Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 127
Like Tree184Likes

Wątek: 2014.07.05 Lądowanie LH na nieczynnym pasie w KTW

  1. #21

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Kaczy Zobacz posta
    Chyba poziome a nie pionowe. Znak X był, chociaż chyba dość mały z tego co widziałem na zdjęciu.
    W ostatnich przypadkach czyli WRO, POZ i teraz KTW było dużo szczęścia że nic się nie stało.
    Pionowe, takie też istnieją


  2. #22
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    Nie mam pojęcia dlaczego ten pilot tego nie zauważył...
    On (pilot, a właściwie dwóch) najprawdopodobniej też nie ma pojęcia dlaczego
    Taka to przypadłość naszego mózgu i głupich błędów.

  3. #23

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry, Poland

    Domyślnie

    pisałem o tym właśnie, ale kaczy mnie ubiegł- https://www.katowice-airport.com/pl/...galerie/337126 - zdjęcie 23 - krzyżyk od strony 29 tam jest - nie jest żółty ale nie znam się, więc sam chętnie dalej przeczytam

  4. #24
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gregor Zobacz posta
    PKBWL wyraziła zgodę na tzw. start techniczny z budowanej drogi startowej.
    No to można powiedzieć, że nowy pas w KTW rozstał rozdziewiczony. Szkoda tylko, że bez prasy, kwiatów, orkiestry i dzieci w strojach ludowych
    jarekch, Lucass, sven and 2 others like this.

  5. #25
    tbk
    tbk jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez majk Zobacz posta
    pisałem o tym właśnie, ale kaczy mnie ubiegł- https://www.katowice-airport.com/pl/...galerie/337126 - zdjęcie 23 - krzyżyk od strony 29 tam jest - nie jest żółty ale nie znam się, więc sam chętnie dalej przeczytam
    Chciałbym tyko zauważyć, że zdjęcie jest z kwietnia. Właśnie w ostatnich dniach kwietnia rozpoczęto układanie ostatniej warstwy betonu, możliwe że znak został "przykryty" i nieodtworzony ponownie.
    majk likes this.

  6. #26
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jack Zobacz posta
    Pionowe, takie też istnieją
    Hmm.
    Bilboard 300x30m na 5mili z napisem "EPKT Airport <- turn left"???
    To raczej nie pomoże, zdarzało się pomylenie lotnisk, pasów z drogami kołowania, niestety tylko ludźmi jesteśmy. Najważniejsze że nikomu nic się nie stało.
    dudi and Schodek like this.

  7. #27

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alfsky Zobacz posta
    Hmm.
    Bilboard 300x30m na 5mili z napisem "EPKT Airport <- turn left"???
    5.5 mili od pasa to jest FAF Nie wiem jak interpretować Twój wpis..., żart czy ignorancja.


  8. #28

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jack Zobacz posta
    Pionowe, takie też istnieją
    Pionowe to dla kołujących raczej a nie dla lądujących.

  9. #29

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kaczy Zobacz posta
    Pionowe to dla kołujących raczej a nie dla lądujących.
    Nie wiem na ilu lotniskach lądowałeś, ale uwierz mi na słowo, że takie istnieją.


  10. #30
    Awatar Fazi

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Siewierz, Poland

    Domyślnie

    Zanim usiadł przeleciał nad maszynami budowlanymi, dużymi i widocznymi z daleko...miał mnóstwo czasu na GA, dlaczego się nie z orientowali, że są w złym miejscu nie mam pojęcia.

  11. #31
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jack Zobacz posta
    5.5 mili od pasa to jest FAF Nie wiem jak interpretować Twój wpis..., żart czy ignorancja.
    Najpierw trzeba by ustalić o jakim podejściu teoretyzujemy Bo jeśli drogowskaz (lotowskaz?? ) to Visual. Dość tych żartów. EOT
    Zwłaszcza że nie wiemy jakie podejście wykonywali.
    Fazi cały pas już jest wybetonowany? Bo zdjęcia na blogu są z kwietnia.

  12. #32
    Awatar Fazi

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Siewierz, Poland

    Domyślnie

    Tak na całej długości jest odpowiednia warstwa, jednak do szerokosci brakuje jeszcze po 4,5m na stronę.

  13. #33
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Parę dni temu mówilem do kolegi przy wieczornym podejściu że zaraz ktoś się ciachnie i tam wyląduje. Ladując na zachód w godzinach wieczornych DUŻO lepiej widać nowy pas. Nie oceniajmy, bo mózg płata figle nam codziennie. Może przy sobocie nie było też zbyt wielu robotników, koparek itd.. Dobrze, że nic się nikomu nie stało.

