Strona 33 z 51 PierwszyPierwszy ... 23 31 32 33 34 35 43 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 641 do 660 z 1018
Like Tree1214Likes

Wątek: 2014.03.08 - Zniknięcie z radarów B772 MH370

  1. #641
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie da się ukryć, że jak ktoś by mi te 2 lata temu powiedział, że 777 może zaginąć bez śladu (zakładamy, że kawałki które wypłynęły po 2 latach tysiące mil dalej to słaby ślad) to bym się popukał w głowę i powiedział, że ten ktoś bredzi...

    Jednym słowem szanse, że dowiemy się co tam się stało, stały się bardzo blade - choć wcale nie jest powiedziane, że odnalezienie wraku jakoś by w tym zasadniczo pomogło...

    Dziwny bywa ten Świat.

    p,paw

  2. #642
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel.Guraj Zobacz posta
    Nie da się ukryć, że jak ktoś by mi te 2 lata temu powiedział, że 777 może zaginąć bez śladu (zakładamy, że kawałki które wypłynęły po 2 latach tysiące mil dalej to słaby ślad) to bym się popukał w głowę i powiedział, że ten ktoś bredzi...
    Nie bez powodu łodzie podwodne są bronią strategiczną. Ludzie zaczęli masowo postrzegać świat pod kątem szybkiego obiegu informacji zapominając o tym jak wielką powierzchnię stanowią oceany gdzie cywilizacji nie ma, o tym, że nauka jak na razie nie zna sposobów na szybką i szczegółową eksplorację oceanów. Niby to oczywiste podstawy, ale świadomość jest niska nawet u ludzi z wykształceniem technicznym. Mało tego, spotkałem zdziwioną osobę z tytułami naukowymi pracującą na bardzo wysokich stanowiskach.

  3. #643
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Nie bez powodu łodzie podwodne są bronią strategiczną.
    I to jest druga strona medalu - ludzie/instytucje o innych priorytetach. Czy rzeczywiście nikt na świecie nie wie o trasie MH370 więcej niż wiadomo powszechnie, czy jednak są tacy, którzy coś (mniejsze lub większe) jeszcze wiedzą, ale trzymają karty przy orderach?

    Ludzie zaczęli masowo postrzegać świat pod kątem szybkiego obiegu informacji zapominając o tym jak wielką powierzchnię stanowią oceany gdzie cywilizacji nie ma,
    Powierzchnię, ale i objętość. O której zapominamy jeszcze łatwiej, bo na globusie jej nie widać. Tymczasem w samym Pacyfiku można byłoby "utopić" wszystkie lądy, wszystko, co teraz wystaje ponad powierzchnię Wszechoceanu. I planeta mogłaby nazywać się Woda.
    2barteq24, sprajt2, Gregor and 1 others like this.
    For every solution there is a problem.

  4. #644

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    I to jest druga strona medalu - ludzie/instytucje o innych priorytetach. Czy rzeczywiście nikt na świecie nie wie o trasie MH370 więcej niż wiadomo powszechnie, czy jednak są tacy, którzy coś (mniejsze lub większe) jeszcze wiedzą, ale trzymają karty przy orderach?
    Daleki jestem od jakichś dziwnych teorii, ale już dawno coś takiego mi przyszło do głowy:
    Są na świecie służby jednego kraju (może nawet dwóch), które mają dużą wiedzę na ten temat. Znają co najmniej ostatnią trasę maszyny. Wg mnie prawdopodobieństwo takiego stanu rzeczy to 99%.
    No ale nic nie powiedzą, że wiedzą, żeby inni się nie dowiedzieli, że oni wiedzą. Chociaż wszyscy wiedzą, że oni wiedzą
    Chodzi o technikę pozyskiwania takich informacji.

  5. #645
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saab900 Zobacz posta
    Są na świecie służby jednego kraju (może nawet dwóch), które mają dużą wiedzę na ten temat. Znają co najmniej ostatnią trasę maszyny.
    Ostatnia trasa maszyny nie jest jakąś szczególną zagadką, dyskusyjne jest tylko gdzie dokładnie się zakończyła.
    Istotne pytanie to dlaczego samolot poleciał taką trasą, a tego żadne państwo nie wie jeśli nie miało bezpośredniego źródła na pokładzie...
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  6. #646
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saab900 Zobacz posta
    Daleki jestem od jakichś dziwnych teorii, ale już dawno coś takiego mi przyszło do głowy:
    Są na świecie służby jednego kraju (może nawet dwóch), które mają dużą wiedzę na ten temat. Znają co najmniej ostatnią trasę maszyny. Wg mnie prawdopodobieństwo takiego stanu rzeczy to 99%.
    No ale nic nie powiedzą, że wiedzą, żeby inni się nie dowiedzieli, że oni wiedzą. Chociaż wszyscy wiedzą, że oni wiedzą
    Chodzi o technikę pozyskiwania takich informacji.
    Wątpię. Gdyby tak było to samolot już dawno by się znalazł... przypadkiem.
    Canonier, thewho, RedLite and 2 others like this.

  7. #647
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Oświadczenie władz Malezji, Australii i Chin. Poszukiwania podwodne zakończone.

  8. #648
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Oświadczenie władz Malezji, Australii i Chin. Poszukiwania podwodne zakończone.
    MH370: Search suspended but future hunt for missing plane not ruled out - CNN.com

    Ja tu czytam, że zawieszone. A to co innego niż zakończone...
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  9. #649
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Wygląda na to więc, że mamy zbrodnię doskonałą. Bo nawet nie jesteśmy w stanie powiedzieć, czy to była zbrodnia w istocie.
    kaazik, maciass and Omega98 like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #650
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    MH370: Search suspended but future hunt for missing plane not ruled out - CNN.com
    Ja tu czytam, że zawieszone. A to co innego niż zakończone...
    Tak. Oficjalnie zawieszone. Do momentu gdy pojawi się "new evidence leading to the identification of a specific location".
    Nie ma poszukiwań, bo nie ma dokładnej lokalizacji, nie ma lokalizacji bo nie ma poszukiwań. Paragraf 22.

    Ponadto, w grudniu ukazał się raport ATSB, który stwierdzał, że raczej na pewno wraku nie ma w obecnej strefie poszukiwań. I wskazywał nowy obszar. Bez echa. Tzn. skutek tego raportu był taki, że zawieszenie poszukiwań, które miało być w lipcu, jest już w styczniu.
    Po prostu nikt nie chce tego finansować.
    Moim zdaniem poszukiwania są zakończone i tylko cud może tu pomóc.
    2barteq24 likes this.

  11. #651
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Titanic znalazł się po 70 latach. Ciekawe po ilu znajdzie się MH370.

    Współczucie dla rodzin ofiar. Jeszcze wiele lat będą mieć nadzieję i wątpliwości. Ciekawe czy załatwią to prawnie - u nas musieliby 5 lat czekać.

    Miejmy nadzieję, że mimo braku wraku będzie raport i wynikająca zmiana procedur. Aby to się nigdy nie powtórzyło. (np. w pingach byłaby pozycja).

  12. #652
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez potwo-or Zobacz posta
    Titanic znalazł się po 70 latach. Ciekawe po ilu znajdzie się MH370.
    W przypadku Titanica pozycja była mniej więcej znana (z dokładnością do 20 km), natomiast był problem z techniką niezbędną do poszukiwań.
    Tu problemem jest pozycja, oraz znacznie mniejszy i bardziej podatny na rozpad wrak, który może leżeć znacznie głębiej niż Titanic.
    2barteq24 and igor289 like this.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  13. #653
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Wygląda na to więc, że mamy zbrodnię doskonałą. Bo nawet nie jesteśmy w stanie powiedzieć, czy to była zbrodnia w istocie.
    nie ma czegoś takiego. Zagadka zostanie rozwiązana, to jest tylko kwestą czasu
    frik likes this.
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

  14. #654

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    MH370: Search suspended but future hunt for missing plane not ruled out - CNN.com

    Ja tu czytam, że zawieszone. A to co innego niż zakończone...
    Poszukiwania AF447 też były zawieszone na coś około roku. Tyle że, wtedy potrzebowali czasu na opracowanie zebranych danych a tutaj dalej nic nie ma.
    2barteq24 likes this.

  15. #655
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartoszcze Zobacz posta
    W przypadku Titanica pozycja była mniej więcej znana (z dokładnością do 20 km), natomiast był problem z techniką niezbędną do poszukiwań.
    Tu problemem jest pozycja, oraz znacznie mniejszy i bardziej podatny na rozpad wrak, który może leżeć znacznie głębiej niż Titanic.

    Kluczowe są czarne skrzynki. Bo to że rozpadł się o wodę to wiemy bez wraku. One są z nierdzewki - jeśli się nie uszkodziły to wytrwają bez problemu wiele lat pod wodą. Jeśli się uszkodziły i woda doszła do elektroniki to już po nich (więc 5 lat nie robi różnicy).

  16. #656

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Wygląda na to więc, że mamy zbrodnię doskonałą. Bo nawet nie jesteśmy w stanie powiedzieć, czy to była zbrodnia w istocie.
    Wątpliwe by to była zbrodnia a tym bardziej doskonała. Jestem niemal pewien że przyczyna była techniczna (pożar, dekompresja itp) uniemożliwiająca sterowanie samolotem po wykonaniu przez załogę niepełnego zakrętu w celu powrotu na lotnisko. A wyłączenie transpondera jak i zapewne wielu innych urządzeń było skutkiem usterki a nie celowym działaniem załogi. Gdyby to miało być samobójstwo to po co by zawracali? Wystarczyło zrobić tak jak pilot Germanwings i walnąć w wodę z prostej (zamiast w Alpy). Ewentualnie wywrót na plecy i nurkowanie.

    A teorie spiskowe niestety będą zawsze. Tylko że niesłuszne oskarżenia pod względem załogi nie wnoszą nic dobrego. Powodują cierpienie najbliższych, okrywają pilotów złą sławą itp. Tymczasem jestem przekonany że do końca walczyli o uratowanie maszyny i pasażerów. Tylko widocznie nie byli w stanie.

    Mam nadzieję, że jednak kiedyś uda się odnaleźć resztę szczątków samolotu i wyjaśnić przyczyny. Być może B777 ma kolejną ukrytą wadę konstrukcyjną (po nieprawidłowych wymiennikach ciepła) i kolejne maszyny również są zagrożone?

  17. #657
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez potwo-or Zobacz posta
    Kluczowe są czarne skrzynki. Bo to że rozpadł się o wodę to wiemy bez wraku.
    Jasne, że są (choć i one mogą nie dać odpowiedzi, nawet jeśli będą w porządku). Chodziło mi o to, że Titanic był łatwiejszy do znalezienia w porównaniu do MH370 - bo dokładniej było wiadomo gdzie, w lepszym terenie, większy i bardziej w jednym kawałku. To co zostało z Boeinga, łatwiej będzie przegapić, zwłaszcza wśród skał.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  18. #658

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cobra3092 Zobacz posta
    Jestem niemal pewien że przyczyna była techniczna (pożar, dekompresja itp) uniemożliwiająca sterowanie samolotem po wykonaniu przez załogę niepełnego zakrętu w celu powrotu na lotnisko.
    Przerabialismy ten temat. Wszystkie tego typu teorie (dekompresja,pozar) nie sa w stanie wytlumaczyc tych 3 zakretow w odstepach okolo 20-40 min jeden od drugiego i prostego lotu pomiedzy tymi zakretami. Wszystkie dotychczasowe wypadki z dekompresja polegaly na samolocie lecacym wedlug oryginalnego planu lotu.
    2barteq24, Canonier and bartoszcze like this.

  19. #659

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Nie miałem tu na myśli dekompresji powodującej utratę przytomności załogi lecz uszkadzającą wiązki elektryczne biegnące wzdłuż burt kabiny i odcinające zasilanie do wielu urządzeń (w tym radio, transponder, urządzenia nawigacyjne itp).
    Pewnie że najłatwiej oskarżyć załogę. Zwłaszcza jak nie żyje i nie ma sie jak bronić. Trudniej potem przyznać się, przeprosić i zadośćuczynić pochlebnym oskarżeniom.
    Wytłumacz mi w takim razie po co ryzykowali lot przez tyle godzin? Przecież mógł pasażerowie na pewno zauważyli by że coś jest nie tak a na pokładzie mógł by się znaleźć pilot choćby innej linii lotniczej. Który na pewno próbował by ratować samolot w takiej sytuacji. Drzwi pancerne? Uwierz mi, że przez tyle godzin na pewno były by rozwalone. Pewnie, że z założenia są kuloodporne i teoretycznie nieotwieralne z zewnątrz. Ale nie są niezniszczalne.
    Jeśli by chcieli popełnić samobójstwo to zrobili by to szybko i bez ryzyka, że ktoś im przeszkodzi. Jeśli chcieli uprowadzić samolot to dokąd? Dlaczego nie dolecieli na zaplanowane przez siebie lotnisko? Nie trafili? Przecież wystarczy wbić punkt czy lotnisko w FMSa i samolot sam tam doleci?
    Jakie masz na to wytłumaczenie?

  20. #660

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie zapominajmy że miesiąc wcześniej jedna z tras na symulatorze kapitana Zaharie Ahmad Shah przebiegała podobnie.



    http://nymag.com/daily/intelligencer...simulator.html

    Malaysia admits MH370 pilot flew Indian Ocean route on flight simulator
    orgazmotron likes this.

Strona 33 z 51 PierwszyPierwszy ... 23 31 32 33 34 35 43 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •