Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree4Likes
  • 1 Post By michastrain
  • 3 Post By pmaciej

Wątek: 2014.03.17 Oderwany kawał poszycia skrzydła

  1. #1
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie 2014.03.17 Oderwany kawał poszycia skrzydła


    Polecamy




    Podczas lotu (2412) z Orlando do Atlanty Boeing 757 linii Delta, stracił panel na jednym ze skrzydeł. Wylądował bezpiecznie; nikt ze 179 pasażerów nie ucierpiał.
    Na zdjęciu widać wyciek jakiejś substancji ciekłej lub gazowej. Chyba mieli sporo szczęścia.
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 17-03-2014 o 16:17 Powód: zmiana tematu

  2. #2
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Wygląda na hydraulikę z układu wysuwania podwozia.

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    To raczej incydent,nie wypadek.
    Możesz podlinkować?

  4. #4

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  5. #5
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Widoczne są miejsca śrub, czyżby źle dokręcone po przeglądzie/naprawie?
    Pitterek

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że elementy poszycia, skrzydeł są nitowane.

  7. #7
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @up
    Być może generalnie tak. Natomiast chyba muszą być miejsca gdzie łączenia są na śrubki - żeby łatwo można było dokonać konserwacji.

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Czy takie utraty poszycia są grożne ? Mam na myśli górną część w takim rozmiarze.

    ps. Siedząc przy tym oknie gacie do prania... :-)

  9. #9
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    To co byś powiedział, jakby takie coś się przytrafiło:
    Katastrofa lotu Aloha Airlines 243 – Wikipedia, wolna encyklopedia
    lew3k likes this.

  10. #10
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @up
    To inna inszość.
    Była katastrofa 737, kiedy rozpadł się silnik i uszkodził skrzydło; nastąpiła utrata siły nośnej po jednej stronie i to spowodowało obrót samolotu na plecy i katastrofę.

  11. #11
    Awatar pmaciej

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez melon Zobacz posta
    Czy takie utraty poszycia są grożne ? Mam na myśli górną część w takim rozmiarze.
    Wbrew pozorom "aż" tak dużo powierzchni nośnej nie ubyło; obciążenie powierzchni nośnej na pewno było większe podczas startu gdy masa samoltu była większa o wypalone już do tej pory paliwo, niż w tej chwili - gdy brakuje kawałka poszycia.

    Poza tym brakuje poszycia bliżej krawędzi spływu; to mniej problematyczne niż ubytek na krawędzi natarcia.
    Zaryzykuję też hipotezę że opływ skrzydła "prawie" nie zauważył ubytku - mniej więcej nawet nad dziurą pozostał z grubsza laminarny.

    Lotki i trymery też nie wydają się być wychylone w celu kompensacji ewentualnego przechyłu wynikającego z asymetrii siły nośnej.
    RedLite, pawko and Gabor like this.
    ---
    pozdrawiam,
    piotr

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aro! Zobacz posta
    Wydaje mi się, że elementy poszycia, skrzydeł są nitowane.
    zle Ci sie wydaje...o ile na gorze skrzydla malo jest elementow nienitowanych o tyle na dole praktycznie na calej dlugosci od flats/slots plus dostepy do pomp paliwa jak i same zbiorniki skrzydlowe

  13. #13
    Awatar Zorro_gppl

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pmaciej Zobacz posta
    Wbrew pozorom "aż" tak dużo powierzchni nośnej nie ubyło; obciążenie powierzchni nośnej na pewno było większe podczas startu gdy masa samoltu była większa o wypalone już do tej pory paliwo, niż w tej chwili - gdy brakuje kawałka poszycia.

    Poza tym brakuje poszycia bliżej krawędzi spływu; to mniej problematyczne niż ubytek na krawędzi natarcia.
    Zaryzykuję też hipotezę że opływ skrzydła "prawie" nie zauważył ubytku - mniej więcej nawet nad dziurą pozostał z grubsza laminarny.

    Lotki i trymery też nie wydają się być wychylone w celu kompensacji ewentualnego przechyłu wynikającego z asymetrii siły nośnej.
    Zauważył zauważył i to do tego stopnia że wpadł w drgania spowodowane zaburzonym opływem.

    Ale generalnie nie zmienia to faktu, że nie było ryzyka dezintegracji skrzydła, więc życie pasażerów nie było zagrożone


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •