Niektóre transatlantyki też mają, nie?
A co do 2 bajtów to, przy braku dostosowania do ewentualnych standardów, da się w tym upchnąć współrzędne geograficzne z dokładnością koło pół sekundy, czyż nie?
Wszystko w kontekście oszczędzania pasma.
Tyle, że ja za całkiem niewielką cenę mogłem sobie w A380 Lufthansy, relacji Frankfurt-Johannesburg przeglądać całą noc internet. Działało to rewelacyjnie jak na warunki w jakich ten internet tam działa. Jakby jedną moją opłatę, bodajże 19 EUR - rozdzielić na pasażerów tego lotu, to byłaby tak niska że utonęłaby w kosztach biletów bez problemu. A ja przesłałem znacznie więcej danych niż parę bajtów, bowiem siedziałem na forach, przeglądałem wiadomości, nawet wysłałem kilka zdjęć na Facebook i w końcu - rozmawiałem przez Hangouts z domem, będąc gdzieś nad Afryką. Tam nawet nie było pokrycia radarowego ADS-B dla Flightradar24, przypuszczam że żadnego innego też. A internet działał... Czemu zatem nie pójdzie się w tym kierunku?
--
Leszek A. Szczepanowski
@Kazor
Nie widzę możliwości upchnięcia w dwóch bajtach współrzędnych geograficznych, a jeśli masz pomysł jak to zrobić to opisz proszę.
BTW Mod będzie miał dużo pracy z nami bo to już się chyba na oddzielny wątek nadaje.
Da sie w czterech, wszystko zalezy jaka chcesz dokladnosc. Naprzyklad Ziemia ma 510 mln km2, jesli bys ja podzielil na 510 mln kwadratow kazdy o 1 km2 to lekko je ponumerujesz uzywajac 4 bajty (32 bity) bo to daje 4294 mln kombinacji, tak naprawde - szacujac na oko, 4 bajty ci wystarcza na okreslenie polozenia z dokladnoscia do okolo 400 metrow, chyba zupelnie wystarczy. Z dwoma bajtami natomiast rzeczywiscie byloby to niemozliwe.
@N077GL
Gratuluje kreatywnosci. Grzeda jeszcze dodac okreslemie czego to jest pozycja czyli reg, callsign czy cokolwiek innego.
Zamiast instalować dodatkowe nadajniki w każdym samolocie, lepiej wyposazyć satelity w odbiorniki, które będą potrafiły odebrać to, co samoloty już i tak nadają. I to się dzieje. Nowe satelity Iridium Next będą wyposażone w odbiorniki ADS-B. Pierwsze 10 satelitów ma zostać wyniesione na orbitę w lipcu.
First satellites with space-based ADS-B payloads near ship date â Aireon
A po co gdybać? nie lepiej sprawdzić? Iridium NEXT będzie miało taki ficzer:
Aireon
https://www.youtube.com/watch?v=CE_5MiE15VE
Dodatkowo od pewnego czasu po orbicie ~350km lata amatorski nanosatelita który odbiera ADS-B i przekazuje na Ziemię na 437 MHz:
https://directory.eoportal.org/web/e...sions/g/gomx-3
Technology CubeSat hitch-hiker on todayâs HTV launch / Space Engineering & Technology / Our Activities / ESA
Tu gość wrzuca co udało mu się z GOMX-3 odebrać:
DK3WN SatBlog Âť GOMX
Tu można GOMX-3 śledzić:
LIVE REAL TIME SATELLITE TRACKING AND PREDICTIONS: GOMX 3
Naprawdę nie ma potrzeby angażować usług typu internet satelitarny w śledzenie samolotów. Internet na pokładzie samolotu niech pozostanie elementem rozrywkowym i biznesowym a nie elementem wspomagającym bezpieczeństwo, bo nie do tego służy i nie powinien służyć.
ksz
No i co w związku z tym?
To tylko świadczy o tym, że ktoś dostrzegł potencjał tej sieci i tanio rozszerza jej możliwości... tylko tyle i aż tyle...
Amatorski satelita jest... amatorski, tak jak Proba-V pokazuje, że "da się" i tyle... na tak niskiej orbicie budować konstelację satelitów śledzących to byłby czysty debilizm (chociażby przez szczątkowy opór atmosfery, która w kilka lat "zdjęła" by te obiekty z orbity).
W każdym razie, w przypadku MH370... i tak jesteśmy w lesie... bo transponder można wyłączyć... więc satelitarny system śledzenia ADS-B tu też polegnie... Cały "myk" polega na stworzeniu systemu śledzenia samolotu, który nawet po wyłączeniu/uszkodzeniu transpondera, dalej będzie wysyłał jego pozycję i będzie niemożliwy do wyłączenia przez nikogo z pokładu.
Skoro Inmarsaty tak czy inaczej co jakiś czas(co 1h?) wykonują "handshake" z urządzeniami pokładowymi, to może przy okazji zbierałyby położenie, w którym do tego doszło? Rozdzielczość pozycji marna, jednak wciąż lepsza niż takie "wróżenie z fusów"...
Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5
Radarami pokryte jest może 25% globu a do tego możliwość wyłączenia transpondera jest bardzo ważna, a ADS-B jak sama nazwa wskazuje jest Dependent i wystarczy oszukać albo wyłączyć system nawigacyjny i samolot melduje się na Marsie.
Oczywiście że tanio. I do tego szybko. Przecież taki odbiornik ADS-B zdolny do działania w kosmosie to w garażu się robi w tydzień. A Harris potrzebował 28 miesięcy żeby dostarczyć jedną sztukę. I to za grube miliony zielonych. Amatorzy.
Amatorski satelita służy do sprawdzenia i udowodnienia że się da i do spłonięcia w atmosferze po roku-dwóch.
Nie chcę mieć w domu urządzeń których nie mogę wyłączyć w razie potrzeby. A co dopiero na pokładzie samolotu. Wierzę, że da się znaleźć sporo racjonalnych argumentów za tym, żeby nie mieć "niewyłączalnego" transpondera na pokładzie.
ksz
Ocean oddał kolejny kawałek, który być może należy do B777 MH370. Tym razem część została znaleziona na wyspie Pemba należącej do Tanzanii
ALERT Possible section of Malaysia Airlines #MH370 wing found in Tanzania | AIRLIVE.net
A masz w domu jakieś urządzenia z nadgryzionym jabłkiem lub jakikolwiek sprzęt elektroniczny z nabudowaną na stałe baterią? Przecież ich też nie da się do końca wyłączyć i jakoś to ludziom nie przeszkadza...Nie chcę mieć w domu urządzeń których nie mogę wyłączyć w razie potrzeby. A co dopiero na pokładzie samolotu. Wierzę, że da się znaleźć sporo racjonalnych argumentów za tym, żeby nie mieć "niewyłączalnego" transpondera na pokładzie.
Wyciągnięcie bezpiecznika to też wyłączenie, a bezpiecznik musi być.
Zakładki