Poniewaz po przytarciu sobie mordki zatrzymal sie krzyzowce, lotnisko jest praktycznie zablokowane,zas samoloty z destination La'Guardia czekaja w blokach na strzal startera/ponad 500 lotow.
Poniewaz po przytarciu sobie mordki zatrzymal sie krzyzowce, lotnisko jest praktycznie zablokowane,zas samoloty z destination La'Guardia czekaja w blokach na strzal startera/ponad 500 lotow.
Video | NBC New York
kilka noeostrych klatek z ladowania.
Z.
a tutaj coś w naszym rodzimym języku
Lądowanie bez podwozia na lotnisku w Nowym Jorku - Wiadomości - WP.PL
Czy to prawda, że Southwest użytkuje najstarsze lub jedne z najstarszych 737 na świecie? Oczywiście wiem, że to nie wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo, bo nawet bardzo stary samolot może być sprawny technicznie i bezpieczny, niemniej chciałem zapytać, bo taką opinię niedawno usłyszałem.
A co do rannych to myślę, że po pierwsze media czasem zawyżają ich liczbę, a po drugie wydaje mi się, że sami ludzie licząc na późniejsze odszkodowania zgłaszają różne dolegliwości, może ktoś ma tylko lekkie zadrapanie i już "ranny" i żąda karetki...
Najstarszych na świecie (-100, -200) na pewno nie mają, ale wg. Planespotters ich najstarsze 737-300 mają ok. 29 lat.
Samolot to N753SW. Oddany do użytku 21.10.1999r., od nowości w Southwest Airlines.
Źródło: N753SW Southwest Airlines Boeing 737-7H4(WL) - cn 29848 / ln 400 - Planespotters.net Just Aviation
W Grudniu zeszlego roku mialem przyjemnosc leciec kilku miesiecznym 737 lini Southwest ......latam czesto na terenie USA , w porownaniu z innym liniami Southwest oceniam bardzo pozytywnie w swojej flocie posiadaja ponad 500 samolotow w tym ponad 380 sztuk 737-700 wiec nie jest zle .
Sporo rannych przy tak łagodnym lądowaniu - jeżeli wierzyć doniesieniom tvn24 - to aż 10 osób. Patrząc po tych zdjęciach, zastanawia mnie jedno - dlaczego ewakuują się tylko przez tylne drzwi, z których to trap ledwo dosięga do podłoża i praktycznie niewiele daje? Pewnie biedacy łamali sobie nogi... natomiast wyjścia na skrzydła i drzwi przednie (gdzie było by optymalnie się wydostać), są zamknięte.
Jezeli kogos interesuje umiescilem na moim blogu krotki wpis o tym wydarzeniu -
Link Tutaj
Pozdrawiam
Tutaj w artykule jest nagranie z wnętrza samolotu: Zobacz jak boeing lądował w Nowym Jorku bez podwozia - WPROST
Nie wyglądało to zbyt strasznie.
Na FB znalazłem takie 2 foto :
No raczej uwazalbym z tego typu pochwalami, grubo za wczesnie.
Z ostatniej chwili to NTSB mowi ze w momencie przyziemienia dziob samolotu byl pochylony do przodu o -3 stopnie (a powinien byc +3 do +5), innymi slowy uderzyli przednim podwoziem w pas zanim glowne podwozie zetknelo sie z ziemia. Przednie podwozie nie jest obliczone na tego typu ladowania. Jesli to prawda i nic innego sie nie dzialo to oczywiscie jest to fatalne ladowanie, rzecznik Southwest zdarzyl juz to skomentowac ze takie ladowanie nie jest "zgodne z naszymi procedurami". 4 sekundy przed ladowaniem ich konfiguracja "pitch" byla ciagle w miare poprawna +2 wiec cos sie nagle zmienilo w tych ostatnich paru sekundach. No i ani slowa ze jakoby mialoby to byc "awaryjne" ladowanie.
NTSB: Southwest Jet's Nose Gear Landed 1st in NY - ABC News
Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 26-07-2013 o 03:56
A więc jednak poprawne było moje pierwsze wrażenie, że w momencie kiedy dziób "leci" w dół, samolot jest jeszcze w powietrzu! No ciekawe, pchnęli wolant, żeby nie przelecieć strefy przyziemienia, czy kiego?
Pochwały były za to, że wszyscy wyszli z samolotu na własnych nogach. Ale fakt, to było przy założeniu, że podwozie nie było wysunięte.
Zakładki