Zamiast w Air Force Base McConnell w Kansas, Boeing 747 Dreamlifter wylądował na mniejszym lotnisku w tym mieście, Jabara Airport. Pas startowy ma tam 6100 stóp, za mało na lądowanie, a w szczególności na start. Choć obyło się bez wypadku, kolosa nie można nawet obrócić, wystartować raczej nie będzie mógł i jest uwięźnięty. Doniesienia prasowe napływają.
Ostatnio edytowane przez Gabec ; 21-11-2013 o 09:46 Powód: format daty rrrr.mm.dd
Cha, masz tu oficjalną odmianę nawetA co to za polskie słowo "uwięźnięty"
uwięźnij, uwięźnijcie, uwięźnijcież, uwięźnijmy, uwięźnijmyż, uwięźnijże, uwięzną, uwięznę, uwięźnie, uwięźniecie, uwięźniemy, uwięźniesz e uwięźnięto ~ uwiązł, uwiązłby, uwiązłbym, uwiązłbyś, uwiązłem, uwiązłeś, uwiązłszy, uwięzła, uwięzłaby, uwięzłabym, uwięzłabyś, uwięzłam, uwięzłaś, uwięzło, uwięzłoby, uwięzły, uwięzłyby, uwięzłybyście, uwięzłybyśmy, uwięzłyście, uwięzłyśmy, uwięźli, uwięźliby, uwięźlibyście, uwięźlibyśmy, uwięźliście, uwięźliśmy
A uwięźnięty jest dopóki go nie rozładują, lotnisko zablokowane.
PS. Teraz jest już artykuł w The Wall Street Journal
I zdjęcia są.
W okolicy na szybko udało mi się namierzyć 3 lotniska: KBEC, KIAB i właśnie KAAO na którym wylądował Dreamlifter. Jeśli podchodzili od północy jest to pierwsze lotnisko, które mogli zobaczyć. KBEC oraz KIAB mają DS na kierunku 19, KAAO 18.Link do mapy: http://goo.gl/maps/SGsKX
Panowie, tu niektóych zdań w języku zbliżonym do polskiego nie można zrozumieć a o jeden neologizm się czepiacie.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Jeszcze ciekawszy jest fakt, że ciągnik do wypychania wysłany na pomoc Dreamlifterowi, eskortowany przez policję z powodu osiąganej prędkości i braku możliwości poruszania się po drogach publicznych... zepsuł się po drodze.
Jest też zapis korespondencji z ATC:
https://w.soundcloud.com/player/?url...origin=twitter
https://soundcloud.com/producermatth...-4241-lands-at (link powyżej mi nie działa)
"We just landed at the other airport... McConnell, Giant 4241"
Przez 5 minut usiłują się dogadać gdzie właściwie wylądowali.
Przekomiczna ta rozmowa Tower dał im zgodę na lądowanie na 19L na KIAB (McConnell Air Force Base), po chwili pilot mówi, że wylądowali na KBEC (Beech Factory Airport) i od tego momentu zajmuje im prawie 5 minut by zrozumieć co się stało - pilot prosi o współrzędne lotniska, dostaje je i mówi, że coś się nie zgadza, bo gps pokładowy pokazuje coś innego. Po dłuższej chwili, kontroler zniecierpliwony pyta:
- Do you know which airport you are at ?
- Well we think we have a pretty good pulse - how many airports directly to the south are there ?
- 4241heavy you're currently to the north of McConnell...
Mija kolejna minuta i piloci zgłaszają, że z ich lotniska wystartował twin-engine. Kotroler widzi go na radarze:
- It appears you're at Jabara [KAAO]...
- Say again?
- 4241heavy, we saw the plane on the radar and it appears you're at the Jabara airport.
- Say that again ?!
- Jabara.
- Jabara?
- 4241heavy, that's jay-a-bee-a-ar-a
- Ok... alright... copy that...
Lotniska sa faktycznie blisko siebie polozone. Takie same pasy tzn 19. Zreszta najlepiej na googlach widac
Jak to skomentował jeden z użytkowników pprune: "Powinni byli skorzystać z Atlasu."
BTW, pomiędzy Jabara a McConnell jest nie jedno, ale dwa lotniska - wspomniane Beech Factory oraz Cessna Field. Fajne miasto.
747 to chyba dość zelektronicyzowany jest. Czy w takim razie pokładowy komputer nie powinien (na podstawie wprowadzonych przed startem do jego pamięci punktów startowego i docelowego) zgłosić pilotowi ostrzeżenia typu "Próbujesz wylądować na niewłaściwym lotnisku"?
I druga sprawa, jak już źle wylądowali to komputer nie powinien automatycznie (na podstawie odczytu lokalizacji z GPS oraz wpisanej do pamięci mapy lotnisk w USA) pokazać na którym są lotnisku?
KWCH - Kansas News, Breaking News, Weather and Sports | KWCH.com
Pierwsza strona lokalnej prasy.
Jakie 2700? Jak pas ma 6000ft to pustym spokojnie powinni dac rade.
Zamiast na dlugosci pasa, to bardziej bym sie skupil na jego wytrzymalosci. Dobrze, ze kol pod betonem nie zostawili
No przecież właśnie w zalinkowanej rozmowie przez jakieś 5 minut się kłócili o współrzędne pokazywane przez GPS...
Tigga: to że rozbieg przy MTOW ma z grubsza 2800m nie znaczy że na pusto i na oparach będzie tyle samo. Przypuszczam że spokojnie można się zbliżyć do 1000m. Zresztą na youtubie jest od groma filmików z 747 odrywającymi się "w miejscu", polecam dla porównania .
Eee tam, podpis ;)
Zakładki