Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 96
Like Tree107Likes

Wątek: 2014.10.21 zderzenie Falcona 50 z pługiem na VKO

  1. #21

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Wg depeszy PAP uderzył w pług lewym skrzydłem, co współgra z uszkodzeniami na powyższym filmiku.

  2. #22
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez portwajn Zobacz posta
    .... declared emergency and was attempting to return to land
    Poszedl na drugi krag aby ladowac? hmmm.. przy widzialnosci 350 m bylaby to desperacja ale pewnie nie mial wyboru. A moze zwyczajnie tylko na sekundy oderwal sie w powietrze.

  3. #23
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Podejrzewam, że mogli próbować na siłę poderwać samolot po zobaczeniu przeszkody, co wiązałoby się z przeciągnięciem i zwaleniem się maszyny na pas. Jeśli byliby po Vr, to raczej próbowali by polecieć i okrążyć lotnisko ( o ile uszkodzone skrzydło by nie odpadło - co jest możliwe po obejrzeniu filmiku). Takie moje dywagacje, pozostaje czekać na ustalenia śledczych i raporty.
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
    Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/

  4. #24
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    j.w

    Komitet Śledczy Rosji poinformował we wtorek, że przyczyną katastrofy na lotnisku Wnukowo w Moskwie, w której zginął prezes francuskiego koncernu petrochemicznego Total Christoph de Margerie, była "karygodna pobłażliwość" ze strony dyrekcji portu lotniczego.

    Do wypadku doszło w poniedziałek o godz. 23.57 czasu lokalnego (godz. 21.57 czasu polskiego), gdy prywatny odrzutowiec Falcon 50 przy starcie w gęstej mgle - widoczność wynosiła 350 metrów - uderzył lewym skrzydłem w pług śnieżny. Maszyna przewróciła się na grzbiet i stanęła w płomieniach. Falcon 50 miał lecieć do Paryża.Ustalono już, że kierowca pługa, w który uderzył samolot de Margerie'ego, był pod wpływem alkoholu. Z katastrofy wyszedł on bez szwanku. Został zatrzymany do dyspozycji Komitetu Śledczego (KŚ). Przyczyną zdarzenia była karygodna pobłażliwość ze strony dyrekcji portu lotniczego, która nie potrafiła skoordynować poczynań pracowników lotniska" - oznajmił rzecznik KŚ Władimir Markin. Przekazał on, że Komitet Śledczy w najbliższym czasie wystąpi o odsunięcie od pełnienia obowiązków służbowych kilku pracowników lotniska, którzy - jak zauważył - mogliby utrudniać dochodzenie. Markin podał również, że na miejscu katastrofy trwają czynności śledcze, w tym przesłuchania pracowników lotniska i kontrolerów lotów; są oni też badani na okoliczność spożycia alkoholu lub użycia środków odurzających.

    Katastrofę w porcie lotniczym Wnukowo bada również Międzypaństwowy Komitet Lotniczy (MAK), który zaprosił już do współpracy specjalistów z francuskiej komisji badającej wypadki lotnicze BEA.

    We wrześniu 2013 roku szefowa MAK Tatiana Anodina została odznaczona Orderem Legii Honorowej, nadanym jej przez prezydenta Francji Francois Hollande'a za wkład w budowę systemu bezpieczeństwa lotniczego i rozwój francusko-rosyjskich kontaktów w sferze lotnictwa.Prokuratura Generalna FR ze swej strony rozpoczęła całościową kontrolę lotniska Wnukowo, w toku której - jak zakomunikowała - "zostanie oceniona organizacja pracy służb transportu specjalnego i kontrolerów lotów".W ocenie wiceministra transportu Rosji Walerija Okułowa, który przez wiele lat kierował Aerofłotem, narodowym przewoźnikiem Rosji, katastrofa samolotu prezesa Total "jest rezultatem takiego bałaganiarstwa, że brak słów".

    Międzynarodowy port lotniczy Wnukowo jest największym pod względem powierzchni lotniskiem w FR (270 tys. metrów kwadratowych). Obsługuje ono ruch pasażerski (Wnukowo-1), rządowy (Wnukowo-2) i biznesowy (Wnukowo-3). Trzy części portu korzystają z dwóch wspólnych pasów startów i lądowań (jeden liczy 3500 metrów, drugi - 3060 metrów).

    PAP
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  5. #25
    Awatar violinerpl

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie 2014.10.21 zderzenie Falcona 50 z pługiem na VKO

    jedno zrodlo wczoraj jeszcze mowilo ze kierowca pluga zginął na miejscu.... a tymczasem

  6. #26

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    We wczorajszym wieczornym wydaniu dziennika telewizyjnego telewizja France 2 podała, że pług został pozostawiony na pasie przez kierowcę, który w chwili wypadku był w innym miejscu. Jego adwokat twierdzi, że nie był on pijany. Kierowca żyje. Pokazano go w dzienniku. Podali nawet jego imię i nazwisko ale ich nie pamiętam. Falcon należał do firmy Unijet (Unijet - la souplesse et le confort d'un vol en jet prive, a destination du monde entier.)

  7. #27
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez melas Zobacz posta
    Kierowca żyje. Pokazano go w dzienniku. Podali nawet jego imię i nazwisko ale ich nie pamiętam.
    Vladimir Martinenkov. Twierdzi, że zagubił się i nawet nie wiedział, że wyjechał na pas. Facet pracuje na lotnisku od 10 lat, twierdzi, ze nie widział samolotu, podobnie jak żadnych świateł - nie jest jasne czy miał na myśli światła pasa czy światła starujacej maszyny. La muerte del dueĂąo de Total: el conductor de la maquina quitanieves dijo que "se desorientĂł"
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  8. #28

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez melas Zobacz posta
    Jego adwokat twierdzi, że nie był on pijany
    A ma inne wyjście? Poza tym podejrzewam tu z jego strony grę w słówka. Pijany, w stanie po użyciu, w stanie nietrzeźwości. Niby to samo a jednak...

    Przerażenie człowieka ogarnia, jak sobie uświadomi, że na miejscu Falcona mógł być 777, 747 albo inna tego typu maszyna z kilkuset osobami na pokładzie.

  9. #29
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    A może był trzeźwy.
    STYRO and QbaqBA like this.

  10. #30

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    ze nie widział samolotu, podobnie jak żadnych świateł
    Pewnie nie ma tam specjalnych swiatel ostrzegajacych przed wjazdem na czynny pas, takie jakie sie dzis montuje na najwiekszych lotniskach, cos takiego byloby niemozliwe do niezauwazenia bo jest to cal rzad ostrych mrugajacych swiatel zoltych i czerwonych gesto wbudowanych w nawierzchnie. Zakladajac ze ktos jest trzezwy, niezauwazenie czegos takiego byloby w nocy niemozliwe nawet we mgle.

  11. #31

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    A może był trzeźwy.
    Na szczęście współczesna kryminalistykla zna już metody dokładnego określenia czy sprawca był "w stanie" już w czasie katastrofy, czy wprawił się w ten stan dopiero po niej.

  12. #32

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Akurat w tym przypadku trzeźwość czy nietrzeźwość operatora pługa (choć skrajnie naganna) ma drugorzędne znaczenie, bo ktoś chyba odpowiada tam na wieży za kontakt ze wszystkimi pojazdami poruszającymi się po płycie i zna ich aktualne pozycje, a jak nie zna czy nie ma takiego kontaktu, to... nie wydaje zgody na start...
    RedLite likes this.

  13. #33
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Albo zna pozycje podana przez kierowcę, która może być błędna. Albo w ogóle nie wie, ze jakiś pojazd się tam znajduje, bo kierowca niczego nie zgłaszał sądząc, ze jest poza pasem.

  14. #34

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Radar tego nie pokazuje? Znaczy obiektu rozmiarów ciężarówki na pasie?

  15. #35

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez portwajn Zobacz posta
    Radar tego nie pokazuje? Znaczy obiektu rozmiarów ciężarówki na pasie?
    A pług ma transponder?

  16. #36
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Jaki radar?

  17. #37

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Chyba istnieje coś takiego jak radar kontroli ruchu naziemnego (Surface Movement Radar - SMR)? I lotnisko dla VIP-ów jakim jest Wnukowo powinno go posiadać...

  18. #38
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Istnieć istnieją, ale żadne lotnisko nie ma obowiązku go posiadać, czy Wnukowi jakiś ma tego nie wiem. I co to w sumie za podziały, dla "zwykłych" pasażerów nie musi?

  19. #39
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez portwajn Zobacz posta
    Radar tego nie pokazuje? Znaczy obiektu rozmiarów ciężarówki na pasie?
    żeby pokazał to musi być i działać może Wnukowo nie ma?

    a procedury tam chyba nie zmienione od 1957r - od katastrofy naszego IŁa14 SP-LNF
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  20. #40

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    co to w sumie za podziały, dla "zwykłych" pasażerów nie musi?
    Mówimy o Rosji, a tam szacunek dla "zwykłego" człowieka jest oględnie mówiąc specyficzny. Natomiast z tego lotniska startuje i na nim ląduje cała kremlowska wierchuszka z Putinem na czele, więc nie sądzę by brakowało mu jakichkolwiek systemów bezpieczeństwa.
    portwajn likes this.

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •