Pierwsze zdjęcia z miejsca wypadku: https://twitter.com/K_A_Turner/statu...06457832722432 https://twitter.com/Fox6Clare/status...090752/photo/1
Pojawiają się pierwsze doniesienia o uderzeniu w ziemię, pożarze niedaleko lotniska i wybuchach w Birmingham (USA).
Według aviation-safety w okolicy był A300 UPS podchodzący do lądowania (lot #1354)
Źródła:
* Large aircraft crash in Tarrant - ABC 33/40 - Birmingham News, Weather, Sports
* ASN Aircraft accident Airbus A300? registration unknown Birmingham, AL
PS. pojawiają sie doniesienia że to był mniejszy samolot (ale dailymail jest też źródłem trudnym do zaufania)
Pierwsze zdjęcia z miejsca wypadku: https://twitter.com/K_A_Turner/statu...06457832722432 https://twitter.com/Fox6Clare/status...090752/photo/1
Informacje z avherald:
Accident: UPS A306 at Birmingham on Aug 14th 2013, touched down outside airport
"Not even death can make us part" in memory of my beloved angel 21.11.2014 [*]
podsłuchując chwilę kanał Strażaków Birmingham można było usłyszeć info o "hazardous materials" w manifeście ładunku
Info Airbusa na Facebooku, chwilowo zero więcej info.
Zamieszczone przez Airbus"
Na pierwszej konferencji prasowej NTSB ujawniło, że wstępne informacje nie wskazują na to, by piloci zgłaszali problemy. Czarnych skrzynek jeszcze nie wydobyto, gdyż ogonowa część kadłuba, gdzie się znajdują jeszcze się tliła.
Przed uderzeniem o ziemię samolot zahaczył o drzewa, jednak na razie nie jest jasne, czy to był powód wypadku.
Kapitanem był mężczyzna, pierwszy oficer to kobieta.
Z komentarzy pod relacją w AVHerald wynika, że lądowanie na pasie 18/36 jest bardzo nietypowe. Pas 18/36 ma 2164m, pas 06/24 ma 3657m. Z zapisów na flightaware wynika, że co najmniej od kwietnia ten lot (chyba codzienny) ani razu nie lądował na pasie 18. Następne lądowanie, 10 minut po planowanym lądowaniu UPS odbyło się na pasie 06.
Foto-NTSB
Sporo zdjęć z powietrza miejsca katastrofy:
UPS plane crash: Aerial photos, video of crash site | al.com
p,paweł
Druga konferencja prasowa NTSB:
Czarne skrzynki znaleziono, są osmolone, ale wstępnie wygląda na to, że będzie się dało odzyskać z nich dane. Lecą do Waszyngtonu, jutro będzie wiadomo czy da się je odczytać.
Wstępne ustalenia mówią, że przed uderzeniem w ziemię nie było pożaru ani nieopanowanej awarii silnika (nigdy nie wiem jak przetłumaczyć uncontained engine failure). Wykryto również, że obce obiekty zostały wciągnięte przez silniki przed uderzeniem w ziemię (możliwe, że fragmenty drzew; raczej nie bird strike, była noc).
Edit: i wiadomo, że pas 06/24, na którym najczęściej się ląduje był w danym momencie chwilowo wyłączony z użytku (serwisowane było oświetlenie center line).
Zakładki