Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 28
Like Tree24Likes

Wątek: 2013.11.30 Śmigłowiec spadł na pub w Glasgow

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie 2013.11.30 Śmigłowiec spadł na pub w Glasgow


    Polecamy


  2. #2
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

  3. #3
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Na portalach podają, że to EC135 T2 - wersja podobna do "naszych" ("elpeerowskich") EC135 P2 tylko z silnikami Turbomeca Arrius 2B2, zamiast Pratt&Withney PW206B2.
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 30-11-2013 o 11:49
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  4. #4
    Awatar 7777777

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    EPOM, Ostrów Wlkp.
    Synta N-130/650 + Olympus FE45
    Chat lotniczy Flightradar24:
    http://flightradar24.com/chat/blab.php

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2012

    Domyślnie

    Policja potwierdziła śmierć 8 osób, 14 w stanie ciężkim w szpitalu.

    BBC News - Glasgow helicopter crash: Eight dead at Clutha pub

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Już 9 zabitych - informacja z rana z BBC.
    Eee tam, podpis ;)

  7. #7
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Raport wstępny http://www.aaib.gov.uk/cms_resources...-SPAO%20v2.pdf.
    W skrócie: przed wypadkiem pilot nie zgłaszał żadnych problemów, we wraku pozostało 95 litrów paliwa, wstępne oględziny nie wykazały widocznych uszkodzeń mechanicznych zespołu napędowego, prawdopodobnie nic nie odpadło od śmigłowca przed uderzeniem w budynek.
    Uderzenie nastąpiło z dużą prędkością pionową i pomijalną poziomą. Łopaty obu wirników nie obracały się w chwili wypadku.
    Pogoda: CAVOK, 5oC, wiatr 7kt.
    mombasa, Canonier and pawko like this.

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Oskar Zobacz posta
    Łopaty obu wirników nie obracały się w chwili wypadku.
    Jakim cudem mogło do tego dojść?

  10. #10

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    Jakim cudem mogło do tego dojść?
    Na przykład jeżeli przy awarii silników i wejściu w autorotację nie utrzymasz dźwignią skoku okresowego obrotów łopat na odpowiednim poziomie i spadną one poniżej pewnej wartości nie ma już szans na ich przywrócenie. Łopaty będą się obracać z coraz mniejszą prędkością, aż do zera. A w przypadku silników z wolną turbiną mogą zacząć się obracać w przeciwnym kierunku.
    Ostatnio edytowane przez Aston_M ; 16-12-2013 o 08:54 Powód: literówka

  11. #11
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aston_M Zobacz posta
    Łopaty będą się obracać z coraz mniejszą prędkością, aż do zera. A w przypadku silników z wolną turbiną mogą zacząć się obracać w przeciwnym kierunku.
    Mam nadzieję, że nie jesteś pilotem śmigłowcowym.
    jamezz and wiler like this.

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter Zobacz posta
    Mam nadzieję, że nie jesteś pilotem śmigłowcowym.
    Czy moglibyście (zakładam, że lajkujący również dysponują odpowiednią wiedzą) w takim razie wyjaśnić, co jest nie tak w wypowiedzi Astona? (Ja się na tym nie znam, pytam z ciekawości. )
    mombasa likes this.

  13. #13
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    Czy moglibyście (zakładam, że lajkujący również dysponują odpowiednią wiedzą) w takim razie wyjaśnić, co jest nie tak w wypowiedzi Astona? (Ja się na tym nie znam, pytam z ciekawości. )
    Łopaty nie mogą się zacząć obracać w drugą stronę. Poza tym, ze względu na wytrzymałość łopat po zwolnieniu obrotów wirnika do pewnej wartości, łopaty ulegną zniszczeniu, połamią się (zmniejszy się do wartości granicznej siła odśrodkowa, zależna od obrotów wirnika nośnego). Chyba, że zwolnienie obrotów wirnika nośnego nastąpi tuż nad ziemią i prędkość pionowa śmigłowca, pozbawionego siły ciągu, będzie niewielka.
    Nie ma też znaczenia rodzaj napędu na zachowanie się wirnika. Czy to napęd turbinowy z wolną turbiną, czy tłokowy, wirnik zawsze posiada możliwość obrotu niezależnie od od pracy silnika. Jest sprzęgło/sprzęgła jednokierunkowe, umożliwiające obracanie się wirnika nośnego pomimo ustania momentu obrotowego z silnika/silników. Obracanie się w stronę przeciwną jest niemożliwe z przyczyn aerodynamicznych. Łopata ma profil aerodynamiczny, jedyny możliwy kierunek napływu to od krawędzi natarcia do krawędzi spływu. Żaden lotniczy profil nie działa z napływem od strony krawędzi spływu. Chyba, że jest to opływ walca. Mechanika płynów przewiduje takie zjawisko. Jednak warunkiem powstawiania siły nośnej na walcu jest jego obrót wokół osi.
    frik, N077GL and layoverlover like this.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    To bardzo cenna wiedza, Twojej właśnie wypowiedzi tu brakowało - dziękuję za wytłumaczenie. Ale jak w takim razie wytłumaczysz, że wirniki wg AAIB nie obracały się w momencie zetknięcia z budynkiem, a jednocześnie śmigłowiec miał na tyle dużą prędkość pionową, że przebił się przez dach pubu? Pytam, bo mi coś tu nie gra i jestem ciekawy.
    Eee tam, podpis ;)

  15. #15
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis Zobacz posta
    śmigłowiec miał na tyle dużą prędkość pionową, że przebił się przez dach pubu?
    Skad ten wywod?
    Dach tego pubu raczej nie mial szans utrzymania tego smiglowca nawet jakby siadl z predkoscia zerowa.

  16. #16

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter Zobacz posta
    Łopaty nie mogą się zacząć obracać w drugą stronę. Poza tym, ze względu na wytrzymałość łopat po zwolnieniu obrotów wirnika do pewnej wartości, łopaty ulegną zniszczeniu, połamią się (zmniejszy się do wartości granicznej siła odśrodkowa, zależna od obrotów wirnika nośnego). Chyba, że zwolnienie obrotów wirnika nośnego nastąpi tuż nad ziemią i prędkość pionowa śmigłowca, pozbawionego siły ciągu, będzie niewielka.
    No właśnie - cały Twój wywód ma sens, ale nie w każdym przypadku. Np. jeśli z jakiś przyczyn nie udaje się w autorotację wejść prawidłowo i śmigłowiec wpada w lot niekontrolowany nie możesz zakładać, że zawsze będzie tak, jak napisałeś.

    Napisałem tylko to, czego dowiedziałem się od instruktorów. Prędkość obrotu łopat będzie spadać do zera, a widziane były też przypadki, kiedy obracały się ona w przeciwną stronę. Nie mam powodu im nie wierzyć.

  17. #17
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aston_M Zobacz posta
    No właśnie - cały Twój wywód ma sens, ale nie w każdym przypadku. Np. jeśli z jakiś przyczyn nie udaje się w autorotację wejść prawidłowo i śmigłowiec wpada w lot niekontrolowany nie możesz zakładać, że zawsze będzie tak, jak napisałeś.

    Napisałem tylko to, czego dowiedziałem się od instruktorów. Prędkość obrotu łopat będzie spadać do zera, a widziane były też przypadki, kiedy obracały się ona w przeciwną stronę. Nie mam powodu im nie wierzyć.
    Właśnie, prędkość obrotowa wirnika zacznie spadać. Ponieważ łopata pracuje normalnie wyłącznie przy obecności znacznych sił odśrodkowych to w pewnym momencie fizycznie ulegnie destrukcji. Skoro jednak "ktoś" widział, że łopaty się nie połamały, hmmm. W takim razie już się nie spieram.

  18. #18
    Awatar RafalP

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Nowy Sącz

    Domyślnie

    Yeti też ktoś podobno widział. Ale czy ktoś widział tego który podobno to Yeti widział?

  19. #19

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotlan...-west-34615340

    Wynik badań.

    Ogólnie przyczyny nieznane, pilot zignorował brak paliwa, kran zamknięty z głównego zbiornika.

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Najbardziej porażające są informacje o pięciokrotnym potwierdzeniu ostrzeżenia o niskim poziomie paliwa oraz nie podjęcie żadnych działań po zaświeceniu się kontrolki braku paliwa. Głupota czy samobójstwo?


    • Low fuel warnings were triggered during the flight. It was estimated that this occurred before the helicopter reached Bothwell in South Lanarkshire.
    • The low fuel warnings were acknowledged five times.
    • The helicopter did not land within 10 minutes of the activation of a continuous low fuel warning.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •