Jaki jest pitch przy normalnym ladowaniu a przy jakim uderza sie ogonem?
Podczas lądowania B737-800 firmy Jet2 uderzył ogonem o pas 05 na FNC. Samolot uszkodzony. Oto info:
http://www.aeroinside.com/item/3710/...ike-on-landing
Tak wyglądał uszkodzony kadłub.
Po 8 tygodniach i naprawie przez Boeinga samolot wrócił do latania.
Ostatnio edytowane przez meschiash ; 15-04-2014 o 12:19
AllOver
Jaki jest pitch przy normalnym ladowaniu a przy jakim uderza sie ogonem?
Od 9-11.5 stopnia w zaleznosci od kompresji amortyzatora podwozia glownego . Pas 05 na FNC i jest juz lekko pod gore (pierwsze 2/3 dlugosci pasa).
Photo: LPMA Runway Airport by Piotrek Lipinski - JetPhotos.Net
Widzialem film z tego incydentu. Prawdopodobnie nalozyla sie duza moc dodana pare sekund wczesniej z wiekszym pitchem. Odbili sie na ok 4 metry i pitch poszedl lekko do gory. Drugie ladowanie bylo twardsze... Ploza ogonowa do polowy sprasowana. Musze gdzies poszukac zdjecia.
ps. dzieki wszystkim za dokladne czytanie i info o bledach w tytule itp
AllOver
I widac jak ploza zostala starta na pasie...
Co do ladowania to przy klapach 40 pitch do ladowania jest ok 2-4 stopni. Przy klapach 30 to 2-3 stopnie wiecej ale 6 stopni to juz jest duzo. Oczywiscie na to wszystko sklada sie wiele czynninkow.
Na FNC ogolnie ladujemy na F30. Start tez moze byc malo ciekawy. Pare tygodni temu przy V1-10 (ok 155 kts) predkosc nagle spadla do 100 kts. Dobrze ze pas jest w miare dlugi...
Ostatnio edytowane przez AllOver ; 15-04-2014 o 20:52
AllOver
Tutaj jeszcze podczas remontu:
p.s. Piotrze: zawsze przed lądowaniem na FNC straszysz paxów, czy tylko w wyjątkowych przypadkach (18.03 br.)
z tego wrażenia owacje były dopiero na moment przed zjechaniem z pasa
Lepiej aby paxy wiedzieli czego moga sie spodziewac. To ze ladowanie dobrze wyjdzie wcale nie znaczy ze sie nie napocilismy na podejsciu
AllOver
@AllOver Jakie konsekwencje spotykają załogę po takim poważnym incydencie/wypadku?
Czym was straszył Pan Piotr ? BTW. Bardzo fajny wątek. Taki jaki powinien być. Wszystko wyjaśnione przystępnie dla laika
To ja się podepnę pod ten wątek - nie było sensu zakładać nowego w lutym, ale ciekawość mnie trochę zżera. Co to za twarde lądowanie mieliście (=Travel Service) w Lajes? Wiatr na podejściu?
Eee tam, podpis ;)
Accident: Travel Service B738 at Lajes on Feb 22nd 2014, hard landing
Wiało konkretnie, według cpt do 50kt na podejściu, potem efekt podobny do windsheara i mimo zwiększenia ciągu i pitcha trochę wgniotło w pas.
Dzieki Szynus
Jezeli chodzi o HK to stare lotnisko trenowalem tylko na sim MD11 w 1996r (skonczylem tak samo jak jeden z pierwszych 747-400 - w wodzie). Pozniej bylem w HK jeszcze pare razy na 757 i 767 ale juz na nowym lotnisku.
Jezeli chodzi o zaloge po incydencie. Wszystko zalezy co bylo przyczyna. Czesc moze byc uziemiona do wyjasnienia sprawy, czesc wraca prawie ze odrazu do latania a czesc zmienia pracodawce. Jezeli wina lezy po stronie zalogi to najczesciej stosowany jest ten wariant ostatni ale jezeli na przyklad samolot wyjedzie z pasa bo nie bylo dokladnej info ze jest tak bardzo slisko to raczej dostaje dzien lub dwa off i dalej do pracy wio.
AllOver
Zakładki