Strona 3 z 46 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 918
Like Tree1060Likes

Wątek: 2014.03.08 - Zniknięcie z radarów B772 MH370

  1. #41
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie


    Polecamy

    Za tvn24 -
    Co wojsko wie o zaginionym samolocie? Śledziło go swoimi radarami - TVN24

    "(...)wypowiedź szefa lotnictwa Malezji, Rodzalia Dauda, który stwierdził (...) Wojskowy radar miał ostatni raz wychwycić zaginionego B777 na północ od cieśniny Malakka, w pobliżu wyspy Pulau Perak.Dauda stwierdził, że maszyna była na wysokości dziewięciu kilometrów, czyli wysoko. Nie wiele niżej niż wysokość przelotowa, która wynosi około 10 kilometrów. Ten fragment wypowiedzi istotnie różni się od informacji agencji Reutera."

  2. #42

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    WAW/RDO

    Domyślnie

    Wietnamskie centrum poszukiwawcze podało, że na obszarze, gdzie wcześniej zaobserwowano wiele szczątków, nic nie znaleziono. Silne wiatry i wysokie fale we wspomnianym rejonie spowodowały, że szczątki gdzieś odpłynęły.

    avherald.com

  3. #43

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Oswiadczenie lini lotniczych jest zwiazane z tym materialem - http://youtu.be/Il086_qL8b0

  4. #44

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Aarhus

    Domyślnie

    Żródło: SĂĽdan kan du hjĂŚlpe med at finde det forsvundne fly - Asien - International

    W skrócie: Firma DigitalGlobe, przyłączyła się do akcji poszukiwań samolotu i dysponując pięcioma satelitami wykonała świeże zdjęcia obszarów w których podejrzewa się katastrofę samolotu.
    Internauci, poprzez platformę Tomnod, mogą przyłączyć sie do akcji poszukiwawczej poprzez ogladanie i tagowanie zdjęć.
    Adres strony: Tomnod

  5. #45
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Szef lotnictwa Armii Malezyjskiej zdementował jakoby przekazał informację o śladzie samolotu zaobserwowanym przez armię.
    Sugestia taka padła ze strony dziennikarza - a brak komentarza ze strony wojskowego potraktowano jako potwierdzenie.

    Edit: z drugiej strony, wcale nie zdementował jakoby taki fakt nastąpił.
    Zdementował jedynie to jakoby to on przekazał taką informację...

    Edit2: http://www.kgw.com/news/Malaysian-mi...249485371.html


    p,paw
    Ostatnio edytowane przez Pawel.Guraj ; 11-03-2014 o 20:15

  6. #46
    Awatar marecki

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLU

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wagen Zobacz posta
    Suche statystyki dla 9M-MRO:
    20,243 godzin w powietrzu
    3023 starty i lądowania
    Oficjalne info od linii Malaysia Airlines:
    53465 godzin i 21 minut oraz 7525 cykli.
    pawko likes this.
    Mak102+K10D
    UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
    Pozdrawiam,Marek.

  7. #47

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Chyba jednak potwierdzenie, transponder przestał nadawać, po czym samolot skręcił o 150 stopni na zachód i wojskowym ślad urywa się nad Cieśniną Malakka (na zachód od Malezji).

    Mystery Malaysia flight may have been hundreds of miles off course - CNN.com


  8. #48

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Rybak z Zatoki Malakka znalazł fragment przypominający tratwę ratunkową z napisem "Boarding".

    pawko likes this.

  9. #49

  10. #50
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Samolot wysłał podczas feralnego lotu dwa pakiety danych z silników do ich producenta, raz po starcie, drugi raz podczas wchodzenia, co być może da jakąś wskazówkę co do ewentualnych problemów z silnikami - brak kolejnych raportów z wysokości przelotowej i lądowania.

    Malaysian plane sent out engine data before vanishing - tech - 11 March 2014 - New Scientist
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #51

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Jak donosi AVHerald.com: SASTIND (Chińska Państwowa Agencja Naukowa) ogłosiła, że odkryła trzy duże obiekty o wymiarach 13x18, 14x19 and 24x22 metrów w pozycji geograficznej N6.7 E105.63, około 224 km na południowy wschód od ostatniej znanej pozycji (oznaczonej na podstawie ostatnich danych z radaru wtórnego). Wszystkie trzy obiekty znajdują się w okręgu 20km. Agencja opublikowała również trzy zdjęcia satelitarne obrazujące te obiekty.
    Żródło: Crash: Malaysia B772 over Gulf of Thailand on Mar 8th 2014, aircraft missing

  12. #52
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    U.S. Investigators Suspect Missing Airplane Flew On for Hours - WSJ.com

    Zaczyna sie numer ...

    Amerykańscy specjaliści uważają ze samolot unosił sie w powietrzu przez 5 godzin bo przez ten cały czas Rolls Royce dostawał komunikaty ACARS o stanie silników ... Artykuł nie byle skąd - z WSJ.

  13. #53

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Amerykanie wysłali dziś Malezyjczykom na pomoc swojego Boeinga P-8 Poseidon.
    Boeing P-8 Poseidon – Wikipedia, wolna encyklopedia

  14. #54

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Pentagon twierdzi, że wiedzą gdzie się rozbil (Ocean Indyjski) Wysylają na poszukiwania USS Kidd

    Pentagon: Zaginiony boeing rozbił się na Oceanie Indyjskim. USA wysyłają niszczyciel na poszukiwania

  15. #55

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    U.S. Investigators Suspect Missing Airplane Flew On for Hours - WSJ.com

    Zaczyna sie numer ...
    Zaktualizowali artykuł - dane nie pochodziły z silników, lecz podobno z jakiegoś satelitarnego łącza komunikacyjnego w 777, przez które na ziemię przesyłane były niektóre dane diagnostyczne. Przez 4 godziny po zniknięciu z radarów, system pracował w trybie "stand-by" - nie przesyłał danych, a jedynie "pingi" do satelity, czyli zgłaszał gotowość do połączenia.
    Na podstawie tych informacji, amerykańscy śledczy uważają, że w tym czasie samolot był cały i prawdopodobnie leciał. Starają się ustalić, czy w badanym przedziale czasu gdzieś lądował. Nie wiadomo, gdzie i po co samolot miałby zostać skierowany, jedna z teorii zakłada, że miałby zostać "później użyty w innym celu".

    Dodatkowo pojawiła się informacja, że Indie dostały od Malezji szczegółową listę miejsc na Morzu Andamańskim z prośbą o ich przeszukanie, jednak nie stoją za tym konkretne argumenty.

    Artykuł: U.S. Investigators Suspect Missing Malaysia Airlines Plane Flew On for Hours - WSJ.com
    Aktualizacje w temacie: Malaysia Airlines Flight 370

  16. #56
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Troche nowosci w tym artykule. Wyglada ze komunkacja radiowa samolotu zostala odcieta w dwoch fazach - system przekazu danych zostal wylaczony o 1:07, transponder 14 minut pozniej o 1:21. Specjalisci interpretuja to jako prawdopodobna celowa akcja. I znowu pojawia sie watek Oceanu Indyjskiego jako mozliwe polozenie samolotu. Recznik Pentagonu jest cytowany ze: "We have an indication the plane went down in the Indian Ocean".

    Malaysia Airliner Communications Shut Down Separately, US Officials Say - ABC News

  17. #57

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Bloomberg podaje, że Inmarsat odbierał "rutynowe sygnały" jeszcze przez jakiś czas.

    "Sygnały radarowe wysyłane z ziemi nadal odbijały się od lotu 370 po tym jak jego transponder zamilkł i samolot kierował się na północ od Malezji w kierunku Wietnamu. Po wyłączeniu się transpondera, dzięki czemu 777 trudniej śledzić na radarze samolot skręcił w lewo, w kierunku zachodnim zamiast kontynuować lot na dotychczasowym kursie."

    Źródło: Malaysia Search Focuses India on Andaman and Air Piracy - Bloomberg


    Moja teoria: Po znalezieniu się w miejscu w którym nadzór radarowy jest utrudniony odłączone zostały kolejne systemy pozwalające śledzić trasę samolotu. Unieruchomienie jednych systemów było trudniejsze niż innych, stąd różne czasy w których przestały one nadawać. Cel: porwanie samolotu "do późniejszego wykorzystania".

    Pytanie: Czy w innych wypadkach (np AF447) poszukiwania były prowadzone na podobną skalę z zaangażowaniem podobnej ilości ludzi i sprzętu z wielu krajów?
    pawko likes this.

  18. #58
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Wiadomosc z Reuters opisujaca mozliwa trase samolotu na podstawie dostepnych danych:

    Exclusive: Radar data suggests missing Malaysia plane deliberately flown way off course - sources

  19. #59
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    To z ostatniej chwili z NY Times.

    Samolot podobno wktotce po zniknieciu z radaru wzniosl sie na wysokosc FL450 - powyzej swojej maksymalnej certyfikowanej wysokosci - 43100 ft.
    Wkrotce potem mial obnizyc wysokosc do 23000 ft.
    Na samym koncu znalazl sie na wysokosci 29,500 jak byl okolo 200 mil na polnocny zachod od Penang, wtedy kiedy to wojskowy radar z Malezji stracil go z ekranu.
    Caly artykul jest w miare dobrze napisany podajac zrodla tych informacji.

    http://www.nytimes.com/2014/03/15/wo...id=145194&_r=0

  20. #60

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Wiadomosc z Reuters opisujaca mozliwa trase samolotu na podstawie dostepnych danych:

    Exclusive: Radar data suggests missing Malaysia plane deliberately flown way off course - sources
    Na avherald, na dole strony jest już mapka z naniesionymi punktami:
    Crash: Malaysia B772 over Gulf of Thailand on Mar 8th 2014, aircraft missing
    (nie da się wstawić samego obrazka), z tym, że nie ma pewności, czy namierzony przez wojskowe radary samolot, to właśnie ten, dlatego szukają zarówno na zachód, jak i na wschód od Zatoki Tajlandzkiej. Niedaleko ostatniej pozycji (nad zatoką) znaleźli plamę paliwa, która zawierała paliwo lotnicze, ale nie wiadomo, czy z MH370.
    "Malezja upublicznia informacje, których normalnie by nie udostępniła, ze względu na bezpieczeństwo narodowe" - na pewno im nie w smak, że ujawnili zasięg radarów. Indyjska baza lotnicza na Andamanach chyba też powinna namierzyć ten samolot, skoro poleciał w ich kierunku.
    Z punktu IGARI do IGREX przelecieli w niecałą godzinę, więc bardzo z grubsza i na oko, po 5 godzinach lotu mogli dolecieć np. do Pakistanu.

Strona 3 z 46 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •