Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 32
Like Tree8Likes

Wątek: 2014.06.08 AN-2 rozbił się w Olsztynie 200 metrów od lotniska

  1. #1
    Awatar wronek

    Dołączył
    Apr 2013
    Mieszka w
    Brodnica

    Domyślnie 2014.06.08 AN-2 rozbił się w Olsztynie 200 metrów od lotniska


    Polecamy


  2. #2
    Awatar pwaos

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Poziom tego newsa (w RMF24) to klasa sama dla siebie. Chyba im się już nawet Wikipedii nie chce używać... Ma ktoś informację na temat rejestracji samolotu?

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Najprawdopodobniej SP-FDZ

  4. #4
    Awatar aszczytno

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie

    Faktycznie, nie widać go na kamerce z PPS-u. A poniżej fotka z 1 czerwca:

    Szczęśliwie, wg. informacji załoga przeżyła...
    OMD Em-10, FinePix S-1, MAK 127/1500

  5. #5
    Awatar wronek

    Dołączył
    Apr 2013
    Mieszka w
    Brodnica

  6. #6
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    Wygląda na tą kępę drzew

    https://goo.gl/maps/qnsV9

    Może Pan Nadleśniczy da się w końcu namówić, na jakąś małą wycinkę tego narodowego dobra.

  7. #7
    Awatar mały

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz EPBY

    Domyślnie

    Do 10.00 stał jeszcze u siebie.
    Olsztyn: Lookout — Lotnisko Dajtki Olsztyn (pl)

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    An-2...
    A ja wlaśnie w pewnej rozgłośni radiowej (przez litość pominę nazwę) usłyszłem o rozbitej w Dajtkach "awionetce"...

  9. #9
    Awatar violinerpl

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Maszyna a raczej to co z niej zostało pewnie na części zamienne? czy już na szrot?

  10. #10

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Słyszałem to samo... ręce opadają.

  11. #11
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wiler Zobacz posta
    Może Pan Nadleśniczy da się w końcu namówić, na jakąś małą
    wycinkę tego narodowego dobra.
    Nie będzie prokuratorskiego śledztwa ws. ewentualnego sprowadzenia niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lotniczym, jakie miałyby spowodować drzewa rosnące na skraju lotniska Aeroklubu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie - poinformowała PAP Prokuratura Okręgowa w Olsztynie.
    ---> Olsztyn: umorzona sprawa drzew na skraju lotniska w Dajtkach

    p.s samolotem AN-2 leciało 2 pilotów (25 lat stażu i 7 lat stażu)
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  12. #12
    Awatar NorthFan

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Olsztyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wiler Zobacz posta
    Wygląda na tą kępę drzew

    https://goo.gl/maps/qnsV9

    Może Pan Nadleśniczy da się w końcu namówić, na jakąś małą wycinkę tego narodowego dobra.
    Reg. SP-FDZ
    Samolot rozbił się dokładnie w tym miejscu i w momencie wypadku nie był w osi pasa.

    https://www.google.pl/maps/@53.7708676,20.4231263,118m/data=!3m1!1e3


    Tu jest trochę więcej zdjęć:

    http://olsztyn.wm.pl/207010,Antonow-...nie-stalo.html

  13. #13
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    W TVN24 pokazali zdjęcia z tych krzaków i Antuś ma zgięte tylko dwie łopaty, więc pozostałe dwie do czegoś się jeszcze mogą przydać.
    Jeżeli to faktycznie wydarzyło się po wschodniej stronie lotniska to zaskakujący jest fakt, co ten samolot robił tak nisko i tak daleko od progu pasa, tzn. dziwne - pod warunkiem, że zamiarem załogi było lądowanie.

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wiler Zobacz posta
    Antuś ma zgięte tylko dwie łopaty
    To może być odpowiedź na Twoje pytanie co robił tak daleko od progu pasa.

  15. #15

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    NA EPOD są dwa pasy, trawiasty i betonowy. ZTCP AN-2 korzystał raczej z trawiastego. Jeżeli dwie łopaty całe to duże prawdopodobieństwo, że silnik nie pracował w momencie wypadku.

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    ...Jeżeli dwie łopaty całe to duże prawdopodobieństwo, że silnik nie pracował w momencie wypadku.
    Po zakończeniu zrzutu skoczków ogólnie przyjęte jest zniżanie w możliwie jak najkrótszym czasie na zdjętych obrotach (pamiętać trzeba tylko by nie przechłodzić głowic bo później strzela). Któregoś roku przy niewielkiej ilości paliwa rzędu około 200 litrów po takim manewrze mieliśmy zatrzymanie pracy silnika... Z racji bliskości lotniska, lądowanie odbyło się bez przeszkód, a po zatrzymaniu i paru chwilach ożywionej dyskusji z mechanikiem samolot odpalił i przeszedł bez zastrzeżeń kilka prób silnika... Technik wysnuł teorię, że albo przypadkowo został przestawiony "stopkran" (jestem przekonany, że aż do kresu swych dni w to wierzył), albo paliwo w zbiornikach podczas tego, może nie za stromego ale jednak nurkowania, przemieściło się poza wlot w instalację doprowadzającą je do silnika. Co do stopkranu to w 100% nie był ruszany w locie, a co do paliwa... cóż - nawet w super szybkich windach nigdy nie znalazłem się pod jej sufitem, ale na wszelki wypadek od tamtego dnia starałem się mieć zawsze więcej niż 250 litrów i nigdy antek nie sprawił mi takiego psikusa....

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    A na pewno nie przechłodziliście go? Efekt przechłodzenia silnika może być identyczny - po nawet lekkim dodaniu gazu silnik stanie.

    Niemniej wczoraj były dość duże temperatury i pewnie to nie jest ten przypadek.
    Ostatnio edytowane przez aaben ; 09-06-2014 o 10:22

  19. #19

    Dołączył
    Apr 2010

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Przypomina przy tym, że miasto jest tylko jednym z trzech właścicieli terenów, na których - zdaniem aeroklubu - są przeszkody lotnicze. - Samolot po niedzielnym wypadku odnaleziono na terenie lasu prywatnego, więc tym bardziej nie gmina Olsztyn powinna zabierać głos w tej sprawie - wyjaśnia. - Warto przy tym zauważyć, że nie mówimy o lotnisku komunikacyjnym, a o prywatnym lotnisku dla samolotów obsługujących głównie loty szybowcowe i skoki spadochronowe. To nie jest lotnisko, z którego będziemy latać do Irlandii czy Grecji, a do nas będą przylatywać turyści z Niemiec.

    Cały tekst: http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,3...#ixzz34AVDAYiH
    Co za debilne tłumaczenie.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •