Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 44
Like Tree100Likes

Wątek: 2014.08.23 PiperPA-30 ląduje bez podwozia w EPMO

  1. #1
    Awatar Fazi

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Siewierz, Poland

    Domyślnie 2014.08.23 PiperPA-30 ląduje bez podwozia w EPMO


    Polecamy

    Samolot w rejsie szkoleniowym wylądował w Modlinie bez podwozia, załoga nie zgłaszała problemów...wychodzi na to, że nie zorientowali się że lądują bez podwozia. Nie wiadomo kto pilotował, uczeń czy instruktor...nikomu nic się nie stało, sprawę bada PKBWL.

    Piper należał do Smart Aero, w modlinie było kilka opóźnień z tego powodu.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 23-08-2014 o 17:23
    Maciey likes this.

  2. #2
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    SP-MAL

  3. #3
    Awatar Longhi

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Breslau

    Domyślnie

    Hmmmmm. Dziwne. Co prawda jedyny samolot z chowanymi kolkami jakim mialem przyjemnosc latac to PA-34, ale gdy sie ustawi przepustnice do znizania ze schowanymi kolkami to drze sie alarm niemilosiernie. Nie sposob tego nie uslyszec. Ktos wie jak jest w PA-30?
    Latam nisko i powoli.

  4. #4
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    T&G mieli zamiar zrobić.

  5. #5
    Awatar violinerpl

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie 2014.08.23 PiperPA-30 ląduje bez podwozia w EPMO

    Czy samolot bedzie nadal zdatny do uzytku czy skonczy jak SP-LPC ?

  6. #6
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Nie rozumiem jak można nie zorientować się że się nie ma podwozia wysuniętego. Przecież do tego jest procedura. To coś jakby kierowca chciał odpalić auto bez kluczyków ..

  7. #7
    Awatar szerszen

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciey Zobacz posta
    To coś jakby kierowca chciał odpalić auto bez kluczyków ..
    Z taką jednak różnicą, że samochód nie odpali bez kluczyków, a samolot da radę posadzić na ziemi bez podwozia.
    Jerry, vonMises, Irik and 6 others like this.

  8. #8
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    No tak, co nie zmienia faktu że pilotowi nie wypada o tym zapominać.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Oj takie gadki typu "zeby ten swiat byl lepszy", pilotowi wiele rzeczy nie wypada - naprzyklad nie startowac z zamknietych pasow lub drogi kolowania lub przestrzegac procedur ladowania (ala polski Tu154, itp,itp) a wiadomo ze nie takie kwiatki zrobiono. Ile to nawet razy schowano podwozie w takim Piperze juz po wyladowaniu bo ktos ruszyl niewlasciwa wajcha.
    Maciey and ruben323 like this.

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Do czego zmierzasz NO77GL? Że takie lądowania to normalka? Że było zle, jest zle i trzeba się do tego przyzwyczaić? Że "nie takie kwiatki zrobiono" i wobec tego wszystko jest okej?

  11. #11
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciey Zobacz posta
    Nie rozumiem jak można nie zorientować się że się nie ma podwozia wysuniętego. Przecież do tego jest procedura. To coś jakby kierowca chciał odpalić auto bez kluczyków ..
    https://www.youtube.com/watch?v=5McECUtM8fw


    zawsze najslabszym ogniwem jest człowiek
    N077GL, Maciey, matiX and 2 others like this.

  12. #12
    Awatar Yeah

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    HTZA

    Domyślnie

    Ale sie musiał zdziwić jak go dobrze dobrał

  13. #13
    Awatar Longhi

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Breslau

    Domyślnie

    Znalazlem w archwium film (kiepskiej jakości) ze szkolenia na PA-34 z wyjącym Gear Alarmem http://www.wronka.pl/seneca.mp4
    Natomiast ciekawy jest inny aspekt....Zadalem sobie trud i przesluchalem cala korespondencje z EPMO ze zdarzenia i tego co się dzialo po nim.

    Fajny material na najblizsza klubowa konferencje bezpieczeństwa lotow. Po tym jak PA-30 zablokowal pas, w powietrzu na kregach wisiały 2 Cessny-150 które nie bardzo wiedziały co ze sobą zrobić, a dosłownie zacytuje pilota-ucznia jednej z nich, który otrzymal propozycje (nie do odrzucenia od kontrolera z TWR polecenia sobie na inne lotnisko (Babice konkretnie, które do łatwych nie należy...) odpowiedział "z tym będzie problem, bo tras jeszcze nie robiłem i..." Facet jak na pierwsze samodzielne kregi, będzie miał co wspominać....
    Latam nisko i powoli.

  14. #14
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Samolot szkoleniowy Piper PA-30 lądował awaryjnie po godz. 14 na lotnisku w Modlinie bez wysuniętego podwozia. Pilot przed lądowaniem nie zgłaszał żadnych problemów z maszyną. Nie wiadomo, kto siedział za sterami maszyny. Na pokładzie samolotu były trzy osoby. Żadnej nie stało się nic złego. Samolot odleciał z niespełna godzinnym opóźnieniem do Liverpoolu.
    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomos...e__Nikomu.html

    Perełka dziennikarstwa.

    Pozdrawiam
    Konradeck
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  15. #15
    Awatar macli

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Szybko się uwinęli z naprawą i mógł zabrać pasażerów.

  16. #16
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie


    Tutaj bardzo podobny przykład. Dobrze, że chociaż pilot z innego samolotu był przytomny i w porę zainterweniował.
    Celestron C70, Canon 600D + EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II.
    http://www.flightradar24.com/

  17. #17
    kpl
    kpl jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Longhi Zobacz posta
    Znalazlem w archwium film (kiepskiej jakości) ze szkolenia na PA-34 z wyjącym Gear Alarmem http://www.wronka.pl/seneca.mp4
    Natomiast ciekawy jest inny aspekt....Zadalem sobie trud i przesluchalem cala korespondencje z EPMO ze zdarzenia i tego co się dzialo po nim.

    Fajny material na najblizsza klubowa konferencje bezpieczeństwa lotow. Po tym jak PA-30 zablokowal pas, w powietrzu na kregach wisiały 2 Cessny-150 które nie bardzo wiedziały co ze sobą zrobić, a dosłownie zacytuje pilota-ucznia jednej z nich, który otrzymal propozycje (nie do odrzucenia od kontrolera z TWR polecenia sobie na inne lotnisko (Babice konkretnie, które do łatwych nie należy...) odpowiedział "z tym będzie problem, bo tras jeszcze nie robiłem i..." Facet jak na pierwsze samodzielne kregi, będzie miał co wspominać....
    I jak się to skończyło?
    Poleciał na Babice, do Chrcynna czy może lądował na trawie wzdłuż pasa?

    K.

  18. #18
    Awatar Matteusz34

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    EPWA/Pruszków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kpl Zobacz posta
    I jak się to skończyło?
    Poleciał na Babice, do Chrcynna czy może lądował na trawie wzdłuż pasa?

    K.
    Ostatecznie usiadł na głównym pasie po otrzymaniu info od wieży, że w ciągu kilkunastu-kilkudziesięciu minut oczyszczą pas.

  19. #19
    Awatar Longhi

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Breslau

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kpl Zobacz posta
    I jak się to skończyło?
    Poleciał na Babice, do Chrcynna czy może lądował na trawie wzdłuż pasa?

    K.
    Generalnie nic się nie stało, facet po godzinie wiszenia w powietrzu usiadł na EPMO, nie mniej gdyby był przyzwoiciej przygotowany na ziemi to mialby duuuuzo stresu mniej... Nalot mam lichy (ledwo 200h stuknelo) sam swoj pierwszy lot mialem raptem rok temu i nie czuje się kompetentny do pouczania innych, a tym bardziej
    zwracania uwagi na bledy instruktorów, ale w moim przypadku przed pierwszymi samodzielnymi kregami, nie do pomyślenia było, zebym wsiadł bez AIP zapasowych lotnisk, zaznaczenia ich na mapie oraz wiedzy o istnieniu czegos takiego jak FIS.

    Wiedzialem takze ze stan paliwa podaje sie mierzac pozostaly czas lotu - do tego zawsze lataliśmy na pelno (pomijając fakt , ze w C-150 wskaźnik pokazuje prawidłowo tylko 2 stany - pelny/pusty Z całego dnia sa dwa bezcenne cytaty które pewnie przejdą do historii lotnictwa GA (vide "zresetuj mi to"

    1. "z tym będzie problem bo tras jeszcze nie robiłem"

    oraz

    2. "Paliwa mam w baku półtora kreski"

    Dla znudzonych/chętnych posłuchania jak to brzmiało w oryginale polecam linki

    http://archive-server.liveatc.net/ep...2014-1200Z.mp3
    http://archive-server.liveatc.net/ep...2014-1230Z.mp3
    http://archive-server.liveatc.net/ep...2014-1300Z.mp3
    http://archive-server.liveatc.net/ep...2014-1330Z.mp3

    Z mojej strony EOT, tym bardziej, ze moje posty wymagają moderacji i publikowane sa z 1 dniowym opoznienien.
    innovate and Zorro_gppl like this.
    Latam nisko i powoli.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Longhi Zobacz posta
    1. "z tym będzie problem bo tras jeszcze nie robiłem"
    Hej! A co niby miał powiedzieć szkolący się pilot? Przecież właśnie dobrze powiedział. Nie zgrywał bohatera, tylko jasno określił kontrolerowi swoje możliwości.
    Irik, ruben323, a_fan and 10 others like this.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •