Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree26Likes

Wątek: 2014.05.17 LO3905 ląduje w KRK bez odebrania zgody ATC.

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2013

    Domyślnie 2014.05.17 LO3905 ląduje w KRK bez odebrania zgody ATC.


    Polecamy

    Na wstępie prośba do moderatora o weryfikację. Jeśli sytuacja nie kwalifikuje się do tego dzialu, prosze o usunięcie.

    Na LiveATC słuchałem EPKK i udało się trafić na ciekawą sytuację.
    LO3905 z WAW, po stabilizacji do 25, został dosyć późno przekazany na wieżę.
    Wieża wydała zgodę na lądowanie, lecz nie było reedbacku od załogi.
    Kilka wywołań wieży nie przyniosły skutku. Samolot wylądował.
    Na ziemi z kolei pilot wywoływał wieżę również bez rezultatu. Dopiero po przełączeniu na Ground nawiązano kontakt. Pani z groud zapytała, czy słyszeli zezwolenie na lądowanie. Okazało się ze nie.
    Według mojej wiedzy z Vatsim nie powinni byli lądować.
    Czy piloci będą mieli jakieś problemy?

    Dla zainteresowanych zapis rozmowy zgoda na lądowanie 25
    http://archive-server.liveatc.net/ep...2014-1200Z.mp3

  2. #2
    Awatar parasite

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Bielawa

    Domyślnie

    Link nie działa.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2013

    Domyślnie

    Poprawilem. Jeśli bezpośredni nie działa można spróbować ten
    ATC Audio Archives | LiveATC.net
    i wybrać 17.05 i 12.00-12.30Z

  4. #4
    CzS
    CzS jest nieaktywny

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie czy słyszeliście na podejściu...

    Nie wynika jednoznacznie z tej korespondencji, że lądował bez zezwolenia Kolego :-)


    Cytat Zamieszczone przez mp3pm Zobacz posta
    Poprawilem. Jeśli bezpośredni nie działa można spróbować ten
    ATC Audio Archives | LiveATC.net
    i wybrać 17.05 i 12.00-12.30Z

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CzS Zobacz posta
    Nie wynika jednoznacznie z tej korespondencji, że lądował bez zezwolenia Kolego :-)
    Wydaje mi się, że na pytanie w 30:38 tego archiwum pilot odpowiada, że nie słyszał zgody.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Mógł zobaczyć zielone światło z wieży. Nie szukaj sensacji, tropienie ewentualnych incydentów zostaw zainteresowanym i odpowiednim inspekcjom.
    Atco and hawky like this.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2013

    Domyślnie

    Nie tropie sensacji. Wrzuciłem temat ponieważ sytuacja wydała mi się niejasna a to forum ma sporo doświadczonych użytkowników wiec myślałem ze ktoś mi rozjaśni ta sytuacje.

    Widzę jednak ze się myliłem. Proszę moderatora o skasowanie tematu.

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samotnik Zobacz posta
    Mógł zobaczyć zielone światło z wieży. Nie szukaj sensacji, tropienie ewentualnych incydentów zostaw zainteresowanym i odpowiednim inspekcjom.
    Mógł mógł

  9. #9
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Legenda głosi, ze ktoś kiedyś zielone światło "lightguna" dostrzegł

    Inna rzecz, ze w takiej sytuacji jakbym widział, ze pas jest ewidentne wolny, to pewnie tez bym wylądował - KISS! ( Keep it simple, Stupid!)
    bodeek, vonMises, lelek7 and 6 others like this.

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Mialem trzy przypadki gdy zalogi nie slyszaly zezwolenia - we wszystkich wypadkach go around (+ raz "k..wa").
    Pyro1, michał s, Canonier and 4 others like this.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Łódź/Chełm

    Domyślnie

    Ktoś kiedyś pisał w wątku o Asianie w SFO, że ATC ma czas na wydania zgody na lądowanie nie później niż do minięcia progu pasa przez samolot. Jeżeli to prawda, odchodząc lekko od tego przypadku, czy to nie za mało czasu dla załogi?

  12. #12
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W gruncie rzeczy samo wydanie zgody to formalność, załoga powinna być przygotowana na lądowanie, zwłaszcza jeśli dostała wcześniej info typu "expect late landing clearance".
    vonMises and GoldenDave like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Łódź/Chełm

    Domyślnie

    Jeszcze ostatnie pytanie: Co jeśli samolot dostanie zgodę od ATC, ale nie zdąży potwierdzić przed wylądowaniem? Zgodnie z zasadą aviate, navigate, communicate sytuacja jest ok, czy wieża może się czepiać, że wylądował bez reedbacku?

  14. #14
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Zastaówcie sie, co robic przy przerwanej łączności (lub jej braku?) Przecież przepisy sa jasne - kontynuować zgodnie z ostatnim zezwoleniem i/lub - kontynuowac na "fał" (czyli z widocznością) do lądowania włącznie! Jeśli lądowanie jest bezpieczne - dlaczego nie lądować?
    PiotrekR and Irik like this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Readbacku.

    Problem jest sztuczny.
    Atco, martineho and LoboV like this.

  16. #16
    CzS
    CzS jest nieaktywny

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie

    O ile nic się nie zmieniło to np Ryanair może czekać na zgodę na lądowanie do progu :-)
    Z kolei zapisy INOPów TWR i APP w tej kwestii są już inne.

    Cytat Zamieszczone przez Irik Zobacz posta
    Ktoś kiedyś pisał w wątku o Asianie w SFO, że ATC ma czas na wydania zgody na lądowanie nie później niż do minięcia progu pasa przez samolot. Jeżeli to prawda, odchodząc lekko od tego przypadku, czy to nie za mało czasu dla załogi?

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Jakie?

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Zobacz sobie w PDSO. ;-) Na 3 mili, inaczej mandatory go around.

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Ale lipa. Ale zawsze możesz dac clearance z uzasadniona pewnością ;p

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    No mogę, teraz niebezpieczne są co trzy lata, to może nawet nie będę musiał siebie oglądać...

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •