Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree8Likes
  • 1 Post By AllOver
  • 1 Post By AllOver
  • 2 Post By AllOver
  • 4 Post By AllOver

Wątek: 2014.02.17 B737-800 uderzenie o pas ogonem Funchal, Madeira

  1. #1
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    271

    Domyślnie 2014.02.17 B737-800 uderzenie o pas ogonem Funchal, Madeira


    Polecamy

    Podczas lądowania B737-800 firmy Jet2 uderzył ogonem o pas 05 na FNC. Samolot uszkodzony. Oto info:

    http://www.aeroinside.com/item/3710/...ike-on-landing

    Tak wyglądał uszkodzony kadłub.




    Po 8 tygodniach i naprawie przez Boeinga samolot wrócił do latania.
    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 15-04-2014 o 12:19
    AllOver

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jaki jest pitch przy normalnym ladowaniu a przy jakim uderza sie ogonem?

  3. #3
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    271

    Domyślnie

    Od 9-11.5 stopnia w zaleznosci od kompresji amortyzatora podwozia glownego . Pas 05 na FNC i jest juz lekko pod gore (pierwsze 2/3 dlugosci pasa).

    Photo: LPMA Runway Airport by Piotrek Lipinski - JetPhotos.Net

    Widzialem film z tego incydentu. Prawdopodobnie nalozyla sie duza moc dodana pare sekund wczesniej z wiekszym pitchem. Odbili sie na ok 4 metry i pitch poszedl lekko do gory. Drugie ladowanie bylo twardsze... Ploza ogonowa do polowy sprasowana. Musze gdzies poszukac zdjecia.

    ps. dzieki wszystkim za dokladne czytanie i info o bledach w tytule itp
    thewho likes this.
    AllOver

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AllOver Zobacz posta
    Od 9-11.5 stopnia w zaleznosci od kompresji amortyzatora podwozia glownego . Pas 05 na FNC i jest juz lekko pod gore (pierwsze 2/3 dlugosci pasa).
    A zazwyczaj na jakim pitchu sie przyziemia?

  5. #5
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    271

    Domyślnie






    I widac jak ploza zostala starta na pasie...

    Co do ladowania to przy klapach 40 pitch do ladowania jest ok 2-4 stopni. Przy klapach 30 to 2-3 stopnie wiecej ale 6 stopni to juz jest duzo. Oczywiscie na to wszystko sklada sie wiele czynninkow.

    Na FNC ogolnie ladujemy na F30. Start tez moze byc malo ciekawy. Pare tygodni temu przy V1-10 (ok 155 kts) predkosc nagle spadla do 100 kts. Dobrze ze pas jest w miare dlugi...
    Ostatnio edytowane przez AllOver ; 15-04-2014 o 20:52
    beetlejuice likes this.
    AllOver

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Tutaj jeszcze podczas remontu:


    p.s. Piotrze: zawsze przed lądowaniem na FNC straszysz paxów, czy tylko w wyjątkowych przypadkach (18.03 br.)
    z tego wrażenia owacje były dopiero na moment przed zjechaniem z pasa

  7. #7
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    271

    Domyślnie

    Lepiej aby paxy wiedzieli czego moga sie spodziewac. To ze ladowanie dobrze wyjdzie wcale nie znaczy ze sie nie napocilismy na podejsciu
    meschiash and Gaszpar like this.
    AllOver

  8. #8
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AllOver Zobacz posta
    Lepiej aby paxy wiedzieli czego moga sie spodziewac. To ze ladowanie dobrze wyjdzie wcale nie znaczy ze sie nie napocilismy na podejsciu
    dobrze, że zamknęli KaiTak w HKG

    czy miałeś przyjemność tam lądować
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    @AllOver Jakie konsekwencje spotykają załogę po takim poważnym incydencie/wypadku?
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AllOver Zobacz posta
    Lepiej aby paxy wiedzieli czego moga sie spodziewac. To ze ladowanie dobrze wyjdzie wcale nie znaczy ze sie nie napocilismy na podejsciu
    Sam się napociłem, próbując utrzymać telefon przy oknie podczas nagrywania
    A samo przyziemienie faktycznie, ładne.

  11. #11
    Awatar Rocko Silento

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Between EPMI & EPSC

    Domyślnie

    Czym was straszył Pan Piotr ? BTW. Bardzo fajny wątek. Taki jaki powinien być. Wszystko wyjaśnione przystępnie dla laika


  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    To ja się podepnę pod ten wątek - nie było sensu zakładać nowego w lutym, ale ciekawość mnie trochę zżera. Co to za twarde lądowanie mieliście (=Travel Service) w Lajes? Wiatr na podejściu?
    Eee tam, podpis ;)

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Accident: Travel Service B738 at Lajes on Feb 22nd 2014, hard landing

    Wiało konkretnie, według cpt do 50kt na podejściu, potem efekt podobny do windsheara i mimo zwiększenia ciągu i pitcha trochę wgniotło w pas.

  14. #14
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    271

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzieki Szynus

    Jezeli chodzi o HK to stare lotnisko trenowalem tylko na sim MD11 w 1996r (skonczylem tak samo jak jeden z pierwszych 747-400 - w wodzie). Pozniej bylem w HK jeszcze pare razy na 757 i 767 ale juz na nowym lotnisku.

    Jezeli chodzi o zaloge po incydencie. Wszystko zalezy co bylo przyczyna. Czesc moze byc uziemiona do wyjasnienia sprawy, czesc wraca prawie ze odrazu do latania a czesc zmienia pracodawce. Jezeli wina lezy po stronie zalogi to najczesciej stosowany jest ten wariant ostatni ale jezeli na przyklad samolot wyjedzie z pasa bo nie bylo dokladnej info ze jest tak bardzo slisko to raczej dostaje dzien lub dwa off i dalej do pracy wio.
    AllOver

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •