Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 96
Like Tree107Likes

Wątek: 2014.10.21 zderzenie Falcona 50 z pługiem na VKO

  1. #1
    Awatar kiepstein

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka, Poland

    Domyślnie 2014.10.21 zderzenie Falcona 50 z pługiem na VKO


    Polecamy

    Szef francuskiego koncernu petrochemicznego Total Christophe de Margerie zginął we wtorek nad ranem (czasu polskiego) w wypadku swojego prywatnego odrzutowca na moskiewskim lotnisku Wnukowo - poinformowały rosyjskie media. Miał 63 lata.

    Czytaj więcej na Rosja: Szef koncernu Total zginął w wypadku lotniczym - fakty.interia.pl
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 21-10-2014 o 12:22 Powód: korekta tytułu
    Przeżyj każdy dzień tak jakby miał być Twoim ostatnim.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    "Do wypadku doszło, gdy prywatny odrzutowiec Falcon 50 przy starcie w gęstej mgle zderzył się z pługiem śnieżnym - podała agencja TASS. Maszyna miała lecieć do Paryża.

    "Dziś w nocy samolot zderzył się z uprzątającym śnieg pojazdem. Zginęli trzej członkowie załogi i pasażer. Mogę potwierdzić, że pasażerem był szef firmy Total (Christophe) de Margerie" - przekazała rzeczniczka lotniska."

    Zderzył się z... pługiem, Rosja to naprawdę stan umysłu a nie kraj.

    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,16836813,Katastrofa_samolotu_pod_Moskwa__ Zginal_szef_koncernu.html#BoxSlotI3img

  3. #3
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kzet69
    Zderzył się z... pługiem, Rosja to naprawdę stan umysłu a nie kraj.
    U innych bywało gorzej - np. SA006 w 2000 r.
    Zresztą warto poczekać na szczegóły.

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Kierowca pługu oczywiście pijany.
    kacza23, N077GL, pawel111 and 2 others like this.

  5. #5
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Właśnie podawali na TVN24 informację o tej katastrofie. Kierowca pługa też zginął.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Link do strony po francusku, zamieszczam z uwagi na osadzoną na niej godną uwagi animację - rekonstrukcję:

    La reconstitution 3D de l'accident d'avion de Christophe de Margerie – i>TELE

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez portwajn Zobacz posta
    Link do strony po francusku, zamieszczam z uwagi na osadzoną na niej godną uwagi animację - rekonstrukcję:
    Ta symulacja moze nie byc wiele warta - nie znaja pewnie zadnych danych co do szybkosci, miejsca gdzie sie spotkali, polozenia plugu wzgledem samolotu w momencie spotkania, polozenia wraku, itp. Ktos wszedl na komputer i w pare minut splodzil taka wizualna 'pomoc' dla tych ktorym brak najmniejszej wyobrazni...
    vonMises, Maciey, malgond and 3 others like this.

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Kilka linków rosyjskojęzycznych:

    "Kommiersant" donosi, że wypadek zdarzyl się o 23:58 (inne źródła podają 23:57), a lotnisko było zamknięte do 1:34 (LT). Komitet Śledczy FR (organ prowadzący śledztwa kryminalne) rozpatruje, według doniesienia, cztery wersje przyczyn katastrofy: błąd pilotów, błąd kontrolerów, błąd kierowcy pługa, słabą widoczność. Śledztwo toczy się z artykułu 253. Kodeksu Karnego FR (naruszenie zasad bezpieczeństwa ruchu i eksploatacji statku powietrznego, skutkiem zaniedbania których zginęły dwie lub więcej osób).

    "Russia Today" zamieściła materiał wideo - fragment akcji ratunkowej oraz scenę doprowadzenia kierowcy pługa na badanie toksykologiczne. Reporterka pyta: "Panie Włodzimierzu, niech pan powie, czy wiedział pan, że samolot Falcon przygotowuje się do startu?" "Nie wiedzieliśmy." "A kto dał panu polecenie wjechania na pas?" (brak odpowiedzi) "A co się stało..." (dalej niezrozumiałe, szum przejeżdżającego samochodu). W tekście towarzyszącym filmikowi napisano między innymi, że start odbywał się we mgle, widzialność nie przekraczała 350 metrów. Podobno Wnukowo w tym czasie nie przyjęło 10 samolotów z powodu mgły. Według relacji samolot uderzył w pług przednią golenią podwozia i skapotował, po czym całkowicie spłonął. Rozważa się odsunięcie od służby niektórych pracowników lotniska.

    "NEWSru" cytuje wiceministra transportu FR Walerego Okułowa, uprzednio zajmującego wysokie kierownicze stanowiska w Aerofłocie: "Taka beztroska, że słów brakuje."

    "Wiesti" precyzują, że start miał miejsce przy widzialności 350 metrów i współczynniku sczepności 0,5 z pasa 06. Cytują też nie wymienioną z nazwiska osobę ze służb ratunkowych: "Komisja badająca katastrofę na lotnisku Wnukowo rozpatrzy trzy najbardziej wiarygodne przyczyny, które mogły doprowadzić do zderzenia samolotu dyspozycyjnego Falcon z pługiem śnieżnym we Wnukowie - między innymi niekorzystne warunki pogodowe, w tym złą widzialność spowodowaną zachmurzeniem, mgłą i opadami, nie wyklucza się awarii awioniki, a także brany jest pod uwagę czynnik ludzki, który mógł doprowadzić do tragedii."

    Czarne skrzynki odnaleziono, MAK ma się zająć wyjaśnieniem przyczyn wypadku, Francja ma niezwłocznie przysłać swoich ekspertów.
    tbk, dzikun, Adik_s and 1 others like this.

  9. #9
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Ta, pijany kierowca zginął i udzielił obszernych wyjaśnień.
    Tupungato, Jerry, pitterek and 5 others like this.

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Ta, pijany kierowca zginął i udzielił obszernych wyjaśnień.
    Z początku pisano, że zginął, potem sprostowano.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    "Wiesti" precyzują, że start miał miejsce przy widzialności 350 metrów i współczynniku sczepności 0,5 z pasa 06.
    Wg flightaware wygląda na to, że nie widzialność a pułap chmur był w okolicach 300. Nie metrów, a stóp. Gdzieś dzwoniło, ale nie wiadomo w którym kościele...
    Moskau-Wnukowo Airport Wetter (Moscow RU) [UUWW/VKO] ✈ FlightAware

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Widoczność w tym wypadku nie miała znaczenia, była co najwyżej okolicznością sprzyjającą jego zaistnieniu. Możłiwości są następujące:
    1. Piloci rozpoczęli start pomimo braku zgody - mało prawdopodobne, ale pewien pilot z KLM niegdyś tak zrobił.
    2. Kontroler wydał zgodę na start zapominając o obecności pługa na drodze startowej.
    3. Pług znajdował się na drodze pomimo braku zezwolenia ATC np.
    a) beztrosko wjechał na nią bez zgody (to dość powszechne, wystarczy poczytać choćby polskie uchwały PKBWL).
    b) zgubił się w warunkach słabej widoczności i nie zdawał sobie sprawy gdzie jest, a kontroler z wieży nie mógł go dostrzec, więc musiał dać wiary jego meldunkom.
    c) zgubił się, zgłosił opuszczenie drogi startowej pomimo, że jej jeszcze nie opuścił ale nie zdawał sobie z tego sprawy.

    Podobne zdarzenie, ale zakwalifikowane jako poważny incydent, miało miejsce kilka lat temu w Poznaniu, tylko widoczność była lepsza i załoga A320 przerwałą start. Gdyby nie szybka reakcja mogłaby zmienić się kwalifikacja zdarzenia.

    Na temat stanu psychofizycznego kierowcy pługa się nie wypowiadam, jak już ktoś powiedział Rosja to stan umysłu. ;-)
    Marcin.78 likes this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  13. #13
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Wcześniej cytowane media to tuby kremlowskiej propagandy. A na stronach jedynego niezależne radia w Rosji można przeczytać:
    Đ_хо Москвы :: Новости / Причиной крушения частного самолета в аэропорту 'Внуково' стало преступное попустительство должностных лиц
    co można przetłumaczyć mniej więcej tak:
    Przyczyną katastrofy prywatnego samolotu na lotnisku Wnukowo były karygodne zaniedbania urzędników lotniska. Nazywa to oczywistym oficjalny przedstawiciel Komitetu Śledczego, Władymir Markin. Według kego słów urzędnicy portu lotniczego nie potrafili zapewnić koordynacji działań różnych służb.

    Jak ktoś zna rosyjski to polecam przeczytanie komentarzy pod tym artykułem.
    A ja właśnie jestem w Moskwie. Wczoraj wieczorem z okna hotelu Kosmos nie było widać pomnika kosmonautów, a to jakieś 300m odległości.
    martineho and saturn5 like this.
    Żyje się po to, by latać na moto i czasem dla śmiechu postrzelać z wydechu :-)
    My flight memory słaba jest, ale pewnie 500 flights odbyłem :-)

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Sanok

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vfrrider Zobacz posta
    Wcześniej cytowane media to tuby kremlowskiej propagandy. A na stronach jedynego niezależne radia w Rosji można przeczytać:
    Đ_хо Москвы :: Новости / Причиной крушения частного самолета в аэропорту 'Внуково' стало преступное попустительство должностных лиц
    co można przetłumaczyć mniej więcej tak:
    Przyczyną katastrofy prywatnego samolotu na lotnisku Wnukowo były karygodne zaniedbania urzędników lotniska. Nazywa to oczywistym oficjalny przedstawiciel Komitetu Śledczego, Władymir Markin. Według kego słów urzędnicy portu lotniczego nie potrafili zapewnić koordynacji działań różnych służb.

    Jak ktoś zna rosyjski to polecam przeczytanie komentarzy pod tym artykułem.
    A ja właśnie jestem w Moskwie. Wczoraj wieczorem z okna hotelu Kosmos nie było widać pomnika kosmonautów, a to jakieś 300m odległości.
    Tuby, nie tuby, ale napisały o prawdopodobnych przyczynach wypadku takich samych jak Twoje "jedyne niezależne radio w Rosji". Nie rozumiem po co takie polityczne wstawki w tym temacie.
    Canon 30D, TAIR 300, 2xTele, MTO 11,Tamron 18-250,

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Jak już wklejasz cyrylicę, to postaraj się, żeby to nie wyglądało tak (nawet nie wiem jak to "odkręcić", więc nie mam pojęcia co wkleiłeś):
    Cytat Zamieszczone przez vfrrider Zobacz posta
    Ale na przykład tak:

    По его словам, должностные лица аэропорта не смогли обеспечить согласованность действий различных служб.

    Powyższe zdanie (przetłumaczone wyżej przez Ciebie) to dość oczywisty wniosek z tego, co zaszło, nie trzeba tu mieszać polityki. Z cytowanych materiałów starałem się wydobyć fakty, choć oczywiste jest, że pierwsze informacje są zawsze słabo potwierdzone i mogą być niedokładne lub błędne. Polecane przez Ciebie komentarze pod artykułem w "Echu Moskwy" w sporej części nawet do tutejszego Hyde Parku się nie nadają.

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    F-GLSA
    Pozdrawiam, Mikołaj Lech.

  17. #17
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Raz żyje, raz nie żyje, raz pijany, a raz trzeźwy...
    Do katastrofy doszło przed północą, według czasu obowiązującego w Polsce. Prywatny odrzutowiec Falcon - 50 zawadził kołami o pług śnieżny, spadł na ziemię i zapalił się. Oprócz prezesa koncernu Total zginęły 3 lecące z nim osoby. Rzecznik Komitetu Śledczego Władimir Markin oświadczył, że kierowca pługu był pijany. Tymczasem badający go lekarze, a także adwokat stanowczo zaprzeczyli tym oświadczeniom. Sześćdziesięcioletni mężczyzna przed rozpoczęciem pracy był poddany testom antyalkoholowym. Okazało się też, że leczy się na przewlekłą chorobę serca i od dawna w ogóle nie spożywa alkoholu.
    Szef koncernu naftowego Total zginął w Moskwie. Jego samolot rozbił się o pług śnieżny. - Gospodarka - polskieradio.pl

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Ta symulacja moze nie byc wiele warta [...] taka wizualna 'pomoc' dla tych ktorym brak najmniejszej wyobrazni...
    No cóż, z doniesień potwierdza się że uderzył przednią golenią i skapotował. Może mam słabą wyobraźnię, ale filmik pomógł mi sobie wyobrazić kapotaż nie najkrótszego przecież business jeta. I trochę trudno mi zrozumieć, że przednia goleń wytrzymała kątowe, poprzeczne uderzenie, dające moment który obrócił cały samolot wokół osi poprzecznej.

    EDIT: chyba jednak koszmarny szum informacyjny: ASN Aircraft accident Dassault Falcon 50EX F-GLSA Moskva-Vnukovo Airport (VKO)

    A Falcon 50 on take off roll at Moscow's Vnukovo Airport in fog and snow - landing gear on liftoff struck a snowplow - driver was uninjured. Aircraft departed, declared emergency and was attempting to return to land - pilot reported engine fire and fuselage damage. Aircraft had a hard landing, collapsed the gear, aircraft flipped upside down, and burned out.
    Czyli z grubsza - zahaczył głównym podwoziem, oderwał się, zgłosił emergency, próbował wrócić na pas, pilot zgłosił pożar silnika i uszkodzenie kadłuba; twarde przyziemienie, załamanie podwozia, wywrotka na plecy, pożar.



    Pozalotnicza dygresja - ciekawostka o prezesie Totala:

    Szef Totala, absolwent prestiżowej szkoły biznesowej Ecole Superieure de Commerce de Paris, na czele firmy stał od 2007 r. Był wysoko ceniony w branży. Utrzymał inwestycje firmy w Birmie i Iranie mimo sankcji nałożonych przez USA na władze tych krajów. W ostatnich miesiącach dał się też poznać jako zdeklarowany obrońca Rosji i rosyjskiej polityki energetycznej, mimo trwającego od miesięcy i podsycanego przez Moskwę konfliktu na Ukrainie. Kierowany przez niego Total wybronił się od oskarżeń o korupcję w sprawie związanej z programem "Ropa za żywność", realizowanym przez ONZ w Iraku.

    W lipcowym wywiadzie dla agencji Reutera de Margerie mówił, że Europa powinna przestać myśleć o zmniejszeniu swej zależności od rosyjskiego gazu i skupić się raczej na zagwarantowaniu bezpieczeństwa tych dostaw. Europa nie może i nie musi funkcjonować bez gazu z Rosji
    EDIT2: Dużo informacji i zdjęcia (z miejsca wypadku, kierowcy pługa z adwokatem...): https://twitter.com/hashtag/Total?src=hash

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez portwajn Zobacz posta
    No cóż, z doniesień potwierdza się że uderzył przednią golenią i skapotował. Może mam słabą wyobraźnię, ale filmik pomógł mi sobie wyobrazić kapotaż nie najkrótszego przecież business jeta. I trochę trudno mi zrozumieć, że przednia goleń wytrzymała kątowe, poprzeczne uderzenie, dające moment który obrócił cały samolot wokół osi poprzecznej.
    Trzecia zasada dynamiki:

    Oddziaływania ciał są zawsze wzajemne. Siły wzajemnego oddziaływania dwóch ciał mają takie same wartości, taki sam kierunek, przeciwne zwroty i różne punkty przyłożenia (każda działa na inne ciało).
    Na goleń działa siła, która ją może nawet przełamać, ale powstaje też moment pochylający samolot.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  20. #20
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy


Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •