Strona 44 z 46 PierwszyPierwszy ... 34 42 43 44 45 46 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 861 do 880 z 918
Like Tree1060Likes

Wątek: 2014.03.08 - Zniknięcie z radarów B772 MH370

  1. #861

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Taka ciekawostka w temacie zasięgu stacji bazowych.
    Kilka dni temu leciałem TATL na pokładzie 777-200 i miałem tablet Huawei schowany w futerale, w plecaku pełnym elektroniki, w schowku nad głową, nad rzędem awaryjnym na skrzydle. Przy rozpakowywaniu się w domu zauważyłem, że mam dużo smsów nieprzeczytanych.
    Po kolei: "play wita w USA", "Play wita w Kanadzie", "Play wita w Irlandii", "Play wita w Wielkiej Brytanii", "Play wita w Danii"...

    Nie wierzę swoją droga, że wszyscy pasażerowie wyłączyli komórki i inne urządzenia. Już nawet nie chodzi o złą wolę, po prostu zawsze jakiś procent ludzi zapomni to zrobić. Statystyka.
    Red_Devil and Kazor like this.
    Trevligt att träffas!

  2. #862

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Na filmie fabularnym o locie 93 było pokazane jak ludzie dzwonią do bliskich z komórek. Było to możliwe w realu?
    Co tu napisać....

  3. #863

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jarekch Zobacz posta
    Na filmie fabularnym o locie 93 było pokazane jak ludzie dzwonią do bliskich z komórek. Było to możliwe w realu?
    Moim zdaniem tak, niski pułap.
    jarekch likes this.

  4. #864

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Paryż/Poznań

    Domyślnie

    Obawiam się, że zniknięcia MH370 już nigdy nie uda się wyjaśnić. Nawet jeżeli jakimś cudem odnajdą się szczątki to co to zmieni? Badanie wraku pokaże co najwyżej, że rozbił się po wyczerpaniu paliwa. Na CVR będzie pewnie głucha cisza bo są tam tylko ostatnie 2h lotu, a jest wysoce wątpliwe, że ktoś jeszcze wtedy był w kokpicie przytomny i rozmawiał. FDR pewnie zarejestrowało zwrot w okolicy Zatoki Bengalskiej i dalszy lot na autopilocie aż do skończenia paliwa. Z takimi danymi będziemy dokładnie w tym samym punkcie co dzisiaj.

  5. #865

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Na pewno nie wszyscy. Wiele urządzeń musiało mieć łączność z lądem. Tylko czy w późniejszej fazie lotu kiedy samolot znajdował się nad odległym oceanem wszelkie urządzenia miały szansę wyłapać jakąkolwiek łączność i działać online? Ja raczej w to wątpię...

  6. #866
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mastah Zobacz posta
    "Malaysia said this month Ocean Infinity had offered to search for free, and would seek payment only if the aircraft was found."
    Podobno Malezja przyjęła tę ofertę, tak przynajmniej twierdzą Australijczycy. (za avherald)
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  7. #867

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez msc3 Zobacz posta
    Moim zdaniem tak, niski pułap.
    Nawet nie o pułap chodzi tylko o to że w tym czasie w USA królowały sieci analogowe jak AMPS które nie mają problemów z synchronizacją przy dużych prędkościach względem stacji bazowej.U nas też się dało rozmawiać z telefonu NMT lecąc zwłaszcza na rejsach krajowych.
    travellersmc likes this.

  8. #868

    Dołączył
    Jun 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DrOzda Zobacz posta
    Nawet nie o pułap chodzi tylko o to że w tym czasie w USA królowały sieci analogowe jak AMPS które nie mają problemów z synchronizacją przy dużych prędkościach względem stacji bazowej.U nas też się dało rozmawiać z telefonu NMT lecąc zwłaszcza na rejsach krajowych.
    No Panowie irytuja Was dziennikarze piszacy o awionetkach a sami piszecie o "niskim pulapie".
    Omega98 and DC-10-30ER like this.

  9. #869
    CzS
    CzS jest nieaktywny

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie srebro

    Cytat Zamieszczone przez przytek Zobacz posta
    No Panowie irytuja Was dziennikarze piszacy o awionetkach a sami piszecie o "niskim pulapie".
    Daj spokój każdy idol lotnictwa wie, że awionetki kołują na niskim pułapie.
    Lucass, frik, Tupungato and 4 others like this.

  10. #870

    Dołączył
    Jun 2013

    Domyślnie

    Kilka tygodni temu widzialem na ktoryms z kanalow tv filmik na ktorym kanadyjski emerytowany inzynier z 20 letnim doswiadczeniem w badaniu katastrof lotniczych przedstawiam nowaa teorie. Nie zauwazylem aby ktos tu o tym wspomnial a teoria ciekawa.
    Moze sie myle i gdzies to tutaj jest wtedy prosze o usuniecie mojego wpisu.

    Badajac jeden z odnalezionych elementow (chyba klapa), stwierdzil ze uszkodzenia elementu i sposob jego oddzielenia/wyrwania jednoznacznie i bez niedomowien wskazuja na to ze w momencie oddzielenia klapa byla ustawiona wysunieta w pozycji do ladowania.

    Jego teoria w skrocie oparta jest na tym ze ktos jednal probowal ladowac tym samolotem. Wiecej szczegolow nie zapamietalem a nawet to co podalem moze zawierac bledy. Widzialem to tylko raz.

  11. #871

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CzS Zobacz posta
    Daj spokój każdy idol lotnictwa wie, że awionetki kołują na niskim pułapie.
    Idol lotnictwa? Kto to?

  12. #872

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Mszczonów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    To jest twierdzenie nieścisłe.

    Anteny stacji bazowych zaprojektowane są tak, aby miały określoną charakterystykę kierunkową, w celu optymalizacji emitowanej mocy i unikania interferencji. Główna wiązka jest "płaska", obejmuje kąt w pionie, zależnie od konstrukcji, od ok. 5 stopni do góra kilkunastu, i "szeroka" - kąt w poziomie ok. 60 lub 120 st., bywają też takie 90 st., stosuje się również dookólne. Niemniej charakterystyka każdej anteny kierunkowej ma tzw. listki boczne, emituje więc także pod dużymi kątami, czasem nawet prawie 90 st. od osi charakterystyki, ale ze znacznie mniejszą mocą. Kąty listków bocznych zależą od konstrukcji anteny, ale również od jej montażu - metalowe elementy konstrukcji nośnej mają wpływ na kształt charakterystyki. Fakt ten z jednej strony w ogóle umożliwia połączenie z pokładu statku powietrznego lecącego na dużej wysokości, ale z drugiej strony jest to utrudnione ze względu na małą moc emitowaną przez antenę nadawczą pod dużymi kątami do poziomu, a także mały zysk anten odbiorczych na takich kątach - bo mają one analogiczną charakterystykę. Dochodzi jeszcze problem sporego tłumienia sygnału na długiej ścieżce propagacji oraz ewentualnego wpływu metalowego kadłuba. Wbrew pozorom, kadłub samolotu nie stanowi klatki Faradaya dla sygnałów telefonii komórkowej, ponieważ otwory w nim (okna itp.) mają wymiary sporo większe niż długość fali radiowej (kilka lub kilkanaście centymetrów). Niemniej skomplikowana propagacja i odbicia wewnątrz kadłuba utrudniają odbiór. Telefon położony przy oknie (na przykład na "półeczce" pod oknem FO) będzie miał dużo łatwiej, niż leżący nisko, np. trzymany w kieszeni, lub wysoko, np. znajdujący się w schowku na bagaż podręczny.

    Innym czynnikiem utrudniającym lub uniemożliwiającym komunikację z samolotem jest struktura sygnału i celowe ograniczenia odbiornika stacji bazowej. Sygnał jest podzielony w dziedzinie czasu, zależnie od standardu, na szczeliny, ramki, bity, elementy kodowania (tzw. chipy), elementy modulacji itp., wszystkie muszą się zmieścić w określonych parametrach czasowych. Najmniejsze elementy mają czas trwania rzędu pojedynczych mikrosekund lub nawet setek nanosekund (LTE). Jeśli nie "trafią" w swój czas (fazę) w wyniku opóźnienia propagacji sygnału na znacznej odległości, lub też zostaną "rozwleczone" bądź "ściśnięte" w wyniku efektu Dopplera, nie zostaną odebrane i zdekodowane poprawnie. Zajmiemy się najpierw tym drugim. Standardy telefonii specyfikują maksymalną prędkość poruszania się stacji mobilnej na niskie kilkaset km/h. Samolot oczywiście leci szybciej - lecz istotna jest radialna składowa prędkości względem stacji bazowej. Czyli jeśli szybki samolot leci wprost po radialu od lub do BTSa, to szansy na skuteczny kontakt raczej nie ma. Ale jeśli leci po stycznej okręgu o środku w miejscu anteny - to jak najbardziej jest to możliwe, bo przesunięcie częstotliwości w wyniku efektu Dopplera jest niewielkie. Sytuacje pośrednie dają różne szanse poprawnego odebrania sygnału. Drugi problem wynika z fizycznej odległości od stacji bazowej i wynikającego z niej opóźnienia propagacji sygnału na trasie "tam i z powrotem", czyli BTS -> MT -> BTS. Mikrosekunda światła to jest bardzo mało: niecałe trzysta metrów, czyli 150 m odległości fizycznej od stacji bazowej daje opóźnienie rzędu jednego elementu modulacji/chipa. Stacje bazowe są przygotowane na opóźnienia, "szukają" sygnału telefonu na przestrzeni czasowej kilkudziesięciu takich elementów, ale jest pewien konfigurowalny przez operatora poziom odcięcia. Czyli powyżej pewnej odległości od BTSa do połączenia nie dojdzie. Operator ustawia ten parametr celowo, zgodnie z planem rozmieszczenia stacji bazowych, aby ograniczyć wielkość pojedynczych komórek. Rozmiar komórek zależy od gęstości sieci, na obszarach miejskich może być rzędu kilometra lub nawet mniej, a na obszarach słabo zaludnionych nawet ponad 100 km.

    Tak więc jeśli samolot, lecący na wysokości przelotowej, znajdzie się nad obszarem słabo zaludnionym, gdzie zainstalowane są stacje o dużej mocy obsługujące "superkomórki", leci pod dużym kątem do radiala, trafi akurat w listek boczny, telefon znajduje się blisko okna i okno akurat jest skierowane w stronę BTSa itp. itd. - to może się połączyć. Ale, jak widać z mnogości warunków, jest to sprawa dość przypadkowa. Tak więc nie dziwiłbym się temu, że telefon FO się połączył, a żaden inny nie - bo FO ma obok siebie duże okna, kuszącą półeczkę i cabin crew mu nie zawraca gitary, każąc wyłączyć telefon

    Poza tym, wcale nie wiemy, czy żaden inny telefon na pokładzie się nie połączył. Raport o tym nie wspomina. W sumie to mało istotne; skoro zidentyfikowano telefon FO, to dalej szukać nie trzeba.
    Konkretna i wyczerpująca wypowiedź na temat połączeń komórkowych z pokładu SP
    twinsen, przemo-19 and DC-10-30ER like this.

  13. #873

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mikesz Zobacz posta
    Idol lotnictwa? Kto to?
    Skrzydlaty Janusz Byznesu.

  14. #874
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Idol lotnictwa to oczywiście spotters .

    Ale już nie brnijmy dalej w ten OT, jak ktoś ma potrzebę to jest wątek o bzdurach przekazywanych przez media.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #875
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartoszcze Zobacz posta
    Podobno Malezja przyjęła tę ofertę, tak przynajmniej twierdzą Australijczycy. (za avherald)
    Malezja przyjęła ale podobno Chiny jeszcze nie.


    Sent from my iPad using Tapatalk Pro

  16. #876

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    KUALA LUMPUR, Malaysia (AP) — The Malaysian government has approved a new attempt to find the wreckage of Malaysia Airlines Flight 370 in the Indian Ocean, the transport minister said Saturday.
    A U.S.-based company early this week dispatched the search vessel Seabed Constructor to look for debris in the southern Indian Ocean, 3 ˝ years after the Boeing 777 disappeared on a flight from Kuala Lumpur
    Schodek, N077GL, tartal and 1 others like this.
    "Wolni? Na czym polega wolność, jaką dałeś miastu Arras?! Jest to najokrutniejsza niewola gwałtu, delatorstwa, stosów, zaklęć i nędznych urojeń.."
    Andrzej Szczypiorski, Msza za miasto Arras

  17. #877
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Malezja podpisała z amerykańską firmą badania dna morskiego Ocean Infinity umowę o zapłaceniu jej do 70 mln dolarów, jeśli w ciągu 90 dni znajdzie samolot Malaysian Airlines MH370 zaginiony nad południowym Oceanem Indyjskim.
    http://www.rp.pl/Lotnictwo/180119593...otu-MH370.html
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  18. #878

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Radom
    hypne likes this.

  19. #879

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Szukaja nadal ale juz zapowiedziano ze nie dalej niz do czerwca 2018.

    MH370, 4 years on: Malaysia says search to end in June | Fox News
    zygal1956 likes this.

  20. #880

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Australijczyk przekonuje, że znalazł wrak MH370
    https://www.dailystar.co.uk/news/lat...-Maps-location

Strona 44 z 46 PierwszyPierwszy ... 34 42 43 44 45 46 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •