Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 3 4 5
Pokaż wyniki od 81 do 94 z 94
Like Tree35Likes

Wątek: 2013.11.29 Mozambik - zaginięcie samolotu linii LAM

  1. #81
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Pomijając surrealizm sytuacji, mam pewne wątpliwości natury technicznej co do tak rozpisanego przebiegu; przyznaję, że bardziej podyktowane intuicją, ale cóż; spróbujmy je rozwiać.

    Załóżmy, lecimy Embraerem w autopilocie na FL380, wtem robimy level change, nastawiamy na MCP wys. 0 , VS=-6000ft/min. i redukujemy ciąg do idle.
    Pierwsza sprawa: jaka prędkość maksymalna? Samolot bez ciągu nie będzie przecież przyspieszał w nieskończoność, bo im niżej tym większa gęstość powietrza.
    Druga sprawa: jeśli prędkość osiągnie okolice Vmo, czy wcześniej nie powinien być overspeed i odłączenie autopilota?

    Pytanie dodatkowe jest, ile wynosi to Vmo dla tej maszyny?
    Ja szczerze powiedziawszy skojarzyłem bardziej z Vne odpowiadając w poprzednim poście. :/

  2. #82
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Level change nie ma związku z ustawieniem VS. Samolot sam sobie dobierze prędkość pionową w zależności od ustawionej prędkości poziomej na MCP - dodasz mocy będzie się wznosił, ujmiesz = opadał. Przynajmniej tak jest na samolotach którymi latałem.

  3. #83
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Hmm, nie chodziło mi o tryb FLCH
    Robisz tak jak napisałem; docelowa wysokość równa zero, VS=-6000 i power na idle

  4. #84
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Nie wiem czy dobrze rozumiem ale - Tak - sukcesywne przyspieszanie samolotu jest możliwe w tej sytuacji. Samoloty liniowe mają dosyć dużą doskonałość (porównywalną ze starymi szybowcami).

  5. #85

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Nysa

    Domyślnie

    Tak na szybko z raportu:
    - wysokość była trzykrotnie zmieniana z 38000 ft do 592 ft,
    - manetki przepustnic zostały automatycznie ściągnięte na idle (A/T uruchomione),
    - prędkość kilkukrotnie ustawiana ręcznie, utrzymana w okolicach Vmo,
    - spoilery w górze.

    Według mnie nie ma w tym nic dziwnego... prędkość na MCP w okolicach Vmo, tryb FLCH (samolot dostosowuje VS do prędkości zadanej na MCP), a spoilery żeby nie było overspeed'a, taka moja teoria

  6. #86
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nrgmaciek Zobacz posta
    Według mnie nie ma w tym nic dziwnego... prędkość na MCP w okolicach Vmo, tryb FLCH (samolot dostosowuje VS do prędkości zadanej na MCP), a spoilery żeby nie było overspeed'a, taka moja teoria
    Ale z zapisu radaru wiadome jest, że prędkość zniżania była stała.
    BTW, z tymi spoilerami bez sensu - ustawie prędkość 300, ale wypuszczę spoilery, żeby było 250.

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Nie wiem czy dobrze rozumiem ale - Tak - sukcesywne przyspieszanie samolotu jest możliwe w tej sytuacji. Samoloty liniowe mają dosyć dużą doskonałość (porównywalną ze starymi szybowcami).
    Sukcesywne, ale do jakiej wartości?

  7. #87

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Nysa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Ale z zapisu radaru wiadome jest, że prędkość zniżania była stała.
    BTW, z tymi spoilerami bez sensu - ustawie prędkość 300, ale wypuszczę spoilery, żeby było 250.
    A czy zachowanie kapitana miało jakikolwiek sens?
    RedLite likes this.

  8. #88
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Otóż to. Raport podaje, że informacje układają się logiczną całość - działanie intencjonalne.
    Mnie te strzępy informacji sugerują, że ten człowiek nie końca wiedział co w ogóle robi.

  9. #89
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Sukcesywne, ale do jakiej wartości?
    Rozpadnięcia się samolotu. Pewnie cpt zrobił tak aby samolot leciał ze stałą prędkością i opadania i postępową.


    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    BTW, z tymi spoilerami bez sensu - ustawie prędkość 300, ale wypuszczę spoilery, żeby było 250.
    Pochylisz trochę nos (albo i nie na niektorych A/C) i dalej będziesz miał 300 a zwiększy się prędkość opadania.

  10. #90

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Ale z zapisu radaru wiadome jest, że prędkość zniżania była stała.
    Ocena prędkości pionowej na podstawie zobrazowania radarowego jest obarczona wieloma błędami. Otrzymujesz wynik zaokrąglony do pełnych setek, do tego nie wiesz jakie było pokrycie tego radaru (podejrzewam, że nie więcej niż do ~FL80), co oznacza że widać go było na radarze przez ok. 5 minut. Skoro prędkość określana jest w stopach na minutę to mając tak krótki okres pomiaru przybliżenie podawanych wartości jest duże.

  11. #91
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Mnie te strzępy informacji sugerują, że ten człowiek nie końca wiedział co w ogóle robi.
    Wiedzial, wiedzial, wybral okreslony rodzaj smierci, okreslony rodzaj uderzenia w ziemi (mogl to zrobic oczywiscie inaczej) i wedlug tego schematu jego czynnosci sa zupelnie zrozumiale.

  12. #92
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    A to wiemy z...?

  13. #93

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    A to wiemy z...?
    poprzedniej strony i oświadczenia komisji
    2013.11.29 Mozambik - zaginięcie samolotu linii LAM

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  14. #94
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie


    Polecamy

    Zespół badawczy odkrył, że w okresie przed katastrofą, w życiu kapitana miało miejsce wiele znaczących i trudnych dla niego wydarzeń
    Kapitan celowo rozbił samolot - raport końcowy dotyczący katastrofy EMB 190
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 3 4 5

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •