Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 44
Like Tree30Likes

Wątek: 2013.07.22 Southwest 737, przednie podwozie zlozone przy ladowaniu

  1. #1
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie 2013.07.22 Southwest 737, przednie podwozie zlozone przy ladowaniu


    Polecamy

    Pilot zglaszal przezd ladowaniem ze moga byc problemy z podwoziem.

    Nikomu sie nic nie stalo, lotnisko La Guardia:

    2013.07.22 Southwest 737, przednie podwozie zlozone przy ladowaniu-bpz154wccaakima.jpg

    2013.07.22 Southwest 737, przednie podwozie zlozone przy ladowaniu-601739_397339540377150_1672983937_n.jpg
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 23-07-2013 o 02:27

  2. #2
    Awatar Full Bird

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    USA

    Domyślnie

    Poniewaz po przytarciu sobie mordki zatrzymal sie krzyzowce, lotnisko jest praktycznie zablokowane,zas samoloty z destination La'Guardia czekaja w blokach na strzal startera/ponad 500 lotow.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    śląsk

    Domyślnie

    Video | NBC New York

    kilka noeostrych klatek z ladowania.

    Z.

  4. #4
    Awatar Hariko

    Dołączył
    Jan 2013
    Mieszka w
    Lublin, poza krajem

  5. #5
    Awatar arek_waw

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Zegrze | EPWA / EPMO

    Domyślnie

    Czy to prawda, że Southwest użytkuje najstarsze lub jedne z najstarszych 737 na świecie? Oczywiście wiem, że to nie wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo, bo nawet bardzo stary samolot może być sprawny technicznie i bezpieczny, niemniej chciałem zapytać, bo taką opinię niedawno usłyszałem.

    A co do rannych to myślę, że po pierwsze media czasem zawyżają ich liczbę, a po drugie wydaje mi się, że sami ludzie licząc na późniejsze odszkodowania zgłaszają różne dolegliwości, może ktoś ma tylko lekkie zadrapanie i już "ranny" i żąda karetki...

  6. #6
    Awatar pawel111

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Wrocław/ Ludwikowice

    Domyślnie

    Najstarszych na świecie (-100, -200) na pewno nie mają, ale wg. Planespotters ich najstarsze 737-300 mają ok. 29 lat.

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arek_waw Zobacz posta
    Czy to prawda, że Southwest użytkuje najstarsze lub jedne z najstarszych 737 na świecie?
    Średni wiek floty to ok. 11, najstarszy samolot ma ponad 28 lat.
    Ten który się rozbił w październiku miał mieć 14 lat.

    Wysłane z mojego SGS3 za pomocą Tapatalk.
    Pozdrawiam, Mikołaj


  8. #8

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Samolot to N753SW. Oddany do użytku 21.10.1999r., od nowości w Southwest Airlines.

    Źródło: N753SW Southwest Airlines Boeing 737-7H4(WL) - cn 29848 / ln 400 - Planespotters.net Just Aviation

  9. #9
    Awatar Krzysztof Stech

    Dołączył
    Feb 2013
    Mieszka w
    Chicago

    Domyślnie

    W Grudniu zeszlego roku mialem przyjemnosc leciec kilku miesiecznym 737 lini Southwest ......latam czesto na terenie USA , w porownaniu z innym liniami Southwest oceniam bardzo pozytywnie w swojej flocie posiadaja ponad 500 samolotow w tym ponad 380 sztuk 737-700 wiec nie jest zle .

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie

    Sporo rannych przy tak łagodnym lądowaniu - jeżeli wierzyć doniesieniom tvn24 - to aż 10 osób. Patrząc po tych zdjęciach, zastanawia mnie jedno - dlaczego ewakuują się tylko przez tylne drzwi, z których to trap ledwo dosięga do podłoża i praktycznie niewiele daje? Pewnie biedacy łamali sobie nogi... natomiast wyjścia na skrzydła i drzwi przednie (gdzie było by optymalnie się wydostać), są zamknięte.

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez potir Zobacz posta
    Sporo rannych przy tak łagodnym lądowaniu - jeżeli wierzyć doniesieniom tvn24 - to aż 10 osób. Patrząc po tych zdjęciach, zastanawia mnie jedno - dlaczego ewakuują się tylko przez tylne drzwi, ...
    Na filmie widać, że kadłub mocno szorował o pas. Być może załoga, będąca na miejscu zdarzenia, podjęła decyzję taką jaką podjęła, albowiem mogła przypuszczać, że rozgrzany tarciem kadłub może być źródłem pożaru wewnątrz części dziobowej samolotu.


    GM

  12. #12
    Awatar momopoznan

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Służby ratownicze po tym ładowaniu polewały przód samolotu pianą więc moze dlatego nie ewakuowano sie przez przednie drzwi.

  13. #13
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Jezeli kogos interesuje umiescilem na moim blogu krotki wpis o tym wydarzeniu -

    Link Tutaj

    Pozdrawiam
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  14. #14

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Tutaj w artykule jest nagranie z wnętrza samolotu: Zobacz jak boeing lądował w Nowym Jorku bez podwozia - WPROST
    Nie wyglądało to zbyt strasznie.
    shiver likes this.

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Sam nie wiem... Zdaje mi się, czy bardzo krótko utrzymali nos w powietrzu? Żeby nie było - to nie krytyka, piloci wykonali super pracę.

  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Niedaleko Kielc

    Domyślnie

    Na FB znalazłem takie 2 foto :



  17. #17
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Żeby nie było - to nie krytyka, piloci wykonali super pracę.
    No raczej uwazalbym z tego typu pochwalami, grubo za wczesnie.
    Z ostatniej chwili to NTSB mowi ze w momencie przyziemienia dziob samolotu byl pochylony do przodu o -3 stopnie (a powinien byc +3 do +5), innymi slowy uderzyli przednim podwoziem w pas zanim glowne podwozie zetknelo sie z ziemia. Przednie podwozie nie jest obliczone na tego typu ladowania. Jesli to prawda i nic innego sie nie dzialo to oczywiscie jest to fatalne ladowanie, rzecznik Southwest zdarzyl juz to skomentowac ze takie ladowanie nie jest "zgodne z naszymi procedurami". 4 sekundy przed ladowaniem ich konfiguracja "pitch" byla ciagle w miare poprawna +2 wiec cos sie nagle zmienilo w tych ostatnich paru sekundach. No i ani slowa ze jakoby mialoby to byc "awaryjne" ladowanie.

    NTSB: Southwest Jet's Nose Gear Landed 1st in NY - ABC News
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 26-07-2013 o 04:56

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    No raczej uwazalbym z tego typu pochwalami, grubo za wczesnie.
    Z ostatniej chwili to NTSB mowi ze w momencie przyziemienia dziob samolotu byl pochylony do przodu o -3 stopnie (a powinien byc +3 do +5), innymi slowy uderzyli przednim podwoziem w pas zanim glowne podwozie zetknelo sie z ziemia. Przednie podwozie nie jest obliczone na tego typu ladowania. Jesli to prawda i nic innego sie nie dzialo to oczywiscie jest to fatalne ladowanie, rzecznik Southwest zdarzyl juz to skomentowac ze takie ladowanie nie jest "zgodne z naszymi procedurami". 4 sekundy przed ladowaniem ich konfiguracja "pitch" byla ciagle w miare poprawna +2 wiec cos sie nagle zmienilo w tych ostatnich paru sekundach. No i ani slowa ze jakoby mialoby to byc "awaryjne" ladowanie.

    NTSB: Southwest Jet's Nose Gear Landed 1st in NY - ABC News
    A więc jednak poprawne było moje pierwsze wrażenie, że w momencie kiedy dziób "leci" w dół, samolot jest jeszcze w powietrzu! No ciekawe, pchnęli wolant, żeby nie przelecieć strefy przyziemienia, czy kiego?

    Pochwały były za to, że wszyscy wyszli z samolotu na własnych nogach. Ale fakt, to było przy założeniu, że podwozie nie było wysunięte.

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    No ciekawe, pchnęli wolant, żeby nie przelecieć strefy przyziemienia, czy kiego?
    Mowa jest o takim calkiem prawdopodobnym scenariuszu: zrobili "flare" troche za wysoko i probujac posadzic samolot szybko na ziemi pchneli wolant do przodu powodujac ladowanie "na dziob". A wiec jestes bliski prawdy.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPWA CTR

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez bartusek Zobacz posta
    Na FB znalazłem takie 2 foto :
    No, ta fotka jest warta kilkaset tysięcy USD (licząc tylko samą awionikę do wymiany :-)

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •