Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 47
Like Tree75Likes

Wątek: 2013.10.30 - BK117 D-HMUS przelot bez zgody do szpitala w Nysie

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Nysa

    Domyślnie 2013.10.30 - BK117 D-HMUS przelot bez zgody do szpitala w Nysie


    Polecamy

    W skrócie - śmigłowiec ADAC BK117 D-HMUS podobno bez informowania LPR, MSW i szpitala w Nysie przyleciał po roczne dziecko. Śmigłowiec został wysłany przez firmę ubezpieczeniową.
    Nysa: Niemiecki helikopter przyleciał po pacjenta. Lądował bez zgody - Radio Opole

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Certyfikaty, zgody, pozwolenia, koncesje, komisje, obrady, glosowanie, decyzja administracyjna 30 dni a glupi Niemiec myslal, ze sobie po prostu wyladuje
    hawky, Pyro1, jarekch and 16 others like this.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Bez zezwolenia?!Wleciał samolot?!NIEMIECKI?!!!Toć to naruszenie PPK! Gdzie nasze Jastrzebie,OPK?.A tak na poważnie-z tego co wiem to zdarzają się tego typu historie(z naszej stron także).Kończy się to najczęściej upomnieniem u attache danego kraju.Ciekawi mnie(bo nie wiem) jak jest to w krajach tzwn.Starej Uni.
    boeing787 likes this.

  4. #4
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    trzeba go bylo zestrzelic.... dramat po prostu




    Networking the world.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Ale on nie miał pozwolenia na lot czy na lądowanie na tym lądowisku? Bo w artykule nie ma tego wprost.
    Ponadto ciekawy jest ten cytat:

    O planowanym lądowaniu śmigłowca nie został powiadomiony dyrektor nyskiego ZOZ-u. Jak twierdzi dr Norbert Krajczy, informacja ta nie dotarła także do Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Warszawie i Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.
    I teraz pytania jakie się nasuwają:
    - czy rzeczywiście tak było?
    - czy należy zwrócić szczególną uwagę na fragment "jak twierdzi"?
    - a może po prostu taki burdel informacyjny mamy, że po prostu ktoś zapomniał komuś o czymś powiedzieć.

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Zeby sprawa byla jasna to pilot bez pozwolenia, jezeli wlasciciel takiego wymaga nie powinien tam ladowac. Ale.... gosc pewnie nie jest pierwszym lepszym gosciem co sobie wyklepal wiatrakowiec w garazu i poniosla go fantazja, tylko zawodowo zajmuje sie wykonywaniem takich zadan po calej Europie. Pewnie gdzie indziej tak jest, ze nikt nie robi z tego problemu i sie po porstu leci i laduje ale pech chcial, ze mu sie trafil lot do Polski... No i sie biedak odbil... a przy okazji zobaczyl jak to PRAWIDLOWO ma wygladac i jak sie mnozy liczba "wadzy" o ktorej pozwolenie na wszystko trzeba prosic. Bo tu nie wiedzial dyrektor szpitala, LPR i MSW!!! Do Pani w szatni pewnie tez nie zadzwonili, zeby dodatkowy numerek na plaszcz przygotwac!
    Jak tym Niemcom udalo sie taka gospodarke zbudowac jak zycia nie znaja...?
    Charger, MaciejS, robjag and 17 others like this.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Nysa

    Domyślnie

    Czy zna ktoś z Was zasady wykonywania takich lotów, bo nie wierzę, że śmigłowiec ot tak po prostu wleciał w polską przestrzeń powietrzną i przez nikogo niepokojony wylądował sobie na dachu szpitala.
    Bardziej stawiam na bałagan, ktoś kogoś nie powiadomił i nagle wszyscy oburzeni

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Kiedyś, nie wiem czy dalej tak jest, nasi TOPRowcy mogli najpierw lecieć na słowacką stronę, a potem dopiero z papierkami ganiać. Może tak jest w cywilizowanych krajach, że życie ludzkie jest ważniejsze niż przepisy, papiery i dyrektor lokalnego ZOZu?
    Adik_s and MaciekK84 like this.
    Co tu napisać....

  9. #9
    Awatar macli

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Tu pewnie nie chodzi o przestrzeń powietrzną, tylko o lądowanie na niezarejestrowanym lądowisku.

  10. #10
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macli Zobacz posta
    Tu pewnie nie chodzi o przestrzeń powietrzną, tylko o lądowanie na niezarejestrowanym lądowisku.
    Nic bardziej błędnego: lądowisko jest zarejestrowane i widnieje pod pozycją 84/2011 w wykazie lądowisk ULC.

    Zupełnie inną sprawą jest natomiast samo lądowanie na lądowisku, którego administratorem jest ZOZ w Nysie.
    W przypadku wykonywanie transportu sanitarnego (nie mylić z transportem ratowniczym - czyli takim, który wymaga przewiezienia pacjenta do jednostki o wyższej referencji lub specjalizacji ze względu na możliwość zagrożenia życia), gdy pacjent jest transportowany z powodów innych niż medyczne (np. bliżej do domu rodzinnego; powrót do własnego kraju, itp.) muszą zostać spełnione inne wymagania i procedury niż podczas lotu ratowniczego HEMS lub transportu ratowniczego.
    W takim przypadku jaki zaistniał, transport pacjenta musi zostać ustalony z poszanowaniem wszelkich zasad prawa lotniczego i procedur medycznych. Jeśli pilot (lub zlecający transport) nie poinformował zarządzającego lądowiskiem o lądowaniu w Nysie a mimo to wylądował na lądowisku, to niestety, naruszył elementarne zasady planowania takiego transportu. Sprawa wygląda podobnie np. do lądowania na prywatnym lotnisku/lądowisku bez zgody właściciela. Tu też mamy do czynienia z naruszeniem.
    Zupełnie pomijam kwestię, że lądowisko w Nysie, w swojej instrukcji operacyjnej zawarło zapis o wykorzystaniu lądowiska do celów ratowania życia, realizowanych wyłącznie przez śmigłowce LPR czyli EC135. I pod śmigłowce o takich parametrach zostało skonstruowane lądowisko.
    Załogi LPR wykonujące loty na w/w lądowisko korzystają z instrukcji/karty lądowiska, na której jest szereg istotnych, z punktu widzenia bezpieczeństwa, danych lotniczych (kursy podejścia/startu, wysokość lądowiska wyniesionego nad terenem, oświetlenie, przeszkody, kanały łączności itp.).
    Doskonale wiem, że w dzień, każdy pilot zlokalizuje lądowisko i wykona odpowiedni manewr podejścia do lądowania, jednak, zupełnie nieświadomie może stworzyć zagrożenie osób trzecich wykonując lądowanie w sposób niestandardowy.
    Warto więc czasem zagłębić się w temat niż wyrażać pochopne opinie.
    Canonier, meXy, wiler and 2 others like this.
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Sprawa jest prosta - jak sie chce komus wjechac samochodem do garazu, to trzeba miec jego pozwolenie, tak samo z ladowaniem na czyims lotnisku/ladowisku.

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nrgmaciek Zobacz posta
    Czy zna ktoś z Was zasady wykonywania takich lotów, bo nie wierzę, że śmigłowiec ot tak po prostu wleciał w polską przestrzeń powietrzną
    Nie musisz się tłumaczyć Niemcom wjeżdżając do Niemiec samochodem, (i vice versa), i tak samo jest ze śmigłowcem. Ale już przed lądowaniem u kogoś wypada zapytać o zgodę.

  13. #13
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Policja, prokuratura, MSW. Dobrze, że śmigłowca nie internowali.

  14. #14
    Awatar RafalP

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Nowy Sącz

    Domyślnie

    Jeżeli faktycznie trzeba tyle papierków załatwiać na jedno proste lądowanie - to fakt troche w dzikim kraju żyjemy. Trochę inna historia była parę miesięcy temu w Nowym Sączu, w Biegonicach mamy ładną bazę SG z lądowiskiem itd, konieczny był transport pacjenta - więc EC LPR'u lądowało na boisku które jest 30 m od lądowiska SG. Pewno też było za dużo papierków do załatwiania.

    Mapka:



    Boisko widać - Sokoła widać, to z ceglanym dachem to jednostka PSP.
    Ostatnio edytowane przez RafalP ; 31-10-2013 o 16:56

  15. #15
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RafalP Zobacz posta
    Jeżeli faktycznie trzeba tyle papierków załatwiać na jedno proste lądowanie - to fakt troche w dzikim kraju żyjemy
    No nie tak do końca. Transport sanitarny to ZWYKŁY lot, który zaczyna się od planowania, obliczeń, zgód, formularzy i którego zwieńczeniem (od strony lotniczej) jest FLIGHT PLAN.
    Jeśli składasz plan lotu i w nim jako "DEST" wpisujesz "ZZZZ" a w "RMK" wpisujesz "lądowisko przyszpitalne - Nysa" to obligatoryjnie MUSISZ znać zasady użytkowania lądowiska i posiadać zgodę właściciela na lądowanie. Nic w tym nadzwyczajnego czy biurokratycznego. Serio, nie jesteśmy aż tak dzikim krajem jak się niektórym wydaje - odwrotnie: stosowanie się do procedur pokazuje tylko PROFESJONALIZM, którego zabrakło załodze ADAC-u, sądzącej pewnie, że lecąc na DZIKI WSCHÓD, czego by nie zrobili to i tak są na prawie
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  16. #16
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    A tak przy okazji - pacjenta zabrali - czy sobie nawazajem pokazują kto jest ważniejszy kosztem dzieciaka?

