Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 83
Like Tree148Likes

Wątek: 2014.02.01 twarde ladowanie specjalistow z Lion Air uszkadza 2 samoloty

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie 2014.02.01 twarde ladowanie specjalistow z Lion Air uszkadza 2 samoloty


    Polecamy

    Ta linia to sa specjalisci od niszczenia samolotow

    Tym razem ich B739ER przy ladowaniu w Surabaya odbil sie 3 razy plus tail-strike. Przeciazenia do 4G. Podobno niektorzy pasazerowie sa poszkodowani w tym jedna kobieta na pokladzie poronila!

    Ale to nie koniec!

    Zeby bylo pikantniej zaloga nie poinformowala ATC ze twardo wyladowala i nastepny ladujacy Garuda 738 wpadl na lezace kawalki na pasie i tez zostal niezle poszkodowany.








    A to z samolotu Garudy:



    mgab, sprajt2, Jerry and 5 others like this.

  2. #2
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Jak widzę, że temat będzie o nich to już wiem że zapowiada się "ciekawa" lektura.
    mgab, N077GL, Charger and 3 others like this.

  3. #3

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Reg. Liona: PK-LFH


    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Geruda
    Garuda.
    N077GL likes this.

  4. #4
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Ormo czuwa ;-)

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Oryginalna informacja z zamieszczonymi w nin. wątku zdjęciami została opublikowana na PPRuNe Forums - Professional Pilots Rumour Network

    Lion Air Hard Landing with a Tail Strike - PPRuNe Forums

    Niestety bez podania źródła.

    Pozdrawiam
    Cegła


    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Ta linia to sa specjalisci od niszczenia samolotow

    Tym razem ich B739ER przy ladowaniu w Surabaya odbil sie 3 razy plus tail-strike. Przeciazenia do 4G. Podobno niektorzy pasazerowie sa poszkodowani w tym jedna kobieta na pokladzie poronila!

    Ale to nie koniec!

    Zeby bylo pikantniej zaloga nie poinformowala ATC ze twardo wyladowala i nastepny ladujacy Garuda 738 wpadl na lezace kawalki na pasie i tez zostal niezle poszkodowany.





    itd - jak w wątku PPRuNe.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ta seria wypadków to efekty złego systemu bezpieczeństwa od samego dołu - założeń, do samego końca, czyli ich wykonania. Dla przykładu w kokpitach latają osoby, które w ogóle nie są zatrudnione - jest to de facto pay to fly. Linia nie odpowiada za nic poza powiedzeniem kadetowi gdzie ma być i za co zapłacić, resztę robi sam. Dla europejskiego pilota oznacza to wydatki ok. 50 000 EUR przez rok - a później może pracę za 3000USD/mies. Do tego nawet jeżeli się któremuś uda nie rozbić samolotu przez okres pracy w Lion, to normalni przewoźnicy są raczej sceptyczni do zatrudniania pilotów z takim doświadczeniem. Ciekawe co na to gaugan.
    Szczęśliwie przynajmniej samoloty pochodzą ze cywilizowanego świata lotnictwa - gdyby nie to, efekty takich wypadków jak ten byłyby o wiele gorsze.
    vonMises and PiotrekR like this.

  7. #7
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Jeżeli mogę zapytać, Gaugan latał w Lion?

  8. #8
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    Jeżeli mogę zapytać, Gaugan latał w Lion?
    Nie
    Btw aaben chciałem napisac to samo co Ty jak zacząłem to czytać.

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No co Ty. Bodajże w Tigerze latał, ale to tamte klimaty, więc ma pojęcie o co chodzi w Azji płd-wsch.

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Mają fantazję....

  11. #11
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    według Incident: Garuda B738 at Surabaya on Feb 1st 2014, burst tyre on landing Garuda lądowała 5 godzin po Lionie, więc związek między tymi dwoma zdarzeniami się trochę zmniejsza...
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  12. #12
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D
    Oscar5055 likes this.

  13. #13
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Lion to jest moim zdaniem najniebezpieczniejsza linia w tamtym rejonie swiata, a moze i w ogole na swiecie. Wlasnie przez to co pisaliscie. Zero standardow, zero odpowiedzialnosci ze strony przewoznika wobec pracownikow i rozwoj ktory nie pozwala im szkolic poprawnie zalog. Jest to natomiast szansa dla mlodziakow na zdobycie 500h na typie, stad to sie kreci, aczkolwiek powoli dobieraja im sie do tylka.

    Warto przeanalizowac zeszloroczny wypadek na Bali. Zaloga kompletnie uposledzona.

    Ja latalem w Tigerze, wlascicielem sa Singapurczycy i maja zupelnie inne wymagania.

    Pozdro

  14. #14
    Awatar mikii77

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    I nie dziwota, że oni co chwile jakieś większe zamówienie składają
    vonMises, Jerry, Bilson and 1 others like this.
    LOXem i Ropą!

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Trochę nie rozumiem. W takich liniach jak RyanAir czy EnterAir też na prawych fotelach latają świeżynki z 250-300 TT, które zapłaciły kilkadziesiąt tysięcy EUR za szkolenie, a pomimo to tak widowiskowych wpadek nie mają. Miałem okazję poznać ludzi, którzy są bliżej tematu, mówili, że to de facto operacje w załodze jednoosobowej, a FO jest tylko dla formalności, co najwyżej operuje klapami i podwoziem pod okiem kapitana.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  16. #16
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mikii77 Zobacz posta
    I nie dziwota, że oni co chwile jakieś większe zamówienie składają
    Kupują jednorazówki...
    mgab, ruben323, kebapf and 2 others like this.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Trochę nie rozumiem. W takich liniach jak RyanAir czy EnterAir też na prawych fotelach latają świeżynki z 250-300 TT, które zapłaciły kilkadziesiąt tysięcy EUR za szkolenie, a pomimo to tak widowiskowych wpadek nie mają. Miałem okazję poznać ludzi, którzy są bliżej tematu, mówili, że to de facto operacje w załodze jednoosobowej, a FO jest tylko dla formalności, co najwyżej operuje klapami i podwoziem pod okiem kapitana.
    Myślę, że jest to kwestia kultury z jakiej wywodzą się piloci Lion Air. Nie oszukujmy się - Hindusi czy inni im podobni z porządkiem i z przestrzeganiem reguł mają niewiele wspólnego.
    Charger and Gryni like this.

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Trochę nie rozumiem. W takich liniach jak RyanAir czy EnterAir też na prawych fotelach latają świeżynki z 250-300 TT, które zapłaciły kilkadziesiąt tysięcy EUR za szkolenie, a pomimo to tak widowiskowych wpadek nie mają. Miałem okazję poznać ludzi, którzy są bliżej tematu, mówili, że to de facto operacje w załodze jednoosobowej, a FO jest tylko dla formalności, co najwyżej operuje klapami i podwoziem pod okiem kapitana.
    250-300TT powinno wystarczyć aby wytrenować lotnika potrafiącego poradzić sobie z podstawową obsługą samolotu na prawym fotelu. To szkolenie musi jednak być odpowiednie - spójne pod względem programu, wymagające ciągłego postępu i ciągłe w czasie. Wiele normalnych linii takie szkolenia prowadzi z niezłym skutkiem, trenując swoje kadry.

    Totalnie odmienne jest podejście "gość ma podstawowe papiery, co z tego że rok prawie nie latał, za jego kasę wsadzimy go na symulator i za rok na prawy fotel nie kiwając palcem". Lion Air i pochodne na Wschodzie wcale nie mają monopolu na takie podejście i jego skutki. Przecież jednym z pierwszych wypadków w wykonaniu kapitana który korzystał z pay to fly była wypadek Colgan w Buffalo, USA. Z tym że po tym wypadku FAA zarządziło dla firmy która go szkoliła 1,3 mln USD kary, a od tamtego czasu żeby usiąść na prawy fotel w USA trzeba mieć, bagatela, 1500hrs. I idę o zakład, że gdyby (odpukać) podobny wypadek zdarzył się w wykonaniu przewoźnika certyfikowanego pośrednio przez EASA, to w to mi graj związkom zawodowym - podobna reguła pojawi się i u nas w ciągu roku.

    Na miejscu przewoźników (i pilotów) europejskich sto razy bym się zastanowił przed takim działaniem z czysto pragmatycznych względów. Bo można oszczędzić jakieś 50k EUR na głowę, ale za to na wyszkolenie każdego następnego pilota trzeba będzie poświęcić co najmniej 200k EUR.
    Ostatnio edytowane przez aaben ; 03-02-2014 o 18:44
    gaugan likes this.

  19. #19
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    FAA zarządziło dla firmy która go szkoliła 1,3 mln USD kary,
    Na marginesie, kara dotyczyla odpoczynkow dla zalogi miedzy lotami a nie zle wyszkolonych zalog.

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie śmiałbym wątpić że dotyczyła czegokolwiek innego, hehe.

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •