Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
Like Tree3Likes
  • 1 Post By arek_waw
  • 2 Post By N077GL

Wątek: 2013.10.19 Katastrofa samolotu ze spadochroniarzami

  1. #1
    Awatar d2jmr

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie 2013.10.19 Katastrofa samolotu ze spadochroniarzami


    Polecamy

    Samolot wiozący spadochroniarzy rozbił się w miejscowości Marchovelette w Belgii. Burmistrz miasteczka poinformował, że nikt nie przeżył katastrofy. Jak informował na antenie TVN24 korespondent stacji, według relacji świadków kilku spadochroniarzy próbowało ratować się skokiem z samolotu.

    Do katastrofy jednosilnikowego samolotu Pilatus Porter doszło przed godziną 16, zaledwie 10 minut po starcie. Wystartował ze sportowego lotniska Namur/Temploux, by dokonać zrzutu spadochroniarzy nad pobliskim miasteczkiem Fernelmont.

    Na pokładzie było 11 osób. Wszyscy zginęli. Według burmistrza Fernelmont Jeana-Claude'a Nihoula, ofiary to najprawdopodobniej 10 spadochroniarzy i pilot.
    Korespondent TVN24 z Brukseli, Maciej Sokołowski poinformował, że - według relacji świadków - trzech lub czterech spadochroniarzy próbowało jeszcze wyskoczyć ze spadającego samolotu, ale wysokość była już zbyt mała, by mogli się uratować.
    Kłopoty ze skrzydłem?

    Przyczyny katastrofy, która nie spowodowała żadnych szkód na ziemi, nie są na razie znane. Z przytoczonych przez Sokołowskiego wypowiedzi świadków katastrofy wynika, że samolot miał problemy ze skrzydłem.


    Autor: ktom//kdj / Źródło: TVN24, PAP

    Spadł samolot ze spadochroniarzami. Wszyscy zginęli - TVN24

  2. #2
    Awatar seburaj

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    oficjalniepotwierdzono liczbę ofiar, dodatkowo pojawiają się jakieś zeznania świadków o odejściuskrzydła – to by pośrednio tłumaczyło, dlaczego skoczkowie nie „wysiedli” zsamolotu jak przy zwykłym obcięciu silnika :-/

    (...) Na pokładzie maszyny było 11osób - 10 spadochroniarzy i pilot. Przyczyny katastrofy, która nie spowodowałażadnych szkód na ziemi, nie są na razie znane.
    - Prawdopodobnie podczas lotu samolot stracił jedno ze skrzydeł - powiedziałburmistrz Namur Maxime Prevot. Także świadkowie mówią, że widzieli spadające naziemię skrzydło.

    Próbowali ratować się skokiem z samolotu

    Według burmistrza Fernelmont Jeana-Claude'a Nihoula, znaleziono trzy otwartespadochrony, co wskazuje, że trzy osoby próbowały ratować się skokiem zsamolotu (...)

    źródło: fakty.interia.pl / PAP

    http://fakty.interia.pl/swiat/news-katastrofa-samolotu-w-belgii-podano-ostateczny-bilans-ofiar,nId,1045395

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Ten sam Pilatus 2001roku miał już problem. Rozbił się podczas lądowania. Zginęła wtedy jedna osoba. Jedna z osób która zginęła wczoraj, przeżyła wypadek 2002 roku.

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Poprawka, podczas startu.

  5. #5
    Awatar seburaj

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    jeżeli tak faktycznie było - to w korkociągu (bez skrzydła?) rzeczywiście mogą być trudności z opuszczeniem samolotu L
    Minutes after the aircraft took off froma small airfield near the city of Namur, witnesses saw part of a wing breakoff, sending the plane into a spiraling nosedive and crash in a field close to Fernelmont town, said its mayor, Jean-Claude Nihoul. The skydivers and their instructors "were not able to jump out," Nihoul said in a telephone interview.
    (…)
    Nicolas Hormans of the Paraclub Namur, whose skydivers were among the victims, told RTL network that the plane wasprobably about 3 kilometers (2 miles) high when it suddenly went down. He saidthe nosedive would have thrown everyone aboard around with such force that theywould not have been able to jump out and parachute to safety
    źródło: abcnews.go.com
    http://abcnews.go.com/International/wireStory/belgian-plane-crash-leaves-11-dead-20621981

  6. #6
    Awatar arek_waw

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Zegrze | EPWA / EPMO

    Domyślnie

    O sprawdzanie samolotów wynoszących skoczków pytałem kilka miesięcy temu:
    Sprawdzanie przed startem samolotu wynoszącego skoczków spadochronowych

    Stwierdzono tam, że to nie ma sensu i, cyt.: "Zresztą w razie czego to i tak wszyscy mają na sobie spadochrony."
    Jak widać samo posiadanie spadochronu na nic się zda, kiedy nie da rady wyskoczyć z samolotu.
    Może jednak sprawdzanie newralgicznych elementów przed lotem to nie taki zupełnie głupi pomysł?

  7. #7
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arek_waw Zobacz posta
    Może jednak sprawdzanie newralgicznych elementów przed lotem to nie taki zupełnie głupi pomysł?
    Przed lotem przeprowadza się PFI.

  8. #8
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arek_waw Zobacz posta
    Stwierdzono tam, że to nie ma sensu i, cyt.: "Zresztą w razie czego to i tak wszyscy mają na sobie spadochrony."
    O, chyba cytat ze mnie.

    1. Jak często odpada skrzydło?

    2. Dlaczego, w samolotach komunikacyjnych, nie stosuje się systemu, który umożliwia lądowanie bez hydrauliki?

    W obu przypadkach odpowiedź będzie, że zdarza się to niezmiernie rzadko.

    Pozdrawiam BAS

  9. #9
    Awatar arek_waw

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Zegrze | EPWA / EPMO

    Domyślnie

    W samolotach komunikacyjnych skrzydła odpadają jeszcze rzadziej, a mimo tego robi się obchód przed każdym lotem. Nie bardzo rozumiem co ma jedno z drugim wspólnego. Statystycznie dzieci rzadko wypadają przez okno albo wsadzają druty do gniazdka, czy to znaczy że ze spokojem przyglądasz się jak dziecko chodzi po parapecie albo majstruje przy gniazdku?
    mombasa likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arek_waw Zobacz posta
    a mimo tego robi się obchód przed każdym lotem.
    No i robi sie, jak narazie nikt nie twierdzi ze i ten pilot tego nie zrobil.
    Mozesz sobie obchodzic i 100 razy, tego typu wad strukturalnych (jesli takie bylo) wewnatrz skrzydla parktycznie nigdy nie zobaczysz golym okiem.
    thewho and vonMises like this.

  11. #11
    Awatar arek_waw

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Zegrze | EPWA / EPMO

    Domyślnie

    W tamtym temacie stwierdziliście, że się nie robi (tzn. robi się raz dziennie), a teraz piszecie, że jednak się robi przed każdym lotem.
    Oczywiście - nie wiemy co tutaj zaszło, powiązałem jedynie ze sobą własne obserwacje zawarte w tamtym temacie i skutek zawarty w tym temacie.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arek_waw Zobacz posta
    Może jednak sprawdzanie newralgicznych elementów przed lotem to nie taki zupełnie głupi pomysł?
    Sugerujesz boroskopię płatowca przed każdym startem? Na razie nie znamy przyczyn tego wypadku, ale jeśli faktycznie odeszło skrzydło, to niekoniecznie dało się to zobaczyć na przeglądzie przedlotowym.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #13
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    99% awarii nie wykryjesz przy PFI. Tylko te najbardziej oczywiste. Poza tym czasem nie sposób robić takie sprawdzenie techniczne przed każdym lotem... mój rekord lotów jednego dnia to 30. Powodzenia

  14. #14
    Awatar egon4x4

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    u tesciowej :-/

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez seburaj Zobacz posta
    Nicolas Hormans of the Paraclub Namur, whose skydivers were among the victims, told RTL network that the plane wasprobably about 3 kilometers (2 miles) high when it suddenly went down. He saidthe nosedive would have thrown everyone aboard around with such force that theywould not have been able to jump out and parachute to safety
    Coz za ironia losu: 3000m, wszyscy maja na sobie padaki i umieja z nich zrobic uzytek - i nie daja rady wysiasc z powodu sily odsrodkowej
    Mam tylko nadzieje, ze ta ostatnia byla wystarczajaco duza by pozbawic Ich przytomnosci przed uderzeniem w ziemie (choc to wcale nie takie pewne).
    Ostatnio edytowane przez egon4x4 ; 20-10-2013 o 23:19 Powód: literowka

  15. #15
    Awatar seburaj

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    eeech, blue sky, bo co można więcej napisać

  16. #16
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    To skończą sie moze wkoncu wywroty na pilatusach i ogólnie na samolotach po wyrzucie, moze wyjdą biuletyny które cos pomogą bo to nie 1szy przypadek na porterze...

    @arek: widzę ze lubisz sie czepiać, ale powin ci ze jeżeli pilot nie oddalił sie od samolotu nie musi robić przeglądu w przypadku gdy był wcześniej robiony pfi

  17. #17
    Awatar egon4x4

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    u tesciowej :-/

    Domyślnie


    Polecamy

    @ S.W.A.T. Czy sugerujesz, ze ten konkretny Pilatus mial w zwyczaju robic wywroty po zrzucie i to wlasnie bylo przyczyna postepujacych uszkodzen struktury doprowadzajacych w koncu do odejscia skrzydla?
    IMHO smiala teza na tym etapie...


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •