Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie 2013.11.05 Kobieta uwięziona w toalecie na czas startu samolotu BA


    Polecamy

    No Cookies | Herald Sun

    Female passenger left trapped in lavatory on British Airways plane as it sped down the runway and took off | Mail Online

    Pasażerka była sobie w toalecie samolotu British Airways z Amsterdamu do Gatwick. Gdy poczuła, że samolot zaczyna się rozpędzać do startu, chciała wyjść, ale stewardessa kazała jej wejść z powrotem. Pasażerka przesiedziała więc cały start w toalecie, bez pasów bezpieczeństwa.

    Nie ma za dużo szczegółów. Pytanie, kto tu jest odpowiedzialny. Czy pasażerka odmówiła wyjścia na czas startu? Czy obsługa nie zwróciła uwagi? Tak czy inaczej, chyba start nie powinien się rozpocząć w takiej sytuacji, prawda?

  2. #2
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Z arytykułu wynika, że wszystko się odbywało na szybko; nic dziwnego że nie chcieli przegapić slota w Amsterdamie.
    Obsługa nie zwróciła uwagi bo jak napisano, samolot był już wypychany kiedy jeszcze pasazerowie upychali "tobołki w pawlaczach", więc ludzie z obsługi dokładnie pasażerów nie liczyli.

    Ale tak na dobrą sprawę to w kibelku była bezpieczniejsza niż lażąc po samolocie podczas startu.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Ciała dała CC#1, która robi inspekcję kabiny przed startem, oraz jest odpowiedzialna za upewnienie się że 'kabina gotowa do startu'. Dopiero po tej komendzie samolot może wystartować.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  4. #4
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    O, trochę jest dla mnie zaskoczeniem, że w Amsterdamie może być trudno o slot. Sześć pasów, z czego 3 równoległe, powinno być nieźle. 1100-1300 operacji na dobę. O'Hare robi 2x tyle.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Podczas wyliczania CTOT brana jest pod uwagę cała trajektoria lotu, a nie tylko ograniczenia na lotnisku startu.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    O, trochę jest dla mnie zaskoczeniem, że w Amsterdamie może być trudno o slot. Sześć pasów, z czego 3 równoległe, powinno być nieźle. 1100-1300 operacji na dobę. O'Hare robi 2x tyle.
    Sloty wynikają przecież nie tylko z przepustowości dróg startowych i pola manewrowego w ogólności, ale także z uwagi na szereg innych czynników - przepustowość terminali itd itp.

    EDIT: Ach, doczytałem, że chodzi o slot na lotnisku odlotu, czyli CTOT. W takim razie tak jak napisał aaben - jego przyczyna może leżeć również po drodze i/lub na lotnisku docelowym.

  7. #7
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Zasadniczo tylko po drodze lub na lotnisku docelowym, nikt normalny nie naklada ograniczen odlotowych na wlasne lotnisko.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


  9. #9

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Zasadniczo tylko po drodze lub na lotnisku docelowym, nikt normalny nie naklada ograniczen odlotowych na wlasne lotnisko.
    W sumie jeśli chodzi o lotnisko jako takie, to racja. Rozpędziłem się z uwagi na pamięć o (nie)dawnych czasach, gdy było proceduralne TMA i zdarzały się sloty na odlot z uwagi na przekroczenie limitów tegoż TMA. Technicznie rzecz ujmując to był slot 'po drodze', chociaż w praktyce robił za ograniczenie na odlot z własnego lotniska (kontrolę lotniska i zbliżania zapewniał jeden KRL).

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •