Podejrzewam, że mogli próbować na siłę poderwać samolot po zobaczeniu przeszkody, co wiązałoby się z przeciągnięciem i zwaleniem się maszyny na pas. Jeśli byliby po Vr, to raczej próbowali by polecieć i okrążyć lotnisko ( o ile uszkodzone skrzydło by nie odpadło - co jest możliwe po obejrzeniu filmiku). Takie moje dywagacje, pozostaje czekać na ustalenia śledczych i raporty.
Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/
j.w
Komitet Śledczy Rosji poinformował we wtorek, że przyczyną katastrofy na lotnisku Wnukowo w Moskwie, w której zginął prezes francuskiego koncernu petrochemicznego Total Christoph de Margerie, była "karygodna pobłażliwość" ze strony dyrekcji portu lotniczego.
Do wypadku doszło w poniedziałek o godz. 23.57 czasu lokalnego (godz. 21.57 czasu polskiego), gdy prywatny odrzutowiec Falcon 50 przy starcie w gęstej mgle - widoczność wynosiła 350 metrów - uderzył lewym skrzydłem w pług śnieżny. Maszyna przewróciła się na grzbiet i stanęła w płomieniach. Falcon 50 miał lecieć do Paryża.Ustalono już, że kierowca pługa, w który uderzył samolot de Margerie'ego, był pod wpływem alkoholu. Z katastrofy wyszedł on bez szwanku. Został zatrzymany do dyspozycji Komitetu Śledczego (KŚ). Przyczyną zdarzenia była karygodna pobłażliwość ze strony dyrekcji portu lotniczego, która nie potrafiła skoordynować poczynań pracowników lotniska" - oznajmił rzecznik KŚ Władimir Markin. Przekazał on, że Komitet Śledczy w najbliższym czasie wystąpi o odsunięcie od pełnienia obowiązków służbowych kilku pracowników lotniska, którzy - jak zauważył - mogliby utrudniać dochodzenie. Markin podał również, że na miejscu katastrofy trwają czynności śledcze, w tym przesłuchania pracowników lotniska i kontrolerów lotów; są oni też badani na okoliczność spożycia alkoholu lub użycia środków odurzających.
Katastrofę w porcie lotniczym Wnukowo bada również Międzypaństwowy Komitet Lotniczy (MAK), który zaprosił już do współpracy specjalistów z francuskiej komisji badającej wypadki lotnicze BEA.
We wrześniu 2013 roku szefowa MAK Tatiana Anodina została odznaczona Orderem Legii Honorowej, nadanym jej przez prezydenta Francji Francois Hollande'a za wkład w budowę systemu bezpieczeństwa lotniczego i rozwój francusko-rosyjskich kontaktów w sferze lotnictwa.Prokuratura Generalna FR ze swej strony rozpoczęła całościową kontrolę lotniska Wnukowo, w toku której - jak zakomunikowała - "zostanie oceniona organizacja pracy służb transportu specjalnego i kontrolerów lotów".W ocenie wiceministra transportu Rosji Walerija Okułowa, który przez wiele lat kierował Aerofłotem, narodowym przewoźnikiem Rosji, katastrofa samolotu prezesa Total "jest rezultatem takiego bałaganiarstwa, że brak słów".
Międzynarodowy port lotniczy Wnukowo jest największym pod względem powierzchni lotniskiem w FR (270 tys. metrów kwadratowych). Obsługuje ono ruch pasażerski (Wnukowo-1), rządowy (Wnukowo-2) i biznesowy (Wnukowo-3). Trzy części portu korzystają z dwóch wspólnych pasów startów i lądowań (jeden liczy 3500 metrów, drugi - 3060 metrów).
PAP
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
jedno zrodlo wczoraj jeszcze mowilo ze kierowca pluga zginął na miejscu.... a tymczasem
We wczorajszym wieczornym wydaniu dziennika telewizyjnego telewizja France 2 podała, że pług został pozostawiony na pasie przez kierowcę, który w chwili wypadku był w innym miejscu. Jego adwokat twierdzi, że nie był on pijany. Kierowca żyje. Pokazano go w dzienniku. Podali nawet jego imię i nazwisko ale ich nie pamiętam. Falcon należał do firmy Unijet (Unijet - la souplesse et le confort d'un vol en jet prive, a destination du monde entier.)
Vladimir Martinenkov. Twierdzi, że zagubił się i nawet nie wiedział, że wyjechał na pas. Facet pracuje na lotnisku od 10 lat, twierdzi, ze nie widział samolotu, podobnie jak żadnych świateł - nie jest jasne czy miał na myśli światła pasa czy światła starujacej maszyny. La muerte del dueĂąo de Total: el conductor de la maquina quitanieves dijo que "se desorientĂł"
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
A ma inne wyjście? Poza tym podejrzewam tu z jego strony grę w słówka. Pijany, w stanie po użyciu, w stanie nietrzeźwości. Niby to samo a jednak...
Przerażenie człowieka ogarnia, jak sobie uświadomi, że na miejscu Falcona mógł być 777, 747 albo inna tego typu maszyna z kilkuset osobami na pokładzie.
A może był trzeźwy.
Pewnie nie ma tam specjalnych swiatel ostrzegajacych przed wjazdem na czynny pas, takie jakie sie dzis montuje na najwiekszych lotniskach, cos takiego byloby niemozliwe do niezauwazenia bo jest to cal rzad ostrych mrugajacych swiatel zoltych i czerwonych gesto wbudowanych w nawierzchnie. Zakladajac ze ktos jest trzezwy, niezauwazenie czegos takiego byloby w nocy niemozliwe nawet we mgle.
Akurat w tym przypadku trzeźwość czy nietrzeźwość operatora pługa (choć skrajnie naganna) ma drugorzędne znaczenie, bo ktoś chyba odpowiada tam na wieży za kontakt ze wszystkimi pojazdami poruszającymi się po płycie i zna ich aktualne pozycje, a jak nie zna czy nie ma takiego kontaktu, to... nie wydaje zgody na start...
Albo zna pozycje podana przez kierowcę, która może być błędna. Albo w ogóle nie wie, ze jakiś pojazd się tam znajduje, bo kierowca niczego nie zgłaszał sądząc, ze jest poza pasem.
Radar tego nie pokazuje? Znaczy obiektu rozmiarów ciężarówki na pasie?
Jaki radar?
Chyba istnieje coś takiego jak radar kontroli ruchu naziemnego (Surface Movement Radar - SMR)? I lotnisko dla VIP-ów jakim jest Wnukowo powinno go posiadać...
Istnieć istnieją, ale żadne lotnisko nie ma obowiązku go posiadać, czy Wnukowi jakiś ma tego nie wiem. I co to w sumie za podziały, dla "zwykłych" pasażerów nie musi?
Zakładki