Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie (Za RMF FM) Awaryjne lądowanie Air Canada w Calgary.


    Polecamy

    Awaryjne lądowanie Air Canada w Calgary. 40 osób rannych w tym 15 ciężko.

  2. #2
    Awatar mick

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Luxemburg/Bolesławiec/Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Reuters
    As many as 40 hurt on Air Canada flight
    CALGARY, Alberta (Reuters) - As many as 40 passengers were injured on an Air Canada Victoria, British Columbia, to Toronto flight that made an emergency landing at Calgary on Thursday morning.

    Media reports said as many as 15 passengers were "seriously injured" though officials at the Calgary airport were unable to confirm that number.

    Jody Mosely, a spokeswoman for the Calgary Airport Authority said 88 people were on the flight, and emergency personnel were attending to the injured.

    (Reporting by Scott Haggett; Editing by Peter Galloway)

    Cytat Zamieszczone przez Calgary Herald
    Passengers injured in rough Calgary landing

    CALGARY -- Emergency crews are on the scene at Calgary Airport after an Air Canada plane traveling from Victoria to Toronto was hit by turbulence and passengers were injured this morning.

    Nine ambulances are lined up on the departures level, ready to take patients to hospital.

    Duty inspector Richard Hinse said between six and eight people were seriously injured while other passengers sustained minor injuries.

    "It went up and then sideways," said one passenger, who said a friend of hers was hurt. "She flew up to the ceiling and right down."

    Traffic at the airport is being diverted.

    Bryce Paton of Calgary Airport Authority says the flight was en route from Victoria to Toronto and was diverted to Calgary.

    "It landed safely at 8:30 a.m. with a request for medical units to meet the aircraft to injuries on board the aircraft," said Paton. "We understand there are no life-threatening injuries.

    The airline's flight teams have met the passengers and additional details are expected later Thursday.

    "We're still looking into it and gathering information," said Air Canada spokesman Peter Fitzpatrick. "There's no confirmation yet of how many people were injured or what caused the plane to make an emergency landing. As soon as we know, we'll be releasing further statements."

    More details to follow.

    Calgary Herald
    w skrócie:
    Samolot Air Canada lądował w Calgary (lot z Victorii do Toronto), po tym jak wpadł w turbulencje. Efektem turbulencji jest kilkanaście osób lekko rannych, do tego kilka ciężko.

    lot AC190, maszyna A319 C-GBHZ
    UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED

  3. #3
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź

    Domyślnie

    40 rannych w samolocie po lądowaniu w Kanadzie
    PAP - dodane 22 minuty temu

    Około 40 osób odniosło obrażenia, gdy samolot linii lotniczych Air Canada musiał awaryjnie lądować na lotnisku w Calgary - poinformowały media w Kanadzie.

    Na pokładzie maszyny było 88 osób. Według mediów stan 15 osób określa się jako ciężki.

    www.wp.pl
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch

  4. #4
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Air Canada lądował awaryjnie, są ranni

    Turbulencje były tak silne, że pasażerowie odbijali się głowami od sufitu maszyny. Dlatego załoga samolotu zdecydowała się na awaryjne lądowanie w Calgary. Sześć osób z urazami kręgosłupa, szyi i pleców zabrano do szpitala.

    Wcześniej media informowały o około 40 rannych. Rzecznik lotniska w Calgary, Stuart Brideaux zapewniał, że większość pasażerów tego lotu nie było tak mocno poturbowanych. - Byli oni w stanie wychodzić z samolotu o własnych siłach - relacjonował rzecznik. Szóstka najciężej rannych została przewieziona do szpitala. Tym zaś, którzy z koszmarnego lotu wyszli bez szwanku, przewoźnik zapewnia, że umożliwi im dokończenie podróży.

    Należący do Air Canada Airbus A319 leciał z Victorii (stolicy Kolumbii Brytyjskiej) do Toronto.

    "To może potrwać lata"

    Bryce Paton, rzecznik lotniska w Calgary zapowiedział, że przewoźnik będzie chciał przeprowadzić śledztwo i wyjaśnić przyczynę wypadku. Gdy na lotnisko dotarła informacja o planowanym awaryjnym lądowaniu wszystkie służby zostały postawione na baczność. Na lotnisko przyjechało aż 22 wozy strażackich i 10 ambulansów.

    Zaraz po wylądowaniu samolotu, lotnicze służby bezpieczeństwa, wysłały na płytę także specjalnych funkcjonariuszy.

    Śledztwo może jednak potrwać. John Cottreau, rzecznik przewoźnika przytoczył przykład katastrofy Swiss Air w Nowej Szkocji. W tej sprawie dochodzenie trwało pięć lat. - Sporządzenie analiz może zająć tygodnie, a nawet miesiące. Potem potrzebne będą kolejne na napisanie raportu - ocenił Cotteau.

    Wypadek Air Canada jest już drugim w ostatnim półroczu. Wcześniej, we wrześniu, w turbulencje wpadł samolot WestJet. Ucierpiało wtedy 9 pasażerów, a trzech trafiło do szpitala.

    TVN 24
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wynika z tego, że rany zostały odniesione na skutek turbulencji. Relacja o osobie, które uderzyła w sufit raczej świadczy o niezapiętych pasach... Wobec zaleceń wszystkich linii, żeby mieć je zapięte przez cały lot 40 osób na 88 wydaje się więc dziwne... No chyba, że te 15 było bez... Co myślicie?

    Swoją drogą, nieźle musiało "trzepnąć"... Oby skończyło się to dla wszystkich tylko niemiłymi wspomnieniami.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gregor
    Turbulencje były tak silne, że pasażerowie odbijali się głowami od sufitu maszyny.
    To ja się pytam dlaczego wlatując w strefę silnych turbulencji albo nie pojawił się znaczek "zapiąć pasy" albo dlaczego załoga tego nie dopilnowała Jeżeli tylko turbulencje były przyczyną tego lądowania to jest to dla mnie nieco dziwne. No chyba że ten co tak spektakularnie uderzył w sufit coś zrobił sobie (pół biedy) albo samolotowi (tu już gorzej). Z nieceierpliwością czekam na raport końcowy.

  7. #7
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Jeśli kilkunastu rannych na pokładzie nie jest dla Ciebie wystarczającą przyczyną natychmiastowego lądowania, to nie wiem co Ci powiedzieć
    Czemu tylu rannych? Może weszli w turbulencje bez ostrzeżenia? Jak to mawiał majster w Alternatywy4: "Wszystko może się zdarzyć"

  8. #8
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Czesto nie mozna przewidziec ze wlatuje sie w turbulecje.Czasami pilot dostaje ostrzezenie np od poprzednika co lecial korytarzem chwile wczesniej.Wtedy pojawia sie napis zapiac pasy.
    Czesto laduje sie awaryjnie jak PAX zaslabnie a co dopiero jak ma kilkunastu rannych na pokladzie .

  9. #9
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Zawsze istnieje możliwość "clear air turbulence" i wtedy tylko powiadomienie przez poprzednika jest ostrzegające. W tym przypadku on mógł być pierwszy...

  10. #10
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Jakiej awarii ulegl ten samolot?

  11. #11
    Awatar bartolomic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cyfer
    No chyba że ten co tak spektakularnie uderzył w sufit coś zrobił sobie (pół biedy) albo samolotowi (tu już gorzej). Z nieceierpliwością czekam na raport końcowy.
    wiesz co.. zastanow sie czasami nad tym co piszesz, bo to zdanie jest zalosne.. jak sie kiedys Tobie cos takiego stanie i skrecisz kark, to jak wyjdziesz ze szpitala to zaloz nowy temat i sie podziel wrazeniami...

    pomysl zanim cos napiszesz.. bo pierdnac w towarzystwie to kazdy potrafi


  12. #12
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    kolejny dowod na to, zeby ZAWSZE miec pasy, nawet lekko, zapiete. czy lece 40min czy 13h, wypinam sie jedynie idac do kibla

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartolomic
    Cytat Zamieszczone przez Cyfer
    No chyba że ten co tak spektakularnie uderzył w sufit coś zrobił sobie (pół biedy) albo samolotowi (tu już gorzej). Z nieceierpliwością czekam na raport końcowy.
    wiesz co.. zastanow sie czasami nad tym co piszesz, bo to zdanie jest zalosne.. jak sie kiedys Tobie cos takiego stanie i skrecisz kark, to jak wyjdziesz ze szpitala to zaloz nowy temat i sie podziel wrazeniami...

    pomysl zanim cos napiszesz.. bo pierdnac w towarzystwie to kazdy potrafi

    Niestety nie znam czegoś takiego jak "ironia w piśmie", i nie wiem jak to napisać że by każdy wiedział że piszę bardziej żartem niż poważnie (nikt nie zginął to można nieco bardziej na wesoło). Jeżeli zaleca się mieć zapięte pasy podczas całego lotu to dla mnie nie ma tematu. A co do powodu lądowania to chodziło o to czy lądowanie było spowodowane tylko ranami pasażerów czy może coś stało się z samolotem podczas tego wstrząsu, dlatego napisałem że czekam na raport.

  14. #14
    Awatar DarekM

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków, KRK, Poland

    Domyślnie

    Nie zapominajmy również, że PAXy chodzą do toalet itp. więc w prawie każdym momencie lotu jakiś procent pasażerów porusza się po kabinie. Nawet po zapaleniu się konntrolki zapnij pasy to i tak mija chwila ( kilka minut ) nim wszyscy dojdą na swoje miejsca.
    Pozdrawiam
    DarekM


    Nikon D80, AF-S Nikkor 18-55 mm 1;3,5-5,6G, AF Nikkor 50 mm 1;1,8D, Sigma 135-400mm 1;4,5-5,6APO DG

  15. #15
    GRZEGORZ GŁOWIK
    Goście

    Domyślnie

    Nie zapominajmy również, że PAXy chodzą do toalet itp. więc w prawie każdym momencie lotu jakiś procent pasażerów porusza się po kabinie. Nawet po zapaleniu się konntrolki zapnij pasy to i tak mija chwila ( kilka minut ) nim wszyscy dojdą na swoje miejsca
    .

    W czasie ostatniego lotu do Bristolu były też turbulencje, znaczek palił sie około 30minut, a ludzie nie wracali z toalet, tylko na odwrót.. Oczywiście standardem było wstawanie po coś do schowków. Obsługa już lekko się denerwowała, czemu dawała wyraz mimiką twarzy..

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GRZEGORZ GŁOWIK
    Nie zapominajmy również, że PAXy chodzą do toalet itp. więc w prawie każdym momencie lotu jakiś procent pasażerów porusza się po kabinie. Nawet po zapaleniu się konntrolki zapnij pasy to i tak mija chwila ( kilka minut ) nim wszyscy dojdą na swoje miejsca
    .

    W czasie ostatniego lotu do Bristolu były też turbulencje, znaczek palił sie około 30minut, a ludzie nie wracali z toalet, tylko na odwrót.. Oczywiście standardem było wstawanie po coś do schowków. Obsługa już lekko się denerwowała, czemu dawała wyraz mimiką twarzy..
    Mimika to nie wszystko, skoro jest polecenie to załoga powinna skrupulatnie dopilnować żeby każdy posadził 4 litery na 5 innych literach (fotel), za to są opłacani naszymi pieniędzmi (pasażerów) i odpowiadają za nasze (pasażerów) bezpieczeństwo jeżeli w tamtym locie też tak było no to jest jedna z możliwych przyczyn że ileś osób więcej się poobijało. Lot do Bristolu - zapewne FR ( ) załoga zbyt zajęta sprzedażą żeby pilnować paxów, oczywiście to mała złośliwość ale wcale nie wykluczone.

  17. #17
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cyfer
    Mimika to nie wszystko, skoro jest polecenie to załoga powinna skrupulatnie dopilnować żeby każdy posadził 4 litery na 5 innych literach (fotel), za to są opłacani naszymi pieniędzmi (pasażerów) i odpowiadają za nasze (pasażerów) bezpieczeństwo jeżeli w tamtym locie też tak było no to jest jedna z możliwych przyczyn że ileś osób więcej się poobijało. Lot do Bristolu - zapewne FR ( ) załoga zbyt zajęta sprzedażą żeby pilnować paxów, oczywiście to mała złośliwość ale wcale nie wykluczone.
    Na long haulach łażenie do kibla kiedy seat belt się pali to norma - inna sprawa że zapalają go przy najmniejszych nawet turbulencjach... Raz jeden jedyny mi się zdarzyło że pilot kazał usiąść obsłudze i wtedy już wszyscy grzecznie siedzieli...
    KZ

  18. #18
    Awatar DarekM

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków, KRK, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Załoga powinna pilnować Paxów jak jest zapalona kontrolka zapnij pasy to fakt, ale w większości przypadków turbulencje są bardzo małe i nikomu nic sie nie dzieje ( 99,9% przypadków ) i dlatego nastąpiło dość duże rozluźnienie w tej materii.
    Pozdrawiam
    DarekM


    Nikon D80, AF-S Nikkor 18-55 mm 1;3,5-5,6G, AF Nikkor 50 mm 1;1,8D, Sigma 135-400mm 1;4,5-5,6APO DG

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •