pisałem o tym właśnie, ale kaczy mnie ubiegł- https://www.katowice-airport.com/pl/...galerie/337126 - zdjęcie 23 - krzyżyk od strony 29 tam jest - nie jest żółty ale nie znam się, więc sam chętnie dalej przeczytam
Parę dni temu mówilem do kolegi przy wieczornym podejściu że zaraz ktoś się ciachnie i tam wyląduje. Ladując na zachód w godzinach wieczornych DUŻO lepiej widać nowy pas. Nie oceniajmy, bo mózg płata figle nam codziennie. Może przy sobocie nie było też zbyt wielu robotników, koparek itd.. Dobrze, że nic się nikomu nie stało.
Jeśli dobrze zrozumiałem oprócz tego jeszcze zabezpieczenie po 7,5 metra po bokach. Oprócz tych 4,5.
--
Leszek A. Szczepanowski
Ma ktoś zdjęcie, na którym widać obydwa pasy z wieży?
Nie chce mi się wierzyć, że nie można ocenić na którym pasie ląduje samolot.
W jakim stanie jest obecnie nawierzchnia nowego pasa ? Wszystkie warstwy betonu już są ułożone ?
j.w
Nowa droga startowa leży równolegle do obecnej, ok. 200 m na północ. Nie ma jeszcze na niej odpowiednich linii, nie jest też wyposażona w światła progowe czy krawędziowe. „Ma natomiast wymalowane odpowiednie krzyże, jednak oni i tak na niej wylądowali. Dlaczego – będą wyjaśniać eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych” - wskazał Adamczyk.
Jak dodał, problemem przewoźnika po tym niefortunnym lądowaniu stało się usunięcie maszyny z budowanej drogi startowej. Ponieważ nie została ona jeszcze połączona z układem czynnych dróg kołowania lotniska prawdopodobnie samolot wystartuje z nowej drogi startowej w tzw. rejsie technicznym.
To niejedyne jednak nietypowe zdarzenie w Pyrzowicach w ciągu ostatniej doby. W piątek wieczorem ekipy budujące drogę kołowania wiodącą do nowej drogi startowej uszkodziły zasilanie świateł krawędziowych i progowych czynnej drogi startowej. W efekcie na inne lotniska skierowano dziesięć pierwotnie zmierzających do Katowic rejsów.
Samoloty te lądowały w Krakowie, Warszawie i Wrocławiu. Ich pasażerom zapewniono transport naziemny do Katowic. Naprawa zasilania trwała do ok. godz. 3.
PAP
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Poprosili o Visual i tak też lądowali.
Wyłączony ILS dodatkowo bardzo się do tego przyczynia, a skoro nowy pas jest lepiej widoczny niż stary to można spodziewać się dalszych incydentów.
Skoro pas jest już "prawie" gotowy, to może jego certyfikacja potrwa krócej niż zakładano? Jest na to szansa aby nowy pas oddano szybciej?
ps. Dowiedziałem się, że na nowym pasie nie będzie jednak ILS kat. I na kierunku 09, wielka szkoda.
Zakładki