  14. #34
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Jeśli dobrze zrozumiałem oprócz tego jeszcze zabezpieczenie po 7,5 metra po bokach. Oprócz tych 4,5.
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  15. #35
    Awatar bozzman

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Ma ktoś zdjęcie, na którym widać obydwa pasy z wieży?
    Nie chce mi się wierzyć, że nie można ocenić na którym pasie ląduje samolot.
    

  16. #36

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    W jakim stanie jest obecnie nawierzchnia nowego pasa ? Wszystkie warstwy betonu już są ułożone ?


  17. #37
    Awatar maciek55

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    W jakim stanie jest obecnie nawierzchnia nowego pasa ? Wszystkie warstwy betonu już są ułożone ?
    Wszystkie warstwy są ułożone, ale nie na calej szerokości, brakuje po 4,5 metra z obu stron
    Silesia Spotters


    Pozdrawiam, Maciek

  18. #38
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    j.w

    Nowa droga startowa leży równolegle do obecnej, ok. 200 m na północ. Nie ma jeszcze na niej odpowiednich linii, nie jest też wyposażona w światła progowe czy krawędziowe. „Ma natomiast wymalowane odpowiednie krzyże, jednak oni i tak na niej wylądowali. Dlaczego – będą wyjaśniać eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych” - wskazał Adamczyk.

    Jak dodał, problemem przewoźnika po tym niefortunnym lądowaniu stało się usunięcie maszyny z budowanej drogi startowej. Ponieważ nie została ona jeszcze połączona z układem czynnych dróg kołowania lotniska prawdopodobnie samolot wystartuje z nowej drogi startowej w tzw. rejsie technicznym.

    To niejedyne jednak nietypowe zdarzenie w Pyrzowicach w ciągu ostatniej doby. W piątek wieczorem ekipy budujące drogę kołowania wiodącą do nowej drogi startowej uszkodziły zasilanie świateł krawędziowych i progowych czynnej drogi startowej. W efekcie na inne lotniska skierowano dziesięć pierwotnie zmierzających do Katowic rejsów.

    Samoloty te lądowały w Krakowie, Warszawie i Wrocławiu. Ich pasażerom zapewniono transport naziemny do Katowic. Naprawa zasilania trwała do ok. godz. 3.

    PAP
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  19. #39

    Dołączył
    Jun 2013

    Domyślnie

    Poprosili o Visual i tak też lądowali.

  20. #40

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez gaugan Zobacz posta
    Parę dni temu mówilem do kolegi przy wieczornym podejściu że zaraz ktoś się ciachnie i tam wyląduje. Ladując na zachód w godzinach wieczornych DUŻO lepiej widać nowy pas. Nie oceniajmy, bo mózg płata figle nam codziennie. Może przy sobocie nie było też zbyt wielu robotników, koparek itd.. Dobrze, że nic się nikomu nie stało.
    Wyłączony ILS dodatkowo bardzo się do tego przyczynia, a skoro nowy pas jest lepiej widoczny niż stary to można spodziewać się dalszych incydentów.

    Cytat Zamieszczone przez Fazi Zobacz posta
    Tak na całej długości jest odpowiednia warstwa, jednak do szerokosci brakuje jeszcze po 4,5m na stronę.
    Skoro pas jest już "prawie" gotowy, to może jego certyfikacja potrwa krócej niż zakładano? Jest na to szansa aby nowy pas oddano szybciej?

    ps. Dowiedziałem się, że na nowym pasie nie będzie jednak ILS kat. I na kierunku 09, wielka szkoda.

Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-09-2019, 10:16
  2. 07-04-2016, 14:22
  3. 19-02-2016, 16:24
  4. 16-11-2015, 09:56
  5. 16-09-2015, 20:55
  6. 08-08-2015, 02:31
  7. 25-07-2015, 19:33
  8. 08-07-2015, 20:44
  9. 14-06-2015, 15:07
  10. 31-05-2015, 01:23
  11. 30-03-2015, 21:50
  12. 12-01-2015, 08:59
  13. 11-01-2015, 22:55
  14. 20-12-2014, 19:09
  15. 08-10-2014, 12:56
  16. 01-09-2014, 07:26
  17. 17-07-2014, 16:25
  18. 10-07-2014, 14:14
  19. 08-07-2014, 19:32
  20. 08-07-2014, 07:45
  21. 08-07-2014, 00:31
  22. 06-07-2014, 21:07
  23. 06-07-2014, 20:15
  24. 05-07-2014, 21:59
  25. 05-07-2014, 21:28
  26. 05-07-2014, 19:47
  27. 05-07-2014, 19:26
  28. 05-07-2014, 19:15

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •