Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 41
Like Tree74Likes

Wątek: 2013.10.26 A380 Emirates przeleciał 5.000 mil na trzech silnikach

  1. #1
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie 2013.10.26 A380 Emirates przeleciał 5.000 mil na trzech silnikach


    Polecamy

    A380 Flies 5,000 Miles On Three Engines - AVweb flash Article

    Airbus A380 Emirates wystartował z JFK. Jeden z silników został wyłączony 200 mil od St. John (Labrador). Załoga po konsultacji z firmą zdecydowała się kontynuować lot, z tym że zamiast do Dubaju, skierowali się do Kuwejtu. Samolot leciał na obniżonym pułapie, z niższą prędkością niż normalnie. Lądowanie normalne.

    Czy to było odpowiedzialne?

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To było zgodne z przepisami i praktyką.

  3. #3
     
    Awatar stawka

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK, EPKC

    Domyślnie

    Przed lądowaniem: Flightradar24.com - Live flight tracker!
    Część amerykańska: Flightradar24.com - Live flight tracker!
    Cała zapisana ścieżka na FL350 oprócz kawałka nad Niemcami na FL330.
    EOS 60D + C100-400LII + C24-105L + GIANT OCR7 / KR-5289W :) EPKK

  4. #4
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    British Airways Flight 268 - Wikipedia, the free encyclopedia - ciekawa podobna sytuacja, tak więc chyba procedury mówią jednak "lecieć"...
    ozim likes this.
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  5. #5

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Witam.
    Bardziej interesuje mnie fakt, czy pasażerowie zostali powiadomieni, że lecą bez jednego silnika

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MrHyde Zobacz posta
    Witam.
    Bardziej interesuje mnie fakt, czy pasażerowie zostali powiadomieni, że lecą bez jednego silnika
    Przeciez silnik caly czas lecial z nimi...
    vonMises, Aragorn, jamezz and 38 others like this.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że pasażerowie siedzący w pobliżu tego silnika sami mogli usłyszeć, jak się wyłącza (mimo, że był to silnik #4).

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Przeciez silnik caly czas lecial z nimi...
    Ale czy zostali poinformowani, że lecą z jednym wyłączonym silnikiem?

    EDIT:
    Mam na myśli, że lecą z czterema silnikami, z których jeden jest niesprawny/wyłączony (?), jeżeli może Ci to pomóc w zrozumieniu, o co pytam.
    phoxx likes this.

  9. #9
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    A po co konkretnie mieliby zostac poinformowani ? Z poziomem wiedzy przecietnego pasazera to jest chyba najglupsze co mozna zrobic.
    kirek, vonMises, kacper232 and 6 others like this.
    KZ

  10. #10
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    IMHO pasażerowie jak najbardziej powinni być (i podejrzewam, że byli) poinformowani o usterce i o dalszych zamiarach załogi - oczywiście w odpowiedni sposób. Od złych informacji gorszy jest brak informacji.
    meschiash, MAVERICK and Inter like this.

  11. #11
    Awatar FR8228

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Od złych informacji gorszy jest brak informacji.
    W tym przypadku zależny dla kogo.

    Gdyby załoga nie poinformowała o tym to by mieli spokój z pasażerami, a gdyby poinformowali to zaraz by była panika na pokładzie, nawet gdyby wiedzieli że procedury na to pozwalają .......

    Tak mi się przynajmniej wydaje.
    Ale ja się nie znam.

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Pytanie jak bardzo bylo to gwaltowne i czy przecietny pasazer to zauwazyl. Jezeli wylaczyl sie w sposb lagodny to nie wiem czy jest sens mowic o tym nieswiadomym pasazerom majacym w perspektywnie kilkugodzinny lot nad oceanem. Ja bym nie chcial o tymwiedziec. Wolalbym zjesc i pojsc spac. Tutaj na forum lotniczym budzi to kontrowersje a dla takiego laika awaria silnika = zaraz zgine. Oczywiscie o zmianie miesjce ladowania nalezy poinformowac ale mozna to zrobic np godzine przed. Co innego jak sie leci turbopropem i nagle smiglo przestaje sie krecic lub mamy pozar, ktory rozswietla pol kabiny w nocy. Jednym slowem jak zwykle wszystko zalezy od sytuacji.
    vonMises likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Pytanie: wyłączenie silnika w Arbuzie 380 jaki spowoduje spadek prędkości?
    300. Dywizjon Bombowy im. Ziemi Mazowieckiej

  14. #14
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Citizen of World

    Domyślnie

    Tak mi przyszło na myśl, co w przypadku, gdy np. na FL350 wyłączy się jeden silnik w Twin engine jet, co się dzieje z takim samolotem-jak się zachowuje?
    Nie da się wypić całej wódki na świecie, ale próbować trzeba.

  15. #15
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    W przypadku utraty 1 s-ka samolot pasazerski (czy to -2, czy -4 silnikowy) nie jest w stanie utrzymać prędkości na poziomie przelotowym. Próba utrzymania poziomu przelotowego skończyłaby się utratą prędkości i przeciągnięciem.

    W takiej sytuacji robi się "drift down" - powolne zniżanie do "engine-out ceiling", czyli wysokości na której będzie możliwe utrzymanie prędkości i kontynuowanie lotu poziomego. Ta wysokość zależy przede wszystkim od ciężaru samolotu, oraz od temperatury.

    Nie mam danych dla A380, ale strzelałbym, że poziom przelotowy na 3 silnikach będzie gdzieś pomiędzy FL250-FL300, w zależności od ciężaru, a prędkość przelotowa - trochę niższa od prędkości na 4 s-kach
    Inter likes this.

  16. #16
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wg aviation herald lecieli na 310

  17. #17
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Wg aviation herald lecieli na 310
    No, to sie dużo nie pomyliłem

  18. #18

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    IMHO pasażerowie jak najbardziej powinni być (i podejrzewam, że byli) poinformowani o usterce i o dalszych zamiarach załogi - oczywiście w odpowiedni sposób. Od złych informacji gorszy jest brak informacji.
    Dzięki layoverlover za odpowiedź.
    Też mi się wydaje, że pasażerowie powinni być poinformowani. Rzecz jasna w sposób nie budzący niepokoju.
    Domyślam się, że na szkoleniach poruszane są te kwestie, więc korzystając z zaistniałej sytuacji, czy mogę zapytać, jaki Ty byś komunikat wysłał do pasażerów?

    - Tu mówi kapitan... (i co dalej?)

    Tak z ciekawości (?)

    No chyba, że to pytanie trochę nie na miejscu.

  19. #19

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Ja bym nie chcial o tymwiedziec. Wolalbym zjesc i pojsc spac. Tutaj na forum lotniczym budzi to kontrowersje a dla takiego laika awaria silnika = zaraz zgine.
    Yhm.

    A chciałbyś się dowiedzieć od kiedy? Od momentu awarii dwóch, czy trzech silników?


    Można powiedzieć, że jestem laikiem, rzadko latam, nie boję się latać, ale próbuję zgłębić swoją wiedzę i dowiedzieć się czegoś poza tym, że gdyby kiedyś (nie daj Boże) samolot stracił jeden silnik, to dalej lecę z czterema, w tym z trzema pracującymi. Tyle to wiem.
    I nie musisz się Thewho wydurniać i popisywać, ino bierz przykład z Tych, którzy potrafią NORMALNIE odpowiedzieć na zadane pytanie.

  20. #20
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez MrHyde Zobacz posta
    (...) czy mogę zapytać, jaki Ty byś komunikat wysłał do pasażerów?

    - Tu mówi kapitan... (i co dalej?)

    Tak z ciekawości (?)

    No chyba, że to pytanie trochę nie na miejscu.
    Trudno się do tego odnieść bez większej znajomości szczegółów tego incydentu, ale przyjąłbym następujący schemat wypowiedzi:

    - co się stało (mieliśmy mały kłopot z jednym z silników, musieliśmy go wyłączyć)
    - co zamierzamy dalej zrobić (mamy jeszcze 3 sprawne silniki, sprawdziliśmy wszystkie systemy, możemy dalej bezpiecznie kontynuować lot, planujemy wylądować w Kuwejcie, ze względu na paliwo)
    - ile mamy czasu (lądowanie w Kuwejcie przewidujemy o godzinie XX:XX)
    - inne (Firma została powiadomiona, będzie organizować dalszą Państwa podróż, podstawi drugi samolot. Proszę się nie martwić, bezpieczeństwo jest naszym priorytetem, itd.).

    Plus ewentualnie co jakiś czas mały "update", żeby pasażerowie czuli się poinformowani.

    Bez ściemy i udawania, że nic nie dzieje, a jednocześnie w możliwie pozytywny sposób...
    macieju and moraw2008 like this.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •