Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 66
Like Tree67Likes

Wątek: 2013.12.22 BA 747 w JNB uderzył w budynek przy kołowaniu.

  1. #1
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie 2013.12.22 BA 747 w JNB uderzył w budynek przy kołowaniu.


    Polecamy

    Na razie brak szczegółów poza zdjęciem:

    https://twitter.com/HarrietTolputt/s...84728605405184



    Edyta dodaje, że nie skręcili we właściwy twy A, do pasa 03L, kontynuowali po twy M, która jak widać nie jest przystosowana do takich rozpiętości... Nikomu nic się nie stało.

    Drugie zdjęcie: http://s27.postimg.org/rta8c61lv/Bc_Hn_oh_IEAESb_OB.jpg

    I notka z Telegraph: http://www.telegraph.co.uk/news/worl...g-airport.html
    Ostatnio edytowane przez frik ; 23-12-2013 o 01:01
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  2. #2

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    A tak teraz to wygląda:



  3. #3

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Nikomu nic się nie stało.
    Podobno 4 osoby w budynku ranne (za Aeroblog).


  4. #4

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Czterech pracowników będących w budynku odniosło drobne urazy (Airports Company South Africa).

  5. #5
    Awatar igor289

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Łódź/Kraków

    Domyślnie

    G-BNLL
    https://www.instagram.com/igor.k.photo/
    Trochę fotograficznej twórczości własnej... ;)

    http://flyinglodz.blogspot.com/
    Fotograficzna działalność lotnicza


  6. #6
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie


    zrodlo: flightlevel.be
    tartal likes this.

  7. #7
    Awatar whufc

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EGLL

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Ale, że piloci nic nie zauważyli? Ten budynek był na tyle blisko pasa, że z kokpitu musiało to chyba wyglądać mocno podejrzanie.
    shiver likes this.

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    To następny przypadek z serii- niewłaściwi ludzie w niewłaściwym miejscu(załoga). No chyba, że budynek zaatakował kołujący samolot znienacka...
    shiver likes this.

  10. #10
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Niewłaściwi ludzie są co najwyżej na tym forum.

  11. #11
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez air elnika Zobacz posta
    To następny przypadek z serii- niewłaściwi ludzie w niewłaściwym miejscu(załoga). No chyba, że budynek zaatakował kołujący samolot znienacka...
    Taaa. Pilot kupil licencje na ulicy w Tajlandii
    Gaszpar likes this.
    Come on Arsenal--))

  12. #12
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Braterstwo jajników jak u kobiet?
    To "zwykły" kierowca wie jak szerokim pojazdem jedzie, więc od "nad ludzi" na jakich wielu kreuje pilotów też chyba tego można wymagać. Jak wjeżdżam w bardzo wąską bramę, to zwalniam prawie do zera a nie walę na pałę! Tak więc nawet jeśli na ziemi mówili im że jest spoko, to należy zastanowić się co widzą oczy. Tu nie zabrakło kilku centów tylko kilku metrów.
    jamezz and Ryan like this.



  13. #13

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arthur1975 Zobacz posta
    Taaa. Pilot kupil licencje na ulicy w Tajlandii
    Naprawdę????A to przepraszam nie wiedziałem

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    To "zwykły" kierowca wie jak szerokim pojazdem jedzie, więc od "nad ludzi" na jakich wielu kreuje pilotów też chyba tego można wymagać. Jak wjeżdżam w bardzo wąską bramę, to zwalniam prawie do zera a nie walę na pałę!
    Tylko że oni po raz któryś z rzędu kołowali w nocy po tej samej drodze kołowania.
    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Tak więc nawet jeśli na ziemi mówili im że jest spoko, to należy zastanowić się co widzą oczy.
    Przecież nikt ich nie instruował, że mają tam wjechać. Instrukcje kołowania prowadziły ich do zakrętu w lewo, a nie prosto.

    Incydent zdarzył się blisko drogi startowej i punktu oczekiwania i możliwe, że załoga była zajęta odbieraniem zezwolenia albo wypatrywaniem statków w pobliżu na polu manewrowym lub na prostej. Po połączeniu tego z raportowaną przez pasażerów dużą, pewnie zbyt rutynową, prędkością kołowania - efekt jak widać. Co wszystko nawet wzięte do kupy nie zwalnia załogi z odpowiedzialności...
    DC-10-30ER likes this.

  15. #15

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Na sfora w galerii było takie info, że samolot ma 100 tys godzin wylatanych, a Lufa podobno przy 120 wymieniała 747. Tak mnie przy okazji zaciekawiło odnośnie typowego przebiegu samolotu. Może, ktoś wie gdzie taki temat jest ? No i czy te liczby nie są czasem z czapy wzięte ?? Bo nie orientuję się w tych sprawach.

    Link do sfory:
    (5/7) Boeing uderzył skrzydłem w budynek. Paliwo zalało ludzi - Sfora

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slavco Zobacz posta
    że samolot ma 100 tys godzin wylatanych
    Najwazniejsze ile ma za soba cyckli (1 cykl = 1 start) a nie ile ma calkowitych godzin w powietrzu.
    Cykle najbardziej zuzywaja samolot. Slynny 737 z Aloha mial "tylko" 35 tys. godzin a za to prawie 90 tys. cykli, to ten ktory mial wypadek z dekompresja w powietrzu. Cykle najbardziej wplywaja na zmeczenie materialow. Absolutne godziny to zuzywaja silniki a te zawsze mozna wymienic...

  17. #17
    Awatar NovemberYankee

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    EPPO/POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Najwazniejsze ile ma za soba cyckli (1 cykl = 1 start) a nie ile ma calkowitych godzin w powietrzu.
    Cykle najbardziej zuzywaja samolot. Slynny 737 z Aloha mial "tylko" 35 tys. godzin a za to prawie 90 tys. cykli, to ten ktory mial wypadek z dekompresja w powietrzu. Cykle najbardziej wplywaja na zmeczenie materialow. Absolutne godziny to zuzywaja silniki a te zawsze mozna wymienic...
    Dokładnie tak, i - co można łatwo wywnioskować - samoloty takie jak wspomniany 744 BA mogą mieć wylatane kupę godzin, jednak przy tym małą ilość cykli, gdyż tych wykonuje się zdecydowanie mniej na trasach long-haul.
    "I don't care much of where I'm going, because I fly 747 a Boeing"

  18. #18
    Awatar Art-J

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    kapital sity Łorsoł

    Domyślnie

    Słuszna uwaga. O ile dobrze pamiętam z szybkiego "przekartkowania", w jednym ze stosownych wątków na pprune i flyertalk ktoś rzucił informację, że ten egzemplarz spędził w trakcie minionego lata parę tygodni na ciężkim przeglądzie (C-check?), więc mniemam, że pomimo "nakręconych" ponad 110 tys. godzin chyba jeszcze chcieli na nim parę lat pofruwać i pozarabiać. Jednak wobec tego co się stało przeważają obawy, że naprawa może być nieopłacalna i historia skończy się nieco wcześniejszym przerobem na żyletki.

  19. #19
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Braterstwo jajników jak u kobiet?
    Sławek,

    Jak zwykle prawda leży gdzieś po środku! To oczywiście prawda (jakże łatwo takie prawdy formułować), że skoro tak się stało jak się stało to wina pilotów. Ale z drugiej strony nie wiem jak duże jest Twoje doświadczenie w kołowaniu samolotem. Skrzydła są - a ja wiem tylko cokolwiek o bardzo małych skrzydłach - niesamowicie daleko od granicy Twojego wyczucia. Paralela samochodowa nie ma sensu, bo w aucie wszystko jest bardzo blisko naszych d... I jakoś wyczucie większe Jeśli wierzysz, że jedziesz po WŁAŚCIWEJ drodze, to ufasz, że o nic nie zawadzisz. Jak się nagle znajdzesz gdzie nie trzeba, to nie ma mowy o "intuicji". Jeśli na lotnisku jest droga kołowania, która może być kolizyjna, to jest to potencjalne źródło problemu. Nie wiemy jak bardzo droga ta była oznaczona jako "niewłaściwa". To jest ta względność "winy" pilota, która coraz częściej jest kluczowa dla zrozumienia istoty przyczyn katastrofy.
    Adik_s and DC-10-30ER like this.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  20. #20
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie


    Polecamy

    Oczywiście Witku, czym innym jest wyczucie lusterek wystających po za obrys auta na 15-20 cm, a czym innym skrzydeł po prawie 30 metrów. Lecz czym innym jest prawo jazdy po 20 h a czym innym licencja pilota zawodowego po kilkuset h. Czym innym jest jazda amatorska, czy zawodowa za 2500 na łapę, a czym innym latanie jumbo za 20, 30, 40 tysięcy na łapę.
    Są ludzie przy których uprawnieniach i wynagrodzeniu można wymagać więcej niż od przysłowowiowego Kowalskiego.
    Oczywiście oni nadal są tylko ludźmi, więc na szafot ich nie kieruję, twierdzę jednak że pewnie ponoszą winę za zdarzenie.
    seburaj likes this.



Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 24-12-2013, 17:40

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •