Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 41
Like Tree33Likes

Wątek: 2013.08.14 UPS A300 w Birmingham (USA)

  1. #1

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    Ślunsk

    Domyślnie 2013.08.14 UPS A300 w Birmingham (USA)


    Polecamy

    Pojawiają się pierwsze doniesienia o uderzeniu w ziemię, pożarze niedaleko lotniska i wybuchach w Birmingham (USA).
    Według aviation-safety w okolicy był A300 UPS podchodzący do lądowania (lot #1354)

    Źródła:
    * Large aircraft crash in Tarrant - ABC 33/40 - Birmingham News, Weather, Sports
    * ASN Aircraft accident Airbus A300? registration unknown Birmingham, AL
    * Instagram

    PS. pojawiają sie doniesienia że to był mniejszy samolot (ale dailymail jest też źródłem trudnym do zaufania)

  2. #2
    Awatar Mufec

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    EPWR

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2007
    "Not even death can make us part" in memory of my beloved angel 21.11.2014 [*]

  4. #4

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    Ślunsk

    Domyślnie

    podsłuchując chwilę kanał Strażaków Birmingham można było usłyszeć info o "hazardous materials" w manifeście ładunku

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Czy taka prędkość schodzenia -3712fpm jest normalna?

    kebab likes this.

  7. #7
    Awatar pol574

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    CICHE/Zakopane

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mikoi Zobacz posta
    Czy taka prędkość schodzenia -3712fpm jest normalna?
    Jasne często Ryanair lub czartery do KRK mają na budziku do -5000fpm, ale nigdy na tak niskim pułapie.
    Sprzęt:Canon EOS 550D+GSO 10"+GSO 2x.
    My Airport Ciche-Baligowiec 1:400

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pol574 Zobacz posta
    Jasne często Ryanair lub czartery do KRK mają na budziku do -5000fpm.
    OK, dzięki.

  9. #9
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Samolot N155UP, niecałe 10 lat, od nowości w UPS.

    Edit: są już informacje, oboje piloci zginęli...

  10. #10
    Senior Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Oboje czy obaj?

  11. #11
    Awatar michał s

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Info Airbusa na Facebooku, chwilowo zero więcej info.

    Cytat Zamieszczone przez Airbus"
    "We regret to confirm that an A300-600F operated by UPS was involved in an accident in Birmingham, Alabama. The aircraft was operating a scheduled service, Flight 1354. Our sympathy goes to the families, friends and loved ones affected by the accident. A team of specialists from Airbus is being dispatched to Alabama. The investigation remains the entire responsibility of the relevant authorities. At this time no further factual information is available."

  12. #12
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Edytować posta już nie mogę.
    Płeć nie była podana, tak jakoś mi się napisało.

  13. #13
    Awatar Sonqer

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Wys. Strzyż. / EPRZ



    Nikon P90, UL 984, UL 986, UP 746, UM 857

  14. #14
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Swoją drogą, króciutki lot. Trochę ponad 300 mil w linii prostej z tego co widzę.

  15. #15
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Na pierwszej konferencji prasowej NTSB ujawniło, że wstępne informacje nie wskazują na to, by piloci zgłaszali problemy. Czarnych skrzynek jeszcze nie wydobyto, gdyż ogonowa część kadłuba, gdzie się znajdują jeszcze się tliła.
    Przed uderzeniem o ziemię samolot zahaczył o drzewa, jednak na razie nie jest jasne, czy to był powód wypadku.

    Kapitanem był mężczyzna, pierwszy oficer to kobieta.

    Z komentarzy pod relacją w AVHerald wynika, że lądowanie na pasie 18/36 jest bardzo nietypowe. Pas 18/36 ma 2164m, pas 06/24 ma 3657m. Z zapisów na flightaware wynika, że co najmniej od kwietnia ten lot (chyba codzienny) ani razu nie lądował na pasie 18. Następne lądowanie, 10 minut po planowanym lądowaniu UPS odbyło się na pasie 06.

  16. #16

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie


    Foto-NTSB

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    New York

    Domyślnie

    Wlasnie sie dowiedzialem ze kilka moich przesylek bylo wlasnie w tym samolocie.....

  18. #18
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Sporo zdjęć z powietrza miejsca katastrofy:
    UPS plane crash: Aerial photos, video of crash site | al.com

    p,paweł

  19. #19
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jarek83 Zobacz posta
    Wlasnie sie dowiedzialem ze kilka moich przesylek bylo wlasnie w tym samolocie.....
    Nasze kondolencje.
    MaciejS, kaspric, KZ and 24 others like this.

  20. #20
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie


    Polecamy

    Druga konferencja prasowa NTSB:
    Czarne skrzynki znaleziono, są osmolone, ale wstępnie wygląda na to, że będzie się dało odzyskać z nich dane. Lecą do Waszyngtonu, jutro będzie wiadomo czy da się je odczytać.
    Wstępne ustalenia mówią, że przed uderzeniem w ziemię nie było pożaru ani nieopanowanej awarii silnika (nigdy nie wiem jak przetłumaczyć uncontained engine failure). Wykryto również, że obce obiekty zostały wciągnięte przez silniki przed uderzeniem w ziemię (możliwe, że fragmenty drzew; raczej nie bird strike, była noc).

    Edit: i wiadomo, że pas 06/24, na którym najczęściej się ląduje był w danym momencie chwilowo wyłączony z użytku (serwisowane było oświetlenie center line).

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •