Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree1Likes
  • 1 Post By frik

Wątek: 2013.10.27 Radawiec k/Lublina, wypadek szybowca

  1. #1
    Awatar pirat2848

    Dołączył
    Sep 2013

    Domyślnie 2013.10.27 Radawiec k/Lublina, wypadek szybowca


    Polecamy

    Radawiec: Wypadek szybowca. Nikt nie ucierpiał - Kurierlubelski.pl

    Nie wiadomo jaki typ szybowca, napisano tylko że podczas startu, i że nikomu nic się nie stało. Czekamy na nowe doniesienia

  2. #2
    Awatar pirat2848

    Dołączył
    Sep 2013

    Domyślnie

    Info z ostatniej chwili od człowieka który był na miejscu wypadku: przeciągnięcie przy starcie za windą, na małej wysokości, pilot wyszedł z samymi zadrapaniami, chociaż pojawiały się pogłoski że jest w stanie poważnym. Wciąż nie wiadomo jaki szybowiec brał udział w wypadku.

    EDIT: podobno był to Pirat SP-2874, ale rodzaj uszkodzeń nie jest mi znany.
    Ostatnio edytowane przez pirat2848 ; 27-10-2013 o 17:23 Powód: uzupełnienie danych

  3. #3
    Awatar biemdabliu

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Nowy Sącz

    Domyślnie

    Słyszałem coś o Piracie ale nie potwierdzona informacja

  4. #4

  5. #5
    dar
    dar jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Zdjęcia z miejsca wypadku szybowca Pirat SP-2874.

    Lotnisko w Radawcu: Szybowiec runął na ziemię (foto)
    Ostatnio edytowane przez dar ; 27-10-2013 o 18:34 Powód: uzu

  6. #6

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pirat2848 Zobacz posta
    Info z ostatniej chwili od człowieka który był na miejscu wypadku: przeciągnięcie przy starcie za windą, na małej wysokości, pilot wyszedł z samymi zadrapaniami, chociaż pojawiały się pogłoski że jest w stanie poważnym. Wciąż nie wiadomo jaki szybowiec brał udział w wypadku.

    EDIT: podobno był to Pirat SP-2874, ale rodzaj uszkodzeń nie jest mi znany.
    Lotnisko w Radawcu: Wypadek szybowca, pilot trafił do szpitala
    Podają, że lina się zerwała.
    Niemniej jednak szczęście, że LPR było w bazie i szybko go przetransportowali.

  7. #7
    Awatar pirat2848

    Dołączył
    Sep 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rorter Zobacz posta
    Podają, że lina się zerwała.
    Zerwanie liny na tak małej wysokości normalnie kończy się lądowaniem awaryjnym z prostej. Skoro ten pirat nie odzyskał szybkości po utracie 'ciągu', to oczywistym jest że pilot musiał postawić go krzyżem.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Mogł też zwyczajnie zareagować ułamek sekundy za późno, albo lina pękła przy przechodzeniu na strome wznoszenie i nie zdążył oddać sterów i zabezpieczyć predkości.
    Rosenzweigova likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #9
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Raport końcowy:
    http://dlapilota.pl/files/upld/2013_1715_RK.pdf


    1. Błąd w technice startu polegający na pominięciu fazy łagodnego wznoszenia i natychmiastowym przejściu do stromego wznoszenia bez zachowania równowagi poprzecznej i dopuszczenie do zmniejszenia prędkości podczas ciągu.
    2. Niezabezpieczenie prędkości po przerwaniu ciągu i dopuszczenie do przeciągnięcia szybowca i wejścia w korkociąg.
    Pilot, według opinii instruktorów, w trakcie szkolenia wymagał wzmożonego nadzoru, miał problemy z oceną wysokości podczas podejścia do lądowania i utrzymywaniem prędkości adekwatnej do fazy lotu.

    Kilka miesięcy wcześniej, pilotując szybowiec Pirat w czasie podejścia do lądowania, doprowadził do przeciągnięcia szybowca podczas zbyt wysokiego wyrównania, w wyniku czego uszkodzony został ster kierunku.

    Dwa lata później, podczas lotu termicznego, pilot utracił orientację geograficzną i podczas lądowania w terenie przygodnym rozbił szybowiec.

    Zdaniem Komisji, w podobnych przypadkach, rolą instruktora prowadzącego szkolenie ucznia-pilota jest eliminowanie podobnych błędów podczas szkolenia i nadzoru nad lotami samodzielnymi, a w przypadku braku możliwości wyeliminowania błędów zagrażających bezpieczeństwu lotu, zaproponowanie zaprzestania dalszego szkolenia
    Nie wiem czy dobrze rozumiem tok wydarzeń opisany w komentarzu do raportu... ale z powyższego wynika mi, że Komisja badała to zdarzenie 3 lata (!), i w czasie tego nabożnego badania pilot zdążył rozbić kolejny szybowiec?


  10. #10
    Awatar PapaNovember

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPKR
    Per aspera ad astra!!!
    Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]

  11. #11
    Awatar nikooo

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    To co wkleiłeś to nie ten wypadek. W raporcie chodzi o ten: 2015.03.15 Wypadek szybowca w Łazach

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •