Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 44
Like Tree30Likes

Wątek: 2013.07.22 Southwest 737, przednie podwozie zlozone przy ladowaniu

  1. #21
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie


    Polecamy

    Mówiąc szczerze nie wygląda mi to na "landing" ale na "crash landing"

    LiveLeak.com - Southwest Airlines B737 crash caught on tape by passenger

  2. #22

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań/EPPO

    Domyślnie

    Oglądając oba filmy z wnętrza samolotu, brakuje mi "wyrównania" , maksymalnie długiego utrzymania samolotu na głównym podwoziu, do momentu wytracenia prędkości do minimum przed położeniem go na "dziób". Wygląda jakby dostali podmuch w "plecy" i dlatego tak "walneli" , ale możliwe że pilot nie "wytrzymał" (nerwowo) lub zabrakło umiejętności , i nie był w stanie posadzić go tak delikatnie jak zrobił to nasz rodak z 767 ... Fakt że pogoda była jaka była, też mogło to mieć wpływ na takie a nie inne lądowanie ale...

  3. #23
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pyrlandia Zobacz posta
    maksymalnie długiego utrzymania samolotu na głównym podwoziu, do momentu wytracenia prędkości do minimum przed położeniem go na "dziób"
    Ktoś Cię tak uczył lądować? Nie rób tego.

    Pzdr

  4. #24

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań/EPPO

    Domyślnie

    Nie mówimy tu o normalnym lądowaniu, tylko o lądowaniu kiedy pilot wie, że przednie jest nie "wysunięte" w ogóle, lub nie zablokowane, w tym wypadku jeśli twierdzisz że posadzenie go, (jeśli przyjąć że to nie wina pogody) w taki sposób, jest najlepszym sposobem, to mnie mój instr. wprowadził w błąd, ja twierdzę inaczej, ale każdy ma prawo do swojej opinii.
    Nie pilotuję samolotów tej wielkości więc mogę być w błędzie.
    gaugan likes this.

  5. #25

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Gaugan, Pyrlandia: mam wrażenie, że jeden z Was jedzie do Sasa a drugi do Lasa.

    Nie jest całkowicie jasne z treści tego wątku, czy:
    1. Były jakieś problemy z przednią golenią, pilot o tym wiedział i wykonywał awaryjne lądowanie.
    2. Lądował normalnie i goleń niespodziewanie się złożyła/złamała (być może wskutek błędu pilotażu).
    Pyrlandia and gaugan like this.

  6. #26
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Ale ustalmy może najpierw czy on ladowal awaryjnie bez przedniego, czy złożyło sie po przyziemieniu.

  7. #27
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Według Avherald (i NTSB) nie ma informacji o zgłaszaniu awarii.
    The National Transportation Safety Board today released factual information from the July 22 accident involving a Southwest Airlines Boeing 737-700 landing at New York's LaGuardia Airport. The airplane’s front landing gear collapsed on landing.

    • Evidence from video and other sources is consistent with the nose-gear making contact with the runway before the main landing gear.
    • The flight data recorder on the airplane recorded 1,000 parameters and contained approximately 27 hours of recorded data, including the entire flight from Nashville to New York.
    • The cockpit voice recorder contains a two-hour recording of excellent quality that captures the entire flight from Nashville to New York and the accident landing sequence.
    • Flaps were set from 30 to 40 degrees about 56 seconds prior to touchdown.
    • Altitude was about 32 feet, airspeed was about 134 knots, and pitch attitude was about 2 degrees nose-up approximately 4 seconds prior touchdown.
    • At touchdown, the airspeed was approximately 133 knots and the aircraft was pitched down approximately 3 degrees.
    Oceniają, że było lądowanie na NLG, FDR i CVR zawierają dane dobrej jakości i obejmują feralny lot.
    56 sekund przed przyziemieniem klapy 40 zostały ustawione.
    4 sekundy przed przyziemieniem, na wysokości 32 ft mieli 134kt i 2 stopnie nosa w górę.
    Przy przyziemieniu prędkość wynosiła 133kt i nos 3 stopnie w dół.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  8. #28

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań/EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Ale ustalmy może najpierw czy on ladowal awaryjnie bez przedniego, czy złożyło sie po przyziemieniu.
    W świetle zgłoszenia "awaryjnego" i wiedzy pilota że z przednim jest coś nie tak, to jaki to ma wpływ na sposób przyziemienia jaki można zaobserwować na filmach? Może ujęcia z pozycji pasażerów oszukują , ale wygląda to tak jak by siadał na "3" a nie "2",
    z "naciskiem" na "3"
    Brak "zielonej" na przednim już wystarcza żeby pilot zgłosił awaryjne i tym samym przygotował służby lotniskowe i siebie do tej sytuacji, a czy ono nie wyszło czy też nie zablokowało się i 'schowało" po przyziemieniu to już...

    malgond, jak myślisz strażacy wyjechali w pobliże samolotu bo mieli ochotę na przejażdżkę? czy też wiedzieli wcześniej o awaryjnym lądowaniu?

  9. #29

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pyrlandia Zobacz posta
    malgond, jak myślisz strażacy wyjechali w pobliże samolotu bo mieli ochotę na przejażdżkę? czy też wiedzieli wcześniej o awaryjnym lądowaniu?
    Pierwszy w tym wątku wspominasz o strażakach.

    Nie klikałem "zewnętrznych" linków, i nie drążyłem zbytnio tematu, po prostu przeczytałem wątek - i taki był jego wydźwięk, jak napisałem wyżej - niejednoznaczny. Dopiero konradeck zacytował przed chwilą jakieś konkrety.

  10. #30
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W informacjach NTSB nie ma żadnej wzmianki o lądowaniu awaryjnym.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  11. #31
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pyrlandia Zobacz posta
    W świetle zgłoszenia "awaryjnego" i wiedzy pilota że z przednim jest coś nie tak
    To twoj wlasny wymysl. Raczej jakby pilot wiedzial ze z przednim "cos nie tak" nie rylby od samego poczatku nosem w ziemie, twoja teoria kupy sie nie trzyma.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 28-07-2013 o 19:15

  12. #32
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    To twoj wlasny wymysl. Raczej jakby pilot wiedzial ze z przednim "cos nie tak" nie rylby od samego poczatku nosem w ziemie, twoja teoria kupy sie nie trzyma.
    Fakty w tej dyskusji sa takie, ze to Ty w pierwszym poscie napisales, ze pilot zglaszal problemy z podwoziem wiec sie nie dziw, ze przewija sie to przez caly ten watek.
    JonTichy, QbaqBA and hypne like this.

  13. #33
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Fakty w tej dyskusji sa takie, ze to Ty w pierwszym poscie napisales, ze pilot zglaszal problemy z podwoziem wiec sie nie dziw, ze przewija sie to przez caly ten watek.
    Fakty sa tez takie ze pierwsze wiadomosci z wypadkow okazuja sie czesto nieprawdziwe i tak bylo w tym wypadku, jesli ktos mimo wielokrotnemu dementi nie potrafi sie wyzwolic z pierwszych "plotek" to raczej bede sie dziwic ...
    N077GL and ruben323 like this.

  14. #34
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Aktualna sytuacja samolotu -



    konradeck and kacper232 like this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  15. #35
    mombasa
    Goście

    Domyślnie

    będzie żył
    broneq and kacper232 like this.

  16. #36

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Dosc dobry opis tego wypadku przez jednego z pasazerow. W kazdym razie nie ma zadnej poszlaki ze bylo to awaryjne ladowanie, ze pilot mial jakiekolwiek problemy z podwoziem.

    The Crash Landing of Southwest 345 | Nick Bradbury

  17. #37
    Awatar ironhide

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Polska, USA

    Domyślnie

    Majac w poblizu JFK i EWR nie znam kapitana, ktory by sie zdecydowal ladowac na LGA podejrzewajac problemy z podwoziem.

  18. #38
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A tym czasem Koreańczycy strzelają ciętą ripostę:
    Korean News Station Pokes Fun at KTVU with Fake American Pilot Names After Southwest Airlines Landing Gear Failure ÂŤ slothed

    Capt. Kent Parker Wright
    Co-Capt. Wyatt Wooden Workman
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  19. #39

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Capt. Kent Parker Wright
    Co-Capt. Wyatt Wooden Workman
    Pierwsze śmieszne
    Drugiego nie rozumiem

  20. #40

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Pierwsze śmieszne
    Drugiego nie rozumiem
    Kent Parker Wright --> can't park her right --> nie umiem zaparkować go [1] prosto (ew.: jak należy)
    Wyatt Wooden Workman --> why it wouldn't work, man? --> dlaczego to się nie udało, brachu?
    Heywood U. Flye-Moore --> hey, would you fly more --> hej, polatałbyś więcej
    Macy Lawyers --> may see lawyers --> może spotkać się [2] z prawnikami

    Krótko mówiąc - cięta riposta na wpadkę Amerykanów.

    Swoją drogą, ten rzekomy stażysta z NTSB powinien dostać Master Troll Award.


    [1] dosł.: 'jej'. W języku angielskim tradycyjnie wyraża się o statkach - morskich przede wszystkim - w rodzaju żeńskim, jak o kobietach.
    [2] dosł.: 'zobaczyć się'
    RedLite, egon.olsen, Mimis and 3 others like this.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •