Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
Like Tree11Likes

Wątek: 2014.05.19 Wypadek R-22 G-OLRT koło Tomaszowa Bolesławieckiego

  1. #1

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie 2014.05.19 Wypadek R-22 G-OLRT koło Tomaszowa Bolesławieckiego


    Polecamy

    Dziś po godz. 10 dwuosobowy śmigłowiec spadł na ziemię w okolicy Tomaszowa Bolesławieckiego.
    Bolesławiecką policję powiadomiła o zdarzeniu osoba, która była świadkiem wypadku. Na miejsce zjechały się służby ratunkowe. - Śmigłowiec był prywatny. Właściciel najprawdopodobniej był na pokładzie. Obaj pasażerowie są przytomni i są już w szpitalu - mówi rzeczniczka komendy policji w Bolesławcu Anna Kublik-Rościszewska.

    - Helikopter uległ awarii i spadł na ziemię w polu, na miejscu pracuje sześć zastępów straży pożarnej. W środku były dwie osoby, obie żyją. Czekamy teraz na przylot śmigłowca ratunkowego - informuje dyżurny wojewódzkiej straży pożarnej.

    Na razie nie wiadomo, dlaczego doszło do wypadku. Szczegóły ustala policja.

    Śmigłowiec rozbił się na polu. Na pokładzie były dwie osoby

    Zdjęcia maszyny przed wypadkiem tutaj:

    G-OLRT | Airplane-Pictures.net




  2. #2

  3. #3
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  4. #4
    Awatar Ristori

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Polsce "B"

    Domyślnie

    To nie jest c/n 1378 - jedynie belka ogonowa pochodzi z tego egzemplarza.
    19-May-14 Robinson R22 Tomaszów Bolesławiecki, Poland | Helihub - the Helicopter Industry Data Source

  5. #5
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Lekki OFF. Po cholere pilot ma kamizelke odblaskowa na sobie???? Zakloca radar ??? Czy co?
    Come on Arsenal--))

  6. #6
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arthur1975 Zobacz posta
    Lekki OFF. Po cholere pilot ma kamizelke odblaskowa na sobie???? Zakloca radar ??? Czy co?
    Jak startujesz z lotn. kontrolowanego to obecnie wymaga się od wszystkich poruszających się po polu manewrowym żeby nosili kamizelki...
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



  7. #7
    RHF
    RHF jest nieaktywny
    Awatar RHF

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    UK KENT

    Domyślnie

    Te zdjęcia zostały chyba zrobione w UK, a tutaj jeszcze trochę i kamizelki będą nosić sprzedawcy w sklepie z obuwiem...
    Kazor, malgond, Arthur1975 and 2 others like this.

  8. #8
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SimOn! Zobacz posta
    Jak startujesz z lotn. kontrolowanego to obecnie wymaga się od wszystkich poruszających się po polu manewrowym żeby nosili kamizelki...
    Dzieki za odpowiedz. No to piknie.
    Come on Arsenal--))

  9. #9
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RHF Zobacz posta
    Te zdjęcia zostały chyba zrobione w UK, a tutaj jeszcze trochę i kamizelki będą nosić sprzedawcy w sklepie z obuwiem...
    No jeżeli chodzi o ilość ludzi w odblaskowych "ciuchach" to akurat UK jest liderem.
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



  10. #10
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  11. #11
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    - Postępowanie nadal trwa. Na ten moment udało się ustalić, że pilot nie miał licencji do pilotowania tego konkretnego rodzaju śmigłowca, który nawet nie był zarejestrowany w Polsce. Posiadał tylko numery brytyjskie. Również planowany przelot taką maszyną nie był zgłoszony do urzędu lotnictwa cywilnego - informuje Sebastian Woźniak, prokurator prowadzący postępowanie.Jak zaznacza, maszyna zatem nie miała pozwolenia na latanie w Polsce.

    ??? Od kiedy nie można latać w Polsce na brytyjskich znakach? Rozumiem gdyby w UK było coś nie tak z kwitami... Przelotu też wg mnie nie trzeba zgłaszać.

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Być może chodzi o to, że nie był zgłoszony przelot (czy inny transport) z UK do Polski. A zatem teoretycznie nie powinno go u nas być.
    Nic nie piszą na temat kwitow brytyjskich. Moze po prostu jeszcze do nich nie dotarl. A jeżeli to był "składak" to moglo ich też nie być.
    Jeżeli pilot nie miał uprawnień, to wszystko jest możliwe. Tak jak z Mi-2 na Pomorzu.

  13. #13
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Być może chodzi o to, że nie był zgłoszony przelot (czy inny transport) z UK do Polski. A zatem teoretycznie nie powinno go u nas być.
    Takie zgłoszenie także nie jest wymagane wg mojej wiedzy. Nawet planu lotu nie trzeba teraz składać.

  14. #14
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Plan lotu jest obowiązkowy na każdy lot z przekraczaniem granicy państwowej.

  15. #15
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hawky Zobacz posta
    Plan lotu jest obowiązkowy na każdy lot z przekraczaniem granicy państwowej.
    Już od jakiegoś czasu nie. Przekraczając chociażby granice Niemiecko - Polską nie ma obowiązku składania FPL. Oczywiście o ile nie musimy złożyć go z innego powodu np. lot IFR. Lecąc sobie takim śmigłowcem na V nie było konieczności. Pamiętam jak wprowadzano te przepisy to ktoś zapomniał o strefie ADIZ, więc pomimo braku obowiązku składania planu ze względu na przekroczenie granicy to trzeba było go złożyć ze względu na konieczność przejścia strefy identyfikacji obrony powietrznej. Oczywiście gdy zorientowano się w sytuacji to skasowano strefy ADIZ na granicach z innymi państwami UE.

    Żeby nie być gołosłownym:
    http://dziennikustaw.gov.pl/du/2010/...0072046301.pdf

  16. #16
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Faktycznie. Ale UK nie jest przypadkiem poza Schengen? Czyli jakiś ślad przynajmniej tam powinien być.

  17. #17
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hawky Zobacz posta
    Faktycznie. Ale UK nie jest przypadkiem poza Schengen? Czyli jakiś ślad przynajmniej tam powinien być.
    Chyba częściowo jest poza bo kontrolowali mi paszport. Tak czy siak R-22 chyba nie przeleci bezpośrednio z UK do PL. Mógł przelecieć z Wielkiej Brytanii do Francji - złożyć FPL, a dalej już bez.

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To w ogóle nie ma znaczenia, bo to nie był śmigłowiec o znakach G-OLRT. Tylko belka ogonowa była z niego przeszczepiona, a majsterkowicz nie ściągnął starych znaków. Dziennikarz pewnie usłyszał piąte przez dziesiąte że żeby w ogóle wzbić się w powietrze statkiem powietrznym po naprawie, to naprawa powinna być zgłoszona do ULC, oblot też, lub wykonana w certyfikowanej jednostce obsługowej. W artykule napisał tyle, co zrozumiał. Nie mówiąc już o aspektach związanych z odpowiednim oznakowaniem, wpisem do rejestru SP, ubezpieczeniem, papierami lotnika.
    Lucass and wiler like this.

  19. #19

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Chyba częściowo jest poza bo kontrolowali mi paszport.
    W. Brytania i Irlandia (między innymi) należy do Unii, ale nie do państw Schengen. Stąd kontrola paszportowa na granicach.

  20. #20
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie


    Polecamy

    Statki powietrzne bedace na zagranicznych znakach a bazujace w RP dłużej niz chyba 3 czy 6 mc-y trzeba zglaszac "na pobyty w kraju" do ULC.
    Edit:
    Na stronie ULCu jest info:
    Ewidencja stałego pobytu polskich cywilnych statków powietrznych za granicą na okres powyżej 6 miesięcy oraz ewidencja stałego pobytu obcych cywilnych statków powietrznych w Rzeczypospolitej Polskiej na okres powyżej 3 miesięcy. Realizacja tych czynności wynika z postanowień Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonywania lotów międzynarodowych przez obce cywilne statki powietrzne oraz stałego pobytu polskich cywilnych statków powietrznych za granicą i obcych cywilnych statków powietrznych w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2004 r., Nr 94, poz. 916).
    PiotrekR likes this.
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •