamontowane prawidłowo. Wstępnie ten samolot ma być gotowy około godziny 15. Na razie nie mamy jeszcze informacji, czy przewoźnik zdecyduje się przebukować bilety pasażerom na inne loty czy też podstawi inny samolot" - mówił rzecznik.
    "Pilot stwierdził, że musieliśmy zawrócić, aby się nie modlić, czy wylądujemy szczęśliwie"

  2. #2
    Awatar d2jmr

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Największe media w Polsce żyją dzisiaj pękniętą szybą w samolocie.

    Nie wiem, śmiać się, czy płakać?
    Mufec likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez d2jmr Zobacz posta
    Największe media w Polsce żyją dzisiaj pękniętą szybą w samolocie.
    Tak samo, jak kiedyś żyły każdą awarią przysłowiowej spłuczki klozetowej w Temelinie. Po prostu dzisiaj samoloty są "straszne" dla szerszej publiki - a "straszne" historie przyciągają czytelników. Normalka.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Z zapisu na FR wynika że do zdarzenia doszło już na "przelotowej", gdzieś nad Świdnicą.

    Mam pytanko jaka jest maksymalna bezpieczna prędkość zniżania awaryjnego przewidziana dla A320?

    Cytat Zamieszczone przez d2jmr Zobacz posta
    Największe media w Polsce żyją dzisiaj pękniętą szybą w samolocie.

    Nie wiem, śmiać się, czy płakać?
    Media jak media coś tam codziennie nadają. Ja już wolę taki temat bo mimo wszystko ciekawi mnie to dużo bardziej niż wszechobecna polityka i ględzenie w około o jednym i tym samym. Fakt można uśmiechnąć, choć gdyby szyba faktycznie pękła, nikomu nie byłoby do śmiechu.

  5. #5
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Szyby czołowe pękają najczęściej wskutek awarii(przebicia) w instalacji podgrzewania.

    Taka szyba nie rozpada się na kawałki tylko występuje efekt pajączka albo duuuuużego pająka

    na blogu kpt Piotra L @ALLOVER jest opis takiej awarii ze zdjęciami nie pamiętam daty - był to lot Air Italy do Egiptu
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Raz, ze klejona, a dwa to kilka warstw:-)

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez d2jmr Zobacz posta
    Nie wiem, śmiać się, czy płakać?
    Oj tam, ogórka przegryź i tyle ;-)

    Pozdrawiam,

    Fiodi

  8. #8
    Awatar siinski

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Kapitan podjął decyzję, że zawróci" - poinformował nas Cezary Orzech, rzecznik prasowy Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego S.A.
    Jak dodał, maszyna krążyła, żeby zrzucić paliwo i po godzinie 7 wylądowała. "Bez żadnej asysty. To nie było awaryjne lądowanie" - wyjaśnił rzecznik.
    Czy A-320 ma instalacje do awaryjnego zrzutu paliwa ???

  9. #9
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jakby miał to po co by krążył?
    skiba likes this.

  10. #10
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Jaki był REG maszyny?

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    HA-LPL
    Gabor likes this.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schwefel Zobacz posta
    Jakby miał to po co by krążył?
    Tak po prawdzie to nie krążył bo można to zobaczyć na FR, że poleciał prosto znad Świdnicy do KTW. Pan Orzech tak sobie pewnie od siebie dodał.

  13. #13

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie


    Polecamy

    Z tego co mozna uslyszec w zamieszczonych linkach to pan Orzech slowem nie wspomnial o zrzucie paliwa, tylko wybujala fantazja jakiegos dziennikarzyny od siedmiu hemoroidow kazala mu dopisac wielce dramatyczny tekst... jak dla mnie pogon za sensacja w kolejnej erpe przechodzi juz wszelkie granice.
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •