CEN15LA069
Pilot uczeń w samodzielnym locie. Widział śmigłowiec i planował lądowanie z przelotem, ale nie udało mu się...
Wg NTSB pilot doznał poważnych obrażeń.
Film:
Mało jest filmów pokazujących skutki turbulencji w śladzie, tym bardziej za śmigłowcem. Tutaj przykład drastyczny, ale pilot podobno był tylko poobijany. Lot przebiegał na lotnisku niekontrolowanym. Wg zeznań pilota w momencie kiedy zorientował się że wpadł w wiry zstępujące (ang. downwash) dał pełną moc, lotki i orczyk do oporu w prawo.
CEN15LA069
Pilot uczeń w samodzielnym locie. Widział śmigłowiec i planował lądowanie z przelotem, ale nie udało mu się...
Wg NTSB pilot doznał poważnych obrażeń.
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
Kurcze az trudno uwierzyc że wiry aż tak długo unosza sie w tym miejscu.
Ale kurz po upadku tego samolotu nie pokazuje, by tam powietrze jakoś dziwnie się zachowywało. Dość jednostajnie się przesuwa.
Błędne założenie jeżeli chciał lądować z przelotem. Powinien dostać informację od instruktora o bezwzględnym przyziemieniu na początku pasa aby nie dostać się w obszar ewentualnej turbulencji na minimalnej prędkości. Brak doświadczenia, mała prędkość i mamy to co widać. Dużo wyjaśniłaby możliwość analizy zapisu parametrów lotu z Cirrusa.
Tak sie zastanawiam czy decyzja o GA i zwiekszeniu mocy nie przyczynila sie do jeszcze wiekszego obrotu samolotu - nie latalem tym samolotem wiec nie wiem jakie sa momenty od smigla w takiej sytuacji i na ile sam maner GA wymaga kontry na lotkach i sterze kierunku.
I co ciekawe, w kierunku lądowania, czyli wiatr jakby w dupkę....
Tak czuję po kościach, że coś tu chłopa zaskoczyło przy lądowaniu i nie był to chyba ten UH-60.....
IMHO - nie sądzę by BH miał wiele większy ślad aerodynamiczny niż Mi-8 a nigdy nam się nie zdarzyło mieć tego typu problemy mimo iż separacje mieliśmy gruuuubo mniejsze - no, ale nie przesądzajmy sprawy.
Nie mniej jednak zapismoże być wykorzystany w tym wypadku.Zamieszczone przez CEN15LA06[FONT=Arial
W nagłówku jest 1 minor.
Pilot raczej nie odniósł poważnych obrażeń, bo pod koniec filmu widać jak samodzielnie otwiera drzwi i wychodzi z wraku.
Może przypomnijmy definicję poważnych obrażeń w lotnictwie. W skrócie, z tego co pamiętam, są to obrażenia, które:
- wymagają hospitalizacji na okres minimum 48 godzin rozpoczętej w ciągu 7 dni od zdarzenia;
- złamania jakichkolwiek kości z wyjątkiem prostych złamań kości palców rąk lub stóp;
- krwotok wewnętrzny, uszkodzenia narządów wewnętrznych, mięści, układu nerwowego lub ścięgen;
- związane z narażeniem na działanie substancji chemicznych lub radioaktywnych mogących mieć negatywny wpływ na stan zdrowia;
- związane z oparzeniami 3-ego stopnia na powierzchni minimum 5% całkowitej powierzchni ciała.
Ze złamaną ręką można bez problemu opuścić samolot, a pomimo to jest się ciężko rannym.
P.s. Piszę z pamięci, musiałbym sprawdzić w Konwencji, ale na potrzeby egzaminów moja pamięć zazwyczaj wystarczała.
Znalezione w sieci:
It is a "non-towered" airport not an "uncontrolled airport" and the pilot of the Cirrus should have waited for the wake turbulence to disipate for at least 2 minutes as suggested in this FAA publication: https://www.faa.gov/training_testing...ake/04SEC2.PDF
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Pod adresem :
https://www.youtube.com/watch?featur...&v=E1taQXmSJys
można znaleźć filmik ze śladem aerodynamicznym śmigłowca, ślad BlackHawka jest inny w porównaniu z Mi-8 ze względu na charakterystykę wirnika nośnego
Zakładki