Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
Like Tree46Likes

Wątek: 2014.07.05 Incydent przy lądowaniu w Barcelonie

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie 2014.07.05 Incydent przy lądowaniu w Barcelonie


    Polecamy

    Incydent na lotnisku w Barcelonie.
    Boeing 767-300 linii UTair podchodził do lądowania na lotnisku w Barcelonie, kiedy Aerolineas Argentinas A340-300 najechał mu na pas. Piloci samolotu UTair zauważyli co się stało i odeszli na drugi krąg,aby uniknąć kolizji.

    https://www.youtube.com/watch?v=1N5THRSp4hM



    Zródło: https://www.facebook.com/flightradar...37215549651204
    Tlumaczone na szybko,przepraszam za błędy,mam nadzieje że zrozumiałe...
    Ostatnio edytowane przez sebaaaa11 ; 06-07-2014 o 21:59 Powód: data z 06.07 na 05.07

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    No cóż na lotnisku w BCN latem ruch jak w ulu dziwi mnie fakt jak ten argentyńczyk kołował, że przekraczając RWY nie zauważył lądującego.... Pewnie dlatego że lądowanie odbywało sie na RWY 02 a nie tak jak zazwyczaj na 25R/07L i to mogło uśpić jego czujność. Incydent miał miejsce 5 lipca (data do poprawy).

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Tymczasem operator lotniska twierdzi że "nic się nie stało" i to normalka że na sekundy przed przyziemieniem pas jest zajęty przez inny samolot:
    Video: Boeing 767 pilot avoids crash with Airbus A340 crossing runway
    Ja rozumiem PR itp. ale to już przegięcie.

  4. #4
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    No cóż na lotnisku w BCN latem ruch jak w ulu dziwi mnie fakt jak ten argentyńczyk kołował, że przekraczając RWY nie zauważył lądującego....
    Ja bym raczej zapytał, czy dostał zgodę na zajęcie/przecięcie pasa od TWR.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Podobno na filmie widać,że blisko jest a realnie był daleko i zdążyłby mu uciec z pasa przed przyziemieniem ;]

  6. #6
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Najwyraźniej pilot lądującego samolotu był innego zdania, skoro postanowił przerwać lądowanie.
    Kazor, michastrain, uKL and 2 others like this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebaaaa11 Zobacz posta
    Podobno na filmie widać,że blisko jest a realnie był daleko i zdążyłby mu uciec z pasa przed przyziemieniem ;]
    Musisz być dobry (ale i odważny), skoro byłbyś w stanie to wszystko skalkulować będąc na miejscu dowódcy B767

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Nawet w ruchu drogowym zielone światło na skrzyżowaniu zapala się wtedy, gdy upłynie czas potrzebny na opuszczenie go z dozwoloną prędkością dla ostatniego pojazdu w relacji kolizyjnej który wjeżdżał na nie tuż przed zmianą na pomarańczowe (mam nadzieję że zrozumieliście przekaz ) plus mała poprawka na reakcję na nieprzewidziane sytuacje takie jak awaria pojazdu na środku skrzyżowania.
    A tutaj kontrola twierdzi że przyziemienie jest dozwolone nawet gdy pas jest zajęty

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Mam wrażenie, że uciec by uciekł. Problemem jest co innego - nie wolno założyć, że zdąży uciec, bo czasami zdarzają się różne przypadki i ten, co miał zjechać, nie zjechał. Wystarczyłoby, żeby schodząc z pasa przy cięciu trafił (a raczej nie trafił) i goleń w ziemi zamiast na taxiwayu. Albo pilot by zawinął na pas zamiast równoległego taxiwaya na skutek utraty orientacji przestrzennej (zdarzało się). Byłby wtedy problem jak 150. Prawidłowa reakcja UTAir.

    Pozdrawiam, Adam
    pabik, Jerry and RzEmYk like this.

  10. #10
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Fajny komentarz spod linka, który wkleił Dr0zda:

    Air Control : Skyteam! What's taking you so long! Move faster
    Skyteam : La..la...la...la...somewhere over the rainbow...
    Air Control : Skyteam! GO FASTER!!
    Skyteam : Chill it tower, we're not rushing... la..la..
    UTAIR : Tower we're on final approach..WHAT THE F**K!!! We are going to abort.
    Air Control : UTAIR, what's the problem? Just brake harder.
    Skyteam, for f sake, clear the runway please! There's a russian plane landing.
    Skyteam : Screw the russian..la..la...the skies are blue..la..la..la...
    UTAIR : WE'RE ARE ABORTING!!
    Air Control : Ahh! Damnit! Screw the russians! This is not going to look good.
    Jerry and Canonier like this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Prawidłowa reakcja UTAir.
    Dokładnie tak, problem nie tkwi w tym czy by się jeden z drugim zmieścili, bo pewnie tak - ktoś policzył, że do przecięcia przez lądującego tej drogi kołowania było jeszcze ponad pół minuty. Tak duży samolot jak 767 potrzebuje jednak czasu i wysokości aby odejść na drugi krąg, więc nie można ich tracić na namyślanie się. Byli poniżej minimów i bardzo blisko do punktu przyziemienia, decyzja jest odruchowa i taka powinna być.
    Mateos33, Jerry, Mimis and 9 others like this.

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Zrobił bardzo dobrze.. kto wie może tamten by nie zdążył i by się wydarzyła katastrofa w której zginęło by tyle ludzi..
    Lepiej dmuchać na zimne.

    Zaraz będzie w Polsacie ;] Ciekawe co tam wymyślą ;p

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    UTair miał zgodę na lądowanie ?


  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wlkp

    Domyślnie

    Skoro rzecznik twierdzi, że nie było incydentu to nie będzie żadnego raportu RI (rynway incursion), chyba że mydlił oczy dziennikarzom, lub też z drugiej strony-załogi będzie raport na ATC, że wydali zezwolenie na lądowanie na zajętej drodze startowej (w to wątpię). Ktoś sfilmował, wpuścił w "kanał" i żyje to własnym życiem, a gawiedź otwiera szeroko oczy. Nie znamy szczegółów i nie poznamy jeśli żadna ze stron nie złamała przepisów. Mogło to być także wynikiem "współpracy" GND i TWR-po prostu zła ocena sytuacji. Ale co tam-jest trochę info od pilota B767 : http://www.dailymail.co.uk/travel/ar...a-airport.html
    ...i córko!

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wlkp

    Domyślnie

    Sądzę, że po lekturze wywiadu z pilotem już wszystko jasne. Będą rozkminiać przypadek we własnym gronie-ATC.
    ...i córko!

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Ja w tym artykule przeczytałem coś odwrotnego - ATC nie popełniło błędu, a to niby załoga argentyńska nie zastosowała się do warunkowej instrukcji cięcia pasa za lądującym. Chociaż nie wiem, czy można taki artykuł traktować poważnie.

    Swoją drogą nie rozumiem tego hałasu - runway incursion jak wiele innych, tylko że ciekawie sfilmowane. Właściwie to może nawet mniejszego kalibru - dobra pogoda, samolot dość wysoko, bezproblemowy go around (gdyby startował, a nie lądował, to mógłby być większy problem...), a nawet jakby wylądowali, to dawno by się minęli. Zdarzają się dużo gorsze sytuacje, także w Polsce.
    radian likes this.

  17. #17
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Czyli trzeba ciągać tą właśnie załogę do odpowiedzialności. Wydobyć rozmowy ze skrzynek, przeprowadzić śledztwo...
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  18. #18
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    Czyli trzeba ciągać tą właśnie załogę do odpowiedzialności. Wydobyć rozmowy ze skrzynek, przeprowadzić śledztwo...
    A po wszystkim jeszcze nabic na pal w miejscu holding point, zeby inni mieli przestroge...

  19. #19

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Iława

    Domyślnie

    Zastanawiający jest fakt, jak w ogóle mogło dojść do tego zdarzenia. We mgle i niskim RVR druga Teneryfa jak w banku.

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    We mgle i niskim RVR nie byloby warunkowej instrukcji ciecia, i w uzyciu bylyby stop-bary.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 03-02-2015, 02:55
  2. 11-07-2014, 20:33
  3. 09-07-2014, 21:29
  4. 09-07-2014, 17:08
  5. 09-07-2014, 15:44
  6. 09-07-2014, 15:42
  7. 09-07-2014, 11:59
  8. 09-07-2014, 11:57
  9. 09-07-2014, 11:03
  10. 09-07-2014, 10:15
  11. 09-07-2014, 09:12
  12. 09-07-2014, 02:06
  13. 09-07-2014, 00:54
  14. 08-07-2014, 19:30
  15. 08-07-2014, 16:37
  16. 08-07-2014, 11:57
  17. 08-07-2014, 11:08
  18. 07-07-2014, 21:48
  19. 07-07-2014, 20:44
  20. 07-07-2014, 14:54
  21. 07-07-2014, 14:49
  22. 07-07-2014, 14:44
  23. 07-07-2014, 13:51
  24. 07-07-2014, 10:06
  25. 07-07-2014, 09:45
  26. 07-07-2014, 09:37
  27. 07-07-2014, 09:37
  28. 07-07-2014, 09:32

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •