Ethiopian 767 z pasazerami a gdzie malowanie samolotu?
W skrócie:
Lecieli do lotniska Kilimandżaro lecz tam na pasie coś się stało Cessnie. Zostali postawieni w holding. Byli w nim zbyt długo i stwierdzili, iż maja za mało paliwa aby dolecieć do jakiegoś większego lotniska, skierowali ich do Arusha gdzie pas ma 1630m. Udało im się wylądować lecz ugrzęźli przy backtracku. Samolot cały bez uszkodzeń.
Kilka zdjeć :
Reszta zdjęć : https://www.facebook.com/RegionalAirTanzania
I tradycyjnie link do avherald-a : http://avherald.com/h?article=46d32419&opt=0
Pozdrawiam, Bartek
To ex-Aerosvit, w Ethiopian dopiero od września, więc zapewne po prostu jeszcze nie doczekał się wizyty w lakierni lub w ogóle nie ma wobec niego takich planów.
Wyleasingowali go pod koniec września: Ethiopian Airlines ET-AQW (Boeing 767 - MSN 24476) (Ex LN-RCI N4476F OY-KDK ) | Airfleets aviation i pewnie nie zdążyli pomalować lub tylko chwilowo go używają.
Mnie dziwi, że krążyli na tyle długo, że musieli tam lądować (no chyba, że w okolicy nie ma nic lepszego i to było ich formalne lotnisko zapasowe) i wjechali w trawę - przecież ewidentnie było widać, że się nie zmieszczą. Sądzili, że przejadą po trawie?
Nie mają czarni bracia z Etiopii szczęścia do samolotów. Najpierw kuchcik usmażył Dreamlinera w Londynie a teraz próbowali przejechać po burakach, trawie czy jak kto woli. A może cpt chciał sprobować przekształcić 767 w Ursusa 360? Proponuję zrobić Etiopii nowy koncert Live Aid 2 celem zebrania funduszy na wyciągnięcie 767 z błota.
Pozycja końcowa kół :P
Z relacji na AH - wygląda na to, że w Arusha wylądowali przez pomyłkę.
Po tym jak zgłosili emeregency z powodu małej ilości paliwa dostali pozwolenie na lądowanie na lotnisku Kilimanjaro - tyle że "z wiatrem" na pasie 27 a nie na 09 (gdzie przy samym progu stała unieruchomiona Cesna).
Nie kontaktowali się z portem Arusha i wylądowali tam bez pozwolenia.
Z holda w którym byli przez ponad 30 minut było dobrze widać oba lotniska.
Lotnisko w Arusha ma pas o długości 1600m ale szerokości tylko 30m (minimum dla 767 to zdaje się 44m).
To daje jednak zupełnie inne światło na ten incydent.
p,paweł
Ostatnio edytowane przez Pawel.Guraj ; 19-12-2013 o 11:22
Zakładki