Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree5Likes
  • 4 Post By darekf16
  • 1 Post By lupus83

Wątek: 2015.08.11 F16 rozbił się w Niemczech.

  1. #1
    Awatar Tresor

    Dołączył
    Sep 2014
    Mieszka w
    5km od EPZP, Poland

    Domyślnie 2015.08.11 F16 rozbił się w Niemczech.


    Polecamy

    Ostatnio edytowane przez frik ; 12-08-2015 o 01:47

  2. #2
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    91-0366. Wystartowało 6 wróciło 5.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 12-08-2015 o 01:47

  3. #3
    Awatar Tresor

    Dołączył
    Sep 2014
    Mieszka w
    5km od EPZP, Poland

    Domyślnie

    Z telefonu nie jest to takie proste. Dlatego czekałem od 10 ale nikt nie wstawiał...

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Taka ciekawostka odnośnie tego wypadku, przez przypadek spotkałem się z pilotem amerykańskim, który katapultował się z tego efa. Wystrzelił się w przeliczeniu na ze stóp na metry z 1610 metrów bez następstw po obcięciu silnika i po próbach odpalenia sinika bez efektu. Po tygodniu pilot przywrócony do latania ze względu na wstępną analizę danych zebranych przez komisję ze wskazaniem na awarię samolotu a nie pilota. Jeszcze jedna ciekawostka we wrześniu latał po polskim niebie bez przygód.
    Charger, nomen82, Canonier and 1 others like this.

  5. #5

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Ooo to ciekawe, a możesz napisać coś więcej o okolicznościach tego spotkania?

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darekf16 Zobacz posta
    Wystrzelił się w przeliczeniu na ze stóp na metry z 1610 metrów.
    Są jakieś procedury, na jakiej wysokości należy się katapultować, jeśli nie ma zagrożenia zdrowia/życia dla pilota? Te 1600m wydaje się dość wysoko, maszyna mogła spać na budynki mieszkalne.
    300. Dywizjon Bombowy im. Ziemi Mazowieckiej

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grimson Zobacz posta
    Ooo to ciekawe, a możesz napisać coś więcej o okolicznościach tego spotkania?
    Przykro mi to jest wszystko co mogłem powiedzieć na ten temat

    Cytat Zamieszczone przez Grimson Zobacz posta
    Są jakieś procedury, na jakiej wysokości należy się katapultować, jeśli nie ma zagrożenia zdrowia/życia dla pilota? Te 1600m wydaje się dość wysoko, maszyna mogła spać na budynki mieszkalne.
    są procedury na wszystko tylko czasami nieadekwatne do zaistniałej sytuacji w powietrzu, czy mogła spaść na budynki mieszkalne? raczej nie bo straciła całkowicie możliwości noszenia i przepadała i dalej już by nie poleciał a teren był w okolicy był zalesiony także w miarę pod kontrolą był opuszczony efik, jeżeli w takim momencie można mówić o spokoju

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Czy nie jest czasem tak, że po katapultowaniu samolot sam ustawia się dziobem w dół? Było tu kiedyś na forum nagranie z kamery zamontowanej chyba właśnie na F-16, który miał awarię, pilot się katapultował, ale kamera nagrywała dalej i wydaje mi się, że po wystrzeleniu samolot szybko ustawił się prawie pionowo w dół. Być może chodzi bardziej o oddalenie się samolotu od pilota, żeby nie zderzyli się w powietrzu, ale pomyślałem wtedy, że powinno to też ograniczyć zniszczenia na ziemi i taka akcja jak z MiG-23 (?) z Polski, który przeleciał sam pół Europy, na F-16 się nie powtórzy.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    Być może chodzi bardziej o oddalenie się samolotu od pilota, żeby nie zderzyli się w powietrzu, ale pomyślałem wtedy, że powinno to też ograniczyć zniszczenia na ziemi i taka akcja jak z MiG-23 (?) z Polski, który przeleciał sam pół Europy, na F-16 się nie powtórzy.
    Tak dokładnie to był MiG-23 ale nie z Polski a z ZSRR tylko że stacjonujący w Polsce...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Katast...3_pod_Kortrijk
    Canonier likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    No cóz w dzisiejszych czasach przy GPS-sach, elektronice, programach do bezzałogowców itd nawet mocno uszkodzony samolot powinien być w stanie sam (jeśli ma zapas wysokości) skierować się w miarę bezkolizyjne miejsce.

  11. #11
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Raczej nie ma żadnego systemu, który po katapultowaniu się pilota by kierował lotem samolotu. Przecież pilot nie wysiada bo ma taki kaprys, tylko raczej przy poważnych awariach uniemożliwiających kontynuowanie lotu...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #12

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Ale czy - przynajmniej teoretycznie - jest możliwe takie zaprojektowanie płatowca, żeby po "wysiadce" własności aerodynamiczne zmieniały się na tyle, żeby w naturalny sposób "leciał w dół", albo chociaż przeciągnął i wpadł w korek, a nie szybował sobie statecznie? W końcu owiewka kabiny się oddziela/niszczy, wyważenie się zmienia itp. Jeśli jeszcze jakieś systemy działają (np. padł silnik, ale FBW działa) to mogłyby pomóc.

  13. #13
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malgond Zobacz posta
    Ale czy - przynajmniej teoretycznie - jest możliwe
    Teoretycznie wszystko jest możliwe.
    Pomysł wydaje mi się zupełnie bez sensu. Sprawdzał by się tylko w bardzo określonym przypadku (takim jak ten, lot nad niezamieszkanym terenem, awaria silnika przy braku uszkodzeń płatowca i innych układów, pilot strzelał się w ustalonej pozycji). Wystarczy że jest uszkodzenie jakiegoś układu hydraulicznego, lub płatowca, pilot katapultuje się z samolotu spadającego niekontrolowanym korkociągiem. I co w tej sytuacji ma zrobić taki "system bezpiecznego spadania samolotu na ziemię po katapultowaniu się pilota"?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #14

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Sprawdzał by się tylko w bardzo określonym przypadku (takim jak ten, lot nad niezamieszkanym terenem, awaria silnika przy braku uszkodzeń płatowca i innych układów, pilot strzelał się w ustalonej pozycji)
    Pewnie, że tak. Po co w końcu jest katapultowanie? Żeby uratować życie cennego dla armii pilota w sytuacji, w której samolot już do uratowania nie jest.

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    Po co w końcu jest katapultowanie? Żeby uratować życie cennego dla armii pilota w sytuacji, w której samolot już do uratowania nie jest.
    Niby prawda. Ale przede wszystkim jest po to, żeby zapewnić komfort psychiczny pilotowi od chwili gdy zajmuje miejsce w kabinie na tym fotelu.

    M.

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    Było tu kiedyś na forum nagranie z kamery zamontowanej chyba właśnie na F-16, który miał awarię, pilot się katapultował...
    Znalazłem ten film: https://youtu.be/zN_Zl64OQEw?t=41, ale teraz nie jestem pewien, czy dobrze zinterpretowałem to, co tam się dzieje, może to jednak pilot skierował samolot w dół przed katapultowaniem.

  17. #17
    Awatar Tresor

    Dołączył
    Sep 2014
    Mieszka w
    5km od EPZP, Poland

    Domyślnie

    Siła odrzutu fotela?
    Czy jeśli dało by się kierować maszyną pilot by wysiadał?

  18. #18

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Tresor Zobacz posta
    Znalazłem ten film: https://youtu.be/zN_Zl64OQEw?t=41, ale teraz nie jestem pewien, czy dobrze zinterpretowałem to, co tam się dzieje, może to jednak pilot skierował samolot w dół przed katapultowaniem.
    dobrze interpretujesz. Każde lotnisko wojskowe ma wydzieloną strefę przy-lotniskową która służy w razie awarii do w miarę bezpiecznego dla sąsiedztwa zrzutu uzbrojenia, dodatkowych zbiorników, lub jak w tym przypadku awarii silnika po zassaniu ptaka do skierowania samolotu w tą strefę

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •