Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 94
Like Tree66Likes

Wątek: 2013.11.20 USA. Dreamlifter wylądował na złym lotnisku

  1. #1
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie 2013.11.20 USA. Dreamlifter wylądował na złym lotnisku


    Polecamy

    Zamiast w Air Force Base McConnell w Kansas, Boeing 747 Dreamlifter wylądował na mniejszym lotnisku w tym mieście, Jabara Airport. Pas startowy ma tam 6100 stóp, za mało na lądowanie, a w szczególności na start. Choć obyło się bez wypadku, kolosa nie można nawet obrócić, wystartować raczej nie będzie mógł i jest uwięźnięty. Doniesienia prasowe napływają.
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 21-11-2013 o 09:46 Powód: format daty rrrr.mm.dd

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01 Zobacz posta
    wystartować raczej nie będzie mógł i jest uwięźnięty.
    Nieprawda, wystartuje, rozladuja go i wystartuje. 747 potrafily wystartowac z duzo krotszych pasow niz 6000 stop. A co to za polskie slowo "uwięźnięty"

  3. #3
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    A co to za polskie słowo "uwięźnięty"
    Cha, masz tu oficjalną odmianę nawet
    uwięźnij, uwięźnijcie, uwięźnijcież, uwięźnijmy, uwięźnijmyż, uwięźnijże, uwięzną, uwięznę, uwięźnie, uwięźniecie, uwięźniemy, uwięźniesz
    e uwięźnięto
    ~ uwiązł, uwiązłby, uwiązłbym, uwiązłbyś, uwiązłem, uwiązłeś, uwiązłszy, uwięzła, uwięzłaby, uwięzłabym, uwięzłabyś, uwięzłam, uwięzłaś, uwięzło, uwięzłoby, uwięzły, uwięzłyby, uwięzłybyście, uwięzłybyśmy, uwięzłyście, uwięzłyśmy, uwięźli, uwięźliby, uwięźlibyście, uwięźlibyśmy, uwięźliście, uwięźliśmy

    A uwięźnięty jest dopóki go nie rozładują, lotnisko zablokowane.

    PS. Teraz jest już artykuł w The Wall Street Journal

    I zdjęcia są.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    W okolicy na szybko udało mi się namierzyć 3 lotniska: KBEC, KIAB i właśnie KAAO na którym wylądował Dreamlifter. Jeśli podchodzili od północy jest to pierwsze lotnisko, które mogli zobaczyć. KBEC oraz KIAB mają DS na kierunku 19, KAAO 18.Link do mapy: http://goo.gl/maps/SGsKX

  5. #5
    Awatar macli

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01 Zobacz posta
    A uwięźnięty jest dopóki go nie rozładują, lotnisko zablokowane.
    Chłopie! Nie rozumiesz jak Ci ktoś delikatnie zwraca uwagę, to KUP SOBIE SŁOWNIK i zobacz co znaczy słowo "uwięźnięty". Bo ten samolot może być co najwyżej "uwięziony".
    sebah likes this.

  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Panowie, tu niektóych zdań w języku zbliżonym do polskiego nie można zrozumieć a o jeden neologizm się czepiacie.
    moraw2008, Jerry, Mimis and 2 others like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Nieprawda, wystartuje, rozladuja go i wystartuje.
    A mnie zastanawia co zrobią z ładunkiem.
    Bo jeżeli używali Dreamliftera, to nie były to zapewne paczki świąteczne, które wrzucisz na pickupa...

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jeszcze ciekawszy jest fakt, że ciągnik do wypychania wysłany na pomoc Dreamlifterowi, eskortowany przez policję z powodu osiąganej prędkości i braku możliwości poruszania się po drogach publicznych... zepsuł się po drodze.


    Jest też zapis korespondencji z ATC:
    https://w.soundcloud.com/player/?url...origin=twitter
    Jerry, Olson, tartal and 4 others like this.

  9. #9
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    https://soundcloud.com/producermatth...-4241-lands-at (link powyżej mi nie działa)

    "We just landed at the other airport... McConnell, Giant 4241"
    Przez 5 minut usiłują się dogadać gdzie właściwie wylądowali.
    Jerry likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Przekomiczna ta rozmowa Tower dał im zgodę na lądowanie na 19L na KIAB (McConnell Air Force Base), po chwili pilot mówi, że wylądowali na KBEC (Beech Factory Airport) i od tego momentu zajmuje im prawie 5 minut by zrozumieć co się stało - pilot prosi o współrzędne lotniska, dostaje je i mówi, że coś się nie zgadza, bo gps pokładowy pokazuje coś innego. Po dłuższej chwili, kontroler zniecierpliwony pyta:
    - Do you know which airport you are at ?
    - Well we think we have a pretty good pulse - how many airports directly to the south are there ?

    - 4241heavy you're currently to the north of McConnell...

    Mija kolejna minuta i piloci zgłaszają, że z ich lotniska wystartował twin-engine. Kotroler widzi go na radarze:
    - It appears you're at Jabara [KAAO]...
    - Say again?
    - 4241heavy, we saw the plane on the radar and it appears you're at the Jabara airport.
    - Say that again ?!
    - Jabara.
    - Jabara?
    - 4241heavy, that's jay-a-bee-a-ar-a
    - Ok... alright... copy that...
    shiver, Jerry, 1x2lupus and 2 others like this.

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Lotniska sa faktycznie blisko siebie polozone. Takie same pasy tzn 19. Zreszta najlepiej na googlach widac

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jak to skomentował jeden z użytkowników pprune: "Powinni byli skorzystać z Atlasu."

    BTW, pomiędzy Jabara a McConnell jest nie jedno, ale dwa lotniska - wspomniane Beech Factory oraz Cessna Field. Fajne miasto.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    747 to chyba dość zelektronicyzowany jest. Czy w takim razie pokładowy komputer nie powinien (na podstawie wprowadzonych przed startem do jego pamięci punktów startowego i docelowego) zgłosić pilotowi ostrzeżenia typu "Próbujesz wylądować na niewłaściwym lotnisku"?
    I druga sprawa, jak już źle wylądowali to komputer nie powinien automatycznie (na podstawie odczytu lokalizacji z GPS oraz wpisanej do pamięci mapy lotnisk w USA) pokazać na którym są lotnisku?

  14. #14
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  15. #15
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    No OK, ale co teraz? Podobnież brakuje im 900m. pasa. Zapewne te wymagane 2700 zakłada jakiś margines bezpieczeństwa. Mogą zatankować "za pięć dych" zamiast pod korek. Foteli nie wymontują bo ich nie mają. Będą czekać na wiatr w mordkę?

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Jakie 2700? Jak pas ma 6000ft to pustym spokojnie powinni dac rade.
    thewho, Mimis and grucha_e46 like this.

  17. #17
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Zamiast na dlugosci pasa, to bardziej bym sie skupil na jego wytrzymalosci. Dobrze, ze kol pod betonem nie zostawili

  18. #18
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Jakie 2700? Jak pas ma 6000ft to pustym spokojnie powinni dac rade.
    W metrach podawałem. 2700 wymaganych vs 1800 dostępnych czyli 900 różnicy.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stav Zobacz posta
    I druga sprawa, jak już źle wylądowali to komputer nie powinien automatycznie (na podstawie odczytu lokalizacji z GPS oraz wpisanej do pamięci mapy lotnisk w USA) pokazać na którym są lotnisku?
    No przecież właśnie w zalinkowanej rozmowie przez jakieś 5 minut się kłócili o współrzędne pokazywane przez GPS...

    Tigga: to że rozbieg przy MTOW ma z grubsza 2800m nie znaczy że na pusto i na oparach będzie tyle samo. Przypuszczam że spokojnie można się zbliżyć do 1000m. Zresztą na youtubie jest od groma filmików z 747 odrywającymi się "w miejscu", polecam dla porównania .
    Eee tam, podpis ;)

  20. #20

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    No OK, ale co teraz? Podobnież brakuje im 900m. pasa. Zapewne te wymagane 2700 zakłada jakiś margines bezpieczeństwa. Mogą zatankować "za pięć dych" zamiast pod korek. Foteli nie wymontują bo ich nie mają. Będą czekać na wiatr w mordkę?
    Mówisz o rozbiegu przy max. masie startowej, tymczasem pusty 747 ma rozbieg tylko trochę dłuższy od małej Cessny:



    Tupungato, mgab and VuiaZ like this.

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •