Level change nie ma związku z ustawieniem VS. Samolot sam sobie dobierze prędkość pionową w zależności od ustawionej prędkości poziomej na MCP - dodasz mocy będzie się wznosił, ujmiesz = opadał. Przynajmniej tak jest na samolotach którymi latałem.
Pomijając surrealizm sytuacji, mam pewne wątpliwości natury technicznej co do tak rozpisanego przebiegu; przyznaję, że bardziej podyktowane intuicją, ale cóż; spróbujmy je rozwiać.
Załóżmy, lecimy Embraerem w autopilocie na FL380, wtem robimy level change, nastawiamy na MCP wys. 0 , VS=-6000ft/min. i redukujemy ciąg do idle.
Pierwsza sprawa: jaka prędkość maksymalna? Samolot bez ciągu nie będzie przecież przyspieszał w nieskończoność, bo im niżej tym większa gęstość powietrza.
Druga sprawa: jeśli prędkość osiągnie okolice Vmo, czy wcześniej nie powinien być overspeed i odłączenie autopilota?
Pytanie dodatkowe jest, ile wynosi to Vmo dla tej maszyny?
Ja szczerze powiedziawszy skojarzyłem bardziej z Vne odpowiadając w poprzednim poście. :/
Level change nie ma związku z ustawieniem VS. Samolot sam sobie dobierze prędkość pionową w zależności od ustawionej prędkości poziomej na MCP - dodasz mocy będzie się wznosił, ujmiesz = opadał. Przynajmniej tak jest na samolotach którymi latałem.
Hmm, nie chodziło mi o tryb FLCH
Robisz tak jak napisałem; docelowa wysokość równa zero, VS=-6000 i power na idle
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale - Tak - sukcesywne przyspieszanie samolotu jest możliwe w tej sytuacji. Samoloty liniowe mają dosyć dużą doskonałość (porównywalną ze starymi szybowcami).
Tak na szybko z raportu:
- wysokość była trzykrotnie zmieniana z 38000 ft do 592 ft,
- manetki przepustnic zostały automatycznie ściągnięte na idle (A/T uruchomione),
- prędkość kilkukrotnie ustawiana ręcznie, utrzymana w okolicach Vmo,
- spoilery w górze.
Według mnie nie ma w tym nic dziwnego... prędkość na MCP w okolicach Vmo, tryb FLCH (samolot dostosowuje VS do prędkości zadanej na MCP), a spoilery żeby nie było overspeed'a, taka moja teoria
Otóż to. Raport podaje, że informacje układają się logiczną całość - działanie intencjonalne.
Mnie te strzępy informacji sugerują, że ten człowiek nie końca wiedział co w ogóle robi.
Ocena prędkości pionowej na podstawie zobrazowania radarowego jest obarczona wieloma błędami. Otrzymujesz wynik zaokrąglony do pełnych setek, do tego nie wiesz jakie było pokrycie tego radaru (podejrzewam, że nie więcej niż do ~FL80), co oznacza że widać go było na radarze przez ok. 5 minut. Skoro prędkość określana jest w stopach na minutę to mając tak krótki okres pomiaru przybliżenie podawanych wartości jest duże.
A to wiemy z...?
poprzedniej strony i oświadczenia komisji
2013.11.29 Mozambik - zaginięcie samolotu linii LAM
Kapitan celowo rozbiĹ samolot - raport koĹcowy dotyczÄ cy katastrofy EMB 190Zespół badawczy odkrył, że w okresie przed katastrofą, w życiu kapitana miało miejsce wiele znaczących i trudnych dla niego wydarzeń
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Zakładki