Strona 29 z 51 PierwszyPierwszy ... 19 27 28 29 30 31 39 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 561 do 580 z 1018
Like Tree1214Likes

Wątek: 2014.03.08 - Zniknięcie z radarów B772 MH370

  1. #561
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Wprowadzenie optymalnego pod kątem wolumenu przesyłanych danych rozwiązania wymagałoby zbudowania dedykowanej do tego celu sieci satelitów, wraz z zarezerwowaniem częstotliwości i określeniem protokołu przekazywania informacji (wiele samolotów nadających na tej samej częstotliwości w małej odległości od siebie), a zatem stworzenie kanałow (częstotliwości nieznacznie od siebie oddalonych) systemu rezerwacji tych kanalow i zwalniania i wielu innych problemów.
    Tyle, że ja za całkiem niewielką cenę mogłem sobie w A380 Lufthansy, relacji Frankfurt-Johannesburg przeglądać całą noc internet. Działało to rewelacyjnie jak na warunki w jakich ten internet tam działa. Jakby jedną moją opłatę, bodajże 19 EUR - rozdzielić na pasażerów tego lotu, to byłaby tak niska że utonęłaby w kosztach biletów bez problemu. A ja przesłałem znacznie więcej danych niż parę bajtów, bowiem siedziałem na forach, przeglądałem wiadomości, nawet wysłałem kilka zdjęć na Facebook i w końcu - rozmawiałem przez Hangouts z domem, będąc gdzieś nad Afryką. Tam nawet nie było pokrycia radarowego ADS-B dla Flightradar24, przypuszczam że żadnego innego też. A internet działał... Czemu zatem nie pójdzie się w tym kierunku?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  2. #562
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Niektóre transatlantyki też mają, nie?

    A co do 2 bajtów to, przy braku dostosowania do ewentualnych standardów, da się w tym upchnąć współrzędne geograficzne z dokładnością koło pół sekundy, czyż nie?
    Wszystko w kontekście oszczędzania pasma.

  3. #563

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    @Kazor

    Nie widzę możliwości upchnięcia w dwóch bajtach współrzędnych geograficznych, a jeśli masz pomysł jak to zrobić to opisz proszę.

    BTW Mod będzie miał dużo pracy z nami bo to już się chyba na oddzielny wątek nadaje.
    vonMises likes this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  4. #564
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W czterech :-)

    Tak, do wydzielenia

  5. #565

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    W czterech :-)
    Pytam jak.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  6. #566

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Da sie w czterech, wszystko zalezy jaka chcesz dokladnosc. Naprzyklad Ziemia ma 510 mln km2, jesli bys ja podzielil na 510 mln kwadratow kazdy o 1 km2 to lekko je ponumerujesz uzywajac 4 bajty (32 bity) bo to daje 4294 mln kombinacji, tak naprawde - szacujac na oko, 4 bajty ci wystarcza na okreslenie polozenia z dokladnoscia do okolo 400 metrow, chyba zupelnie wystarczy. Z dwoma bajtami natomiast rzeczywiscie byloby to niemozliwe.
    3bird, shiver, Tomaszek and 1 others like this.

  7. #567

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    @N077GL
    Gratuluje kreatywnosci. Grzeda jeszcze dodac okreslemie czego to jest pozycja czyli reg, callsign czy cokolwiek innego.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  8. #568
    mbu
    mbu jest nieaktywny

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    EPRG

    Domyślnie

    Zamiast instalować dodatkowe nadajniki w każdym samolocie, lepiej wyposazyć satelity w odbiorniki, które będą potrafiły odebrać to, co samoloty już i tak nadają. I to się dzieje. Nowe satelity Iridium Next będą wyposażone w odbiorniki ADS-B. Pierwsze 10 satelitów ma zostać wyniesione na orbitę w lipcu.
    First satellites with space-based ADS-B payloads near ship date – Aireon

  9. #569
    ksz
    ksz jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vonMises Zobacz posta
    Dla przykładu konstelacja satelitów komunikacyjnych sieci Iridium liczy 66 obiektów [...]
    Gdyby w ramach wymiany satelitów (co jakiś czas i tak trzeba to robić),nowe jednostki wyposażyć "przy okazji" w możliwość odbioru sygnału ADS-B, to podejrzewam, że ogólny koszt eksploatacji nie wzrósłby tak bardzo, a operator miałby zapewnione dodatkowe wpływy.
    A po co gdybać? nie lepiej sprawdzić? Iridium NEXT będzie miało taki ficzer:
    Aireon
    https://www.youtube.com/watch?v=CE_5MiE15VE

    Dodatkowo od pewnego czasu po orbicie ~350km lata amatorski nanosatelita który odbiera ADS-B i przekazuje na Ziemię na 437 MHz:
    https://directory.eoportal.org/web/e...sions/g/gomx-3
    Technology CubeSat hitch-hiker on today’s HTV launch / Space Engineering & Technology / Our Activities / ESA
    Tu gość wrzuca co udało mu się z GOMX-3 odebrać:
    DK3WN SatBlog Âť GOMX
    Tu można GOMX-3 śledzić:
    LIVE REAL TIME SATELLITE TRACKING AND PREDICTIONS: GOMX 3

    Naprawdę nie ma potrzeby angażować usług typu internet satelitarny w śledzenie samolotów. Internet na pokładzie samolotu niech pozostanie elementem rozrywkowym i biznesowym a nie elementem wspomagającym bezpieczeństwo, bo nie do tego służy i nie powinien służyć.

    ksz
    G@wron, mbu and Adik_s like this.

  10. #570
    Awatar vonMises

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    No i co w związku z tym?
    To tylko świadczy o tym, że ktoś dostrzegł potencjał tej sieci i tanio rozszerza jej możliwości... tylko tyle i aż tyle...
    Amatorski satelita jest... amatorski, tak jak Proba-V pokazuje, że "da się" i tyle... na tak niskiej orbicie budować konstelację satelitów śledzących to byłby czysty debilizm (chociażby przez szczątkowy opór atmosfery, która w kilka lat "zdjęła" by te obiekty z orbity).
    W każdym razie, w przypadku MH370... i tak jesteśmy w lesie... bo transponder można wyłączyć... więc satelitarny system śledzenia ADS-B tu też polegnie... Cały "myk" polega na stworzeniu systemu śledzenia samolotu, który nawet po wyłączeniu/uszkodzeniu transpondera, dalej będzie wysyłał jego pozycję i będzie niemożliwy do wyłączenia przez nikogo z pokładu.
    Skoro Inmarsaty tak czy inaczej co jakiś czas(co 1h?) wykonują "handshake" z urządzeniami pokładowymi, to może przy okazji zbierałyby położenie, w którym do tego doszło? Rozdzielczość pozycji marna, jednak wciąż lepsza niż takie "wróżenie z fusów"...

  11. #571
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vonMises Zobacz posta
    bo transponder można wyłączyć...
    zablokować możliwość ręcznego wyłączenia transpondera
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

  12. #572

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Radarami pokryte jest może 25% globu a do tego możliwość wyłączenia transpondera jest bardzo ważna, a ADS-B jak sama nazwa wskazuje jest Dependent i wystarczy oszukać albo wyłączyć system nawigacyjny i samolot melduje się na Marsie.

  13. #573
    ksz
    ksz jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vonMises Zobacz posta
    To tylko świadczy o tym, że ktoś dostrzegł potencjał tej sieci i tanio rozszerza jej możliwości... tylko tyle i aż tyle...
    Oczywiście że tanio. I do tego szybko. Przecież taki odbiornik ADS-B zdolny do działania w kosmosie to w garażu się robi w tydzień. A Harris potrzebował 28 miesięcy żeby dostarczyć jedną sztukę. I to za grube miliony zielonych. Amatorzy.
    Cytat Zamieszczone przez vonMises Zobacz posta
    Amatorski satelita jest... amatorski, tak jak Proba-V pokazuje, że "da się" i tyle... na tak niskiej orbicie budować konstelację satelitów śledzących to byłby czysty debilizm (chociażby przez szczątkowy opór atmosfery, która w kilka lat "zdjęła" by te obiekty z orbity).
    Amatorski satelita służy do sprawdzenia i udowodnienia że się da i do spłonięcia w atmosferze po roku-dwóch.
    Cytat Zamieszczone przez vonMises Zobacz posta
    Cały "myk" polega na stworzeniu systemu śledzenia samolotu, który nawet po wyłączeniu/uszkodzeniu transpondera, dalej będzie wysyłał jego pozycję i będzie niemożliwy do wyłączenia przez nikogo z pokładu.
    Nie chcę mieć w domu urządzeń których nie mogę wyłączyć w razie potrzeby. A co dopiero na pokładzie samolotu. Wierzę, że da się znaleźć sporo racjonalnych argumentów za tym, żeby nie mieć "niewyłączalnego" transpondera na pokładzie.

    ksz

  14. #574
    Awatar vonMises

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Ocean oddał kolejny kawałek, który być może należy do B777 MH370. Tym razem część została znaleziona na wyspie Pemba należącej do Tanzanii
    ALERT Possible section of Malaysia Airlines #MH370 wing found in Tanzania | AIRLIVE.net


    Nie chcę mieć w domu urządzeń których nie mogę wyłączyć w razie potrzeby. A co dopiero na pokładzie samolotu. Wierzę, że da się znaleźć sporo racjonalnych argumentów za tym, żeby nie mieć "niewyłączalnego" transpondera na pokładzie.
    A masz w domu jakieś urządzenia z nadgryzionym jabłkiem lub jakikolwiek sprzęt elektroniczny z nabudowaną na stałe baterią? Przecież ich też nie da się do końca wyłączyć i jakoś to ludziom nie przeszkadza...
    msc3 likes this.

  15. #575

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    do tego możliwość wyłączenia transpondera jest bardzo ważna
    Dlaczego?
    RedLite likes this.

  16. #576
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Ja nie wiem.

  17. #577
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Kołowanie, na przykład.

  18. #578

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Wyciągnięcie bezpiecznika to też wyłączenie, a bezpiecznik musi być.

  19. #579

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Don Corleone Zobacz posta
    Kołowanie, na przykład.
    No zbliżanie byłoby wniebowzięte, jakby im wszystko na płycie "świeciło" na wskaźniku

  20. #580

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    No zbliżanie byłoby wniebowzięte, jakby im wszystko na płycie "świeciło" na wskaźniku
    Zawsze można wyfiltrować

Strona 29 z 51 PierwszyPierwszy ... 19 27 28 29 30 31 39 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •