Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree23Likes

Wątek: 2016.10.21 Katastrofa śmigłowca Mi-8 (Urengoj/płw. Jamal)

  1. #1

  2. #2
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    RA-22869 (wyprodukowany w 1984 r.)




    fot. 89.mchs.gov.ru

  3. #3

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    W czasie lotu brakło paliwa, warunki atmosferyczne nie pozwoliły na zatankowanie.

    http://www.mak-iac.org/rassledovaniya/mi-8-ra-22869-21-10-2016#1156809

    http://tass.ru/proisshestviya/373685...m_social_share

  5. #5
    Awatar Longhi

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Breslau

    Domyślnie

    Ech Ruskie sa jednak niereformowalne... Zmajstrowac katastrofe lotnicza z ofiarami smiertelnymi w przypadku samolotu i braku paliwa to jest dosc prosta sprawa, ale zeby pozabijac ludzi smiglowcem to juz wyzsza szkola .... Milczeniem pomine radziecka maniere nagminnego latania na oparach w imie zasady jakos sie uda.
    Latam nisko i powoli.

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Grawitacja taka sama dla wszystkich :/
    Może ktoś znający cyrylicę napisać coś więcej?
    Warunki nie pozwoliły na zatankowanie, wiec co? Polecieli "na kropelce" może się uda? Czy jakaś bardziej zawiła historia?
    2barteq24 likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Dzisiaj dementują brak paliwa, miało im wystarczyć jeszcze na kilka minut lotu, silniki pracowały podczas wypadku. Jako przyczynę podają utratę orientacji przestrzennej we mgle, podczas awaryjnego lądowania.

    https://news.mail.ru/incident/27598565/?frommail=1
    Quantas likes this.

  8. #8
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Longhi Zobacz posta
    Ech Ruskie sa jednak niereformowalne... Zmajstrowac katastrofe lotnicza z ofiarami smiertelnymi w przypadku samolotu i braku paliwa to jest dosc prosta sprawa, ale zeby pozabijac ludzi smiglowcem to juz wyzsza szkola .... Milczeniem pomine radziecka maniere nagminnego latania na oparach w imie zasady jakos sie uda.
    A widziałeś kiedyś paliwomierz z Mi-8? Wiesz na jakiej zasadzie działa i jaka jest dokładność wskazań, szczególnie w locie
    Najsłabszym ogniwem zawsze jest człowiek - może i tu "błąd ludzki" był przyczyną, ale błąd nie zawsze związany z "ułańską fantazją".

    Wbrew pozorom "Ruskie" nie są tak głupi jak Ci się wydaje - gdyby tak było, to kowboje z "juesej" nie używali by Mi-8 w państwach z zimnymi i wysokimi górami...
    Lucass, Valdi, Charger and 2 others like this.
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  9. #9

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Przybliżone tłumaczenie głównego fragmentu:
    Plan lotu Suzun-Urengoj, wylot o 13:28. Międzylądowanie w celu tankowania w Rotor-40 nie odbyło się z powodu pogody. O 14:30 załoga poinformowała o planowej godzinie przylotu 15:10. Prędkość przelotowa 220-250 km/h. 1h21m po starcie zarejestrowano sygnalizację "minimalna ilość paliwa". Przez 4 minuty następowało zmniejszanie prędkości i wysokości, przez 14 minut wielokrotne intensywne zmiany kursu, wysokości i szybkości. Zderzenie z ziemią o 15:08 przy wciąż pracujących silnikach.

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Wg z-czyni dyrektora firmy Скол będącej operatorem śmigłowca, paliwa w momencie pojawienia się sygnału o jego niskim stanie było jeszcze na 17 minut lotu. Do punktu docelowego miał 12 minut. "To jest pięć minut w zapasie. Nie ma niczego krytycznego w takim poziomie paliwa".

    Dla znających język Dostojewskiego w mowie
    https://www.youtube.com/watch?v=yepjPFC5zq4
    Dla znających mniej najistotniejsze kwestie:
    Śmigłowiec uderzył w ziemie pod kątem przy prędkości ok 270 km/h. Główną siłę uderzenie przyjął "nos", piloci zginęli od razu. Większość pasażerów również, na skutek licznych złamań i wielonarządowych obrażeń wewnętrznych. Jeden z ocalałych pasażerów przez telefon komórkowy powiadomił o katastrofie służby ratunkowe, które przybyły na miejsce po około 5 godzinach.
    Trzej ocaleni pasażerowie siedzieli w tylnej części śmigłowca.
    W czasie lotu nie było wiatru, temp -8*C, padał śnieg. Gdy do celu pozostało około 30 minut, śmigłowiec dostał się w obszar działania burzy śnieżnej, Znajdował się wówczas na wysokości ok. 300 m. Śmigłowiec spadł z tej wysokości w ciągu ok 4 sekund. Po uderzeniu w ziemi został 3 metrowej długości ślad.
    Śmigłowiec miał 35 lat, do jego spisania pozostały 2 miesiące. Ostatnie 12 lat służył w firmie Скол.

    Możliwe przyczyny katastrofy:
    1. Niesprawność techniczna.
    2. Niewłaściwe przygotowanie do lotu w warunkach zimowych (nieodfiltrowane paliwo, w którym mogła wytrącić się woda i po zamarznięciu zablokować filtry).
    3. Oblodzenie łopat. /Eksperci tę przyczynę wykluczają/
    4. Burza.
    5. Błąd pilota.
    Kazor, wojtekra and maciass like this.

  11. #11
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Śmigłowiec uderzył w ziemie pod kątem przy prędkości ok 270 km/h
    Po uderzeniu z prędkością 270 km/h to by ze śmigłowca wentyle kół tylko ocalały.
    Laska faktycznie tak powiedziała, więc przetłumaczyłeś dobrze.
    kubaś likes this.



  12. #12
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Po uderzeniu z prędkością 270 km/h to by ze śmigłowca wentyle kół tylko ocalały.
    Zgadza się - może prędkość spadła do 27km/h a owe 270km/h to przejęzyczenie?

    Cytat Zamieszczone przez okazjonalny Zobacz posta
    Przez 4 minuty następowało zmniejszanie prędkości i wysokości, przez 14 minut wielokrotne intensywne zmiany kursu, wysokości i szybkości.
    Takie zmiany mogą świadczyć o "szukaniu" miejsca do lądowania. Pogoda była podła, paliwo się kończyło to postanowili wykonać tzw. lądowanie zapobiegawcze w terenie.
    Mając widzialność, pewnie tylko pionową, zniżali do ziemi i wpadli w kolejną pułapkę: poderwanie śniegu z ziemi. Pojawił się " white out" i zrobili CFIT-a. Subiektywnie tak mogło to wyglądać. Szkoda ludzi...
    STYRO, Maciey and 2barteq24 like this.
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  13. #13

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Po uderzeniu z prędkością 270 km/h to by ze śmigłowca wentyle kół tylko ocalały.
    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    Zgadza się - może prędkość spadła do 27km/h a owe 270km/h to przejęzyczenie?
    Powiem tak: pierwsze co mi się nasunęło, jak zobaczyłem zdjęcia w poście #2, a zwłaszcza ostatnie, to było pytanie "dlaczego zginęło 19 osób skoro uszkodzenia nie są znaczne?" Jednak coś z tą prędkością musiało być na rzeczy, bo przejęzyczenie chyba nie wchodzi w grę. Kto zmierzyłby prędkość z dokładnością do 1 km/h? No i przy prędkości 27 km/h byłyby obrażenia, ale raczej nie ofiary śmiertelne.
    Śmigłowiec spadł na teren błotnisty, ta kwestia też przewija się w materiale. Mogło to mieć wpływ na rozmiar uszkodzeń.
    Wydaje mi się, że gdyby śmigłowiec CFITnął w ziemię przy próbie lądowania i w miarę ustabilizowanej pozycji nawet przy whiteoucie pilota, nie byłoby tylu ofiar - to raz, a dwa ucierpieliby wszyscy po równo. Tymczasem to, że ocalonymi są wyłącznie pasażerowie z tylnej części kadłuba wydaje się świadczyć o tym, że większość sił przyjęła na siebie jego przednia część.
    Poza tym wg mnie w momencie zetknięcia z ziemią śmigłowiec mógł być mocno przechylony na prawo, bo jak można zobaczyć na zdjęciach, przednia i lewa goleń podwozia wyglądają na nieuszkodzone. Względnie w ogóle uderzył bokiem, bo prawa goleń jest wyłamana do dołu.

    Ponadto pojawiła się informacja o tym, że certyfikat tego śmigłowca wygasł w 2011 roku. Wydaje mi się, że wcześniej jej nie było. (link do tvn24 z posta #1)
    2barteq24 likes this.

  14. #14
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Ponadto pojawiła się informacja o tym, że certyfikat tego śmigłowca wygasł w 2011 roku. Wydaje mi się, że wcześniej jej nie było. (link do tvn24 z posta #1)
    Tutaj jest informacja, że miał ważny do 2017 r. - Katastrofa Mi-8T na Jamale - Altair Agencja Lotnicza

  15. #15
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    No i przy prędkości 27 km/h byłyby obrażenia, ale raczej nie ofiary śmiertelne.
    Zwróć uwagę, że owo 27km/h to mogła być tylko prędkość postępowa - brakuje info o prędkości pionowego opadania (rzeczone 300m w 4 sek to dużo za dużo na autorotację - prędzej "spadanie kamieniem", ale wtedy efekt zniszczenia byłby większy).



    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Wydaje mi się, że gdyby śmigłowiec CFITnął w ziemię przy próbie lądowania i w miarę ustabilizowanej pozycji nawet przy whiteoucie pilota, nie byłoby tylu ofiar - to raz, a dwa ucierpieliby wszyscy po równo.
    Chyba, że wyprowadzali z niezamierzonego wiru pierścieniowego (wyhamowana zbytnio prędkość podczas szukania ziemi lub lotu w warunkach IMC) - to tłumaczyłoby małą prędkość postępową (dużą prędkość opadania) i "przyjęcie" uderzenia na nos - z wiru pierścieniowego wyprowadza się poprzez pochylenie nosa śmigłowca (drążek od siebie). Tutaj doszedł jeszcze przechył w prawo i ten 3 metrowy ślad na ziemi - prędkość postępowa była znikoma.
    Zbyt mało danych - zaznaczam - to tylko dywagacje.
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 29-10-2016 o 16:55
    2barteq24 likes this.
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  16. #16

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Zgadza się. Póki co mamy do czynienia raczej z szumem informacyjnym niż informacjami. Skąd w ogóle wzięli te dane o prędkości? Przecież czarne skrzynki dopiero zostały odnalezione, a nie odczytane.
    Z tym certyfikatem też mamy znacznie różniące się informacje. Z jednej strony certyfikat do 2011, z drugiej do 2017, a z trzeciej dwa miesiące do spisania śmigłowca...
    поживем, увидим.

  17. #17
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    поживем, увидим
    W rzeczy samej

    ps. sorki, jakoś tak "płynnie" wciągnąłem się w te dywagacje zupełnie zapominając, że właśnie takie zachowanie, po różnych wypadkach prezentowanych na forum, czasami mnie irytuje...
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 29-10-2016 o 20:21
    2barteq24 likes this.
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  18. #18

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    Zwróć uwagę, że owo 27km/h to mogła być tylko prędkość postępowa - brakuje info o prędkości pionowego opadania (rzeczone 300m w 4 sek to dużo za dużo na autorotację - prędzej "spadanie kamieniem", ale wtedy efekt zniszczenia byłby większy).
    akurat jak policzysz 300m/4s to wychodzi wlasnie (srednia) predkosc 270km/h, wiec to troche dziwne by tak "spadł". Nawet kamien nie spadnie w takim czasie (tylko prawie dwa razy dluzszym przy swobodnym spadku) zakladajac ze predkosc pionowa lotu byla okolo 0. Zupelnie sie to nie trzyma kupy.
    Bardziej z wyliczen wyglada jakby spad z 30m (odrobine hamujac - swobodny spadek z takiej wysokosci to ok 2.5s) przy ruchu postepowym 27km/h. Ale wychodziloby, ze w momencie uderzenia, z 30m, mieliby max 85km/h predkosci pionowej bez hamowania.

    Mega to dziwne

  20. #20

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Popatrzcie na mapę gdzie on spadł. Tam przez wiele miesięcy w roku jest temperatura na minusie. Teren błotnisty występuje jedynie w miesiącach letnich. Tam grunt jest mocno zmarznięty. Po prostu uderzyli w zamarznięty grunt.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •