Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
Like Tree7Likes

Wątek: 2014.01.05 Canadair Challenger 600 rozbity podczas lądowania w Aspen

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Wroclaw, Poland, Poland

    Domyślnie 2014.01.05 Canadair Challenger 600 rozbity podczas lądowania w Aspen


    Polecamy


  2. #2
    Awatar RafalP

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Nowy Sącz

    Domyślnie

    2014

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Ktos lecial na drogie narty i tyle z tej przygody zostalo ... (wyciagi narciarskie widoczne w tle).

    2014.01.05 Canadair Challenger 600 rozbity podczas l±dowania w Aspen-1501783_10152107104213774_1295371902_n.jpg
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 06-01-2014 o 04:45

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    TVN24 podaje "Jak podają świadkowie, samolot po uderzeniu w płytę lotniska eksplodował. Wcześniej - według nich - próbował podejść do lądowania co najmniej trzy razy." "PrĂłbował lądować trzy razy". Uderzył w ziemię i eksplodował - TVN24

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Tutaj znalazłem więcej informacji - to była druga próba lądowania. Na lotnisku zarejestrowano bardzo zmienny wiatr i ten samolot był jednym z ostatnich, które miały wylądować przed jego zamknięciem. W linku są zdjęcia, mapa poglądowa oraz link do komunikacji z ATC.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Samolot lecial z Meksyku, wszyscy na pokladzie byli obywatelami Meksyku. Jak narazi jedyna ofira jest drugi pilot.

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Jak kat ścieżki jest prawie 7 stopni, wieje tylny wiatr prawie 25 kts, nigdy w życiu w Aspen nie lądowałes i lecisz czymś takim jak Challenger to trudno żeby tak sie nie skończyło ...

  8. #8
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Powiedzmy Jankesom, żeby odwołali NTSA. Saturn5 rozwikłał zagadkę tego wypadku...
    Bross1981 and RedLite like this.

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Pisałem z pewnym przekąsem i ironia, oczywiście pełny raport jest potrzebny. No i nie jest to NTSA tylko NTSB. Pozdrawiam.
    sprajt2, sornat and Zorro_gppl like this.

  10. #10
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Pisałem z pewnym przekąsem i ironia, oczywiście pełny raport jest potrzebny. No i nie jest to NTSA tylko NTSB. Pozdrawiam.
    Twoja "analiza" wypadku plus tekst o "drogich nartach" i o tym "co z tej przygody zostało" nie zabrzmiał dla mnie jak "przekąś i ironia", ale mądrzenie się i powierzchowny sąd. A jako, że zginał w tym wypadku kolega po fachu, to lekko mnie Twoja wypowiedź zirytowała.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Nikt tu nie probuje przekonywac ze nie trzeba robic pelnej analizy wypadku, nawet oczywiste wypadki przynosza mnostwo niespodzianek, przeciez niedawno pisalismy o tym samolocie co uderzyl w gore pod Phoenix, niby proste, samolot uderzyl w gore a ile kwiatkow przy okazji wyszlo ze NTSB chyba z 50 stron zapelnila.

  12. #12
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Lotnisko udostepnilo video z 5 kamer (w podczerwieni) pokazujace katastrofe, wedlug mnie najlepsze jest ujecie z 5-tej kamery bo pokazuje pelne odbicie sie tego samolotu od ziemi.


  13. #13
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Być może to złudzenie, ale prędkość podejścia raczej była duża. Klasyczne "wypuchnięcie" i gwałtowne oddanie sterów?

  14. #14
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Przy takim wietrze w ogon duzo nie trzeba...
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Wygląda, że z powodu tylnego wiatru niosło go nad pasem, i pilot spanikował i skierował nos w dół żeby przyziemić. Co nie mogło skończyć się dobrze.
    Eee tam, podpis ;)

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Nich mnie ktoś oświeci, czy podejście w Aspen można zrobić tylko z jednej strony, tej która w tym locie była z wiatrem?

  17. #17
    Awatar pol574

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    CICHE/Zakopane

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Nich mnie ktoś oświeci, czy podejście w Aspen można zrobić tylko z jednej strony, tej która w tym locie była z wiatrem?
    Z tego co widzę na mapkach to podejścia są tylko na kierunku 15. Zresztą podejście na 33 jest raczej nie wykonalne ponieważ na prostej około 8 km od progu 33 są szczyty sięgające 3500 m.
    Sprzęt:Canon EOS 550D+GSO 10"+GSO 2x.
    My Airport Ciche-Baligowiec 1:400

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7
    Nich mnie ktoś oświeci, czy podejście w Aspen można zrobić tylko z jednej strony, tej która w tym locie była z wiatrem?
    Tak.
    Eee tam, podpis ;)

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Podejście tylko na 15 ale potem możesz wykonać circle to land do pasa 33. To tylko można wykonać w samolotach A,B,C, chyba Challenger jest samolotem C wiec mógłby to zrobić ale żeby w Aspen sie bawić w taki circle pogoda musi być naprawdę dobra bo łatwo w jakas gore wleciec. Byly dlugie dyskusje na forach lotniczych czy on bylby w stanie wykonac taki circle ale nie pamietam jakie były konkluzje.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie


    Polecamy

    To w takim razie, cytując Obeliksa: jacy głupi ci Amerykanie, że dopuścili do takiej sytuacji. To jest chyba wielce ryzykowne lądować z takim wiatrem w plecy, a jeśli już to chyba prędkość podejścia powinna być sporo większa (siła wiatru w ogon plus kilkanaście węzłów w zapasie do wytworzenia odpowiedniej siły na powierzchniach sterowych)

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •