Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 127
Like Tree184Likes

Wątek: 2014.07.05 Lądowanie LH na nieczynnym pasie w KTW

  1. #1
    Awatar Katowiczanin00

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie 2014.07.05 Lądowanie LH na nieczynnym pasie w KTW


    Polecamy

    Znów poważny incydent w KTW ,Lufthansa z Frankfurtu ląduje na nowo budowanym pasie.
    Lubię oglądać samoloty :)

  2. #2
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cos z tematem proponuje zrobic, oraz doprecyzowac o co chodzi.

  3. #3
    Awatar Katowiczanin00

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Katowice
    Lubię oglądać samoloty :)

  4. #4
    tbk
    tbk jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    No cholernie jestem ciekaw, jak to rozwiaza i kiedy LH odzyska samolot

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    No fu... way!!! To prawda?
    Szczerze wspolczuje.
    Nowy pas jest duzo lepiej widoczny od starego. Jak sie robi visuala to sie mozna juz z daleka zle przymierzac. Jak sie robi VOR'a to nie jest duzo latwiej bo offset jest spory i tak naprawde leci sie ogolnie na srodek lotniska. Stary pas przy nowym wyglada jak droga kolowania (tylko, ze szeroka) i tak chyba ma byc docelowo?
    Z tego co kojarze to na nowym pasie nie widzialem zadnych zoltych krzyzy, ze jest nieczynny.
    Kontroler nie widzial, ze laduja na innym? Pewnie im tez ciezko z daleka wyczuc czy samolot jest nad wlasciwym progiem czy moe na tym od pasa obok.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 05-07-2014 o 19:22

  6. #6
    Awatar Katowiczanin00

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Panie moderatorze pas nie jest remontowany,bo to nowy pas
    w budowie.
    Lubię oglądać samoloty :)

  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Użytkowniku - zakładaj więc wątek w taki sposób żeby nie trzeba było poprawiać tytułu z którego nic nie wynika.
    jarekch and 12wit like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

  8. #8
    Awatar kubalsw

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Świdnik

    Domyślnie

    Z fb Katowice Airport:

    Dzisiaj około godziny 17:45 rejs LH 1360 (CRJ700) z Frankfurtu wylądował na będącej w budowie nowej drodze startowej Katowice Airport. Na pokładzie było 51 pasażerów plus czterech członków załogi, nikomu nic się nie stało. Samolot nie uległ żadnych uszkodzeniom. Przyczyny incydentu badają przedstawiciele Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Incydent ten nie ma wpływu na funkcjonowanie lotniska, starty i lądowania odbywają się zgodnie z rozkładem.
    Coś dziś Śląsk pechowy

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Gdzie znajdę mapę / plan jak będzie wyglądało po modernizacji i rozbudowie?
    Co tu napisać....

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPKM/EPKT
    jarekch likes this.

  11. #11
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    j.w

    PKBWL wyraziła zgodę na tzw. start techniczny z budowanej drogi startowej.
    bozzman and Cyfer like this.
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  12. #12
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Pilot poniesie konsekwencje? Skądinąd wiem, że jeśli ILS jest nieczynny to latają na D-VOR (mogę być nieprecyzyjny) i podejście wygląda naprawdę tak, jakby chcieli lądować na nowym pasie. Dopiero w ostatniej chwili, bedąc nad lasem nieco z prawej od naszej "górki" - dokręcają na 27. Nie mam pojęcia dlaczego ten pilot tego nie zauważył...
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  13. #13
    tbk
    tbk jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gregor Zobacz posta
    j.w

    PKBWL wyraziła zgodę na tzw. start techniczny z budowanej drogi startowej.
    A to PKBWL coś ma do wydawania zgody na start?

  14. #14
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Nowy (budowany) pas jest lepiej widoczny z powietrza niż stary, który wygląda jak droga kołowania.
    https://www.katowice-airport.com/pl/...galerie/337126
    Chyba podobny problem był w Poznaniu po wybudowaniu równoległej drogi kołowania.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Podejście VOR wygląda jakby chcieli siadać na płycie postojowej, były na forum prezentowane mapy podejścia VOR i ILS. Jaka pogoda była?
    ssooll likes this.
    Pitterek

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Podejście VOR wygląda jakby chcieli siadać na płycie postojowej, były na forum prezentowane mapy podejścia VOR i ILS. Jaka pogoda była?
    A dokładnie:
    Cytat Zamieszczone przez trabin Zobacz posta
    a) brak ILS-a procedura podejścia VOR. Dla porównania zamieszczam screeny z AIP Polska mapek podglądowych.
    ILS --> http://wstaw.org/m/2014/06/05/ILS.jpg
    VOR --> http://wstaw.org/m/2014/06/05/VOR_jpg_750x750_q85.jpg

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Podejście na ILS jest zawieszone NOTAMem od co najmniej 2 kwietnia. Trudno winić procedurę podejścia na VOR - przecież nie ma tam trzech vorów do wyboru...

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Swoją drogą, przynajmniej wiadomo jest kto i kiedy pierwszy raz korzystał z nowego pasa. Incydent zapisze się na kartach historii lotniska w KTW.
    maciek55, Jerry, shiver and 1 others like this.

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Podejście VOR 27 ma 11 stopniowy offset. Dla tych, co bywają w KTW jest oczywiste, że będą lądować na "kretowisku". Natomiast z racji dysproporcji w wyglądzie dwóch pasów i odwiedzin gości z zagranicy, warto postawić dodatkowo oznaczenia pionowe informujące o zamknięciu pasa.


  20. #20

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Gadżety lotnicze

    Cytat Zamieszczone przez Jack Zobacz posta
    Podejście VOR 27 ma 11 stopniowy offset. Dla tych, co bywają w KTW jest oczywiste, że będą lądować na "kretowisku". Natomiast z racji dysproporcji w wyglądzie dwóch pasów i odwiedzin gości z zagranicy, warto postawić dodatkowo oznaczenia pionowe informujące o zamknięciu pasa.
    Chyba poziome a nie pionowe. Znak X był, chociaż chyba dość mały z tego co widziałem na zdjęciu.
    W ostatnich przypadkach czyli WRO, POZ i teraz KTW było dużo szczęścia że nic się nie stało.

Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 07-04-2016, 14:22
  2. 19-02-2016, 16:24
  3. 16-11-2015, 09:56
  4. 16-09-2015, 20:55
  5. 08-08-2015, 02:31
  6. 25-07-2015, 19:33
  7. 08-07-2015, 20:44
  8. 14-06-2015, 15:07
  9. 31-05-2015, 01:23
  10. 30-03-2015, 21:50
  11. 12-01-2015, 08:59
  12. 11-01-2015, 22:55
  13. 20-12-2014, 19:09
  14. 08-10-2014, 12:56
  15. 01-09-2014, 07:26
  16. 17-07-2014, 16:25
  17. 10-07-2014, 14:14
  18. 08-07-2014, 19:32
  19. 08-07-2014, 07:45
  20. 08-07-2014, 00:31
  21. 06-07-2014, 21:07
  22. 06-07-2014, 20:15
  23. 05-07-2014, 21:59
  24. 05-07-2014, 21:28
  25. 05-07-2014, 19:47
  26. 05-07-2014, 19:26
  27. 05-07-2014, 19:15

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •