Strona 40 z 51 PierwszyPierwszy ... 30 38 39 40 41 42 50 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 781 do 800 z 1018
Like Tree1214Likes

Wątek: 2014.03.08 - Zniknięcie z radarów B772 MH370

  1. #781
    Awatar arek_waw

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    MO927

    Domyślnie


    Polecamy


  2. #782
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Tak lekko OT, ale w nawiązaniu do poprzedniego postu, moje wywody oczywiście nie znaczą, że w niedalekiej przyszłości nie staniemy się świadkami wydarzenia w stylu "zhackowali samolot, piloci musieli pilotować maszynę ręcznie, mieli problem z ustaleniem trasy".
    To właśnie przez dość zastraszającą tendencję jaka rozwija się w ramach wszystkich systemów "pobocznych".
    Coraz gorsza dostępność programistów potrafiących pisać prawdziwy kod a nie jedynie przeciągać kafelki w gotowych środowiskach prowadzi do sytuacji, w której producenci muszą (oraz chcą ze względu na koszty) korzystać z gotowych środowisk - takich jak Windows czy Linux. Zjawisko "Internet of Things" robi się powszechne, za chwile w sklepach zaroi się od produktów typu lodówki same zamawiające zakupy, wanny zamawiające pachnidła itp. Takie rozwiązania już stały się dobrym kąskiem dla hackerów - wykorzystujących je masowo jako maszynki do przeprowadzania ataków DDoS.
    I tak, może okazać się, że któraś z kolejnych wersji kokpitu dostanie takie FMC bazujące na Windowsie w dodatku podłączone cały czas on-line do centrum operacyjnego, serwisów pogodowych i sami programiści wiedzą do czego jeszcze. A to już bardzo krótka droga do włamu na taki system....
    Oczywiście samolotu to nie strąci, ale krwi pilotom napsuć może, a jak uczą ostatnie wypadki ręczne lądowanie nowoczesnym samolotem może dla pilotów stanowić wyzwanie... Ech, gdzie pędzisz Świecie ;-)

    p,paw

  3. #783

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Otóż to. Kiedyś samochód naprawiało się śrubokrętem, młotkiem i płaską 13-ką, samolotem sterowało za pomocą mechanicznych cięgieł połączonych z drążkiem czy wolantem, a nawigowało przy pomocy papierowej mapy.
    Ku czemu zmierza ludzkość pozbawiająca się podstawowych umiejętności i zdająca całkowicie na elektronikę?
    Jeden solidny wybuch, a impuls elektromagnetyczny pozbawi nas możliwości wszystkiego.

  4. #784
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel.Guraj Zobacz posta
    Oczywiście samolotu to nie strąci, ale krwi pilotom napsuć może, a jak uczą ostatnie wypadki ręczne lądowanie nowoczesnym samolotem może dla pilotów stanowić wyzwanie... Ech, gdzie pędzisz Świecie ;-)
    W nocy, nad oceanem, kiedy nawet kompas jest elektroniczny podłączony do systemu, zarządzanie powietrzem i wiele, wiele innych również - nie powiedziałbym, że nie strąci.

  5. #785
    Awatar D4r0

    Dołączył
    Aug 2016
    Mieszka w
    Bełchatów

    Domyślnie

    Dla tych co nie mogą spać w nocy, dzisiaj dość późną porą (z środy na czwartek) o godz. 0:10 TVP2 pokaże dokument "Gdzie jest samolot" - dotyczący MH370 oczywiście.
    wxk likes this.

  6. #786
    APW
    APW jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Ten film dokumentalny można obejrzeć online:

    Film-dokumentalny--Gdzie-jest-samolot-MH370.mp4
    pwaos, wojtekra and D4r0 like this.
    Zawsze postępuj uczciwie. W ten sposób jednych zadowolisz, a innych zadziwisz. - Mark Twain

  7. #787

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Bardzo fajny film, dostępny jest również na Where is Flight MH370? - Top Documentary Films
    Chętnie oglądnąłbym drugą część uwzględniającą analizę dryfów i miejsc znalezienia elementów MH370. Ale w całym filmie najciekawszy był fragment dotyczący propozycji systemu AFIRS, czyli modułu, który przechwytuje sygnały idące do czarnej skrzynki, analizuje je i w przypadku wykrycia anomalii wysyła dane do centrum sterowania. FLYHT Aerospace Solutions Ltd. - Insight. Action. Control | FLYHT Aerospace Solutions Ltd.
    Mamy XXI wiek, więc nic nie stoi na przeszkodzie aby samoloty nie mogły przesyłać danych diagnostycznych w czasie rzeczywistym albo w razie potrzeby.

  8. #788
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojtekra Zobacz posta
    Mamy XXI wiek, więc nic nie stoi na przeszkodzie aby samoloty nie mogły przesyłać danych diagnostycznych w czasie rzeczywistym albo w razie potrzeby.
    Cos takiego juz istnieje i nazywa sie ACARS.

  9. #789

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Jak pokazał przypadek MH370, wiadomości ACARS mogłyby zawierać więcej informacji, szczególnie o lokalizacji samolotu

  10. #790

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Żaden system nic nie prześle jeżeli jest wyłączony.
    pitterek, PeK, Red_Devil and 2 others like this.

  11. #791
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Wystarczy zrobić system którego wyłączyć nie można.
    WrobelSwirek likes this.



  12. #792

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Znowu się zaczyna. Teraz ktoś napisze, że każde urządzenie powinno się dać wyłączyć i tak można w kółko. Co prawda tam chodziło o transponder, a nie ACARS, ale schemat podobny:

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    zablokować możliwość ręcznego wyłączenia transpondera
    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Radarami pokryte jest może 25% globu a do tego możliwość wyłączenia transpondera jest bardzo ważna, a ADS-B jak sama nazwa wskazuje jest Dependent i wystarczy oszukać albo wyłączyć system nawigacyjny i samolot melduje się na Marsie.
    Cytat Zamieszczone przez ksz Zobacz posta
    Nie chcę mieć w domu urządzeń których nie mogę wyłączyć w razie potrzeby. A co dopiero na pokładzie samolotu. Wierzę, że da się znaleźć sporo racjonalnych argumentów za tym, żeby nie mieć "niewyłączalnego" transpondera na pokładzie.

  13. #793
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Cos takiego juz istnieje i nazywa sie ACARS.
    ACARS został wymyślony w celach eksploatacyjnych. I tak w zasadzie działa: cały czas (w odstępach) przekazuje informacje o kluczowych dla odbiorcy systemach.W formie tekstowej, co ma swoje ograniczenia. Tutaj idea jest inna. Ten system ma analizować parametry lotu na bieżąco i robić zrzut do stacji naziemnej, w przypadku wykrycia poważnych nieprawidłowości. Czyli taki ACARS katastroficzny.
    I niby ok, tylko nie rozumiem, czy to miałoby być zamiast innych systemów, czy obok. Wiadomo, że koszty nie są bez znaczenia
    Idea śledzenia parametrów na bieżąco jednak bardziej mi się podoba.
    Z drugiej strony, wypadki gdzie jest problem z odnalezienie rejestratora zdarzają się niezmiernie rzadko. Wydaje mi się, że wystarczającym rozwiązaniem byłoby udoskonalenie sposobu odnajdywania skrzynek. No, ale o tym już było...

  14. #794

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    W 2016 mieliśmy wypadki 19 samolotów komunikacyjnych w których zginęło 325 osób. Jeden nawet się nie rozbił, zginęła 1 osoba w wybuchu terrorystycznym na pokładzie. Z pozostałych 6 wypadków to cargo, 1 ferry, 7 samolotów zabierających mniej niż 25 osób na pokład, 2 większe samoloty prawdopodobnie będące obiektem ataku terrorystycznego i 1 (najgorszy) z załogą która miała na pokładzie mniej paliwa niż było wymagane na lot. Pozostały jeden wypadek to PIA, po awarii silnika. Na całym świecie było około 35 mln. lotów. Czy naprawdę mamy parę luźnych miliardów na wprowadzenie jakiegoś nowego systemu który być może przy sprzyjających wiatrach pozwoli nam zlokalizować gdzie się rozbił samolot? Czy to coś zmieni? Jaka będzie wartość dodana takiego systemu?

  15. #795
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    który być może przy sprzyjających wiatrach pozwoli nam zlokalizować gdzie się rozbił samolot?
    A i to tylko właściwie tylko w przypadku gdy samolot zaginął nad morzem.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  16. #796
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Tu trzeba zgodzić się z aaben. Nie jestem specem w tej akurat dziedzinie, ale raczej koszty będą niewspółmierne do zysków. A nie wpłynie to w żaden sposób na bezpieczeństw, bo mówimy tu o odnalezieniu samolotu, który już zaginął i nie wiadomo gdzie jest.
    emesso1 likes this.
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
    Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/

  17. #797

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hds.147 Zobacz posta
    A nie wpłynie to w żaden sposób na bezpieczeństw, bo mówimy tu o odnalezieniu samolotu, który już zaginął i nie wiadomo gdzie jest.
    Ogólnie się zgadzam, ale po to badamy wypadki, by poprawić bezpieczeństwo, więc jednak odnalezienie samolotu jest dosyć istotne z tego punktu widzenia


  18. #798
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Owszem, pod warunkiem, że samolot rozbiłby się w wyniku awarii/błędu/itp. W tym przypadku natomiast najprawdopodobniej było to celowe działanie, zatem do określenia przyczyn katastrofy nie ma znaczenia czy samolot zostanie odnaleziony, bo z ciała pilotów nic nie wyciągną, a czy pilot rozwalił samolot o wodę, czy spadli po braku paliwa nie ma większego znaczenia w kontekście bezpieczeństwa
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
    Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/

  19. #799
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hds.147 Zobacz posta
    Owszem, pod warunkiem, że samolot rozbiłby się w wyniku awarii/błędu/itp. W tym przypadku natomiast najprawdopodobniej było to celowe działanie, zatem do określenia przyczyn katastrofy nie ma znaczenia
    Ma.Procedury bezpieczeństwa dotyczą także kwestii ew. celowych działań. Zarówno osób trzecich jak i załogi.
    Ostatnie zmiany były bodajże po GermanWings (minimum 2 os. w kokpicie) i gdyby nie było rejestratorów, nie byłoby tych zmian.

  20. #800

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez hds.147 Zobacz posta
    Owszem, pod warunkiem, że samolot rozbiłby się w wyniku awarii/błędu/itp.
    Napewno jednak chca w tym wypadku odnalezc wrak - chociazby po to aby wyeliminowac szereg mozliwych przyczyn.

Strona 40 z 51 PierwszyPierwszy ... 30 38 39 40 41 42 50 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •