Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
Like Tree20Likes
  • 9 Post By Kazor
  • 8 Post By Mimis
  • 3 Post By lelek7

Wątek: 2013.12.20 B777 Singapore zassał kontener

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie 2013.12.20 B777 Singapore zassał kontener


    Polecamy

    Jak w temacie - podjeżdżając do rękawa poczuł się głodny, więc pożywił się kontenerem bagażowym, wszystko widać na filmie:
    LiveLeak.com - Container sucked up by Boeing 787 engine
    Zdarzenie miało miejsce na lotnisku Changi.

    Notka prasowa: SIA plane sucks up container | Singapore News | Politics | Weather | Crime | AsiaOne

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Biedne pismaki nie bardzo moga sie zdecydowac jaki to byl samolot, 747, 777 lub 787.

  3. #3
    Awatar maciek55

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Wiesz, na informację o 787 więcej chwycą, już widzę te nagłówki "dreamliner znów zaatakował" a znowu o "dżambo" słyszał każdy...tylko ten 777 tu nie pasuje...
    Silesia Spotters


    Pozdrawiam, Maciek

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Również mnie to rozbawiło. Ale trzeba jednak uczciwie przyznać, że (o ile odnosicie się tylko do linków z mojego posta):
    - w artkule z asia one wyraźnie piszą o 777, dali tylko poglądowe, podpisane zdjęcie 747 z podobnego incydentu w 2009
    - o 787 jest mowa tylko na LiveLeak, a tam każdy może wrzucić swoje filmy, których opisów pewnie nikt nie sprawdza.

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Mnie ciekawi kto poniesie odpowiedzialność za powstałe szkody (bo podejrzewam że kontener i silnik mogły zostać ranne ) Załoga czy ktoś kto to tam postawił?

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Moim zdaniem wina jest zdecydowanie po stronie obsługi naziemnej (no chyba, że podjechali nie do tego rękawa, co trzeba? ale tak czy inaczej kontenery chyba nie powinny się przewalać tam, gdzie może się pojawić samolot). A zapłaci zapewne jakiś ubezpieczyciel.

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Wszystko się prawie zgadza, oprócz tego, że żaden kontener nie został zassany, ino jakaś "płachta" przykrywająca.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jaka płachta? Toż cały świat na filmie widzi, jak B777 SIA zajmując stanowisko postojowe zasysa do silnika kontener LD3? Film jest nieprawdziwy?

    Trochę pech, że to 777. Jego silniki są na tyle duże, że LD3 zmieścił się w nich cały. W innych podobnych przypadkach kontenery zatrzymywały się na obudowie silnika, uszkadzając obudowę i wentylator. Do tego to był klasyczny kontener ze stopu aluminium, dość twardy i silnik dostał pewnie mocno w kość.

    Trochę mało danych, żeby rozpatrywać kwestię winy - tutaj lepiej niech się wypowie jakiś koordynator ruchu lotniczego naziemnego.

  9. #9
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Zdjęcie "płachty": SIA plane sucks up cargo box - www.hardwarezone.com.sg

    Bardzo ładnie widać, że kontener

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Link powyżej dokumentuje inne zdarzenie.

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Link powyżej dokumentuje inne zdarzenie.
    No! Tutaj to widać konkretnie, że został wciągnięty cały kontener!
    To chyba silniki Rolls-Royce'a - one mają duży ciąg...

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Zdjęcie w pierwszym poście z linku Tupangato powyżej pokazuje kontener zassany do silnika numer 1 B747 JAL w LAX w 2009.

  13. #13
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie wytrzymałem !
    MrHyde, pieprzysz waść z reguły jak walnięty, od czasu pojawienia się na forum.
    Tylko czasem rzeczowo.
    Za to googlać potrafisz, fajnie.
    aaben, GoldenDave, sober and 6 others like this.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MrHyde Zobacz posta
    To chyba silniki Rolls-Royce'a - one mają duży ciąg...
    W przeciwieństwie do silników GE, które - jak wiadomo - słabizna straszna .
    Eee tam, podpis ;)

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MrHyde Zobacz posta
    To chyba silniki Rolls-Royce'a - one mają duży ciąg...
    W zasadzie tylko czytam to forum, ale jak czytam takie brednie, to az sie prosi o sprostowanie. Silniki RR w 744 sa najslabszymi jednostkami montowanymi w tym egzemplarzu... 265 kN

  16. #16

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nicoz0 Zobacz posta
    W zasadzie tylko czytam to forum, ale jak czytam takie brednie, to az sie prosi o sprostowanie. Silniki RR w 744 sa najslabszymi jednostkami montowanymi w tym egzemplarzu... 265 kN
    Ja myślałem, że większość forumowiczów, to na tyle inteligentne jednostki, które bez problemu wyłapią ironię.

  17. #17
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MrHyde Zobacz posta
    Silniki RR w 744
    Jeśli już ciągniemy temat, to zgadza się, że RB211 to jedne z najsłabszych opcji w 747, ale kontener zassał nie 747 tylko 777 .

  18. #18

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kudak Zobacz posta
    Jeśli już ciągniemy temat, to zgadza się, że RB211 to jedne z najsłabszych opcji w 747, ale kontener zassał nie 747 tylko 777 .
    Głupoty Waść piszesz! W jaki sposób kontener mógł zassać samolot?

    Ech... sam widzisz, że z niektórymi nie da się pogadać. Będą czepiać się bez zrozumienia. Wśród pilotów to raczej wada, kiedy nie potrafią zinterpretować skrótów myślowych, ino czytają bezpośrednio, bez analizy całości i bez chęci zrozumienia, co autor miał na myśli.
    Z takimi to nie chciałbym lecieć.

  19. #19

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Moja wrodzona wiara w ludzi karze mi podpowiadać że to faktycznie jest jakieś rozdwojenie jaźni (po nicku sądząc), a nie coś innego...

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie


    Polecamy

    Dobra, więc widzę,że nie jesteście w stanie nic konkretnego wymyślić, a ponieważ może nie wszyscy (a szkoda )jeszcze wiedzą, że pracuję w handlingu oto moja opinia (o zdarzeniu nie mocach silników)
    To był na pewno kontener, to po pierwsze.
    Po drugie, stał w ewidentnie niewłaściwym miejscu,a dlaczego bo każde stanowisko postojowe czy to przy rękawie czy to tzw. oddalone czyli w "polu", musi posiadać linie poza którymi powinno się gromadzić sprzęt potrzebny do obsługi samolotu.
    Po trzecie wina leży bezwzględnie po stronie operatora handlingowego, bo to on dostarcza kontenery pod samolot, mało tego wózek na którym kontener podróżuje (tzw. pinon) posiada zaczepy uniemożliwiające przemieszczanie się na boki kontenera w trakcie przewozu, a tym bardziej wyssanie go z tego wózka, więc dodatkowo był niesprawny.
    Ostatnio edytowane przez lelek7 ; 14-01-2014 o 09:41 Powód: uzupełnienie wpisu.
    QbaqBA, user4 and Canonier like this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •