Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree2Likes
  • 1 Post By lelek7
  • 1 Post By molger

Wątek: 2014.02.12 AT42 Aer Arann uszkodzony w trakcie silnego wiatru

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie 2014.02.12 AT42 Aer Arann uszkodzony w trakcie silnego wiatru


    Polecamy

    Dość ciekawe zdarzenie, gdyż uszkodzenia tego typu zdarzają się rzadko tak dużym samolotom.

    W trakcie silnej burzy ATR 42 Aer Arann najprawdopodobniej uniósł się w wyniku podmuchu wiatru po czym opadł, uszkadzając podwozie.


    Link do szczegółowego opisu na avherald: Accident: Arann AT42 at Shannon on Feb 12th 2014, aircraft at gate lifted off due to storm

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Najprawdopodobniej błąd obsługi technicznej-nieprzygotowany samolot do warunków atmosf.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bimbol Zobacz posta
    Najprawdopodobniej błąd obsługi technicznej-nieprzygotowany samolot do warunków atmosf.
    Ale co masz na myśli, nie przywiązali go do płyty czy co?
    Normalnie klockuje się samolot, tzn podkłada się klocki pod podwozie główne i ew, pod przednie kólko. Jak samolot ma lecieć w ciągu kilku godzin to nawet nie zakłada się osłon na śmigła i na pitoty, nie mówiąc już o unieruchamianiu śmigieł.
    Kiedy wiał Xawery ( ponad 40 Knotów) nawet drzwi ze schodkami do Bombardiera były otwarte, a jednak my przerywaliśmy obsługę.

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Przy dłuższym postoju, a na to wygląda...zabezpiecza się samolot workami z piaskiem, dla lepszego wyważenia(tzn.w/w sytuacji)

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bimbol Zobacz posta
    Przy dłuższym postoju, a na to wygląda...zabezpiecza się samolot workami z piaskiem, dla lepszego wyważenia(tzn.w/w sytuacji)
    Buahahahahaha
    Ciekawa teoria. Czym poparta?

  6. #6
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    W KRK nie tak dawno temu, podczas tych wiatrów na nocowanie oprócz chockowania na wszystkie koła tankowalismy samoloty do pełna jako dodatkowy balast.

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    Ciekawa teoria. Czym poparta?
    doświadczeniem? ... operator wystawia WO na zabezpieczenie samolotu, a nie każda firma chce topić kase w paliwo.

    To oczywiście zalezy od modelu A/C

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    No to napiszę Tobie z mojego doświadczenia. Sposób zabezpieczenia w przypadku silnego wiatru określa dokumentacja samolotu a nie operator. Jeszcze nie widziałem na swoje oczy dokumentacji która mówi o workach z piaskiem. Jak firma nie chce topić kasy w paliwie to robi to wyłącznie na własną odpowiedzialność.

    Tak z ciekawości, jeśli worki z piaskiem to ile sztuk i gdzie umieszczone?

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o te worki to w wyważaniu też się ich używa. Wrzuca się je oczywiście do bagażnika.

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Jeżeli chodzi o te worki to w wyważaniu też się ich używa. Wrzuca się je oczywiście do bagażnika.
    Zgadzam się w całości jednak wyważanie a zabezpieczenie przed silnym wiatrem to dwie różne rzeczy.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    No to mamy 3 do 1 dla znawców tematu, no dobra 2,5 bo ja mało pod samolot chodzę, ktoś chciałby coś dodać odkrywczego czego handling nie wie?
    michał s likes this.

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Masz racje ale to dotyczy Gawrona w Aeroklubie a nie ATRa

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bimbol Zobacz posta
    Przy dłuższym postoju, a na to wygląda...zabezpiecza się samolot workami z piaskiem, dla lepszego wyważenia(tzn.w/w sytuacji)
    Masz racje ale to dotyczy Gawrona w Aeroklubie a nie ATRa
    moraw2008 likes this.

  14. #14
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Samolot obecnie jest rozbierany/złomowany, uszkodzenia były za duże.

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Ale co masz na myśli, nie przywiązali go do płyty czy co?
    Normalnie klockuje się samolot, tzn podkłada się klocki pod podwozie główne i ew, pod przednie kólko. Jak samolot ma lecieć w ciągu kilku godzin to nawet nie zakłada się osłon na śmigła i na pitoty, nie mówiąc już o unieruchamianiu śmigieł.
    Kiedy wiał Xawery ( ponad 40 Knotów) nawet drzwi ze schodkami do Bombardiera były otwarte, a jednak my przerywaliśmy obsługę.
    Tak, tak, tak - a wózek bagażowy to Krystyna z gazowani przepchnęła w kadłub.

    Bujda na kołach - wystarczy, że postój trwa właśnie kilka godzin a samolot zabezpieczony. No chyba, że wasze służby robią takie rzeczy tylko telefonicznie.

    PS. Żądamy kamer na płycie!!

  16. #16
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Kirek, nie hamletyzuj , jak to wygląda w realu lokalersi okecia wiedzą aż nadto...chyba że na lotnisku im. F.Chopina jest inaczej

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kirek Zobacz posta
    Tak, tak, tak - a wózek bagażowy to Krystyna z gazowani przepchnęła w kadłub.

    Bujda na kołach - wystarczy, że postój trwa właśnie kilka godzin a samolot zabezpieczony. No chyba, że wasze służby robią takie rzeczy tylko telefonicznie.
    Incydent z wózkiem raczej się już nie powtórzy, klockujemy teraz sprzęt, a przyczepki są tak szybko zabierane pod inne rejsy, że nawet już nie ma o czym mówić. a co do zabezpieczania samolotów, to zaznaczam wydaje mi się, że robi to AMS, a nie handling.

  18. #18
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    co do zabezpieczania samolotów, to zaznaczam wydaje mi się, że robi to AMS, a nie handling.
    postój samolotow Eurolotu zabezpiecza...handling LS

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •