Wypadek mial miejsce pod Sydney w Australii.
Pilot twierdzi ze silnika stanal i zdecydowal sie na otwarcie spadochronu.
Ktos stal w odpowiednim miejscu z kamera i jest niezle video.
3 osoby wyszly z samolotu bez obrazen.
Light plane deploys parachute to make 'soft' landing in Blue Mountains front yard - ABC News (Australian Broadcasting Corporation)
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Witku, czepiasz się. Kolega zza Wody pod wpływem języka angielskiego odzwyczaił się po prostu od używania przecinków.
Dobrze: Pilot twierdzi, że silnik stanął, i zdecydował się na otwarcie spadochronu.
Źle: Pilot twierdzi, że silnik stanął i zdecydował się na otwarcie spadochronu.
Mała różnica, ale istotna Trzeba dodać, że Anglosasi w swej (względnej) awersji do przecinków też nieraz mają problem z "nawiasami syntaktycznymi".
Lepiej: Pilot twierdzi, że silnik stanął, więc zdecydował się na otwarcie spadochronu.
Plus: 2014.05.10 Cirrus na spadochronie
N077GL, wyglada na to, ze dostales taryfe ulgowa na gramatyke i interpunkcje ;-)
Mam nadzieje, ze od teraz wszystkich beda na tym forum mierzyc ta sama miarka...
A tak zeby w temacie bylo, to mamy tu kolejny przyklad jak pilot idzie, w pewnym sensie, na latwizne. silnik stanal, 'wale w klame' i wszystko jest ok. z drugiej strony, nie wiadomo jak wysoko byl, kiedy otworzyl spadochron i czy wogole probowal szybowac.
K
No i znowu mam problem, wypowiem się na temat na który się nie znam(No jeszcze z 6 lat: i wtedy pomyślę co dalej. Ale dobra
Chyba lepiej żeby użył ktoś raz za dużo, niż za mało.
Ile wypadków było spowodowanych przez nie użycie CAPSA? Wiele...
Lepiej pójść na łatwiznę i przeżyć, niż nie pójść na łatwiznę - coś się nie uda - i nie przeżyć. Wiele było wypadków, gdy ktoś wiedział, że umie, chciał ratować cenną maszynę itp., i już nie ma ich wśród żywych.
Eee tam, podpis ;)
Na łatwiznę? Skoro żyją znaczy, że to była bardzo dobra decyzja. Wielu innych by przeżyło, gdyby użyli CAPS w odpowiednim momencie. Cirrus ma dużą prędkość szybowania, średnio się zachowuje w zakrętach głębokich na małej prędkości, szczególnie jak ciężki itd..
Tylko pytanie dlaczego znów Cirrus?
Gaugan, ale ja nie twierdze, ze to byla zla decyzja. moze warunki meteo nie byly sprzyjajace, moze teren taki, ze lepiej na spadochronie ladowac. mnie chodzilo tylko o to, ze moze to byc znowu przypadek, kiedy CAPS zostal uzyty w momencie, kiedy bylo jeszcze duzo czasu, zeby przejsc przez checklisty i sprobowac cos z tym zrobic. wiem, ze masz doswiadczenie z cirrusami, wiec nie mam zamiaru z Toba w dyskusje wchodzic, bo ja to tylko kilka razy latalem nimi i za wiele o tym samolocie nie wiem (no dodam jeszcze, ze dym z niego, jak juz sie pali, strasznie gryzacy w pluca jest ;-). mialem nieprzyjemnosc gasic jednego)
K
Photos: Cirrus SR-22GTS Aircraft Pictures | Airliners.net
"Nie takie rzeczy ze śwagrem wyklepywaliśmy... "
Z tekstu wynika że samolot wpadł w "powolny korkociąg" (jeśli dobrze sobie przetłumaczyłem >>spiral<<) i dopiero wtedy pilot pociągnął za czerwoną rączkę.
Takie pytanie, czy po czymś takim samolot można jeszcze uczynić zolnym do lotu za sensowne pieniądze?
No to masz, Kszychu77, więcej szczegółów w linku Ojca: trudny teren, niezbyt wielka wysokość... Skoro wszyscy cali, to decyzja była słuszna. Sanfran, gdzie jest ten tekst o spirali? Był pod tym linkowanym zdjęciem i zmienili opis?
Eee tam, podpis ;)
po lewej stronie zdjęcia samolotu w ogródku:
Lawson Bowling Club president Greg Howlett says he saw the Cirrus SR22 plane go down.
"The motor just cut out. The engine just stopped," he said.
"He started to glide for a little bit and then he went into a spiral ... a very slow spiral.
"He deployed his parachute. It slowed the plane down immensely.
Okazuje sie ze to byl "demo flight", sprzedawca Cirrusa wzial na pokazowy lot potencjalnych klientow.
Cirrus Salesman Pulls Chute During Demo Flight - AVweb flash Article
Zakładki