  17. #17
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Natomiast jest jeszcze sprawa tego że troszkę mi się nie chce wierzyć że ADAC tak kompletnie bez żadnych formalności to zrobił (wylądował)




    Networking the world.

  18. #18
    Awatar RafalP

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Nowy Sącz

    Domyślnie

    A może wołali szpital :P ale po a) Nikt jak zawsze nie słuchał, b) wołali po obcemu..., no to co miał zrobić , zakręcić kółeczko i przylecieć za 3 dni? Swoją drogą dobry przykład jak firma ubezpieczeniowa załatwia sprawę. Jakoś nie widze by u nas firma ubezpieczeniowa wysłała po kogo kolwiek cokolwiek z własnej woli, no chyba ze polecony z odmową wypłaty ubezpieczenia...

  19. #19

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RafalP Zobacz posta
    Jakoś nie widze by u nas firma ubezpieczeniowa wysłała po kogo kolwiek cokolwiek z własnej woli, no chyba ze polecony z odmową wypłaty ubezpieczenia...
    Kto powiedział, że zrobili to z własnej woli

    Widzę, że większość z piszących nie znając procedur* od razu zakłada, że Niemiec = profesjonalista, tylko u nas wymyślają głupoty, a w cytowanym w pierwszym poście artykule jest mowa przede wszystkim o bezpieczeństwie - parametry lądowiska (pusty BK117 waży prawie 300kg (20%) więcej niż EC135, dla którego zostało przewidziane lądowisko), ustalenie z LPR (a co jeśli w drodze do Nysy byłby w tamtym momencie śmigłowiec LPRu z ofiarą w stanie krytycznym? przylatują i nie mogą wylądować, bo na płycie stoi Niemiec z wyłączonymi silnikami i czeka na dziecko, które mógłby równie dobrze przewieźć pół godziny później).
    Również jestem ciekaw, czy np. zawiodła komunikacja w szpitalu, ale to się dopiero wyjaśni, więc wstrzymałbym się z porównywaniem gospodarek Polski i Niemiec itp.
    *Ja też ich nie znam, ale posty SAR'a jak najbardziej do mnie przemawiają.
    adas77 likes this.

  20. #20
    Awatar RafalP

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Nowy Sącz

    Domyślnie


    Polecamy

    Gdyby babka miałą wąsy to by była dziadkiem. :P

    SAR37 to akurat człowiek który się zna i ślepo uwierzę w każde jego słowo związane z lotami medycznymi. Jednak tak na logikę biorąc rzecz..., Pilot zgłasza plan lotu. Leci, dolatuje do Nysy, woła lądowisko, cisza..., to co w tej sytuacji ma zrobić? Jest na to procedura?
    Ostatnio edytowane przez RafalP ; 31-10-2013 o 22:32

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 20-12-2014, 12:27
  2. 28-07-2014, 18:05
  3. 05-05-2014, 18:25
  4. 16-12-2013, 11:43
  5. 10-11-2013, 19:48
  6. 05-11-2013, 16:46
  7. 04-11-2013, 19:27
  8. 04-11-2013, 10:41
  9. 04-11-2013, 08:43
  10. 03-11-2013, 11:44
  11. 02-11-2013, 16:48
  12. 01-11-2013, 21:33
  13. 01-11-2013, 19:38
  14. 01-11-2013, 18:17
  15. 01-11-2013, 10:20
  16. 01-11-2013, 08:02
  17. 31-10-2013, 22:37
  18. 31-10-2013, 21:22
  19. 31-10-2013, 18:44
  20. 31-10-2013, 17:34
  21. 31-10-2013, 17:20
  22. 31-10-2013, 17:07
  23. 31-10-2013, 16:57
  24. 31-10-2013, 16:50
  25. 31-10-2013, 16:42
  26. 31-10-2013, 16:37
  27. 31-10-2013, 16:11
  28. 31-10-2013, 16:04
  29. 31-10-2013, 15:58
  30. 31-10-2013, 15:38
  31. 31-10-2013, 15:31
  32. 31-10-2013, 15:18
  33. 31-10-2013, 15:05
  34. 31-10-2013, 15:00
  35. 31-10-2013, 14:56
  36. 31-10-2013, 14:39
  37. 31-10-2013, 14:18
  38. 31-10-2013, 14:12
  39. 31-10-2013, 14:09
  40. 31-10-2013, 14:05
  41. 31-10-2013, 14:04
  42. 31-10-2013, 14:04
  43. 31-10-2013, 14:01
  44. 31-10-2013, 13:59
  45. 31-10-2013, 13:59
  46. 31-10-2013, 13:54
  47. 31-10-2013, 13:51
  48. 31-10-2013, 13:47
  49. 31-10-2013, 13:35
  50. 31-10-2013, 13:30

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •