Jak dla mnie tak długo utrzymać dziób w górze to mistrzostwo świata.
Fokker 100 linii Avianca ląduje bez przedniego podwozia.
Odrzutowiec Fokker 100 awaryjnie lądował w stolicy Brazylii. Nie wysunęła się część podwozia
Jak dla mnie tak długo utrzymać dziób w górze to mistrzostwo świata.
Trzymac dziob w gorze to nie problem. Wystarczy sciagac caly czas wolant na siebie. Mistrzostwem to zrobic to w taki sposob, ze jak "skonczy" nam sie wolant to przod samolotu dotknie delikatnie ziemi (lub stanie sie to troche wczesniej). Gorzej jak bedzie jeszcze w gorze bo wtedy czeka nas twarde przyziemienie ale przodem
Przy założeniu, że nie był w pełni obłożony.. warto przesadzić ludzi do tyłu żeby zmienić położenie środka ciężkości i odciążyć przód?
Samoloty z tylnym położeniem środka ciężkości stają się trudniejsze w pilotażu. Nie znam samolotu w którym taka procedura byłaby przewidziana. Lepiej jednak przyziemić przodem bez podwozia, niż ogonem...
W Q400 latwo uderzyc ogonem a mimo wszystko taka procedura jest zalecana.
Uderzenie ogonem w najwiekszym stopniu zalezy od konfigruacji pochylenia i ustawienia mocy jakie trzymamy przy ladowaniu. Jezeli pochylenie w momencie przyziemienia jest dobre to samolot sam z siebie nie siadzie na ogonie.
Zawsze mamy wskaznik trymeru w kokpicie, ktore nam mniej wiecej powie czy nie przesadzilismy z przesadzeniem pasazerow.
Nose Landing Gear Unsafe, Main Landing Gear Down And Locked:
...
Attempt to achieve an aft C of G by re-seating passengers
...
Ostatnio edytowane przez thewho ; 29-03-2014 o 19:57
Zakładki