Mam informację że jest reanimowany.
Pilot leciał sam. Do wypadku doszło podczas startu czyli wynoszenia szybowca w powietrze. Z nieznanych przyczyn maszyna runęła na ziemię z wysokości około 8 metrów.
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/new...ot,nId,1059224
"W miejscowości Turbia na Podkarpaciu rozbił się szybowiec. Spadł niedaleko lotniska koło Stalowej Woli. W wypadku zginął około 50-letni pilot."
Wydaje mi się, że chodzi o tzw. Skrzydło Kasprzyka.
Mam informację że jest reanimowany.
Pilot leciał sam. Do wypadku doszło podczas startu czyli wynoszenia szybowca w powietrze. Z nieznanych przyczyn maszyna runęła na ziemię z wysokości około 8 metrów.
j.w
Do zdarzenia doszło podczas startu szybowca, który był holowany przez samolot. Szybowiec Bekas po wzbiciu się na wysokość kilku metrów z niewyjaśnionych przyczyn uderzył w ziemię. Pilot szybowca został ciężko ranny, był reanimowany. Mimo wysiłku lekarzy jego życia nie zdołano uratować.
podkarpacka.policja.gov.pl
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Za sterami siedział najprawdopodobniej B. Mrozek
[COLOR=Black][B]Piotrek
Wszystko wskazuje na to, że ta smutna wiadomość się potwierdza. Niestety doszło do katastrofy podczas "Oblotu" szybowca znanego jako "skrzydło Kasprzyka" lub "BKB-1a". Od 2 dni prowadzone były testy tego szybowca. Dziś pilot doświadczalny wykonywał oblot tego prototypu. Jak już wiemy doszło do katastrofy i pilot doświadczalny zginął Są niepotwierdzone jeszcze informacje, że od szybowca odrywały się skrzydła podczas wznoszenia i maszyna runęła z wysokości ok 8m.
Zginął bardzo doświadczony pilot doświadczalny. Społecznik, instruktor.
Cześć Jego Pamięci… [']
Garść informacji o szybowcu : samolotypolskie.pl - BEKAS-N
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Znałem Go!
Wspaniały Człowiek!
Niewyobrażalna tragedia!!!
['] ['] ['] ['] ['] ['] [']
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Krótki film dokumentalny o Kasprzyku i jego szybowcu w którym wykorzystano zdjęcia z lat 60-tych, kiedy Bekas latał w USA. Zwróćcie uwagę na 06:32'.
BTW z tym 'jego' szybowcem to jest chyba pogmatwana historia:
Stefan Brochocki - The Real BKB-1 Story
Correspondence continued between Kasprzyk, now officially Kasper, and Stefan [Brochocki] for several years. In 1960, from Kasper’s letters, Stefan became aware that he was involved in another construction [Bekas-N] project and was planning to use the design and data of the BKB as a basis for development. To protect his and Bodek’s interests and the integrity of the design, Stefan drew up a document (A-1 in the collection of documents presented to TWITT) which prohibited Kasper from doing so. This important document, signed by Kasper, is in Stefan’s possession. It became evident later, that Kasper completely ignored this agreement, and repeatedly violated its clauses.
(...)
It’s clear that a great deal of public information currently available concerning the BKB is erroneous, and what I seek to accomplish is the absolute and sole connection of Stefan Brochocki with the aerodynamic design of the aircraft, and in conjunction with Bodek in some mechanical aspects, in print and in the minds of the interested public. It must also be similarly acknowledged that subsequent designs by Witold Kasper with aspects resembling those of the BKB were based on that original design and violated an agreement he had made with Stefan Brochocki. Fred Bodek’s contribution to the production as a whole must also be recognized.
Natomiast z innego forum (przypuszczenia/informacje z 3-ciej ręki):
Tzn. wybicie na początku holu za samolotem, ugięcie skrzydeł w dół, raptowne wznoszenie do ~10m pod dużym kątem (prawdopodobnie wir nadskrzydłowy charakterystyczny dla tej konstrukcji zaczął działać), duże przeciążenie, skrzydła nie wytrzymały...
Szybowiec po rekonstrukcji przeszedł statyczne testy obciążeniowe, i we wcześniejszych 4 lotach przy holu za samochodem nie było ponoć żadnych problemów
http://www.homebuiltairplanes.com/fo...kasper-58.html
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Zbudowane były 3 Bekasy-N i jeden BKB-1. BKB-1 rozbił się w '71, ponoć w czasie wykonywania nietypowych manewrów (high speed inverted descent/inverted tumble), jeden z Bekasów rozbił się przy starcie w latach 70-80. Istnieje jeszcze jeden, w nieznanym stanie gdzieś w USA.
Ostatnie pożegnanie Bodka jutro o 13:00 w Mielcu.
http://epmlspotters.pl/1/6/11520/Akt...5%82awa-Mrozka
j.w
Prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie naruszenia zasad bezpieczeństwa w ruchu powietrznym i nieumyślnego spowodowania wypadku lotniczego ze skutkiem śmiertelnym. Na razie m.in. przesłuchano świadków, zabezpieczona ma być też dokumentacja szybowca. Prawdopodobnie konieczne okaże sie zlecenie specjalistycznych ekspertyz i sporządzenie opinii przez biegłych. Prokuratura oczekiwać będzie także na wyniki prac Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.
Śledczy mają do dyspozycji m.in. filmy nakręcone przez osoby przyglądające się lotowi szybowca. Płatowiec należał do osoby prywatnej z Rzeszowa, został sprowadzony ze Stanów Zjednoczonych i wyremontowany.
Radio Rzeszów
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Zakładki