Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree5Likes
  • 4 Post By Lucass
  • 1 Post By Behemot

Wątek: 2014.04.14 Kolizja A320 i A319 na lotnisku w Yangon (Rangoon)

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie 2014.04.14 Kolizja A320 i A319 na lotnisku w Yangon (Rangoon)


    Polecamy

    A320 XY-AGT wjechał w A319 XY-AGR. Jak oni to zrobli? Jest zdjęcie.

    ASN Aircraft incident 14-APR-2014 Airbus A319-112 XY-AGR

    Jest nawet demotywator na temat (Nie, nie jestem szowinistą).

    Kobiety – Demotywatory.pl

  2. #2

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Hmm nie wyhamowal ?
    Rozumiem przy kolowaniu ale tu wyraznie"wjechal mu w prawy blotnik"
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Ze zdjęcia wychodzi, że w niewłaściwym miejscu był ten wjeżdżający w ogon.

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    "Ni no, pa nie wła dzio, dro ge mi za je hau"


    A tak serio to z ustawienia kół przedniej goleni wynika że samolot dość ostro skręcał w prawo. Pewnie pilot nie zauważył, że prawą ma zajętą. Ale co w takim razie robił FO?

  5. #5
    Awatar Patryk13

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    ''Prawa wolna''

  6. #6

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    A tak powazniej to mysle, ze opcja jest jeszcze jedna; byc moze AGR byl na push-backu i mu sie lekko podstawil
    Bo przy predkosci kolowania blisko terminala zeby tak polamac oslone radaru plus wgniecenia na kadlubie to musialo cos nie zagrac na maxa
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  7. #7
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    AGT (A320) ma na zdjęciu zapięty dyszel.

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    AGT (A320) ma na zdjęciu zapięty dyszel.
    Przypuszczam raczej, że dyszel został założony po kolizji w celu odepchnięcia od AGR.

  9. #9
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    Przypuszczam raczej, że dyszel został założony po kolizji w celu odepchnięcia od AGR.
    Pewnie tak.
    Podobno AGT wjechał przodem w trakcie kołowania z powodu problemu z przednią golenią
    https://www.dvb.no/news/two-planes-c...-myanmar/39667

    A może problem polegał na szpilce od dyszla?

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Wybaczcie może niewczesny żart, ale jak zobaczyłem zdjęcie z linka w poprzednim poście, to moje pierwsze skojarzenie było takie, że oplułem monitor.
    I tak mi się nasunęlo:

    Rozmowa pomiędzy kapitanami arbuzów (wolna transkrypcja na polski)

    AGT: Stary, pociągnij trochę do przodu nie widzisz, że ja tu kołuję?
    AGR: A weż ty mnie pocałuj w d...
    AGT: Mówisz - masz!

    Kazor, Gregor, Jerry and 1 others like this.

  11. #11
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    A tak serio to z ustawienia kół przedniej goleni wynika że samolot dość ostro skręcał w prawo. Pewnie pilot nie zauważył, że prawą ma zajętą
    niekoniecznie, wyobraz sobie, co jest po lewej stronie kokpitu patrzac z AGT. nie widac tego na zdjeciu, ale jest to statecznik poziomy AGR. jak AGT zaczal wjezdzac temu drugiemu w bok, to najpierw uderzyl w przednia czesc statecznika poziomego i przesuwajac sie po jego linii natarcia 'skrecil' troche w prawo.

    K

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Nie bardzo
    JACDEC - Yangon Airport Collision
    Foty małe, ale są.
    Mogło być dokładnie odwrotnie. Żeby nie walnąć w statecznik odbił w prawo. Oczywiście o ile w przypadku samolotu w ogóle mozna mówić o gwałtownym odbiciu...
    Patrząc na usytuowanie samolotów i ten statecznik właśnie, to "kierowca" AGT musiał wykazać się naprawdę niezłym "kunsztem", żeby jadąc po łuku tak zaparkowac nie uszkadzając tego statecznika.
    Oczywiście zakładam, że koła zostały skręcone przed/w czasie kolizji, a nie potem.

  13. #13
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Racja, zanim otworzylem twojego linka, pogooglalem malowanie tego samolotu, zeby zobaczyc gdzie jest mniej wiecej umiejscowione 'wgniecenie' ale juz bylo za pozno na edytowanie posta ;-)

    zastanawiajace jest tylko dlaczego wolal odbic i przypakowac w inny samolot niz walnac po heblach?

    K

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Zakładając, że pilot nie był aż tak wielką du.., jak ta, w którą wjechał, trudno podejrzewać żeby nie widział samolotu, który jednak jest nieco większy niż drzwi od stodoły. Nawet jeżeli zauwayłby go później niż powinien.
    A jeżeli już zauważył, to mając na uwadzę pierwszy punkt moich rozważań, myślę że po prostu heble zawiodły i zatrzymał się dopiero na przeszkodzie.
    A uciekał w prawo, bo przy ucieczce w lewo większych szkód narobiłby skrzydłem.

  15. #15

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Nie pilot, bo to holowanie było.

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    No dobra, mimo oficjalnej wersji mówiącej o awarii przedniego podwozia załóżmy, że to było holowanie i że się w niezamierzony sposób wyczepił.
    To taka sytuacja zwalnia pilota z obowiązku kontroli sytuacji i wszelkiego działania?

    EDIT:
    Dobra, cofam. To BYŁO holowanie bez włączonych silników.
    W takim razie mam pytanie czy w takich wypadkach jak ten, pilot musi siedzieć za sterami, czy samolot może być holowany "na pusto"?
    I czy ma jakąkolwiek możliwość reakcji gdyby był w kabinie?

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Zwykle w kokpicie siedzi mechanik, chocby po to zeby zwolnic/zaciagnac hamulce, ale raczej mozliwosci reakcji nie ma.
    Lucass likes this.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie


    Polecamy

    Zwykle jak holuje sie samolot to APu włączone, więc i możliwość hamowania pewnie była, jednak jak holują samolot to cały obowiązek bezpiecznego holowania spada na operatora holownika.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •